Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: IK (Read 19870 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: IK
« Reply #15 on: 2019.August.21. 19:55:14 »
És ha csak 1 bit lejátszást használsz mint talán a Nodes of yesod elején?
Azzal szerintem még rosszabb lenne a minőség, biztos, hogy a Nodesban 1 bites van, ja és növelné az elhasznált CPU időt. Az ideális sebesség szempontjából az lenne, ha egy bájton egy sample adata lenne tárolva, és minőség szempontjából 6 bites, de ezt meg kéne csinálni valakinek, és helyet is kéne találni neki az állandóan belapozott 32KB-ban, ez lenne a legnehezebb, szerintem lehetetlen.
Hát ezt meg én nem értem:
Ahogy értelmezem:
A 1-2     /2/ karakter sor - 16 db 1 soros ATTRIB
   3-12   /10/ háttérkép sor  - 40 db 2 soros ATTRIB ?
   13-16 /4/ jétéktér sor - ?
   17-20 /4/ karaktekes sor - ? nem 1 karakteres sor van ?
? 21-24 sor nem létezik ?
Valami nem kerek.
majdnem jó :)
0-15    pixel sor   /2/ karakter sor - 16 db 1 soros ATTRIB
16-95  pixel sor   /10/ háttérkép sor  - 40 db 2 soros C16
96-111 pixel sor  /2/ háttérkép alja, ahová a sprite-ok még eljutnak ugrás közben (valójában csak az alsó 1,5 karakteren jelenhetnek meg, a raster színezés két okból van csak 10 karakteren, egyik, hogy beférjen az LPT az elsődleges videólapra, a másik, meg kevésnek éreztem a 256 színt még több színezésre)
112-140 pixel sor /29 pixel sor/ a játéktér teteje, ez a 3. pályán lévő út színezéséhez kellett
141-142 pixel sor /2 pixel sor/ 3. pályán lévő út szegélyének színezéséhez kellett
143-192 pixel sor /50 pixel sor/ a játéktér alja, valójában a játék 201 soros lett, mert C64-en a sprite kifekvéskor belelógott 1 sornyira az alsó karakter sorba, ezt így küszöböltem ki :D
193-200 pixel sor /1/ 4 darab CHR LPB


Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: IK
« Reply #16 on: 2019.August.21. 20:41:30 »
193-200 pixel sor /1/ 4 darab CHR LPB
193-200 pixel sor /1/ 4 színű CHR LPB ?
vagy
193-200 pixel sor /1/ 4 darab 2 pixel sor CHR LPB?

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: IK
« Reply #17 on: 2019.August.21. 20:55:37 »
193-200 pixel sor /1/ 4 színű CHR LPB ?
vagy
193-200 pixel sor /1/ 4 darab 2 pixel sor CHR LPB?

Látom már
193-200 pixel sor /1/ 4 darab 2 pixel sor CHR LPB

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1330
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: IK
« Reply #18 on: 2019.August.22. 11:00:49 »
https://youtu.be/s7E6_101lWc

Sorry, here new link for the video. I checked, that sound was buggy...
« Last Edit: 2019.August.23. 00:04:28 by SlashNet »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: IK
« Reply #19 on: 2019.August.22. 13:53:21 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10084
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: IK
« Reply #20 on: 2019.August.22. 15:04:24 »
Ha nem SID kártyás a lejátszás, esetleg azt is meg lehetne próbálni, hogy a basszust Dave alacsony torzítással játssza le, hogy ne terhelje le a gépet annyira. Lehet, a frekvencián valamennyit módosítani kéne, az eredetihez képest mélyebbre vagy magasabbra venni az egész basszust.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: IK
« Reply #21 on: 2019.August.22. 15:30:05 »
talajra is mehetett volna valami raszter :)

nekem amúgy az a bajom ezekkel a játékokkal, hogy nagyon lagos mindegyikben az irányítás, gondolom a kevés anim fázisnak köszönhetően főleg... emiatt mindig úgy érzem hogy nem én irányítom.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: IK
« Reply #22 on: 2019.August.22. 16:14:00 »
Ha nem SID kártyás a lejátszás, esetleg azt is meg lehetne próbálni, hogy a basszust Dave alacsony torzítással játssza le, hogy ne terhelje le a gépet annyira. Lehet, a frekvencián valamennyit módosítani kéne, az eredetihez képest mélyebbre vagy magasabbra venni az egész basszust.
A basszusos csatorna Dave, de ha digi lenne, akkor bonyolítaná az egész kódot a váltogatás Dave és digi között,
Egyébként a polinom számlálós dolgokra gondolsz? Azok nem túl zajszerű effektet eredményeznek?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: IK
« Reply #23 on: 2019.August.22. 16:15:19 »
talajra is mehetett volna valami raszter :)

