Enterprise Forever
:HUN => Konvertálás => Commodore-ról => Topic started by: geco on 2021.April.22. 23:47:55
-
A Fire Ant volt az egyik kedvencem C+4-en, ezért 2 éve elkezdtem a konverziót, aztán pihenőpályára került, most befejeztem, ez a teszt verzió, hiba ebben is lehet, igaz, ezt végigvittem párszor :D :D
Fut EP64-en is, igaz az utolsó pályán a felső két sorban a hangya villog.
Irányítás:
I,J,K,L,SPACE
INT Joy, SPACE
EXT1/EXT2 Joy
F8:örök élet
-
Ez hogy készült? Szemre nem CPC átirat, szinte pixelpontos Plus4 verzió.
A skorpiók színe változása mit jelent?
-
A skorpiók színe változása mit jelent?
A játék Plus4World oldalán a kazettaborítók (http://plus4world.powweb.com/software/Fire_Ant#covers) egyike szerint a méregtövisük ilyenkor semlegesítve van. Ebben az állapotban nem kell minden áron elkerülni őket.
-
Nem gyenge. Hogyan lehet Commodore játékokat átírni EP-re, amikor teljesen más a gép?
Lassan nyithatunk egy Commodore-ról átírás topikot is. :D Ha jól sejtem, az Exorcist, Quadrillion is onnan származik, jól tudom? Mintha még valami más is lett volna... Szerk.: az IK+ lesz az még.
-
Hogyan lehet Commodore játékokat átírni EP-re, amikor teljesen más a gép?
Szétszedi diribdarabra, megérti a működését, újra megírja az egészet.
-
Ez hogy készült? Szemre nem CPC átirat, szinte pixelpontos Plus4 verzió.
A C+4 verzió, a grafika átdolgozva, a föld elemek nagyjából ugyanazok, de minden más ami C+4-en kis felbontású volt, az itt nagy (az összes sprite pl)
A skorpiók színe változása mit jelent?
Ha lila/zöld , akkor aggresszív módba kerültek, ha zöld/sötétebb zöld, akkor felvettük a gombát, és nyugodtan átmehetünk rajtuk.
-
Szétszedi diribdarabra, megérti a működését, újra megírja az egészet.
Meg van egy másik megoldás, az enyém :D :D
Itt nem kell mindent megérteni, de jópár dolgot, átalakítom első lépésben a MOS chip utasításait z80-nak megfelelő utasításokra (ez sokszor 1 MOS utasítás több z80-at okoz, és nem 100%-os) , aztán legtöbb esetben (IK-nál, Exorcistnél, Quadrillionnál nem vetettem be) 4 szín karakter móddal tesztelem, és javítom a hibákat, utána grafika átalakítás, majd a lényegi részeken a rutinok egyszerűsítése.
Egyébként a beépített SID zenék is így készültek.
-
Ha lila/zöld , akkor aggresszív módba kerültek, ha zöld/sötétebb zöld, akkor felvettük a gombát, és nyugodtan átmehetünk rajtuk.
Az normális, hogy felveszem a gombát, átsétálok a skorpiókon, de aztán rövid idő elteltével, (amikor amúgy közelükben sem vagyok - talán lejár valami számláló), megpusztulok?
-
https://www.dropbox.com/s/lpym4klqgytdn63/fa_gl.avi?dl=0
As I understand, next glitches from original version: message "Out of oxygen" doesn't disappears and in some cases (while calculating collision with ant) scorpion can go through the walls.
This game have too oldschool unintuitive gamedesign for me (with those invisible triggers and bad fire button response). :smt120
-
when i activated god mode, the scorpions could go through the wll, i did not met with this in normal mode. Yes, out of oxygen bug is in the original also, i left it in, but it can be removed, i solved only one bug, in the same level if you had 1st key, and tried to open right door, but one position lower, left door was opened.
Igaz sokat nem jatszottam vele god mod nelkul, de olyannal nem talalkoztam, hogy gomba felvetel utan a hangya megpusztult skorpiotol tavol, nem kene normalisnak lenni.
-
i did not met with this in normal mode.
Yes. With minimal chances it happens only when I picked up the mishroom.
-
Video: https://youtu.be/M4skCaIiPWI
-
Yes. With minimal chances it happens only when I picked up the mishroom.
