Máma gondolkodtam, hogy milyen EP játékot kéne a Lands of Havoc után végigvinnem. Az Abyss jutott eszembe, de ezt nem fogom, mert tök rossz játék.
Azonban ennek kapcsán emlékek jutottak eszembe a régi időkből, a többi EP játékélményem, meg úgy általában.
És elkezdtem gondolkodni, hogy rájöttem valamire. Méghozzá arra, hogy az EP beépített joystickjával rossz volt játszani. Nagyon rossz. De komolyan.
Az Abyss kapcsán azon gondolkodtam, hogy milyen béna volt, hogy fel-le lassan mozgott, oldalra meg gyorsan. Meg hogy tök gyors mozdulatokat kellett tenni sok helyen, ami miatt nem ügyességi hanem szerencsejáték volt inkább az egész. És magam elé képzeltem, ahogy játszok vele újra. De hogy? PC-s billentyűzeten. Persze egyből eszembe jutott, hogy EP-n a beépített joy-al játszottam. És itt esett le, hogy a joy csak rontott a játékélményen.
Egyrészt maga a joy béna. Részben mert rossz konstruckió, részben mert beépített. Miért is baj a beépítettség? Azért, mert nem lehet elmozdítani és kényelmes irányba fordítani. Másrészt mert folyton vigyázni kellett nehogy baja essen.
Egyszerűen az EP beépített joy-a egy ostoba marketing trükk, aminek a legalattomosabb hatása az, hogy a felhasználó örül neki, jónak tartja, de miközben játszik, rossz neki, de ezt nem veszi észre tudatosan. Végül rossz élménye lesz, de nem tudja miért. A joy-t továbbra is jó és "cool" dolognak tartja, mert nem jön rá, hogy a fő oka a rossz élményeinek a joy volt.
A beépített joy az EP egyik nagy tragédiája, de sok emberben ez nem tudatosul, és azt hiszi hogy valami más volt a gond.
Na, ezt is megfejtettem.