Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Exorcist (Read 120862 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Exorcist
« Reply #135 on: 2017.October.18. 14:37:14 »
az interlace erős túlzás már neki szerintem, hiszen az eredeti kép is elég homály volt, bár a deep art vitt bele részleteket, de annyit nem ami interlace-t igényelne.
viszont nekem a soronkénti színezés hiányzik arról a 4 színűről, bár így is szép
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #136 on: 2017.October.18. 16:05:34 »
az interlace erős túlzás már neki szerintem, hiszen az eredeti kép is elég homály volt, bár a deep art vitt bele részleteket, de annyit nem ami interlace-t igényelne.

Az interlace nem csak az eredeti kép felbontása miatt hasznos, így hatékonyabb lehet a dither, illetve a soronként változó paletta és attribútumok csíkozás helyett villogásként jelennek meg. Mindenesetre emulátoron, vagy SD kártyás vagy IDE vezérlős gépen nem probléma a nagyobb file méret, a magnósokat zavarhatja ha a betöltőkép kétszer akkora, mint maga a játék. :) "M0" tömörítéssel ugyan kb. 3300 byte méretcsökkenést sikerült elérni, de még így is nagy, és természetesen lassabb a kicsomagolása. Egy másik lehetőség a Batman-hez hasonlóan külön programként tárolni a betöltőképe(ke)t és a játékot, így bárki választhat kisebb és rosszabb minőségű vagy teljes interlace módú képet, vagy indítható közvetlenül csak a játék is.

Quote
viszont nekem a soronkénti színezés hiányzik arról a 4 színűről, bár így is szép

Valamivel színesebb lehetne a kép, viszont csíkos is. Nem tudom, megéri-e.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #137 on: 2017.October.18. 16:17:36 »
Egy másik lehetőség a Batman-hez hasonlóan külön programként tárolni a betöltőképe(ke)t és a játékot, így bárki választhat kisebb és rosszabb minőségű vagy teljes interlace módú képet, vagy indítható közvetlenül csak a játék is.
Ilyet csináltam én is interlace betöltőképeknél :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Exorcist
« Reply #138 on: 2017.October.18. 16:36:46 »
én azt várnám hogy ha 2x annyi mem valami akkor 2x olyan jó legyen. :D
interlace sosem hozza ezt a szintet :D
persze tudom, ez szubjektív is :)

ja meg inkább legyen csíkos mind villogjon :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #139 on: 2017.October.18. 17:11:47 »
én azt várnám hogy ha 2x annyi mem valami akkor 2x olyan jó legyen. :D
interlace sosem hozza ezt a szintet :D

2x felbontású, hogy ez 2x szubjektív javulást eredményez-e, az nem egyértelmű. Mindenesetre jobb, és ha van hozzá hardver (pl. SD kártya), akkor miért ne?

Quote
ja meg inkább legyen csíkos mind villogjon :)

Valódi 50 Hz-es megjelenítésnél nem annyira zavaró a villogás, különösen ha a váltakozó színek között nincs nagy kontraszt. Az előbb feltöltött képen nem feltűnő "double buffered" módot és a monitoron 60 helyett 50 Hz-et beállítva, akinek van CRT monitora valódi géppel, az megmondhatja, hogy azon milyen.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #140 on: 2017.October.18. 19:45:36 »
Én is interlace párti vagyok, nem nézem a 2x akkora memóriaigényt, de lehet az is, hogy lesz egy "4 szín mód betöltő", és egy interlace, vagy ha program ep64-en indul, akkor 4 szín, ha ep128 magnó, akkor 4 szín, egyéb esetben interlace.
Ez hogy hangzik?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #141 on: 2017.October.18. 21:24:40 »
Elméletileg kész a "könnyítés", a kezdő pálya környékén (4x8-as mátrixban nem lehet négy ellen), 2-es csatorna helyett az 1-es az SFX, IX regiszter mentése kiiktatva a megszakításban, a nyolcas nehézségi szint is működik, itt a probléma az volt, hogy nem vettem figyelembe, hogy a 8-as az másik soron van, mint a többi, így a 8-as nehézségi szint az Esc-re indult :oops:
Ma nem töltök fel snapshotot, kevés változás történt.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #142 on: 2017.October.19. 09:56:21 »
Én is interlace párti vagyok, nem nézem a 2x akkora memóriaigényt, de lehet az is, hogy lesz egy "4 szín mód betöltő", és egy interlace, vagy ha program ep64-en indul, akkor 4 szín, ha ep128 magnó, akkor 4 szín, egyéb esetben interlace.
Ez hogy hangzik?

