Enterprise Forever

:HUN => Konvertálás => Commodore-ról => Topic started by: geco on 2023.April.16. 09:25:45

Title: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.16. 09:25:45
David Murray (The 8bit guy) eredetileg Commodore PET-re készített Attack of the PETSCII Robots (https://www.the8bitguy.com/25753/petscii-robot-shareware-available/) nagyszerű játékának konverziója. A játék EXOS kompatibilis, 128KB RAM szükséges a futtatáshoz.
Két verzió közül választhatunk betöltés után, az egyik az EP hardveres karakter mód, ebben a verzióban a színek néhány helyen egy picit meg vannak kavarodva a karakteres mód lehetőségei miatt, ha valakit ez zavar, akkor lehetőség van a monokróm beállításra is, így Commodore PET látványvilág tárul szemünk elé, ez a verzió betölti az összes pályát a memóriába. A másik attributum módban jeleníti meg a grafikát, és egyszerre csak a pályák fele töltődik be a memóriába, így ha valaki 8-15-ös pályán szeretne játszani, ne lepődjön meg, hogy egy kávészünet vár rá magnós konfiguráció esetén.
A fórumra feltöltött változat (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=30643)

Irányítás:
Külső Joystick1/2
Billentyűzet:
Fel: I
Le: K
Bal: J
Jobb: L
Tűz+fel: W
Tűz+le: S
Tűz+bal: A
Tűz+jobb: D
Fegyver váltás: F1
Tárgy váltás: F2
Keresés: Z
Objektum mozgatása: M

F7: Térkép megjelenítése
F8: Zene ki/be

Shift+F1: Váltás normál és zöld=zoldes paletta között
Shift+F2: Váltás Dave / SID zenelejátszás között

Csalás:
Shift+F7: Örök élet
Shift+F8: Kari aji
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: MrPrise on 2023.April.16. 10:25:23
Szoktam nézni 8-bit-guy videóit és a játékáról is hallottam már ott, de azt nem gondoltam volna, hogy Enterprise-on fogok tudni játszani vele. Köszi!
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.16. 10:46:56
Szoktam nézni 8-bit-guy videóit és a játékáról is hallottam már ott, de azt nem gondoltam volna, hogy Enterprise-on fogok tudni játszani vele. Köszi!
Én csak pár hónapja akadtam rá a videóira :D
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: lgb on 2023.April.16. 11:30:50
David Murray (The 8bit guy) eredetileg Commodore PET-re készített Attack of the PETSCII Robots (https://www.the8bitguy.com/wp-content/uploads/2023/04/Enterprise-128-Robots-04-13-2023.zip) nagyszerű játékának konverziója.

:smt041  :smt041 :smt041 :smt041
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: Lacika on 2023.April.16. 18:35:51
A második szint alsó harmadában karakteres módban valami galiba van.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.16. 21:18:22
A második szint alsó harmadában karakteres módban valami galiba van.
megnézem majd, úgy fest, valami felülírta a pálya egy részét, kb harmadát.
Sőt, inkább az történhetett, hogy a becsomagolt pályaadatba írtam bele valahol, mert minden pályakezdéskor pont így néz ki a második szint, érdekes, mert Attributum módban meg teljesen jó (ugyanazt a pályacsomagot használja) , lehet a karakteres mód kicsomagolása közben írok bele.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.17. 08:53:33
Meg is van, 2 bájt lett felülírva amegszakításban lévő képrezgést állító rutin két helyen birizgálja az LPT-t, és mivel lapozás sehol máshol nincs ebben a verzióban, elfelejtettem betenni a megszakításba, hogy lapozza be az LPT lapját, így sikeresen beleírt a pálya adatba.
Javítva.

*** Attachment removed
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.17. 11:28:24
It's full Commodore PET convert or mix of native Z80-code from ZX Spectrum with Commodore graphics?
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.17. 11:56:46
It's full Commodore PET convert or mix of native Z80-code from ZX Spectrum with Commodore graphics?
I used the C64 source code, and some parts of PET source code to convert to z80, CHAR mode uses the C64 tiles, HUD graphics are from PET, player sprite is converted from Amiga sprites, Attribute mode uses C64 tiles i changed some colours, HUD graphics and player sprite is converted from Amiga graphics. And SID binary is also converted to z80, that's why it is possible to change between SID / Dave playback and the music continue where the other played last note.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.17. 12:13:30
Awesome work!
Nagyszerű munka!
Приголомшлива робота!
:smt038
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: Povi on 2023.April.17. 13:33:08
Én csak pár hónapja akadtam rá a videóira :D
Azt hittem, itt mindenki nézi! :-)
Nagyon szép játék lett!
Nyílt forráskódú az eredeti?
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.17. 16:02:46
Azt hittem, itt mindenki nézi! :-)
Nagyon szép játék lett!
Nyílt forráskódú az eredeti?
Én csak nemrég akadtam rá :D
Igen, fent van Githubon jópár verzió.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: Tuby128 on 2023.April.17. 17:05:03
Az irányítása érdekes.
 Ennél a játéknál fontos, hogy futás közben hátrafele lehessen nyilazni, mint ahogy az ősmagyarok tették.
 Ezért kell egy adag nyílbillentyű a mászkáláshoz és egy másik adag nyílbillentyű a különböző irányokba való lövöldözéshez.