Now i understand, the same thing happens like in god mode. I will try to correct it.
Should i remove out of oxygen text also?
I fixed another bug, the wall did not disappeared after boom in c16 version.
Other thing, i saw you had problems with using of fire button, i learnt now that it is very easy, if you go to the ladders with fire button is pressed, it works perfectly. I had similar issues in my childhood like you had now, just then i did not find out that direction+fire works :-D
-
direction+fire works
Aha! But better to fix that, because it is confusing. :) (as you see in the video at chamber 3)
Oxygen text, I think, better to hide after life loss.
-
Reset-kor a szám karakterek átdefiniálva maradnak.
-
Aha! But better to fix that, because it is confusing. :) (as you see in the video at chamber 3)
Oxygen text, I think, better to hide after life loss.
oki :-)
-
Reset-kor a szám karakterek átdefiniálva maradnak.
Tudom, tetszett az atdefinialt ep logo :-D meg a szamok is, betegyek egy clear fontot?
-
Special effect-nek nem rossz, ugyanakkor egy CLEAR FONT praktikus lenne...
-
Kicsit nehéz becélozni pontosan a kis járatokba a hangyincit, lehetne valami olyan, hogy a járat felé megy, amíg nem tud befordulni.
Viccesebb lenne pacman pályákat alakítani ki és ott kéne összeszedni a bogyókat a hangyával a pókok között.
-
A skorpiók színét lehet valami jobban elkülönülő színkombinációra változtatni a gomba hatása alatt?
Legalábbis nekem nem teljesen egyértelmű, mikor jár le a hatása, csak ha elkapnak...
-
Arra az esetre, ha van kedved egyéb C16/Plus4 programot átírni, megjegyzem, hogy ez (http://plus4world.powweb.com/software/Zeppelin_Byte_Games_13) a kedvenc C16 játékom... :oops:
-
Special effect-nek nem rossz, ugyanakkor egy CLEAR FONT praktikus lenne...
oke :-)
-
Kicsit nehéz becélozni pontosan a kis járatokba a hangyincit, lehetne valami olyan, hogy a járat felé megy, amíg nem tud befordulni.
Viccesebb lenne pacman pályákat alakítani ki és ott kéne összeszedni a bogyókat a hangyával a pókok között.
az a trukkje, hogy addig, mig be nem forduksz, egyszerre 2 iranyt tartasz lenyomva, ecceru, es nacceru :-D
-
A skorpiók színét lehet valami jobban elkülönülő színkombinációra változtatni a gomba hatása alatt?
Legalábbis nekem nem teljesen egyértelmű, mikor jár le a hatása, csak ha elkapnak...
megnezem, igen az nem annyira feltuno, a vilagoszold opcio, szerintem teszteltem is anno, nem tudom miert vetettem el, lehet csak azert mert ez jobban tetszett.
-
Arra az esetre, ha van kedved egyéb C16/Plus4 programot átírni, megjegyzem, hogy ez (http://plus4world.powweb.com/software/Zeppelin_Byte_Games_13) a kedvenc C16 játékom... :oops:
nem tunik veszesnek, lehet megnezem majd, de a jatek tesztelese majd rad marad, elnezve a videot, nalam ko kovon nem maradna :-D
-
Ó, egy régi kedvenc! :) Anno többször is végigjátszottam, de arra határozottan emlékszek, hogy kellett hozzá cheat! Talán 4 élettel kezdődik a játék, de nekem kellett minimum 6. :) (Gyorsan elő is kaptam egy emulátorban. Az utolsó kamráig el is jutottam. :-D )
A „konverzió” jó lett! Sőt: ennyi év után kiderült, hogy a gombák mire jók... ;)
-
...ez (http://plus4world.powweb.com/software/Zeppelin_Byte_Games_13) a kedvenc C16 játékom
Mármint úgy érted ez (http://plus4world.powweb.com/software/Rescue_From_Zylon)?
-
Mármint úgy érted ez (http://plus4world.powweb.com/software/Rescue_From_Zylon)?
Igen. De mi a különbség? Ránézésre ugyanaz...
-
Igen. De mi a különbség? Ránézésre ugyanaz...
