Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Quadrillion (Read 141323 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Quadrillion
« Reply #135 on: 2018.May.17. 17:00:51 »
rájöttem amúgy mekkora az ideális "kis méret" EP-n: egy tape block :)
az mennyi is? 4k?
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #136 on: 2018.May.17. 17:38:19 »
rájöttem amúgy mekkora az ideális "kis méret" EP-n: egy tape block :)
az mennyi is? 4k?
Igen, 4096 bájt. Ezzel véget is értek a szakmai ismereteim a gép mélyével kapcsolatban. De ha pontosan kijön a 4K, akkor lehet, hogy még egy blokk kerül a kazettára, de az csak csippan egyet, már nem tudom.

UI, OFF: Kíváncsi lennék, meg lehetne-e csinálni egy külön betöltővel, hogy 4K-nál nagyobb vagy kisebb legyen egy blokk mérete. Kisebbnek persze nincs értelme. De mennyi lehet a felső határ? A másolásvédett Mirror World és Áttörés érdekes volt, abban egyetlen blokkban volt minden, helytakarékosabb a kazettán, nincs mindig kazettán a PAUSE aztán újra a nyííííííííbrbrbrbrbrbrbr hang. A Mirror World még mást is tudott csinálni töltés közben, scrollozott a szöveg, az Áttörés meg úgy rajzolta ki a screent, ahogy jöttek be a magnóról az adatok egyből. Pedig a töltés aztán jól leköti a rendszert.
« Last Edit: 2018.May.17. 17:44:50 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #137 on: 2018.May.17. 19:28:30 »
Korlátozott külső joystick támogatás:
[ Guests cannot view attachments ]

A grafikai és hang rutinok optimalizálásával viszonylag sok helyet sikerült felszabadítani, így a joystick irányítás beépítése ellenére a legnagyobb változat most 4087 byte. Talán lehetett volna még próbálkozni a Space-tűz helyettesítéssel is.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #138 on: 2018.May.17. 19:40:43 »
A játék indításához jó lehet a tűgomb, de játék közben inkább csak zavaró, ha olyan a funkciója, ami nem az irányítás része.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #139 on: 2018.May.17. 19:50:11 »
Az első pályát biztosan az eredeti (Crillion) verzióból: :-)

A C64-es pályákkal még készítek nem 4K-s verziót, remélhetőleg a pályák formátuma ott is hasonló.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #140 on: 2018.May.17. 21:10:09 »
Korlátozott külső joystick támogatás:

A grafikai és hang rutinok optimalizálásával viszonylag sok helyet sikerült felszabadítani, így a joystick irányítás beépítése ellenére a legnagyobb változat most 4087 byte. Talán lehetett volna még próbálkozni a Space-tűz helyettesítéssel is.
Szuper, mennyi minden belefért még extrába :) Olyasmi megoldással se férne be, mint amit én csináltam, lekérdezni az összes billentyűt és joyt egy ciklusban. eltárolni az adatot, és utána azt ellenőrizni, csak természetesen jobban :)

A C64-es pályákkal még készítek nem 4K-s verziót, remélhetőleg a pályák formátuma ott is hasonló.
Szuper, ha nem bánod a QuadIstvánt alakítanám át a mindenféle választható verziósra :)


Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #141 on: 2018.May.17. 21:21:01 »
Olyasmi megoldással se férne be, mint amit én csináltam, lekérdezni az összes billentyűt és joyt egy ciklusban. eltárolni az adatot, és utána azt ellenőrizni

Próbálkoztam egységesített bemenet kezeléssel, azaz a megszakítás kezelő rutin kérdez le mindent egy helyen és a billentyűk állapotát változókban tárolja, külön azt is ha lenyomás vagy elengedés történt, de ez elsőre nagyobb lett a jelenlegi megoldásnál. Talán holnap megnézem újra.

Quote
Szuper, ha nem bánod a QuadIstvánt alakítanám át a mindenféle választható verziósra

Semmi akadálya, szabadon felhasználható.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #142 on: 2018.May.17. 22:16:55 »
Próbálkoztam egységesített bemenet kezeléssel, azaz a megszakítás kezelő rutin kérdez le mindent egy helyen és a billentyűk állapotát változókban tárolja, külön azt is ha lenyomás vagy elengedés történt, de ez elsőre nagyobb lett a jelenlegi megoldásnál. Talán holnap megnézem újra.
Hm, és ha minden egyes billentyűellenőrzésnél lekérdeznéd a billentyűket? Azt vettem észre, hogy sok ismétlődő rutin sokkal jobb végeredményt ad, mintha mi is próbálnánk csökkenteni, pl betettem egy 14 bájtos rutint 3. helyre is, nem növekedett a kimenet.
Semmi akadálya, szabadon felhasználható.
Köfi

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #143 on: 2018.May.17. 23:48:59 »
Ha nincs benne hiba, akkor majdnem ez a végleges verzió, az a kérdés, hogy melyik fajta színezése legyen a kijelzőnek ? ( ott is változik a paletta minden egyes háttér generálásnál)

Irányítás: int/ext Joy
szünet: space/fire1/2
ugrás a következő pályára: alt+enter
[ Guests cannot view attachments ] [ Guests cannot view attachments ]

Attachment removed
« Last Edit: 2018.May.26. 10:51:26 by geco »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #144 on: 2018.May.18. 10:56:39 »
Azt vettem észre, hogy sok ismétlődő rutin sokkal jobb végeredményt ad, mintha mi is próbálnánk csökkenteni, pl betettem egy 14 bájtos rutint 3. helyre is, nem növekedett a kimenet.

