Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 141060 times)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #285 on: 2018.May.30. 11:32:24 »
Megpróbálhatok összedobni egy egyszerű kis szerkesztőt, ahol minden paraméterre 2 billentyűre van, és állítás közben lehet hallani mi a változás, és ki írja a képernyőre az épp aktuális paramétereket, ha ez segít.

Nem tudom, érdemes lenne-e, szerintem ehhez a rutinhoz már nem igazán fog hang készülni (a saját nem túl jól sikerült próbálkozásaimtól eltekintve :oops:), ha Szipucsunak túl bonyolult. :) Jobban megérné a hagyományos, BASIC programmal történő kísérletezés, és a DAVE regisztereket felvenni 50 Hz-en. Ha nem lesz zene játék közben, akkor szabadon használható bármelyik csatorna, a megszakítás kezelés pedig egyszerűbb és gyorsabb lehet 1 kHz nélkül. Bár némi hátrány, hogy a regiszter mentések több helyet fogyasztanak (minden másodperc több száz byte), de fontosabb hogy valóban készüljenek effektusok és ne csak elméleti lehetőség legyen.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #286 on: 2018.May.30. 11:34:13 »
Maradhat a 125Hz-es hang, csak ilyennel még nem találkoztam közelről. Nem tudom, hogyan lehet belőle jó dolgokat kihozni.
Ha csak több CPU-t fogyaszt és nem veszi el más elől a CPU-t a játékos nem érzékel ebből semmit. Szóval nem baj akkor sem, ha marad, ha nem tudunk rá effekteket kitalálni. Vagy ez lerövidítené a Z80 élettartamát így? :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #287 on: 2018.May.30. 11:46:06 »
Maradhat a 125Hz-es hang, csak ilyennel még nem találkoztam közelről. Nem tudom, hogyan lehet belőle jó dolgokat kihozni.

Éppen ezért lenne jobb törölni, ha senki nem tud ezzel hangokat készíteni, akkor nem csak a CPU-t pazarolja, de még a hangok sem lesznek jók (én botfülű vagyok az ilyesmihez, a jelenlegi hangok csak példák). Marad a már bevált BASIC programos és 50 Hz-es DAVE felvételes módszer.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Quadrillion
« Reply #288 on: 2018.May.30. 12:05:34 »
Szerintem az a megoldás, ha készül rá tool Szipucsunak :-)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #289 on: 2018.May.30. 12:06:00 »
qhalkabbdob.ep128s
qhangosabbdob.ep128s
Jó a falhoz pattanós effekt meg a dob effekt is! Ez a zajcsatornát is használja?

A zajcsatornán az a folyamatos háttérzaj ne legyen?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #290 on: 2018.May.30. 12:07:46 »
Szerintem az a megoldás, ha készül rá tool Szipucsunak :-)
Valahogy elkezdhetnénk megismerkedni a 125Hz-es hang rejtelmeivel, miket lehet belőle kihozni. Esetleg más játékokból, melyek ilyeneket használnak, kiszedni példákat. Hátha később más programokban is tudnánk használni.
Nem tudjátok, mely programok használnak ilyen hangokat? Ott lehetne tanulmányozni, hogyan szólnak.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #291 on: 2018.May.30. 12:10:29 »
Szerintem az a megoldás, ha készül rá tool Szipucsunak :-)

Nem tudom, ez mekkora különbséget jelentene, a működési elvet akkor is érteni kellene, és szerintem ez a probléma. A hexadecimális szerkesztés sem nehéz ha valaki tudja (akár csak nagyjából, például hogy az első számtól gyorsabb vagy lassabb lesz az egész hang), mit jelenetenek a paraméterek, és azonnal hallani is lehet az eredményt.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #292 on: 2018.May.30. 12:14:34 »
Majd lehet, hogy estefelé jobban rá tudok hangolódni erre és megnézem azokat a hexadecimális számokat. Itt egy effekt amúgy egyetlen Dave csatornát használ?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #293 on: 2018.May.30. 12:17:30 »
Majd lehet, hogy estefelé jobban rá tudok hangolódni erre és megnézem azokat a hexadecimális számokat. Itt egy effekt amúgy egyetlen Dave csatornát használ?