Jónak tűnik, bár nem tudom, magnós rendszeren pontosan hogyan működne csak egy betöltővel a file választás.

Első próbálkozásra (h,64,42 paraméterekkel) 13334 byte méretű lett. :(

Talán még lehetne növelni a felhasználható területet, úgy látom, a CD88h-CFFFh nem használt, de még az sem lenne elég és nem 1K határon kezdődne. Ha sikerülne elérni, hogy a video memória CC00h alatt legyen, és a file formátum nem tartalmazna táblázatot 8 zene számára (amit a játék nem használ ki), akkor már elférne ez a zene is. Elvileg 180h lenne nyerhető ha az attribútumok és az LPT nem lennének 8K határra igazítva, nem tudom, ennek lenne-e valamilyen hátránya a grafika optimalizálásánál. A 9F40h-9FFFh és BF40h-BFFFh területekre is történik írás, ezek nem láthatók a képernyőn, talán változók vannak itt, vagy csak az egész nullákkal töltődik fel? A kép alján az EP logón is lehetne 20 byte-ot megtakarítani az alsó 2 sorban VRES=0 mód (52h helyett 42h) használatával. :)

Szerk.: egy másik lehetőség az eddig nem használt 1. lapra is foglalni szegmenst, ami EP64-en lehetne FFh is. Itt elférne az LPT és esetleg még némi tömörített adat is, az EXOS határtól függően (gondolom EP64-en általában nincs nagyon sok bővítő). A 3. lap pedig teljesen szabad lenne, illetve 128K-s gépen ez lehetne normál RAM is. Vagy az LPT marad a 3. lapon, és az 1. lapra kerül egy teljes használható szegmens zene és egyéb adat számára, 13K tömörítetlen zene (4C00h-7FFFh) + 3K tömörített adat (4000h-4BFFh) talán elég lenne.
« Last Edit: 2017.October.19. 10:15:37 by IstvanV »

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #143 on: 2017.October.19. 10:23:10 »
Jónak tűnik, bár nem tudom, magnós rendszeren pontosan hogyan működne csak egy betöltővel a file választás.
két verzió lehetséges, két verziót csinálni:
egyiket a szalagos cofigokra, ott csak a 4 színű képet töltenénk be, és egy másikat a file kezelő konfigokra, az meg az attr képet töltené be
másik megoldás szerint csak loaderből lenne kettő, amik a képet is tartalmaznák, egyik magnós konfigra, másik meg file kezelő konfigokra
Talán még lehetne növelni a felhasználható területet, úgy látom, a CD88h-CFFFh nem használt, de még az sem lenne elég és nem 1K határon kezdődne. Ha sikerülne elérni, hogy a video memória CC00h alatt legyen, és a file formátum nem tartalmazna táblázatot 8 zene számára (amit a játék nem használ ki), akkor már elférne ez a zene is. Elvileg 180h lenne nyerhető ha az attribútumok és az LPT nem lennének 8K határra igazítva, nem tudom, ennek lenne-e valamilyen hátránya a grafika optimalizálásánál. A 9F40h-9FFFh és BF40h-BFFFh területekre is történik írás, ezek nem láthatók a képernyőn, talán változók vannak itt, vagy csak az egész nullákkal töltődik fel? A kép alján az EP logón is lehetne 20 byte-ot megtakarítani az alsó 2 sorban VRES=0 mód (52h helyett 42h) használatával. :)
Az attributum memóriánál lehet negatív hatás, mert annak a címét sokszor a bitmap címéből kapom set 5,h -val, az LPT-nél nem hinném, legalábbis nem emlékszem rá :D Az alsó sor jogos, szerintem már volt is olyan betöltőm, ami így készült, csak amikor elkezdek valamit írni, mindig egy kész cuccot veszek elő, és az nem biztos hogy a legfrissebb.

