Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 139366 times)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Quadrillion
« Reply #45 on: 2018.May.11. 12:07:36 »
hú, azért kemények vagytok!!!

amikor arra gondoltam, hogy jó lenne átírni, nem arra gondoltam, hogy PONTOSAN úgy kell kinéznie, mint a plus4-es változatnak! Én azzal is elégedett lettem volna, ha háttér nélküli, C64-es grafika van! Valójában a játékmenet az, ami nagyon megtetszett, és szívesen végigvinném EP-n! :-)

de azért köszi!!! :-D
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #46 on: 2018.May.11. 13:32:12 »
Még néhány kisebb változtatás (forráskód hamarosan): a háttérről másolat készül, optimalizált háttér rajzolás, színes karakterek támogatása. Viszont újabb "problémás" karakterek fordultak elő, a "4"-et is a többitől eltérően kell eltolni, a "g" és "y" alsó sora pedig hiányzik, mert az EXOS karakterkészlete 9 soros. Talán mégis jobb lenne egyszerűen beépíteni a CBM karakterkészletet, bár tömörítve is viszonylag sok helyet fogyaszt (~500 byte konvertálás nélkül, azonban csak a karakterek kb. felére van ténylegesen szükség). Még azt kellene megnézni, hogy hogyan változik a méret kész 16 színűre konvertált karaktereket beépítve, mert akkor megtakarítható a konvertáló rutin.

(Attachment Link)
Nem gond a 4.es már megoldva, és én 9 soros karaktereket használok, át lehet térni simán, nem is zavaró, mert pl szabadon játszhatunk a szövegfüggőleges pozíciójával, a középső boxban ezt meg is teszem, eltologattam egy picit. A brutál nagy verzióba meg úgy gondoltam, hogy lehetne váltani a karakterkészletek között, akár játék közben is.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #47 on: 2018.May.11. 19:07:06 »
Ez tulajdonképpen már minden grafikai rutint tartalmaz, ha nem is feltétlenül a legjobban optimalizálva. Esetleg lehetne több különböző háttér minta, de akkor minden pálya betöltésekor újra kellene generálni. Az életek számának a kijelzéséhez még egy karaktert kell definiálni, használható lenne a normál sprite is, az eredeti játék azonban külön kisebb labdát használ erre a célra.
Köfi :)
Kisebb labda pipa, igaz normál karakter módú, én maradnék a felső kijelzőnél, igaz, nagyon jók lettek a sárga karakterek is, most elbizonytalanodtam egy picit, nem tudom még, hogy ezt lehetne-e választhatóvá varázsolni, nagy program patchelések nélkül, majd megnézem.
Az a tervem, hogy 5-féle háttérminta (ami benne van a csatolmányban, a vízszintes rasteres, és a 3, amiről a képet készítettem) lesz majd, és vagy max lesz egy kis várakozás minden pályán, vagy 4 pályánként lesz váltás.
Mozgó labda, a törlés tesztelésére:
Annyira jó, hogy perceken keresztül csak azt néztem :)
Szerintem a 8 magasságú karakterek viszonylag könnyen megoldhatók, ez a verzió már javítja is a korábban hibás betűket:
Még az M és W nem igazán jó, nem tudom, ezeken érdemes lenne-e javítani.
Hm azt hiszem sejtem mit csináltál, azt hittem, hogy minden kis betűból levágsz egy sort, ez lesz a megoldás, de úgy látom, hogy csak a 9. sorba lógó karakterek kerültek csökkentésre, ez a 8 pixel magas verzió tökéletes lesz nagy verzióban. Az M és W nem igazán jó, de szerintem nem is lehet jobbat csinálni, tehát tök jók lesznek.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #48 on: 2018.May.11. 20:24:39 »
Pálya betöltésre tett próbálkozás, elvileg tartalmaz minden pálya adatot, de még nem ellenőriztem, hogy jó-e a konverzió:
[ Guests cannot view attachments ]     (szerk.: ugyanez jobban tömörítve)
« Last Edit: 2018.May.11. 20:48:23 by IstvanV »

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3614
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #49 on: 2018.May.12. 00:13:59 »
Great!

Very promising.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #50 on: 2018.May.12. 01:38:34 »
Valamennyire már játszható:
[ Guests cannot view attachments ]

A labda irányítható és van ütközés, de egyelőre gyakran rossz irányba pattan. :oops: A normál téglák bonthatók, működik a labda színét változató csillag, a tologatható "lemezek" azonban még nem. Ha elfogynak a téglák, illetve élet vesztésekor és Stop gombra új véletlenszerű pályát tölt be. Egyelőre nincs pontszám, és az életeket sem számolja.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #51 on: 2018.May.12. 10:53:01 »
Valamennyire már játszható:
Ez is jól játszható, nekem nem tűnt fel, hogy rossz irányba pattanna a labda.
Azokat a halálfejes téglákat nem volna szabad kirakni. :D Nagyobb játékélményt adna.
Pályatervezőt nehéz lenne készíteni hozzá? Bájtonként vannak letárolva a pályaadatok?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #52 on: 2018.May.12. 11:13:31 »
Bájtonként vannak letárolva a pályaadatok?

