Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: EnterMice (egér és joy illesztő) (Read 62365 times)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #45 on: 2018.April.20. 10:22:56 »
hello

ha régi játékba (pl. Ledmmings) akarok egérvezérlést belerakni, akkor mire kell figyelni?

tegyük fel, hogy meg van az eredeti jpy olvasó rutin, látni, hogy hova ugrik, ha balra nyomom, hova, ha jobbra stb.

Namost, az egérnél ugye relatív elmozdulást kapok. Szóval mire kell figyelni, hogy jól működjön? Itt arra gondolok, hogy ha nagyon leegyszerűsítem a dolgokat, akkor marad az egész olyan, mint joy módban az entermice (1,2 DIP OFF)
*** Speicherplatz zu klein

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #46 on: 2018.April.20. 10:32:42 »
Tovább vissza kéne fejteni az irányító rutint, egészen addig amíg az egérmutató poziciójának módosítása történik.
Vagyis ne jobbra-balra legyen, hanem a kapott elmozdulás alapján módosítás.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #47 on: 2019.January.05. 15:56:29 »
próbálgatom a MOUSE.XR féle MOUSE: eszközt

az egérkurzor pozicionálása nem igazán működik, próbáltam a 184-187 változók írásával:
Code: [Select]
        MousePointerOff
        xset 185, 0
        xset 184, 72
        xset 187, 0
        xset 186, 232
        MousePointerOn

ehelyett 144, 500 környékére ugrik, a status sorban ki van iratva a koordináta, az Y nem is frissül addig, amíg hozzá nem érek az egérhez.

Mi a trükk?

Az xset egy makró:
Code: [Select]
            MACRO xset variable, value
            ld   bc, 256 + variable
            ld   d, value
            exos 16
            ENDM

Plusz kérdés:
be lehet-e valahogy állítani, hogy mi legyen az a tartomány, ahol az egérkurzor mozoghat? (tehát pl. ne lehessen kihúzni a képernyő szélére).
*** Speicherplatz zu klein

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #48 on: 2019.January.05. 21:36:16 »
Látom, a változó helyesen van beállítva, de nem a valós koordináták. Megpróbálom hamarosan kijavítani az illesztőprogramot.

------

I see, the variable is set correctly but not the real coordinates. I'll try to fix the driver soon.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #49 on: 2019.January.06. 12:22:47 »
előbb, vagy utóbb, de majd elkészül :-)

Apukám kedvenc játéka volt PC-n, anno a Computer Panoráma lemezmellékletén volt (valahol meg van még a lemez is)

I'll finish it sooner or later... :-)

This was my father's favourite game on PC, it was on a disk attachment of a Hungarian PC magazine.
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10093
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #50 on: 2019.January.06. 12:58:47 »
előbb, vagy utóbb, de majd elkészül :-)
Wow, ez majdnem olyan, mint az Orient Express, csak más.
Azért nem lesz minden piros benne? Endi már biztos akarná mondani a színátmeneteket.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #51 on: 2019.January.06. 13:07:05 »
Azért nem lesz minden piros benne? Endi már biztos akarná mondani a színátmeneteket.
max. dither-rel lehetne megoldani, 4 színű palettát használok, fekete, kék, piros és fehér.
*** Speicherplatz zu klein

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #52 on: 2019.January.06. 14:54:16 »
Jól néz ki :)

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #53 on: 2019.January.09. 17:48:38 »
Alakul...
Most jön a folyó víz logikája... :-)

A LEVEL és a SCORE pontok még csak statikus grafika, a "Score Needed" már változóból jön, a "Clock" is szépen számol vissza 1 másodpercenként (még nem történik semmi, ha lejár)
*** Speicherplatz zu klein

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #54 on: 2019.January.09. 18:40:45 »
nocsak, tök jó!
de legyen raszter színezés is :)
vagy valami graf extra effekt!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10093
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #55 on: 2019.January.09. 19:50:25 »
vagy valami graf extra effekt!
Meg sztereó hangeffektek, több csatornán, gyűrűmodulációval, meg amivel csak lehet! :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #56 on: 2019.January.10. 10:27:23 »
Meg tudja tesztelni ezt a fix egér meghajtót?

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2307
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #57 on: 2019.January.10. 11:11:43 »
Meg tudja tesztelni ezt a fix egér meghajtót?
The pointer still jumps to the same wrong coordinates... (x = 144 instead of 72)
The pointer should be at the center of the bottom brick icon on the left side, in the black box
And it is not deleted, if I move the mouse, so, two pointers will be on the screen.
*** Speicherplatz zu klein

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #58 on: 2019.January.10. 12:00:46 »
Ok, I will look for it. On my actual configuration it works correctly.

Yesterday I had the same duplicate pointer error on my house's computer, but can't replicate it now.
« Last Edit: 2019.January.10. 12:18:49 by gflorez »

Offline gflorez

  • EP addict
  • *
  • Posts: 3615
  • Country: es
    • Támogató Támogató
Re: EnterMice (egér és joy illesztő)
« Reply #59 on: 2019.January.12. 02:01:29 »
Mouse cursor positioning doesn't really work, I tried writing 184-187 variables:

instead, it jumps to the area of ​​144,500, the coordinate in the status queue is written down, Y is not updated until I reach the mouse.

can I somehow set the range where the mouse cursor can move? (eg it cannot be pulled out to the edge of the screen).

I must clarify some facts about the Mouse driver.

It is a piece of code inherited from the early Enterprise era, probably with a lot of errors, then modified by a lot of coders before it arrived to me.

It was just the necessity what make me try to fix the driver to work with the EnterMice adapter. I am not a coder but I tried  to learn. While merging three versions of the driver probably I have introduced some errors..., and this is one of them.

Yes, the cursor positioning didn't work, although in this last version it seems to be fixed. Only I must replicate the two pointers error to finish it.

"Wrong" coordinates are another theme. Internal driver coordinates work at real pixels, not like EXOS graphics coordinates. It is not my fault, the coders at Boxsoft made the driver as it is. Then, in your cursor positioning, the pointer is drawn at the correct point, but the system "X" coordinate is exactly double. Not a big problem,  you only have to divide by two to know the real pixel position. But this driver is made for all the graphic modes(and text modes, introduced by me), so better you must know how to deal with the mouse driver coordinates before to write your Basic(or other language) program.

"Y" mouse driver coordinates have the same problem, but to make things worse they start at the left upper corner, contrary to the system graphics coordinates. Again, not a great problem, you only have to subtract the "Y" coordinate from the total pixel height of the video page.

A mouse channel always has to be associated to a video page channel, and its dimensions are the limits to the pointer movement. One of my last modifications to the driver was that any modification to the dimensions of the video page would invalidate the mouse channel(I can't close a channel inside an interruption).

Then, you can't position the pointer outside of the video page coordinates, and so, a part of it is shown at the left side when it touches the right side. The upper tip of the harrow marks the pixel coordinates.

On the other side, the driver is very well written. It doesn't care the dimensions of the video page, it works even on a 1x1 character window.... And although only one mouse channel can be opened, you can alternate the use of the mouse between several video pages very fast, as it is done on the Paintbox program.
I am willing to answer all your questions.
« Last Edit: 2019.January.12. 18:56:13 by gflorez »