Szerk.: egy másik lehetőség az eddig nem használt 1. lapra is foglalni szegmenst, ami EP64-en lehetne FFh is. Itt elférne az LPT és esetleg még némi tömörített adat is, az EXOS határtól függően (gondolom EP64-en általában nincs nagyon sok bővítő). A 3. lap pedig teljesen szabad lenne, illetve 128K-s gépen ez lehetne normál RAM is.
Szerintem ez a legjobb megoldás, úgy emlékszem hogy az LPT még az agyonbővített gépeken is elfér az FF szegmensen, és agyonbővített EP64-et nem láttam még, hacsak nem volt az memóriával is agyonbővítve :ds_icon_cheesygrin:

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #144 on: 2017.October.19. 11:22:27 »
Egyszerűsített lejátszó, nem támogat több zenét egy adathalmazban (bár ha 16K lenne használható, akkor ez akár hasznos is lehetne), ami megtakarít 56 byte-ot, a csatorna adatok kezdőpozícióit pedig memória címként tárolja a file:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]

Szipucsu mixe így éppen elfér 13K területen:
[ Guests cannot view attachments ]     (daveconv2 exmix2.xor exmix2.dav:h,64,42 0x4C00 hozza létre)
[ Guests cannot view attachments ]     (DAVE felvétel, az utolsó hangjegyet kissé nyújtottam, hogy pontos egész számú ütem legyen a zene hossza)
[ Guests cannot view attachments ]

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #145 on: 2017.October.19. 11:38:01 »
Egyszerűsített lejátszó, nem támogat több zenét egy adathalmazban (bár ha 16K lenne használható, akkor ez akár hasznos is lehetne), ami megtakarít 56 byte-ot, a csatorna adatok kezdőpozícióit pedig memória címként tárolja a file:
Egyelőre úgy fest, hogy átteszem az LPT-t EP64-en az FF szegmensre, akkor lesz 16K, viszont akkor az összes zenének kicsomagolva a 16K-n kell lennie, mert máshol a tömörített adatnak nem lesz hely.

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #146 on: 2017.October.19. 11:50:16 »
Egyelőre úgy fest, hogy átteszem az LPT-t EP64-en az FF szegmensre, akkor lesz 16K, viszont akkor az összes zenének kicsomagolva a 16K-n kell lennie, mert máshol a tömörített adatnak nem lesz hely.