nekem amúgy az a bajom ezekkel a játékokkal, hogy nagyon lagos mindegyikben az irányítás, gondolom a kevés anim fázisnak köszönhetően főleg... emiatt mindig úgy érzem hogy nem én irányítom.
Nekem az már sok lett volna, nem tudtam volna szép rasztert csinálni, és az LPT helye is limitált volt.
A C64-es verzióban van a legtöbb fázis, nézd meg a speccyt, esetleg a C16-ot :D

Offline nyuzga

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2304
  • Country: hu
Re: IK
« Reply #24 on: 2019.August.22. 16:47:11 »
Szép képek vannak benne. Esetleg lehetne Magyarország városaiból is pár részlet. :D

Verekedhetnének például a  Országház előtt. :)

Szép lett a játék.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10084
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: IK
« Reply #25 on: 2019.August.22. 17:30:48 »
Verekedhetnének például a  Országház előtt. :)
Én valamelyik budapesti hídra gondoltam, az első pályához hasonlóan. Persze látszhatna az Országház is a háttérben, nem tudom, mennyire lehet arra ilyen szögből jól rálátni. :D De amúgy nem lehetne megcsinálni? Fényképezni ilyen képet, átkonvertálni és betenni a régi helyére.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: IK
« Reply #26 on: 2019.August.22. 17:35:00 »
van egy magyar verekedős mobiljáték, primitív, de jól összerakták benne a dumákat :)
és ahogy előre jutunk, egyre nagyobb politikusok az ellenfelek :)
https://youtu.be/k8flOIcl08Y?t=8
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10084
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: IK
« Reply #27 on: 2019.August.22. 18:02:50 »
A basszusos csatorna Dave, de ha digi lenne, akkor bonyolítaná az egész kódot a váltogatás Dave és digi között,
Egyébként a polinom számlálós dolgokra gondolsz? Azok nem túl zajszerű effektet eredményeznek?
Én a videóban hallott zenére gondoltam. De lehet, rosszul értettem valamit, és csak az a hardveres SID működik, más SID nem, ha nincs SID kártya. A videóban hallható basszus határozottan nem négyszögjel. Arra gondoltam, hogy alacsony torzítással is meg lehetne próbálni, 4 bites torzítással négyszögjelcsatornán, nem a zajcsatornán.
Én SID nélküli emulátoron próbáltam ki a játékot, ott Dave-esnek tűnt a zene. Aztán lehet, én se tudok már különbséget tenni. :D De a videón az SID-esnek tűnt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: IK
« Reply #28 on: 2019.August.22. 21:38:10 »
Én a videóban hallott zenére gondoltam. De lehet, rosszul értettem valamit, és csak az a hardveres SID működik, más SID nem, ha nincs SID kártya. A videóban hallható basszus határozottan nem négyszögjel. Arra gondoltam, hogy alacsony torzítással is meg lehetne próbálni, 4 bites torzítással négyszögjelcsatornán, nem a zajcsatornán.
Én SID nélküli emulátoron próbáltam ki a játékot, ott Dave-esnek tűnt a zene. Aztán lehet, én se tudok már különbséget tenni. :D De a videón az SID-esnek tűnt.
Videóban SID-es, a SID kártyás verzió megy, valóban nem négyszögjel, már nem emlékszem melyik, amúgy az eredeti zene adatokkal dolgozik a játék.
Alapból ha elindítod a játékot, Dave szól, megy a különbségtétel, még :ds_icon_cheesygrin:

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: IK
« Reply #29 on: 2019.August.22. 21:43:28 »
Én valamelyik budapesti hídra gondoltam, az első pályához hasonlóan. Persze látszhatna az Országház is a háttérben, nem tudom, mennyire lehet arra ilyen szögből jól rálátni. :D De amúgy nem lehetne megcsinálni? Fényképezni ilyen képet, átkonvertálni és betenni a régi helyére.
Be lehet tenni viszonlyag könnyen bármilyen képet, annyi, hogy az alsó két karakteren a sprite 4 színe kötött, palettát csak két soronként lehet váltani, és csak 10 karakter magasan, ezt meg tudom még növelni, ha jól rémlik egy karakterrel, és a képnek 16 szín módúnak kell lennie, legalábbis a felső 10 karakteren.