Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Exorcist (Read 120693 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #30 on: 2017.October.13. 23:12:27 »
Az eredeti játékról egyébként itt található leírás, a zenének is van MP3 remix változata.
Ezeket nem is láttam, pedig onnan töltöttem le a programot :) , most is eltelt 1-2 perc, mire ráleltem :D

"Elkészült" a módosított változat:
belekerült tesztként a magic ball zenéje, pár raszter sort lassít csak, a snapshot EP64-en készült.
Bekerült a gyorsabb sprite rajzolás mind a két verziója, az alap sprite rajzolási módot visszaállítottam a C+4-esére.
Sokkal gyorsabbá vált a pálya animáció, ezzel eltököltem egy darabig, átalakítottam a pályaadatokat,és elszenvedgettem az új rajzoló rutinnal, ami nagy is lett, meg jó ronda is :D
És javítottam egy hibát, a Success rate értéket eggyel eltolva 0-áztam, így az első szellem egyik fázisa fekete volt :D

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Exorcist
« Reply #31 on: 2017.October.13. 23:25:57 »
Eléggé üt a cucc már így is,
elég jól hozza azt a fílinget amit annó a C16 tolt.

De persze nagyon reméltem hogy EP -n lehet majd jobb a sprite kirajzolás az ütközéseknél ... emlékszem hogy komondoron se szerettem már ennél a játéknál ezt az egymásba harapást az ütközésnél, pedig akkor még nem is tudtam mi az.

Nagyon jó EP -n látni, óriási képernyőn. A színek pedig külön élmény, mert mindíg fekete fehér TV -n toltuk. A komondor verzió is ilyen szép élénk színes volt ?

Élvezetesek az ellenség kódok is, valahogy olyan jól érezhetőek, nehéz, de vannak sikerélmények, szóval pont jónak tűnik ... persze olyan volt komondoron is ez a gáma mindíg, hogy valahogy a "szerencse" is nagyon számított ...

Z80 System

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Exorcist
« Reply #32 on: 2017.October.13. 23:29:24 »
Az előzőt még a kezdő verzióhoz írtam ... pont most lett felrakva az új.

(De ugye megmarad az eredeti zene is ?! Exorcistbe exorcist- zene kell ... mással lehet jobb, de nem exorcist ... Tütütütü- tütütütü ... :))
Z80 System

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Exorcist
« Reply #33 on: 2017.October.13. 23:29:27 »
találtam egy új játékmódot: f7+f8 sérthetetlenség, és ezután alt+w max emu sebesség :) sokkal jobb így :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #34 on: 2017.October.13. 23:37:31 »
Nagyon jó EP -n látni, óriási képernyőn. A színek pedig külön élmény, mert mindíg fekete fehér TV -n toltuk. A komondor verzió is ilyen szép élénk színes volt ?
Igen, sok színt használ a C+4 verzió is, annyi, hogy pár fokkal mattabbakat :)

Élvezetesek az ellenség kódok is, valahogy olyan jól érezhetőek, nehéz, de vannak sikerélmények, szóval pont jónak tűnik ... persze olyan volt komondoron is ez a gáma mindíg, hogy valahogy a "szerencse" is nagyon számított ...
A C+4 kód alapján készült :) Szerintem is elég jól eltalálták ezt a játékot, egyszerű, de mégis megvan a maga fílingje.
Igen, az ellenfelek száma random generálódok le minden pályára, előfordulhat, hogy rögtön az első pályán jön egy négyesfogat :D

találtam egy új játékmódot: f7+f8 sérthetetlenség, és ezután alt+w max emu sebesség :) sokkal jobb így :)
na, azt még nem próbáltam, elég nehéz lehet beszínezni a pályát :D
Az előzőt még a kezdő verzióhoz írtam ... pont most lett felrakva az új.

(De ugye megmarad az eredeti zene is ?! Exorcistbe exorcist- zene kell ... mással lehet jobb, de nem exorcist ... Tütütütü- tütütütü ... :))
Az a terv, hogy igen, ez csak a teszt verzió a Magic Ball zenéjével, ha elkészül a módosított változat, akkor az fog szólni felváltva az eredetivel, és a felülátersztő szűrős eredetivel, ha nem lassít sokat (szerintem nem fog), ha lassít, akkor csak a menüben szól majd a módosított változat.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Exorcist
« Reply #35 on: 2017.October.13. 23:42:38 »
mondjuk én most nyomtam fél órát, sérthetetlenséggel, felgyorsítással, és 20%-nál voltam, aztán meguntam. tök ugyanaz, elég egysíkú. ha a pályák változatosabbak lennének jobb lenne, és jóval kevesebb pálya elég lenne, a térkép darabjait is hamarabb meg kéne kapnunk.
ez így max. autistáknak jó, én meg csak aspergeres vagyok (gyenge autista) :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Exorcist
« Reply #36 on: 2017.October.13. 23:44:25 »
raszterszínezve nem lesz? ezt lehetne random gradiensekkel is, persze úgy hogy a világosabb színek világosabb gradienst kapjanak, a sötétek meg sötétebbet.
a háttér fekete is lehetne más, ez így olyan sablonos. esetleg arra is gradiens, bár azt már óvatosan kell.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Z80System