 Az is nagyon jó, a játékban, hogy van hidraulikus megsemmisítő az épületben. Abba bármit beletolunk, azt összenyomja. Minket is. Az ellenséget is, ha esetleg minket követve beleszalad.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.18. 21:08:40
Freezes when loading the last level (#15)

Loading levels 8 and higher from tape didn't work.
After selecting level 8 and press start game it just read header of file "PETSCIIR.LV2" and immediately open level 1 (with number 8 in status panel)
[attach=1]

P.S.: (Attribute mode)
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.18. 21:28:27
In CHR mode available only 13 levels from 15.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.18. 23:26:30
Impossible to bind Shift key in Redefine Control screen (it automatically sets 255 code key for all remaining controls).
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.19. 11:34:45
Freezes when loading the last level (#15)

Loading levels 8 and higher from tape didn't work.
After selecting level 8 and press start game it just read header of file "PETSCIIR.LV2" and immediately open level 1 (with number 8 in status panel)
(Attachment Link)

P.S.: (Attribute mode)
Strange, i will check it.
In CHR mode available only 13 levels from 15.

It seems i did not change the level code in CHR mode, originally it contained 13 levels, i will correct it.
Impossible to bind Shift key in Redefine Control screen (it automatically sets 255 code key for all remaining controls).

Shift key should not be defined, as it is used for actions, but it should not be available for define either, i will check it also.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.20. 11:14:31
Thx @SlashNet, all errors has been corrected, and all of them were stupid mistakes :D :D
Shift problem: Read all keys rutine should give back 0 in register A, if no key was pressed, or "forbidden" key was pressed,it was not done at 2 places, when shift was pressed, but function key was not, this caused the full 255 values in the screen, and when SHIFT + an function key was pressed for longer time.
Level problem in CHR mode: i forgot to change max level number, and level names in this mode when i inserted the new levels from other versions.
Load problem: it was a most stupid thing, originally there were no separate texts for searching, loading, and if file was successfully opened then value of A register was 0, and this value was used as the channel of reading file, but later i insert a print message rutine between file open, and file read, but the print returned with a corrupted A register value, that's why loading file size failed, and next load which would use the loaded file size got 0 file size, so the load was marked as successful, no load error occured :D :D

Köszi @Slashnet, mind a 3 hiba javítva, és mind a 3 apró buta hiba volt :D :D
Shift probléma: a billentyűzet olvasó rutinnak 0-át kell visszaadnia az A regiszterben, ha nem volt billentyű lenyomás, vagy épp "tiltott" billentyű volt, a nullázás 2 helyen nem történt meg, ha csak a shift billentyű volt lenyomva, ez okozta a 255-ös hibát, és ha a shift billentyű és egy funkció gomb hosszabb ideig volt egyszerre lenyomva
Pálya probléma CHR módban: Eredetileg 13 pálya volt a játékban, de találtam olyan verziót, amiben 15 volt, ezért betettem őket, az ATT módban módosítottam is mindent, a CHR-ben ez elmaradt.
Töltési probléma: ez volt a legidiótább hiba, eredetileg nem volt külön szöveg a keresésre, és a töltésre, és ha a file sikeresen meg lett nyita, az A-ba 0 került, ezt használtam a file olvasás csatornájához, jól betettem 2 közé a print rutint, az elrontotta az A-t, ezért a páya fájl hosszát nem sikerült beolvasni, és a következő olvasás 0-s hosszal próbálkozott, sikeresen, így nem volt töltési hiba sem, nem ugrott a reset rutinra :D

*** Attachment removed
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.20. 13:55:10
Minor bug
To quick reproduce: load level 15, go down, stand near the window and die.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.20. 22:07:46
Minor bug
To quick reproduce: load level 15, go down, stand near the window and die.
Thx, i know what happened from the picture, shot is drawn in each interrupt, and it seems i turned off shot a bit late, it has to be turned off before game over text appears.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.21. 09:15:14
Drawing shot is turned off before GAME OVER is printed

*** Attachment removed
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.21. 15:53:05
Little hidden message :ds_icon_cheesygrin: appears during switching from final statistics screen to menu screen.