A pálya választásnál a bal/jobb irány olvasását egyszerűen másolva valóban csak néhány byte lett a növekedés, a tűz gomb támogatásával viszont már nagyobb lett 4096-nál. De 5 byte lefaragása még megoldhatónak tűnik, így ma még remélhetőleg sikerül ilyen verziót készíteni. A tűz mindenhol helyettesíti a Space-t, kivéve a játék szüneteltetését, ami nem tudom, jó ötlet lenne-e, de ha igen, akkor beépíthetem azt is. Szerk.: ez valójában csökkentené is a méretet az ismétlődőbb kód miatt.
« Last Edit: 2018.May.18. 11:02:38 by IstvanV »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Quadrillion
« Reply #145 on: 2018.May.18. 14:21:40 »
melyik fajta színezése legyen a kijelzőnek ?
Nekem a második képen kicsit jobban tetszik, könnyebben olvasható.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Quadrillion
« Reply #146 on: 2018.May.18. 15:38:56 »
az István félébrn hogy lehet pályát váltani?
*** Speicherplatz zu klein

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #147 on: 2018.May.18. 15:42:27 »
az István félébrn hogy lehet pályát váltani?

A bal és jobb billentyűkkel (beépített joystick). A ma készülő verzióban már használható lesz az EXT1 és EXT2 is erre a célra. Csak korábban már teljesített pályát lehet átugrani, a quadtrn.com azonban azonnal elérhetővé teszi az összeset.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Quadrillion
« Reply #148 on: 2018.May.18. 16:27:36 »
A téglák rajzolásán még lehetett optimalizálni, a régi megoldásnál rövidebb és gyorsabb is lett. Igy már elfér a továbbfejlesztett irányítás.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Quadrillion
« Reply #149 on: 2018.May.18. 16:58:11 »
A téglák rajzolásán még lehetett optimalizálni, a régi megoldásnál rövidebb és gyorsabb is lett. Igy már elfér a továbbfejlesztett irányítás.
még az jutott eszembe az este, hogy talán a legrövidebb billentyűolvasó rutin az lenne, ha minden billre el lenne tárolva a sor, és az AND érték egymás után, így lenne egy 18 elemű tábla, és egy rövid bill olvasó, ami vagy mindig meg lenne hívva. kb (a 18 byte-ot máris le lehetett faragni 12-re)

Code: [Select]
   ld    hl,right
    call  readkey
    jr    z,pressed

.
.
.
read_key
    ld    a,(hl)
    inc   hl
    out  (0b5h),a
    in    a,(0b5h)
    and   (hl)
    inc   hl
    ret   z
    ld    a,(hl)
    inc   hl
    out  (0b5h),a
    in    a,(0b6h)
    and   01h
    ret   z
    ld    a,(hl)
    inc   hl
    out  (0b5h),a
    in    a,(0b6h)
    and   01h
    ret

left  db 07h,20h,03h,08h
right db 07h,04h,04h,09h
space db 08h,40h,00h,05h

És esetleg lehetne még faragni az OUTI-s megoldással
Code: [Select]
   ld    hl,right
    call  readkey
    jr    z,pressed

.
.
.
read_key
    ld    c,0b5h
    outi
    in    a,(0b5h)
    and   (hl)
    inc   hl
    ret   z
    outi
    in    a,(0b6h)
    and   01h
    ret   z
    outi
    in    a,(0b6h)
    and   01h
    ret

left  db 07h,20h,03h,08h
right db 07h,04h,04h,09h
space db 08h,40h,00h,05h

Ezt lehet megnézem nálam is, mert az enyém tuti sokkal hosszabb :ds_icon_cheesygrin:

Sokkal rövidebb lett, legalábbis az enyém :) , és ha a végére kerül a billentyűolvasás, még rövidebb :)
Code: [Select]
read_key
    ld    c,0b5h
    outi
    in    a,(0b6h)
    and   01h
    ret   z
    outi
    in    a,(0b6h)
    and   01h
    ret   z
    outi
    in    a,(0b5h)
    and   (hl)
    ret

left  db 03h,08h,07h,20h
right db 04h,09h,07h,04h
space db 00h,05h,08h,40h
« Last Edit: 2018.May.18. 17:32:26 by geco »