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3848
  • Country: hu
Re: Exorcist
« Reply #37 on: 2017.October.13. 23:52:22 »
Quote
Igen, sok színt használ a C+4 verzió is, annyi, hogy pár fokkal mattabbakat :)

Na ugye hogy ugye ... Szarabb vótaz ... :)

Talán a pályaelemekre lehetne kis rasztert tenni úgy, mintha kidomborodna mondjuk egy egy karakteren belül,
és jól megválasztott színekkel esetleg operálni az egyes karaktersorokkal is.
Vátogatni két fajta szürke árnyalatot, két kéket, vagy valami sötétebb kéket sötétebb zölddel, stb.

Azokon mind jól tudna kinézni a sárga kenőcs amit a nap ken.

De persze ki kell próbálni, lehet túlspilázás.
Z80 System

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #38 on: 2017.October.13. 23:53:33 »
mondjuk én most nyomtam fél órát, sérthetetlenséggel, felgyorsítással, és 20%-nál voltam, aztán meguntam. tök ugyanaz, elég egysíkú. ha a pályák változatosabbak lennének jobb lenne, és jóval kevesebb pálya elég lenne, a térkép darabjait is hamarabb meg kéne kapnunk.
ez így max. autistáknak jó, én meg csak aspergeres vagyok (gyenge autista) :)
Szerintem 16KB-s játékhoz képest változatos, örök élettel én is ott jártam már, hogy a célhoz el tudtam volna jutni a térkép alapján, ott meguntam, de úgy tényleg unalmas, ész nélkül kell színezgetni :D

raszterszínezve nem lesz? ezt lehetne random gradiensekkel is, persze úgy hogy a világosabb színek világosabb gradienst kapjanak, a sötétek meg sötétebbet.
a háttér fekete is lehetne más, ez így olyan sablonos. esetleg arra is gradiens, bár azt már óvatosan kell.
Egyelőre nem terveztem, a sprite-ok raszterezése lassítana, viszont a legvégén van futó raszter, nyomd meg az EXO gombokat egyszerre.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #39 on: 2017.October.14. 00:07:45 »
Talán a pályaelemekre lehetne kis rasztert tenni úgy, mintha kidomborodna mondjuk egy egy karakteren belül,
és jól megválasztott színekkel esetleg operálni az egyes karaktersorokkal is.
Vátogatni két fajta szürke árnyalatot, két kéket, vagy valami sötétebb kéket sötétebb zölddel, stb.

Azokon mind jól tudna kinézni a sárga kenőcs amit a nap ken.

De persze ki kell próbálni, lehet túlspilázás.
Azt sajnos nem tudom, 0-ás szín a háttér, 1-es zizi, 2-5 ellenfelek, 6-os a lövés talán , és 7-es a jobb oldali feliratok, csak akkor lehetne megcsinálni, ha a lövés nem a 6-os lenne fixen, hanem 8-15-ig, és 0-ás Biast használnék, de az meg a felvehtő tárgyak színére,a lövésre, és az "ajtókra" lenne rossz hatással.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #40 on: 2017.October.14. 11:56:13 »
A beépített monitort nem bántottam, mert a végén még összevesztünk volna, és lenyomom :D

Az ep128emu és plus4emu debuggerében a monitor valójában éppen a C16-os beépített monitorhoz hasonlóan használható.

Az a terv, hogy igen, ez csak a teszt verzió a Magic Ball zenéjével, ha elkészül a módosított változat, akkor az fog szólni felváltva az eredetivel, és a felülátersztő szűrős eredetivel, ha nem lassít sokat (szerintem nem fog), ha lassít, akkor csak a menüben szól majd a módosított változat.

A lejátszó rutin egy keveset (talán ~9-10%) gyorsul, ha kihasználja hogy a zene adat 1K-s határra van igazítva (ha jól látom, a játékban D000h-nál kezdődik):
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Valószínűleg tovább javulhatna, ha nem használna IX-es címzést.