[attach=1]
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.21. 16:45:16
Little hidden message :ds_icon_cheesygrin: appears during switching from final statistics screen to menu screen.
I think you pressed F10 during menu screen drawing :D :D
As i remember the menu screen contains this message, just the map name overwrites it.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.21. 19:58:16
I saw this while trimming the footage.

https://youtu.be/YiwFXQoexlg
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: szipucsu on 2023.April.21. 20:25:43
Az elején a menüben azt a hullámzó szűrő hatást a zenében hogyan sikerült elérni? Az egész motívum digi hangmintaként lenne tárolva?
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: ergoGnomik on 2023.April.21. 21:04:48
Szerintem geco digitális SID lejátszójával megy. Az eredetivel (https://www.youtube.com/watch?v=lr2wUHhO3B8) (ha minden igaz) összehasonlítva lassabb és egyszerűbb a hangképe. De majd jön a mester és pontosít. Szóval szerintem szűrő nincs, csak valami folytonos moduláció. Persze az lenne az igazi, ha tudná az ember hogyan is kell ilyet összetrükközni. :(
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.21. 23:50:18
Nincs szuro benne, ha nem gyurumodulacio, es a zene elejen nincs, akkor max ket csatorna negyszogjele kulonbozo frekin, es kulonbozo hangeron, es az varialva, csak annyi fejlesztes kerult bele a SID Dave lejatszomba, hogy mar barmelyik csatorna gyururmodulaciojat le tudjuk jatszani a Dave-vel ( SID-en mashogy vannak parositva a csatornak)
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.21. 23:58:54
Ha csak a videot nezted, akkor az SID-en szol :-D
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: Zoldalma on 2023.April.22. 15:07:19
Medkit-et hogyan lehetne használni? Felvenni sikerül, de semmi hatását nem látom.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.22. 15:15:04
Medkit-et hogyan lehetne használni? Felvenni sikerül, de semmi hatását nem látom.
Ha nincs fullon az energiád, F2-vel belapozod, és SPACE-szel töltesz.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.22. 15:18:53
Videó nézés közben találtam még egy hibát, amit a készülő 3. verzióban kijavítottam már, de úgy fest benne volt az előző 2-ben is, a mágnesen ha a játékos megy át, akkor fel kellene vennie, a videóban ott marad, és elkezd rohamosan nőni a mágnesek száma.

I recognized an error during watching the video what i already corrected in the 3rd version which is under development, but it seems it was in the previous 2 version also, if the player goes through on the magnet, then it should be picked up, but the magnet remains on the field, and magnet count increase more than 1.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.22. 18:33:00
Videó nézés közben találtam még egy hibát, amit a készülő 3. verzióban kijavítottam már, de úgy fest benne volt az előző 2-ben is, a mágnesen ha a játékos megy át, akkor fel kellene vennie, a videóban ott marad, és elkezd rohamosan nőni a mágnesek száma.

It didn't seem to me that there was something wrong, but I forgot to check it.
During the game, I thought that I accidentally threw too many magnets there.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.22. 22:02:03
It didn't seem to me that there was something wrong, but I forgot to check it.
During the game, I thought that I accidentally threw too many magnets there.
I know it only because i watched some videos during conversion ;-)
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.23. 14:55:51
Attack of the PETSCII Robots +, ez a harmadik verzió, ami 16 szín módot használ, és a régi verzió javított mágnes felvétellel.

Attack of the PETSCII Robots +, this is the 3rd version, it uses 16 color mode, and the old version with corrected magnet pick up.

*** Attachments removed
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.23. 15:26:03
After teleporting, the protagonist's sprite is not displayed until he moves.
[attach=1]
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.23. 16:54:21
1-7 Select Music.

The music selection keys in the main menu are slightly shifted compared to the post loading music player.(?)

music selection after download
1 - Metal Heads (Title)
2 - Metallic Bop (In-Game 1)
3 - Rushin' In (In-Game 2)
4 - Robot Attack! (In Game 3)
5 - Get Psyched (In-Game 4)
6 - All Clear (Victory)
7 - End of the Line (Game Over)

music selection in the main menu (in all version)
1 - Metallic Bop (In-Game 1)
2 - Rushin' In (In-Game 2)
3 - Robot Attack! (In Game 3)
4 - Get Psyched (In-Game 4)
5 - Metal Heads (Title)
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.23. 19:20:11
1-7 Select Music.

