Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 141058 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #165 on: 2018.May.19. 17:40:03 »
6. pályáig jó, c64-en is eddig jutottam :D

Ha gondolod segítek, szólj miben tudok.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #166 on: 2018.May.19. 17:51:22 »
6. pályáig jó, c64-en is eddig jutottam :D
Na, én a 3. pályán feladtam. Nem volt türelmem várni, rövidíteni akartam, és mindig belementem a lüke halálfejekbe.

A pluszos verzióba nem lehetne valami labdagyorsítást beépíteni mondjuk a tűzgombra?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #167 on: 2018.May.19. 18:07:58 »
A kiüthetetlen tégla színe mitől függ?
Eddig minden jó (18. pálya) a kiüthetetlen tégla színe zavaró egy picit, mert pont olyan kiüthetőt vesz körbe, de nem vész.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #168 on: 2018.May.19. 18:13:20 »
Még egy apróság István változatában, a Quadrillion első i-je mehetne picivel balra.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #169 on: 2018.May.19. 18:16:14 »
A pluszos verzióba nem lehetne valami labdagyorsítást beépíteni mondjuk a tűzgombra?

Beépítettem, a jobb shift lenyomva tartása közben kétszeres a játék sebessége.

A kiüthetetlen tégla színe mitől függ?

C64-en eredetileg színes, de eltérő a grafika (kevesebb pixel színe változik). Át lehetne színezni mindet szürkére, vagy lehetne a C64-hez hasonlóan külön karakter a falaknak. Talán az első megoldás jó lenne 4K-s verzióba.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #170 on: 2018.May.19. 18:16:31 »
Közben rájöttem a tégla színére, C64-en is van, kb 4 pixel színes a 2x2-es téglában :D
Megnéztem mind a 30 pálya jó :), na jó csak 25 :D

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #171 on: 2018.May.19. 18:18:39 »
C64-en eredetileg színes, de eltérő a grafika (kevesebb pixel színe változik). Át lehetne színezni mindet szürkére, vagy lehetne a C64-hez hasonlóan külön karakter a falaknak. Talán az első megoldás jó lenne 4K-s verzióba.
Jó ez így is, azon az egy pályán volt egy picit zavaró, aztán volt egy zöld hálós falas, ott egyáltalán nem volt az.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #172 on: 2018.May.19. 19:12:20 »
Ha esetleg szükséged lenne még 3 byte-ra, akkor az IM2-ről IM1-ra való átállással meg lehet spórolni a régi verzióban (nem rajongok az IM2-ért, ezért ebbe nyúltam bele először)

Code: [Select]
   ld    hl,0038h
    ld    (hl),0c3h
    inc   l
    ld    (hl),low intrut
    inc   l
    ld    (hl),high intrut

az IM 2-es utasítás és az azt követő 4 bájt helyére.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #173 on: 2018.May.19. 20:56:23 »
Egyelőre csak töröltem az IM 1-et a reset rutinból, mivel az EXOS egyébként is visszaállítja, ez is nyert 3 byte-ot. Optimalizáltam a labda rajzoláson is, és a hangeffektusok lejátszásánál is sikerült faragni 2-3 byte-ot.

Szipucsu kérésére a gyorsítás beépítve (jobb shift), a menüben pedig a pálya választásnál az utolsó pálya után az első következik és fordítva, így például a 20. pálya választásához nem kell végiglépkedni az összesen.

[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #174 on: 2018.May.19. 21:50:27 »
Ez a Shift veszélyes :ds_icon_cheesygrin:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #175 on: 2018.May.20. 01:32:12 »
C64-es pályák forráskóddal:
[ Guests cannot view attachments ]

Ezekkel a pályákkal már problémát jelent, hogy a pontszám jelenleg legfeljebb 65535 lehet, tehát módosítani kellene a formátumát, vagy egyszerűen csökkenteni a téglákért járó pontokat, amik egyébként is mindig 10 többszörösei. Tehát könnyen lehetne 655350 a maximum, bár így kevésbé látható az effektus, hogy az új értéket csak lassan éri el (50 pont/másodperc helyett 500 lenne). De ez előny is lehet, mert zavaró, ha a pontszám nagyon "lemarad", különösen a gyorsított labda mozgásnál.
« Last Edit: 2018.May.20. 01:42:29 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #176 on: 2018.May.20. 09:46:01 »
Ott még nem járok, hogy láttam volna te hogy csinálod, az eredetiből úgy rémlik, hogy előre megnöveli a pont értékét a 10 többszötösével, és majd a current score-t pörgeti fel hozzá, ha nálad is így van, akkor egyszerűen lehetne úgy csalni, hogy csak 4, vagy 5 többszörösével növekszik a pontszám, ráadásul a legkisebb tégla 2x-es, lehetne butítani mindent eggyel lejjebb.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #177 on: 2018.May.20. 10:08:09 »
Megnéztem, szerintem a pontszám csökkentés 10x helyett 4-5x, akár 3x-osra bőven elég, így a 10x-essel a következő pályán legalább 10mp-ig számolt még.
Találtam egy kis bugot, a 4. pályán a pályakezdésnél a labda letörölte a tégla alját, lehet, hogy csak kezdőpozíció bug? (máshol nem találtam, igaz csak a 6. pályáig jutottam, az mindig beszivat, mert sose tudom úgy lökni a lemezeket, ahogy szeretném :D

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #178 on: 2018.May.20. 11:23:36 »
A Plus/4-es pályákon is elvileg 80000 feletti pontszám érhető el :oops:, 29260 lenne a játékot élet vesztés nélkül teljesítve, de ennél több is lehet egyes pályákon többször próbálkozva. Különösen azokon, ahol a legmagasabb pontszámok érhetők el, ott több labdát szándékosan elveszítve az utolsó tégla előtt maximalizálható a pontszám. Egy egyszerű programmal 84370 elméleti maximumot találtam, bár ez nem veszi figyelembe, hogy élet vesztésnél nem bontható az összes tégla. Mindenesetre a 65535 nem tűnik elégnek, igaz, a Plus/4 World-ön a rekord 40000 pont alatt van.

A C64-es változathoz viszont biztosan nem elég a 16 bites pontszám.

Quote
Találtam egy kis bugot, a 4. pályán a pályakezdésnél a labda letörölte a tégla alját, lehet, hogy csak kezdőpozíció bug?

Ezen a pályán a kezdőpozíció egy téglában van, amit nem lehet elkerülni, de talán egy karakterrel elmozdítva nem lesz grafikai hiba.

máshol nem találtam, igaz csak a 6. pályáig jutottam, az mindig beszivat, mert sose tudom úgy lökni a lemezeket, ahogy szeretném :D

Elvileg "trn" változatot fordítottam, minden pálya választható a menüben.
« Last Edit: 2018.May.20. 11:42:52 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #179 on: 2018.May.20. 12:49:22 »
4179 byte, nem tudom, érdemes-e próbálkozni azzal, hogy ez is 4K-s legyen: :)
[ Guests cannot view attachments ]

A tárolt pontszám a kijelzettnek most csak a tizede, így 655350 a maximum, de a növekedése tízszer gyorsabb. Javítottam a 4-es pályán a hibát, a pálya neveket pedig töröltem, mivel C64-en nincsenek ilyenek.