Ebben a verzióban igen, bár ez később még változhat. Az eredeti játékban tömörítettek a pályák. Jelenleg 0E70h címnél kezdődnek a pálya nevek (mindegyik 16 byte), utána pedig 0FB0h-tól a pálya adatok, egy pálya 160 (A0h) byte. Ebből az első 6 a fejléc:
- kezdő X pozíció (4,4 = bal felső sarok, egy karakter 4 egység, csak karakter határra szabad állítani)
- kezdő Y pozíció
- labda kezdeti színe (9-15)
- 3 byte nem használt
Ezt követi 14*11 byte-on a térkép, minden byte felső 4 bitje a blokk típusa, az alsó 4 bit pedig a szín (8-14). Így könnyen szerkeszthető hexadecimálisan. A változtatások csak új pálya betöltésekor lesznek érvényesek. Üres mezőkre 00 érték kerül. Blokk típusok:
- 00h: üres
- 10h: normál bontható tégla
- 20h: csillag
- 30h: halálfej
- 40h: "lemez"

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #53 on: 2018.May.12. 13:22:48 »
Az alap szabályok (labda mozgása, ütközés, stb.) egyelőre nem fejlődtek, viszont már van menü, pontszám és élet kijelzés, és legmagasabb pontszám. A háttér színei bármikor újra választhatók az Insert billentyűvel, a Space pedig szünetelteti a játékot. A Stop egy élet elvesztését eredményezi. Jelenleg a második pályánál tovább nem lehet jutni, mert még nem működnek a "lemez" téglák.
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2018.May.12. 14:11:04 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #54 on: 2018.May.12. 15:04:56 »
Az alap szabályok (labda mozgása, ütközés, stb.) egyelőre nem fejlődtek
Itt balra nem tudok kimenni sehogy sem. Ez az, amiről írtad, hogy a labda pattogása még nem tökéletes?
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #55 on: 2018.May.12. 15:29:21 »
Valóban, de már van rá javítás, a következő verzió előtt azonban még megpróbálom megvalósítani a "lemezeket" is.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #56 on: 2018.May.12. 15:31:33 »
megpróbálom megvalósítani a "lemezeket" is.
Eddig "merevlemezek" voltak. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #57 on: 2018.May.12. 17:26:37 »
Játszhatóbb változat, elvileg minden működik (a hang kivételével, az még egy nagyobb megoldandó feladat :oops:), de előfordulhatnak bugos/hiányos/nem jól optimalizált funkciók. A labda mozgása is eltérhet az eredetitől. A Stop gomb most csalás, a következő pályára lép, a kész verzióban nem így lesz.

[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #58 on: 2018.May.12. 18:36:13 »
Játszhatóbb változat, elvileg minden működik
Jónak tűnik, néhány pályát végigvittem!
A hang szerintem nem lesz nagy dolog. A keretnek/falnak ütközésre lehetne a zajcsatornán 7 bites polinomszámlálós, gyorsan lecsengő hang, esetleg 9 bites, amikor másik oldalról vagy felülről ütődik neki, hogy ne legyen nagyon egyhangú. A tégláknál az ütődés hangmagassága függhetne a színektől, magas torzítással ha kiüti a téglát, alacsony vagy közepes torzítással, ha lepattan róla. A színváltó kockáknak lehetne valami hosszabb hangeffektje. De nem tudom, mennyire akartad az eredeti hangokat követni. Lehetne játék közben zene is (megcsinálhatom majd az eredeti zene alapján, ha meglesz midiben), annyi szólammal, amennyi a hangeffektek mellé belefér.

Ja, egyébként lehetnének digi dobhangok is, mint az Enterball-ban vagy a Bricky Prise-ban! De gondolom, ez még a 4K-s változat lesz előbb.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #59 on: 2018.May.12. 20:47:04 »
Első próbálkozás zenére, ez még hibás lehet:
[ Guests cannot view attachments ]

Jelenleg játék közben is ez hallható, a hangeffektusokat még meg kell valósítani. Az eredeti program a Commodore BASIC ROM olvasásával generál "véletlenszerű" dallamot, amit az átirat nem tud pontosan visszaadni. Tehát az esetleges bugoktól eltekintve ezért is eltérő a zene. :oops:

Hiányzik még a kezdő pálya választása is.