Az itt található daveconv.cpp a korábbi programnál valamivel jobban optimalizál, azaz kisebb lehet a kimeneti file. De a burkológörbéket kereső algoritmus továbbra sem igazán jó, általában szükség van a paraméterek kézi állítgatására a legkisebb file megtalálásához. Egy másik változat,. amely eltérő módon kezeli a frekvenciát 0 hangerőnél (zene függő, hogy melyik a jobb):
[ Guests cannot view attachments ]

Exorcist zene ezzel konvertálva, az első 1024 + 64 byte a burkológörbe puffer és a zenék kezdőpozícióinak a táblázata:
[ Guests cannot view attachments ]

Dave regiszter adatot összehasonlító program a konvertálás helyességének a tesztelésére (egyszerű file összehasonlító, de 0 hangerőnél vagy frekvenciánál figyelmen kívül hagyja a másikat):
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #41 on: 2017.October.14. 12:09:29 »
Az ep128emu és plus4emu debuggerében a monitor valójában éppen a C16-os beépített monitorhoz hasonlóan használható.
Utoljára gyerekkoromban jártam benne, egy kukkot se értettem belőle :D
A lejátszó rutin egy keveset (talán ~9-10%) gyorsul, ha kihasználja hogy a zene adat 1K-s határra van igazítva (ha jól látom, a játékban D000h-nál kezdődik):
Valószínűleg tovább javulhatna, ha nem használna IX-es címzést.
9-10% teljesen jó, az 1k-s határ sztem majd marad is, egyelőre csak lustaságból választottam azt :D

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Exorcist
« Reply #42 on: 2017.October.14. 12:38:07 »
az fog szólni felváltva az eredetivel, és a felülátersztő szűrős eredetivel
A kiszedett midi fájlban nincs felüláteresztő szűrő? Mert nekem nem tűnt fel.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #43 on: 2017.October.14. 12:46:53 »
De persze nagyon reméltem hogy EP -n lehet majd jobb a sprite kirajzolás az ütközéseknél ... emlékszem hogy komondoron se szerettem már ennél a játéknál ezt az egymásba harapást az ütközésnél, pedig akkor még nem is tudtam mi az.

C16-on egyszerű karakteres grafikát használ a játék, mint EP-n a "GRACHA" módú programok. De ezt nem lehetne jól átírni, mert a TED lehetővé teszi karakterenként egy szín szabadon választását a 121 közül, ilyet a NICK nem tud. Ezért kellett attribútum módra átírni.

Na ugye hogy ugye ... Szarabb vótaz ... :)

Színekből viszonylag sok van Plus/4-en is (121), csak nincsenek nagy telítettségű színek. A programtól is függhet, hogy ez mennyire jelent hátrányt, ebben a játékban például jól néz ki a paletta.

A kiszedett midi fájlban nincs felüláteresztő szűrő? Mert nekem nem tűnt fel.

Nincs, az csak az eredeti Plus/4-es zene konvertálva, és a fenti exorcist.bin is. Geco verziójában a burkológörbe is továbbfejlesztett, bár az a .bin-be méretnövekedés nélkül beépíthető lenne.
« Last Edit: 2017.October.14. 12:58:14 by IstvanV »

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #44 on: 2017.October.14. 13:16:18 »
Sokkal gyorsabbá vált a pálya animáció, ezzel eltököltem egy darabig, átalakítottam a pályaadatokat,és elszenvedgettem az új rajzoló rutinnal, ami nagy is lett, meg jó ronda is :D

Teljes sor feltöltésén még lehet gyorsítani vermes módszerrel (szerk.: ez rossz lehet akkor, amikor vannak kijáratok, de azok talán attribútumokkal is megoldhatók? Akkor viszont villogna ott a sprite):
Code: ZiLOG Z80 Assembler
  1.         org     2e89h
  2. fill32:
  3.         di
  4.         ld      (.l1 + 1), sp
  5.         ld      sp, 32
  6.         add     hl, sp
  7.         ld      sp, hl
  8.         ld      l, a
  9.         ld      h, a
  10.     rept 16
  11.         push    hl
  12.     endm
  13.         ld      hl, 40
  14.         add     hl, sp
  15. .l1:    ld      sp, 0000h               ; *
  16.         ei
  17.         ret
Ezzel egy sor 0.18 helyett 0.12 ms, de még lehetne javítani egy keveset, az egyik összeadás például könnyen elkerülhető lenne ha már a rutin első hívása előtt megfelelően be lenne állítva a HL regiszter, a végén pedig a 40 helyére 72 kerülne.

mondjuk én most nyomtam fél órát, sérthetetlenséggel, felgyorsítással, és 20%-nál voltam, aztán meguntam. tök ugyanaz, elég egysíkú. ha a pályák változatosabbak lennének jobb lenne, és jóval kevesebb pálya elég lenne, a térkép darabjait is hamarabb meg kéne kapnunk.

Csalással természetesen unalmas a játék. :) Némi gyakorlás után azonban kiismerhető, és az is könnyítést jelent, hogy a szellemek nem tudnak bejutni arra a helyre, ahol a villámok jelennek meg.
« Last Edit: 2017.October.14. 13:56:56 by IstvanV »