A RfZ az eredeti, a másik meg úgy tűnik mintha valami kicsit megpiszkált olasz újra kiadás lenne. De azt ne is kérdezd, hogy mi lehetett a motivációja a talján ördögöknek a módosításra! :D
-
az a trukkje, hogy addig, mig be nem forduksz, egyszerre 2 iranyt tartasz lenyomva, ecceru, es nacceru :-D
Na, én meg másra gondoltam... egyéb játékon önmagától befordulós gondolatolvasós beviteli eszközhöz szoktam hozzá.
A RfZ az eredeti, a másik meg úgy tűnik mintha valami kicsit megpiszkált olasz újra kiadás lenne. De azt ne is kérdezd, hogy mi lehetett a motivációja a talján ördögöknek a módosításra! :D
Igen, szerintem is az eredetinek kéne nyomulnia átírásra. Pár éve a Berks játékkal jártam így, hogy a digó változatát találtam meg először Superxamok névvel, és csodálkoztam, miért nem lehet végigvinni. Bár voltak benne előre kibontott falak könnyítésként és egy szoba, ahol minden tárgyat egyszerre össze lehetett szedni, de az utolsó képernyőre vezető utat elállta egy kincsnek álcázott olasz robogó kapucsínóval és pizzával, a spagettiről nem is beszélve. Jól belerúgtak a kódba az olasz csizmával. Gondolták, ilyen a dolce vita.
Special effect-nek nem rossz, ugyanakkor egy CLEAR FONT praktikus lenne...
Viszont akkor a karakterkészletet érdemes lenne kimenteni külön fájlba, esetleges újrahasznosítás céljából.
-
Javított verzió:
Skorpió begombázva világosabb zöldben villog, szerintem ez már jól megkülönböztethető
Clear Font resetben benne.
Out of oxygen felirat csak 2 másodpercig látható
Skorpió nem megy a falba, ezt én szúrtam el még az előző verzióban.
Begombázott skorpiók után egy tippem volt, hogy mikor halhatott meg a hangya, de ott a módosított verzióban nem jött elő, úgy gondolom ,hogy az előző javította ezt is.
-
Ez final?
-
Ez final?
akkor ha nincs benne hiba, es a tobbi javitas is tetszik :-D
-
Igen, a hangyák színe most egyértelmű.
-
Meg van egy másik megoldás, az enyém :D :D
Itt nem kell mindent megérteni, de jópár dolgot, átalakítom első lépésben a MOS chip utasításait z80-nak megfelelő utasításokra (ez sokszor 1 MOS utasítás több z80-at okoz, és nem 100%-os) , aztán legtöbb esetben (IK-nál, Exorcistnél, Quadrillionnál nem vetettem be) 4 szín karakter móddal tesztelem, és javítom a hibákat, utána grafika átalakítás, majd a lényegi részeken a rutinok egyszerűsítése.
Nem semmi vagy! :shock: :shock:
Gratula, és egyben irigykedem is a tudásod miatt :-)
-
Nem semmi vagy! :shock: :shock:
Gratula, és egyben irigykedem is a tudásod miatt :-)
Nem nagy az én tudásom, ez inkább időigényes pepecselős meló, igaz, hogy írtam egy REXX-et, ami átalakítja nekem az utasításokat, de azután még végig kell nyálaznom az egész kódot, egyszerűsíteni azon, és az esetleges hibákat javítani, meg megtalálni az átalakítandó részeket.
-
Véglegesített Fire Ant (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=29968) verzió (nem változott semmi az előzőhöz képest)
-
Something goes wrong during animated sequence: game freezes.
I tried to catch the moment when I die during animation (game also freezes), but in snapshot another incident with same result.
-
Something goes wrong during animated sequence: game freezes.
I tried to catch the moment when I die during animation (game also freezes), but in snapshot another incident with same result.
As i see, the "freeze" occurs when a "sprite" can not move to any direction, i think it comes from the original version, i will try to fix.
-
Please try this
Modification: if way could not be found for a scorpion in 20 iteration, then it will not move.
I tested map3 and 2-3 times the wall hit the scorpion ,and no freeze occured.
-
Looks like problem is fixed. :smt023
Thanks!
-
Looks like problem is fixed. :smt023
Thanks!
Thank you for finding the problem :)
-
Javított Fire Ant (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=29968)
Ugyanaz a file, mint pár hozzászólással lejjebb, csak a link a Downloadsba feltöltött fájlra mutat.