Tehát nem lesz játék közbeni kicsomagolás? Akkor a 16K területen egy nagyobb zene fér el és egy viszonylag egyszerűbb (pl. a song1 és az első dobosított változat). Vagy tömörített lesz és 16K a teljes felhasználható memória, és esetleg ami még szabad a 0. lap végén (tehát pl. 4C00-7FFFh az éppen lejátszott zene, a tömörítettek pedig 4BFFh címtől lefelé, amennyi elfér)? Mindenesetre 12K elég a song1 vagy a korábbi mix számára, a Szipucsu által továbbfejlesztett mix 13-at igényel. Készül még egy további zene is, ez nem tudom mekkora lesz. A song1-et még a régebbi több zenés formátumban 1932 byte-ra sikerült tömöríteni (-m2 -X), az exmix2-t pedig 1349-re (-m2 -8). A 4BOCI 1524 byte. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10096
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Exorcist
« Reply #147 on: 2017.October.19. 12:26:39 »
Ha túl hosszú a remix, amit folytattam, lehet rövidebb is az a dobos rész a végén, nem szentírás, amit beleraktam, lehet máshogy is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7219
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Exorcist
« Reply #148 on: 2017.October.19. 13:30:58 »
Tehát nem lesz játék közbeni kicsomagolás? Akkor a 16K területen egy nagyobb zene fér el és egy viszonylag egyszerűbb (pl. a song1 és az első dobosított változat). Vagy tömörített lesz és 16K a teljes felhasználható memória, és esetleg ami még szabad a 0. lap végén (tehát pl. 4C00-7FFFh az éppen lejátszott zene, a tömörítettek pedig 4BFFh címtől lefelé, amennyi elfér)? Mindenesetre 12K elég a song1 vagy a korábbi mix számára, a Szipucsu által továbbfejlesztett mix 13-at igényel. Készül még egy további zene is, ez nem tudom mekkora lesz. A song1-et még a régebbi több zenés formátumban 1932 byte-ra sikerült tömöríteni (-m2 -X), az exmix2-t pedig 1349-re (-m2 -8). A 4BOCI 1524 byte. :)
Sztem lesz, de csak EP128-on, vagy lehet ott sem, hanem külön page-eken lesznek a zenék, így csak azt kell váltogatni, és nem kicsomagolni, talán ez lenne a legésszerűbb, az a baj a 4bffh alatti tömörített zene tárolással, hogy az csak 3K, és az a tippem, hogy csak a 13K-s zene lenne annyi tömörítve, így nem nyerünk semmit, viszont ha a 16K-ba belefér 2 zene, mondjuk a 12K-s, és az eredeti, akkor már jobbak vagyunk, viszont, ha megszüntetem a konvertált zenét, akkor is szabadul fel hely a 0-ás lapon, és ha a az üres helyekre be lehetne nyomni 3 zenét tömörítve, akkor jobban járnánk a tömörítéses megoldással (1d00-1fa2 -2ch byte (a megszakítási rutin nem régi zene része) szabadulna fel, sőt most jutott eszembe, hogy tegnap eldöntöttem, külön loadere lesz a programnak, így legalább még 200h byte felszabadul, ami egyre inkább a tömörített tárolás, és 3 zene mellé teszi le a voksom ( eredeti midis formátum, te verziód, és a Szipucsué, úgy gondolom ennek a 3-nak EP64-en is el kell férnie)

Offline IstvanV

  • EP addict
  • *
  • Posts: 4822
Re: Exorcist
« Reply #149 on: 2017.October.19. 14:12:24 »
Sztem lesz, de csak EP128-on, vagy lehet ott sem, hanem külön page-eken lesznek a zenék, így csak azt kell váltogatni, és nem kicsomagolni, talán ez lenne a legésszerűbb, az a baj a 4bffh alatti tömörített zene tárolással, hogy az csak 3K, és az a tippem, hogy csak a 13K-s zene lenne annyi tömörítve

A tömörített méreteket néhány hozzászólással feljebb már említettem, a song1 és a leghosszabb mix együtt valamivel több mint 3K. Azonban kicsomagoló rutinnal együtt is kb. 3300h-3FFFh is szabad még, ha oda nem került időközben valami, mindenesetre 3800h-4BFFh talán elég lenne 3 viszonylag bonyolultabb zenének is.

Ha a teljes zene adat tömörítetlen lesz játék közben, akkor lehetne még javítani a formátum hatékonyságán, aminek a lejátszó (remélhetőleg nem túl nagy mértékű) lassulása az ára. Például a leggyakrabban használt hang paraméterek kerülhetnének táblázatba. Az exmix2 esetében az is működne, ha az összes "hangjegy" 2-4 helyett 1 byte-os lenne, ugyanis 256-nál kevesebb időtartam+burkológörbe+frekvencia kombináció fordul elő összesen, de nem tudom, ez elég lenne-e a többi zenénél (szerk.: a song1-nek nem lenne elég, ott több mint 320 lenne. :( De a ritkábban előfordulóaknak lehetne külön hosszabb kódolás). A méreten viszont sokat csökkentene.
« Last Edit: 2017.October.19. 14:29:52 by IstvanV »