Két csatornásak, de szerintem nem érdemes erőltetni, hamarosan el is kezdem az 50 Hz-es DAVE regiszter mentés lejátszásra átírást. Tehát szabadon készíthetsz bármilyen hangot BASIC-ben, MIDI-vel vagy egyéb módon, utána már megoldható a lejátszása a játékban. Az egyetlen korlátozás, hogy az összesnek a hossza legfeljebb kb. 13 másodperc lehet mind a négy csatorna használatánál.
« Last Edit: 2018.May.30. 12:44:07 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #294 on: 2018.May.30. 13:15:36 »
Nem tudom, érdemes lenne-e, szerintem ehhez a rutinhoz már nem igazán fog hang készülni (a saját nem túl jól sikerült próbálkozásaimtól eltekintve :oops:), ha Szipucsunak túl bonyolult. :)
Szerintem a dob kifejezetten jó lett tégla bontáskor, lehet érdemes lenne megcsinálni a túlt hozzá, és még az én dobom is egész jól hangzik, nekem legalábbis tetszik :ds_icon_cheesygrin:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #295 on: 2018.May.30. 13:21:32 »
Még egy megoldás lehetne (ha nincs túl, szívesen megcsinálom), ha Szipucsu felturbózná az emulátort 2,5x sebességre, ott írná basicben az effekteket, és azok lennének átkonvertálva a lejátszóra, tudom nem pont olyan, mert a volume envelope is kicsit másképp működik, és azt nem tudom, hogy lehet-e több envelope-ot megadni egy hangzhoz.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #296 on: 2018.May.30. 13:49:19 »
Még egy megoldás lehetne (ha nincs túl, szívesen megcsinálom), ha Szipucsu felturbózná az emulátort 2,5x sebességre, ott írná basicben az effekteket, és azok lennének átkonvertálva a lejátszóra, tudom nem pont olyan, mert a volume envelope is kicsit másképp működik, és azt nem tudom, hogy lehet-e több envelope-ot megadni egy hangzhoz.

Ez sem lenne tökéletes, mert valójában tetszőleges sebességű effektusok lettek volna használhatók, nem fix 125 Hz a frekvencia, lehetne nagyobb vagy akár 50 Hz-nél alacsonyabb is. A burkológörbe definíció pedig problémás, mert BASIC-ben tetszőleges számú lineáris szegmens használható, itt pedig csak egy exponenciális lecsengés vagy felfutás (ami viszont túlcsordulhat), és a frekvencia teljesen más. Tehát a SOUND: eszközhöz képest meglehetősen korlátozott a hang definíciója, csak 16 byte ír le egyet, viszont lehetőség van olyan trükkökre, amiket a SOUND: nem tud. Elvileg jó lehetne ez a rutin, csak nincs senki akinek zenei tehetsége is van hozzá, és érti is a működését. :( Amikor Szipucsu említette hogy "kínai", akkor már nagyon valószínűnek tűnt hogy törölni kell és áttérni az 50 Hz-es DAVE regiszter mentésre, vagy esetleg hangmintákra (de akkor lehet, hogy a robbanás sprite-okon egyszerűsíteni kellene, például egyszerre csak egy lehetne és az sem színes).

DAVE regiszter adatra az LPT-s szegmens nagy része használható, az első 4K az LPT, a hangerő konvertáló táblázat még 256 byte, C64 pályákkal további 1K kerülhet még ide, de így is marad kb. 13 másodperc akár teljes 15 regiszteres adattal is. Ami most van a játékban, az talán 10 másodperc összesen. EP64-en nem lenne EXOS kompatibilis a program, de ez nem igazán probléma, ilyen gépen általában nincsenek bővítők vagy RAMDISK, vagy ha vannak, akkor már az első két szegmens foglalása hibát eredményez, egyébként pedig az FFh teljesen felülírható.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #297 on: 2018.May.30. 14:04:53 »
Elvileg jó lehetne ez a rutin, csak nincs senki akinek zenei tehetsége is van hozzá, és érti is a működését. :( Amikor Szipucsu említette hogy "kínai", akkor már nagyon valószínűnek tűnt hogy törölni kell és áttérni az 50 Hz-es DAVE regiszter mentésre, vagy esetleg hangmintákra (de akkor lehet, hogy a robbanás sprite-okon egyszerűsíteni kellene, például egyszerre csak egy lehetne és az sem színes).
Ezért lenne jó egy egszerű kis programocska, ahol tekergetéssel meg lehetne érteni a működését, ma elkezdem,

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #298 on: 2018.May.31. 08:48:46 »
Tegnap este eljutottam odáig a hang előállító programban, hogy növelni lehet az értékeket, a csökkentő billentyűre is növel :ds_icon_cheesygrin: , és az értékek kikerülnek a képernyőre, ami még hátra van, csökkentő billentyűk javítása, az értékek feliratozása, használatos billentyűk kiírása, és növekedés/csökkenés gyorsító, remélem ma befejezem.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #299 on: 2018.May.31. 09:59:58 »
Azért csináljak a midivel is néhány hangeffektet?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos