Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Commodore-ról => Topic started by: geco on 2019.August.20. 12:27:43

Title: IK
Post by: geco on 2019.August.20. 12:27:43
Ha nem is Inside Outing, de egy kis tesztelnivaló, még két dologgal foglalkozhatnék, de egy picit belefáradtam a program mókolásába, az egyik, ha az amberke a bal szélre megy, a kezéből 1 pixelsor átlóg a jobb oldalra, a másik, a sprite-ok pozíció kalkuláló rutint átírni gyorsabbra, és kisebbre.
EXOS kompatibilis, reset után menti a high score-t , és be is tölti kivéve magnós konfignál. Turbós gépen a digi effect és a zene a gép sebességéhez állítódik, annyi hogy a digi SID lejátszás sebessége változik:
4MHz-en 9 KHz
5MHz-en 10 Khz
6MHz-en 12 KHz
8MHz, és fölötte 16KHz

Irányítás:
Player1: int joy, és ext joy1
Player2: ext joy2
Egyebek:
F1: 1 játékos start
F2: 2 játékos start
F3: digi effect be/ki
F4: zene be/ki
F5: raster be/ki
F6: SID kártyán (ugye még csak prototípusunk van) való zene lejátszás
F7: Digi SID zene lejátszás (csak két csatorna, a 3. Dave-en szól, a 3. csatorna megvalósítása kb annyi processzor időt elvitt volna, mint a másik 2 együtt)
F8: Dave-en való zene lejátszás
1-6 játék sebességének beállítása, alap a 3-as (4MHz-es gépen digi SID lejátszás esetén fölösleges nyomkodni az 1-2 billentyűket, a játék nem lesz gyorsabb :D)
Title: Re: IK
Post by: Ferro73 on 2019.August.20. 19:51:45
Jól néz ki.

A hang effektek nekem csak balról hangzik.
Ezek az effekteket nem lehetne lecserélni élégé torz.
És esetleg elosztani a hangot két oldalra.
És hab a tortára amelyik oldalon verekednek kicsit hangosabban míg a másik oldalon halkabban szólna.

A legalsó sornak egyéb funkciója van?

Oda is lehetne rakni egy külön videó csatornát,
Így nem kell karakter kiíró rutin.

Ahogy a felső 2 sort is. Gondolom.
Title: Re: IK
Post by: szipucsu on 2019.August.20. 20:09:46
Kicsit játszottam vele. Nekem úgy a legkönnyebb, ha két játékos móddal indítom, és a másik játékos nem csinál semmit. De egy idő után ott is életre kel a másik játékos és kilapít.
Szép képek vannak benne. Esetleg lehetne Magyarország városaiból is pár részlet. :D
A digi hangok tényleg alig ismerhetők fel, pl. egy üvöltést felismertem, de végül is elmegy az is.
Title: Re: IK
Post by: endi on 2019.August.20. 20:17:56
kár, hogy nem szeretem az ilyen játékokat
Title: Re: IK
Post by: Ferro73 on 2019.August.20. 23:02:42
Megnéztem a Spectrumost ott se sokkal jobb az effekt.
A beszédet viszont lehetne javítani, cserélni, bele rakni.
Na jó alvást mindenkinek.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 08:26:52
A hang effektek nekem csak balról hangzik.
Ezek az effekteket nem lehetne lecserélni élégé torz.
És esetleg elosztani a hangot két oldalra.
És hab a tortára amelyik oldalon verekednek kicsit hangosabban míg a másik oldalon halkabban szólna.
A legalsó sornak egyéb funkciója van?
Oda is lehetne rakni egy külön videó csatornát,
Így nem kell karakter kiíró rutin.
Ahogy a felső 2 sort is. Gondolom.
A digi effektek csak az egyik oldalról szólnak, mert azt akartam, hogy legalább egy zene csatorna menjen alatta.
A digi hangok is a C64 verzióból vannak, és 1 byte-on két effektet tárol, ha ezt lecserélnénk, lehet nem lenne elég a memória.
Videó csatornák nincsenek, a felső két sor attributum mód, a színek sokasága miatt nem lehet karakteres, a legalsó sor pedig karakteres mód, így nincs karakter kiíró rutin, csak be van másolva a szöveg (40 byte), a kettő között 16 színű pixel mód van több részre osztva.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 09:30:20
A + zajosságát azt én okoztam :D Most megnéztem, és and 3Fh-zom az adatot, a 2 RLCA vagy RRCA után, de a sample csak 4 Bites :D Javítom majd este, de túl nagy csoda nem fog történni, 4KHz-es a sample.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 11:03:05
Most először eljutottam a 6. képernyőig, sose gondoltam volna, hogy összejön :D , tesztelni akartam, hogy a negyedik pály után is el lehet-e jutni 1 játékos módban, azt hittem, hogy csak a kód nézegetésével tudom :D
Amit még módosítok, fekete övnél a szöveg piros, gondolom az eredetiben is, lecserélem szürkére.
Title: Re: IK
Post by: Lacika on 2019.August.21. 17:00:28
Szépen néz ki!
Hány háttér van?
Title: Re: IK
Post by: Ferro73 on 2019.August.21. 17:08:15
A digi hangok is a C64 verzióból vannak, és 1 byte-on két effektet tárol, ha ezt lecserélnénk, lehet nem lenne elég a memória.
Mért? Hol van még a 128K

Videó csatornák nincsenek, a felső két sor attributum mód, a színek sokasága miatt nem lehet karakteres, a legalsó sor pedig karakteres mód, így nincs karakter kiíró rutin, csak be van másolva a szöveg (40 byte), a kettő között 16 színű pixel mód van több részre osztva.
Akkor csak 3 részből van a képernyő?
1-2   sor   atrib
3-23 sor   16 szin pixel
24    sor   4 szin karakter
Title: Re: IK
Post by: Lacika on 2019.August.21. 18:00:54
Hogy készült ez a változat? A CPC-s IK teljesen másképp néz ki.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 18:30:18
Szépen néz ki!
Hány háttér van?
Mind a 8, ami a C64 original verzióban volt :) (és két külön betölthető játék volt, mint a Barbarian) Ha betöltöd emuba, és nyomsz egy alt+w-t végig is nézheted, a raster színezésnél nem így csaltam, de teszteltem így is.
Hogy készült ez a változat? A CPC-s IK teljesen másképp néz ki.
Hát igen, sajnos a CPC, Speccy verzió értékelhetetlen, a C64 verziónak estem neki, azt konvertáltam, ezért tartott ennyi ideig :D
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 18:49:46
Mért? Hol van még a 128K
Akkor csak 3 részből van a képernyő?
1-2   sor   atrib
3-23 sor   16 szin pixel
24    sor   4 szin karakter
A digi hangok, így is, hogy 4bitesek, és 1 byte-on két hang van eltárolva, megesznek több, mint 4KB-ot, ha 6biteseket szeretnénk, akkor az már 8 lenne, ha mondjuk 8KHz-es srate-tel, akkor az már 16KB, és a lejátszás miatt ennek a 16KB-nek mindig belapozva kéne lennie, ez lehetetlen jelen esetben, amúgy a 128KB-ból ha az FF szegmenst leszámítom, akkor kb 12KB szabad terület maradt, sokat visznek a képek, csomagolva a 8 kép 18KB, és a Digi SID lejátszáshoz a samplék is 5KB-ot, emellett 4KB az eredeti digi sample, 2KB SID-Dave freki konverziós tábla, 2x16 KB a megjelenítéshez használt két videólap, a másodlagos videólapon spórolhattam volna esetleg 6KB-ot, de az a háttérkép megjelenítését bonyolította volna, de amúgy így is spóroltam, mert a felső két karaktersor, és az alsó sor csak az elsődleges videólapon van, egy LPT-t használok azt is sikerült bezsúfolni az elsődlegesre, a másodlagos videólap elején van a karakter memória, és a legvége üres, ahol az LPT van az elsődlegesen.

Hát attól függ hogy nézzük a 3 részt, módok szempontjából 3, de a raszter színezés miatt az attrib 2 karakter sor 16 LPB-ból áll, a kép 10 karaktere 40 LPB-ből, utána jön még 4, ami lefedi a játéktér aljáig, és a végén 4 karakteres LPB.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 18:53:02
Véglegesnek szánt International Karate (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/enterprise-software/?action=dlattach;attach=23839) verzió.
A Digi effekt bugot javítottam, a fekete öv szürke árnyalattal lesz kiírva, nem pirossal, és még egy dolgot találtam, digi lejátszás közben az eredeti verzió nem ment tovább a zenében, mivel ott ha digi volt, egyáltalán nem volt zene, ez problémát jelentett a SID kártyás lejátszásnál, mert digi alatt a zene nem ment tovább, a többi módnál nem volt feltűnő, mert csak egy csatorna szól mellette, az is halkabban.
Title: Re: IK
Post by: Ferro73 on 2019.August.21. 19:28:28
A digi hangok, így is, hogy 4bitesek, és 1 byte-on két hang van eltárolva, megesznek több, mint 4KB-ot, ha 6biteseket szeretnénk, akkor az már 8 lenne, ha mondjuk 8KHz-es srate-tel, akkor az már 16KB, és a lejátszás miatt ennek a 16KB-nek mindig belapozva kéne lennie, ez lehetetlen jelen esetben, amúgy a 128KB-ból ha az FF szegmenst leszámítom, akkor kb 12KB szabad terület maradt, sokat visznek a képek, csomagolva a 8 kép 18KB, és a Digi SID lejátszáshoz a samplék is 5KB-ot, emellett 4KB az eredeti digi sample, 2KB SID-Dave freki konverziós tábla, 2x16 KB a megjelenítéshez használt két videólap, a másodlagos videólapon spórolhattam volna esetleg 6KB-ot, de az a háttérkép megjelenítését bonyolította volna, de amúgy így is spóroltam, mert a felső két karaktersor, és az alsó sor csak az elsődleges videólapon van, egy LPT-t használok azt is sikerült bezsúfolni az elsődlegesre, a másodlagos videólap elején van a karakter memória, és a legvége üres, ahol az LPT van az elsődlegesen.

És ha csak 1 bit lejátszást használsz mint talán a Nodes of yesod elején?

Hát attól függ hogy nézzük a 3 részt, módok szempontjából 3, de a raszter színezés miatt az attrib 2 karakter sor 16 LPB-ból áll, a kép 10 karaktere 40 LPB-ből, utána jön még 4, ami lefedi a játéktér aljáig, és a végén 4 karakteres LPB.
Hát ezt meg én nem értem:
Ahogy értelmezem:
A 1-2     /2/ karakter sor - 16 db 1 soros ATTRIB
   3-12   /10/ háttérkép sor  - 40 db 2 soros ATTRIB ?
   13-16 /4/ jétéktér sor - ?
   17-20 /4/ karaktekes sor - ? nem 1 karakteres sor van ?
? 21-24 sor nem létezik ?
Valami nem kerek.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.21. 19:55:14
És ha csak 1 bit lejátszást használsz mint talán a Nodes of yesod elején?
Azzal szerintem még rosszabb lenne a minőség, biztos, hogy a Nodesban 1 bites van, ja és növelné az elhasznált CPU időt. Az ideális sebesség szempontjából az lenne, ha egy bájton egy sample adata lenne tárolva, és minőség szempontjából 6 bites, de ezt meg kéne csinálni valakinek, és helyet is kéne találni neki az állandóan belapozott 32KB-ban, ez lenne a legnehezebb, szerintem lehetetlen.
Hát ezt meg én nem értem:
Ahogy értelmezem:
A 1-2     /2/ karakter sor - 16 db 1 soros ATTRIB
   3-12   /10/ háttérkép sor  - 40 db 2 soros ATTRIB ?
   13-16 /4/ jétéktér sor - ?
   17-20 /4/ karaktekes sor - ? nem 1 karakteres sor van ?
? 21-24 sor nem létezik ?
Valami nem kerek.
majdnem jó :)
0-15    pixel sor   /2/ karakter sor - 16 db 1 soros ATTRIB
16-95  pixel sor   /10/ háttérkép sor  - 40 db 2 soros C16
96-111 pixel sor  /2/ háttérkép alja, ahová a sprite-ok még eljutnak ugrás közben (valójában csak az alsó 1,5 karakteren jelenhetnek meg, a raster színezés két okból van csak 10 karakteren, egyik, hogy beférjen az LPT az elsődleges videólapra, a másik, meg kevésnek éreztem a 256 színt még több színezésre)
112-140 pixel sor /29 pixel sor/ a játéktér teteje, ez a 3. pályán lévő út színezéséhez kellett
141-142 pixel sor /2 pixel sor/ 3. pályán lévő út szegélyének színezéséhez kellett
143-192 pixel sor /50 pixel sor/ a játéktér alja, valójában a játék 201 soros lett, mert C64-en a sprite kifekvéskor belelógott 1 sornyira az alsó karakter sorba, ezt így küszöböltem ki :D
193-200 pixel sor /1/ 4 darab CHR LPB

Title: Re: IK
Post by: Ferro73 on 2019.August.21. 20:41:30
193-200 pixel sor /1/ 4 darab CHR LPB
193-200 pixel sor /1/ 4 színű CHR LPB ?
vagy
193-200 pixel sor /1/ 4 darab 2 pixel sor CHR LPB?
Title: Re: IK
Post by: Ferro73 on 2019.August.21. 20:55:37
193-200 pixel sor /1/ 4 színű CHR LPB ?
vagy
193-200 pixel sor /1/ 4 darab 2 pixel sor CHR LPB?

Látom már
193-200 pixel sor /1/ 4 darab 2 pixel sor CHR LPB
Title: Re: IK
Post by: SlashNet on 2019.August.22. 11:00:49
https://youtu.be/s7E6_101lWc

Sorry, here new link for the video (https://youtu.be/GDF_wtsiLmk). I checked, that sound was buggy...
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.22. 13:53:21
https://youtu.be/s7E6_101lWc
Thank you very much :)
Title: Re: IK
Post by: szipucsu on 2019.August.22. 15:04:24
Ha nem SID kártyás a lejátszás, esetleg azt is meg lehetne próbálni, hogy a basszust Dave alacsony torzítással játssza le, hogy ne terhelje le a gépet annyira. Lehet, a frekvencián valamennyit módosítani kéne, az eredetihez képest mélyebbre vagy magasabbra venni az egész basszust.
Title: Re: IK
Post by: endi on 2019.August.22. 15:30:05
talajra is mehetett volna valami raszter :)

nekem amúgy az a bajom ezekkel a játékokkal, hogy nagyon lagos mindegyikben az irányítás, gondolom a kevés anim fázisnak köszönhetően főleg... emiatt mindig úgy érzem hogy nem én irányítom.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.22. 16:14:00
Ha nem SID kártyás a lejátszás, esetleg azt is meg lehetne próbálni, hogy a basszust Dave alacsony torzítással játssza le, hogy ne terhelje le a gépet annyira. Lehet, a frekvencián valamennyit módosítani kéne, az eredetihez képest mélyebbre vagy magasabbra venni az egész basszust.
A basszusos csatorna Dave, de ha digi lenne, akkor bonyolítaná az egész kódot a váltogatás Dave és digi között,
Egyébként a polinom számlálós dolgokra gondolsz? Azok nem túl zajszerű effektet eredményeznek?
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.22. 16:15:19
talajra is mehetett volna valami raszter :)

nekem amúgy az a bajom ezekkel a játékokkal, hogy nagyon lagos mindegyikben az irányítás, gondolom a kevés anim fázisnak köszönhetően főleg... emiatt mindig úgy érzem hogy nem én irányítom.
Nekem az már sok lett volna, nem tudtam volna szép rasztert csinálni, és az LPT helye is limitált volt.
A C64-es verzióban van a legtöbb fázis, nézd meg a speccyt, esetleg a C16-ot :D
Title: Re: IK
Post by: nyuzga on 2019.August.22. 16:47:11
Szép képek vannak benne. Esetleg lehetne Magyarország városaiból is pár részlet. :D

Verekedhetnének például a  Országház előtt. :)

Szép lett a játék.
Title: Re: IK
Post by: szipucsu on 2019.August.22. 17:30:48
Verekedhetnének például a  Országház előtt. :)
Én valamelyik budapesti hídra gondoltam, az első pályához hasonlóan. Persze látszhatna az Országház is a háttérben, nem tudom, mennyire lehet arra ilyen szögből jól rálátni. :D De amúgy nem lehetne megcsinálni? Fényképezni ilyen képet, átkonvertálni és betenni a régi helyére.
Title: Re: IK
Post by: endi on 2019.August.22. 17:35:00
van egy magyar verekedős mobiljáték, primitív, de jól összerakták benne a dumákat :)
és ahogy előre jutunk, egyre nagyobb politikusok az ellenfelek :)
https://youtu.be/k8flOIcl08Y?t=8
Title: Re: IK
Post by: szipucsu on 2019.August.22. 18:02:50
A basszusos csatorna Dave, de ha digi lenne, akkor bonyolítaná az egész kódot a váltogatás Dave és digi között,
Egyébként a polinom számlálós dolgokra gondolsz? Azok nem túl zajszerű effektet eredményeznek?
Én a videóban hallott zenére gondoltam. De lehet, rosszul értettem valamit, és csak az a hardveres SID működik, más SID nem, ha nincs SID kártya. A videóban hallható basszus határozottan nem négyszögjel. Arra gondoltam, hogy alacsony torzítással is meg lehetne próbálni, 4 bites torzítással négyszögjelcsatornán, nem a zajcsatornán.
Én SID nélküli emulátoron próbáltam ki a játékot, ott Dave-esnek tűnt a zene. Aztán lehet, én se tudok már különbséget tenni. :D De a videón az SID-esnek tűnt.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.22. 21:38:10
Én a videóban hallott zenére gondoltam. De lehet, rosszul értettem valamit, és csak az a hardveres SID működik, más SID nem, ha nincs SID kártya. A videóban hallható basszus határozottan nem négyszögjel. Arra gondoltam, hogy alacsony torzítással is meg lehetne próbálni, 4 bites torzítással négyszögjelcsatornán, nem a zajcsatornán.
Én SID nélküli emulátoron próbáltam ki a játékot, ott Dave-esnek tűnt a zene. Aztán lehet, én se tudok már különbséget tenni. :D De a videón az SID-esnek tűnt.
Videóban SID-es, a SID kártyás verzió megy, valóban nem négyszögjel, már nem emlékszem melyik, amúgy az eredeti zene adatokkal dolgozik a játék.
Alapból ha elindítod a játékot, Dave szól, megy a különbségtétel, még :ds_icon_cheesygrin:
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.22. 21:43:28
Én valamelyik budapesti hídra gondoltam, az első pályához hasonlóan. Persze látszhatna az Országház is a háttérben, nem tudom, mennyire lehet arra ilyen szögből jól rálátni. :D De amúgy nem lehetne megcsinálni? Fényképezni ilyen képet, átkonvertálni és betenni a régi helyére.
Be lehet tenni viszonlyag könnyen bármilyen képet, annyi, hogy az alsó két karakteren a sprite 4 színe kötött, palettát csak két soronként lehet váltani, és csak 10 karakter magasan, ezt meg tudom még növelni, ha jól rémlik egy karakterrel, és a képnek 16 szín módúnak kell lennie, legalábbis a felső 10 karakteren.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.22. 22:18:26
Csiáltam egy négy és öt bites torzítós változatot, a frekin állítottam, de nem pontos, szerintem nem hasonlít az eredetire sajnos.
Title: Re: IK
Post by: szipucsu on 2019.August.23. 09:31:04
Csiáltam egy négy és öt bites torzítós változatot
Hát igen. A 4 bites torzítás alapjában véve jó a basszushoz, de hogy itt a zenéhez illik-e, erősen vitatható.
Arra gondoltam, hogy ha van software-es SID lejátszás a játékban (ezt nem értettem pontosan), akkor ott lehetne kiváltani ezzel az egyik csatornát, hogy kevesebb prociidőt vigyen a zene.
Title: Re: IK
Post by: geco on 2019.August.23. 10:18:21
Hát igen. A 4 bites torzítás alapjában véve jó a basszushoz, de hogy itt a zenéhez illik-e, erősen vitatható.
Arra gondoltam, hogy ha van software-es SID lejátszás a játékban (ezt nem értettem pontosan), akkor ott lehetne kiváltani ezzel az egyik csatornát, hogy kevesebb prociidőt vigyen a zene.
Az a csatorna, ahol ez a hang szól, az Dave csatorna, a másik kettő a digi SID.
Title: Re: IK
Post by: szipucsu on 2019.August.27. 16:05:33
Valaki nem jár Budapesten a Lánchíd vagy a Margit-híd környékén? Lehetne fényképet készíteni a híd aljánál, hogy a Parlament is látsszon, és azt a képet be lehetne majd tenni a játékba a Sydney kép helyett / mellett. :D
Vagy majd szeptemberben a klubból közösen kimegyünk fényképet készíteni a játékhoz, egy kis szakmai körút keretében? :D