Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 142885 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #150 on: 2018.May.18. 17:02:09 »
Nekem a második képen kicsit jobban tetszik, könnyebben olvasható.
Oké, akkor a második lesz :) ,ez kódban is kisebb :)
Találtam egy hibát, a pontszám kijelző nem nullázódott, már az is nullázódik.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #151 on: 2018.May.18. 17:20:48 »
még az jutott eszembe az este, hogy talán a legrövidebb billentyűolvasó rutin az lenne, ha minden billre el lenne tárolva a sor, és az AND érték egymás után, így lenne egy 18 elemű tábla, és egy rövid bill olvasó, ami vagy mindig meg lenne hívva. kb (a 18 byte-ot máris le lehetett faragni 12-re)

Köszönöm a tippet, még hasznos lehet, ha megint elfogy a hely. :) Bár egyelőre elfért minden (4089 byte a quadrillion.com, 4015 lenne ha az összes B5h/B6h hozzáférést egyszerűen törölném, és a helyére LD A, 0FFh kerülne), hamarosan fel is töltöm a frissített változatot.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #152 on: 2018.May.18. 17:35:57 »
Köszönöm a tippet, még hasznos lehet, ha megint elfogy a hely. :)
Szuper :)
Bár egyelőre elfért minden (4089 byte a quadrillion.com, 4015 lenne ha az összes B5h/B6h hozzáférést egyszerűen törölném, és a helyére LD A, 0FFh kerülne), hamarosan fel is töltöm a frissített változatot.
Tovább kísérleteztem, 4086-ról indultam,bevetettem a 3. megoldást, azt gondoltam, hogy az ESC-re és ALT+Enterre is az lesz a legjobb, ezzel lement 4055-re, és mikor az ESC-et és ALT+Entert lecseréltem direkt port olvasós részre, 4052 lett a méret :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #153 on: 2018.May.18. 20:10:42 »
Ez tűnik a végleges verziónak, 46 byte-ba nem tudtam betenni a mozgó raszter csíkot, így bekerült +1 cheat, jobb shift+/ (egymás melletti billentyűk) örök élet be/ki, csak akkor működik, ha mozog a labda, így maradt még 26 byte.

Attachment removed
« Last Edit: 2018.May.26. 10:50:43 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #154 on: 2018.May.18. 21:03:02 »
Továbbfejlesztett EXT joystick támogatás, ezen kívül néhány javítás és optimalizálás:
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #155 on: 2018.May.18. 22:04:12 »
Jó lett, nekem a 3. hátteres tetszik a legjobban :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #156 on: 2018.May.19. 08:49:56 »
Szerintem ez a végleges verzió, javítva lett pár dolog, és máris 4096 byte :D
EP64-en nem futott, rosszul adtam meg az LPT címét a Nicknek, és a 16 szín mód címét is, a pontszám frissítése túl gyors volt szünet alatt, és bekerült a clear font.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #157 on: 2018.May.19. 13:38:32 »
CLEAR FONT beépítve, szerencsére a háttér rajzoláson még lehetett optimalizálni, így most is 4089 byte a legnagyobb méret:
[ Guests cannot view attachments ]

Néztem a C64-es verziót is, ott 15x11 a pálya mérete 14x11 helyett, így azokhoz a pályákhoz külön programot kell készínteni, de megoldhatónak tűnik. A legegyszerűbb talán 42x24-re növelni a képernyő méretét. A karakterkészletet is célszerű lenne saját tervezésű kis felbontású karakterekre cserélni az EXOS font módosítása helyett.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #158 on: 2018.May.19. 14:20:50 »
továbbra is a forgó golyóról álmodok :)
de meg lehetne oldani úgy is, hogy egy világos vízszintes csíkot raktok a golyóra kóddal, ami felfele mozog ha felfele megyünk, lefele, ha lefele megyünk. így olyan hatása lehetne mintha a golyó forogna.
persze maszkolni kéne a golyó grafikájával, hogy ne a sprite teljes négyszet felületén látszódjon.
szerintem ez nem lenne túl sok plusz kód.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #159 on: 2018.May.19. 14:41:38 »
Néztem a C64-es verziót is, ott 15x11 a pálya mérete 14x11 helyett, így azokhoz a pályákhoz külön programot kell készínteni, de megoldhatónak tűnik. A legegyszerűbb talán 42x24-re növelni a képernyő méretét. A karakterkészletet is célszerű lenne saját tervezésű kis felbontású karakterekre cserélni az EXOS font módosítása helyett.
Tényleg, nekem nem tűnt fel amikor néztem a videjót. Érdekes, mert van C16-os verzió is, és ott is 14x11-es. Esetleg áttérni a felső kijelzőre, és a Crillion karakterkészletét használni? Szerintem tök jól néz ki.
« Last Edit: 2018.May.19. 15:08:25 by szipucsu »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #160 on: 2018.May.19. 14:46:38 »
A kijelzés módosítása későbbi cél, egyelőre csak a C64 pályákat próbálom konvertálni.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #161 on: 2018.May.19. 14:48:47 »
A kijelzés módosítása későbbi cél, egyelőre csak a C64 pályákat próbálom konvertálni.
Teljesen más formátumban is tárolja, mint a Quadrillion?

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #162 on: 2018.May.19. 15:06:27 »
Teljesen más formátumban is tárolja, mint a Quadrillion?

Igen, de az én változatomban is más a formátum, ezért a Plus/4-est is konvertálni kellett.

A 4K-sban találtam még optimalizálási lehetőséget, de nem tudom, csak ezért érdemes-e újra frissíteni.

Szélesített képernyő, a pályák még Plus/4-esek, ez egyelőre csak teszt:
[ Guests cannot view attachments ]     (szerk.: egy bug már javítva)
« Last Edit: 2018.May.19. 15:11:39 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7223
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #163 on: 2018.May.19. 15:31:46 »
Szélesített képernyő, a pályák még Plus/4-esek, ez egyelőre csak teszt:
Jónak fest, jól néz ki oldalt az a textúra :)

Itt a Crillion karakterkészlete, ha érdekel :)
« Last Edit: 2018.May.19. 16:30:14 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #164 on: 2018.May.19. 16:59:12 »
Jónak fest, jól néz ki oldalt az a textúra :)

Ez már valamivel jobb, C64 pályákkal (nem biztos, hogy mindet jól konvertáltam):
[ Guests cannot view attachments ]

Quote
Itt a Crillion karakterkészlete, ha érdekel :)

Köszönöm, bár elsősorban nem a karakterkészlet másolása a C64 programból az időigényes, hanem a játék felhasználói felületének az átalakítása.

Szerk.: esetleg még ebből is lehetne 4K-s verzió, mivel a pályáknak C64-en nincs nevük, ezért ez az információ (ami jelenleg csak "Level 01" stb.) törölhető a pálya adatból, és a kiírását végző kód is. Úgy látom, itt már jobb az m4 formátum, azzal és valamilyen kevésbé fontos funkció törlésével (pl. 6 MHz-es gépek támogatása), vagy az egyszerűbb háttér mintával talán elférne.
« Last Edit: 2018.May.19. 17:10:27 by IstvanV »