The music selection keys in the main menu are slightly shifted compared to the post loading music player.(?)

music selection after download
1 - Metal Heads (Title)
2 - Metallic Bop (In-Game 1)
3 - Rushin' In (In-Game 2)
4 - Robot Attack! (In Game 3)
5 - Get Psyched (In-Game 4)
6 - All Clear (Victory)
7 - End of the Line (Game Over)

music selection in the main menu (in all version)
1 - Metallic Bop (In-Game 1)
2 - Rushin' In (In-Game 2)
3 - Robot Attack! (In Game 3)
4 - Get Psyched (In-Game 4)
5 - Metal Heads (Title)
Thx, for 1-7 :D
Yes, because after loading, I used a different SID from HVSC for converting the tunes to SIDBASIC, and it seems the sequence is different, but  the order of songs are different in the music binary what was among of the source codes, or at least calling it in the same order it gives different songs.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.23. 19:22:05
The errors are corrected, music selection remained as it was.
A hibák javítva, a zene választás maradt a régi.

*** Attachments removed
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.23. 20:43:02
https://www.youtube.com/watch?v=t23FI3rXqu4
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.23. 21:31:05
There are still 1 or 2 bugs, the Robots can not attack diagonally, I corrected it, and David mentioned that Evil Bot can not attack if moved, 1st is already corrected.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.23. 21:40:51
Strange. Evil bots attacks me diagonally.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.23. 21:41:59
Strange. Evil bots attacks me diagonally.
Yes, because the corrected version is not yet uploaded :) , i wait for the answer about Evil bot move and attack.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.23. 21:48:25
Yes, because the corrected version is not yet uploaded :)

Ah... I thought it was normal behavior.:)
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.23. 23:08:48
Ah... I thought it was normal behavior.:)
1st i thought also :)
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.April.23. 23:44:59
Can you check timebobmbs also?

Here I can't destroy tree (https://youtu.be/t23FI3rXqu4?t=429) with them, but later I did it with plasma rifle.
But manual says it should.
[attach=1]
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.24. 15:59:59
Can you check timebobmbs also?

Here I can't destroy tree (https://youtu.be/t23FI3rXqu4?t=429) with them, but later I did it with plasma rifle.
But manual says it should.
Now i checked in C64 version ,the bomb does not destroy the trees, just smaller objects, plasma can destroy it, so it works the same in the EP version also, i just finished to adjusting the timers of Robots in the pixel version , i have to do the same in the other 2.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: Lacika on 2023.April.24. 18:46:49
A 16 színes változathoz honnan vannak a grafikai elemek?
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.24. 22:31:01
A 16 színes változathoz honnan vannak a grafikai elemek?
A pálya csempék és a kijelző elemei (kivéve a kulcsok, és a fej) a C128 verzióból, csempék pár helyen módosítva, a robot, és játékos sprite-ok az Amiga verzióból lettek konvertálva, a kulcsokat végül én rajzoltam, a fej meg az Amiga verzióból, a nagyítót, a kezet, és a négy irányú nyilat is én rajzoltam a C128 sprite-ja alapján, a felbontásbeli különbségek miatt kellett újra rajzolni, talán ennyi.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: Czo on 2023.April.26. 09:26:21
Ha a Search es a Move funkciot be tudnad tenni F3-nak es F4-nek is (tehat, hogy megmaradjon a mostani is annak, aki mar megszokta), akkor lehetne gyartani nyomtathato papircsikot az analog touchbarhoz a funkciogombok fole.

Egyebkent, kiraly lett, tegnap vagy 2 orat tuti elvett az eletembol :))
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.April.26. 10:15:47
Ha a Search es a Move funkciot be tudnad tenni F3-nak es F4-nek is (tehat, hogy megmaradjon a mostani is annak, aki mar megszokta), akkor lehetne gyartani nyomtathato papircsikot az analog touchbarhoz a funkciogombok fole.

Egyebkent, kiraly lett, tegnap vagy 2 orat tuti elvett az eletembol :))
Be lehet állítani a funkcióbillentyűkre is a billentyűzetet, csak bökj rá a controls-ra, és máris mehet az F3-F4-gyel való garázdálkodás. (játék indítása után jön be a billentyűzet állító abrak )
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.May.12. 13:10:01
1 apróbb hiba javítva lett Attack of the PETSCII Robots (https://enterpriseforever.com/letoltesek-downloads/egyeb-misc/?action=dlattach;attach=30643) -ban

A : karakter villogott CHR módban a menüben, ha a kurzor a CONTROLS-on állt.
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: SlashNet on 2023.May.12. 16:41:40
Some attributes still blinking with GAME OVER message.

[attach=1]
Title: Re: Attack of the PETSCII Robots
Post by: geco on 2023.May.12. 19:53:16
Some attributes still blinking with GAME OVER message.

(Attachment Link)
I can not correct those, in menu i could correct it by removing : character, because of the color assignment of HW character mode, blinking at game over can not be avoided, just if i remove blinking GAME OVER text.