Enterprise Forever
:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: endi on 2018.February.03. 19:39:13
-
na ebből az lesz hogy minél jobban be kell tölteni a pályát, viszont random jelennek meg akadályok.
majd lesz 10 pálya és a végén %-ban megkapjuk hogy mennyire voltunk hatékonyak.
-
hm hát, valami még nem jó. ez így túl random...
szóval a lényeg így az lenne hogy minél jobb eredményt érjünk el, tehát nem a 100% mindenképpen.
végül is ez se lenne rossz, de valahogy még nem jó.
ötlet?
-
ötlet?
Mindegyik pályánál (egyelőre csak egy pálya van) meg kell adni előre a koordinátáit a megjelenő akadályoknak. Letárolni azokat egy tömbben. De lehet többféle variáció is, különben unalamas lenne. Lehetnek "elágazások" is a tömbön belül, pl. egy idő után RND-vel dönt, így, úgy vagy amúgy folytassa az első 3-5 akadály után.
De azt is lehet, hogy a játékos lépéseit figyelni, és annak alapján rak akadályt. Véges számú játék képzelhető el, de így is szép meló lenne az összes lehetőséghez egy előre megírt akadályleosztást csinálni.
Kéne egy másik játék is mellé, mondjuk egy másik videolapra. Abban a játékban lehet gyűjtögetni cuccokat, amikkel egy-egy akadályt megsemmisíthetünk. Mondjuk az a scrollos-enterball szerű játékod lehetne az, és az akadályokat kerülgetve kéne összeszedni akadályblokkolókat. Ha sikerül, megsemmisíthetünk egy akadályt. Például, ha zsákutcába érünk, akkor indulhat az enterballszerű scroll game, de a játék indulásakor is eleve lehet nálunk 1-2 blokkoló, vagy eleve indulhat a játék a blokkológyűjtéssel.
-
azt el akarom kerülni hogy épített pálya legyen. de a random az lehet valamiféle szabály szerint...
most azon gondolkodom hogy mi lenne ha egyszerre 2 vagy 4 "kígyót" irányítanánk, körökre osztva, azaz egyenként kell lépni velük, plusz random falak minden lépésnél. érdekes lehetne.
-
Lehet olyan elv alapján, hogy húz egy vonalat, egészen a falig. Persze nem minden lépésnél azt húzza, hanem közben máshova is pöttyint, de a vonalhoz mindig visszatér.
-
na itt van az hogy 4 pontot kell irányítanunk.
de még ez se jó, valami ötlet még kell hozzá.
-
ez csak annyi plusz, hogy számolja minden pötty lépését.
de továbbra se tudtam kitalálni hogy mitől lesz ez jó :)
-
de továbbra se tudtam kitalálni hogy mitől lesz ez jó :)
Bizonyos mezőkre lépve egy logikai játékot kell játszani, amiért pénzt kapunk, és sok pénzért át tudunk ugrani oda, ahol nem tudnánk a pályát összejárkálni.
Vagy a végén egy pacman játékot kéne játszani úgy, hogy a bejárt mezők lennének a pálya.
-
ne új játok találj ki hanem ezt hogy jó legyen :D
-
na asszem kitaláltam! az lesz hogy ha elindulunk valamerre akkor a falig elmegy magától és ott megáll és ott választhatunk újra irányt. a 10 lépés ugyanúgy fogyni fog és váltás a következőre.
így elég jó gameplay lesz, csak majd megfelelő pályákat kell hozzá építeni.
tehát a lényeg az lesz hogy az egész területet be kell tölteni de nem szabad irányítás hanem falig.
az előző verzióhoz már hozzá tudjuk ezt képzelni és ki lehet próbálni.
-
faltól falig
A falhoz érve általában csak egyetlen lehetséges irány van, nem?
-
A falhoz érve általában csak egyetlen lehetséges irány van, nem?
nem. illetve általában igen, de néha nem
-
na itt egy ilyen.
-
itt egy zzzip teszt, jó lesz ilyen sebességgel
-
itt egy zzzip teszt, jó lesz ilyen sebességgel
Mi a lépéshangok hangmagassága?
Amikor már nem lehet tovább játszani, mert mindenhol zsákutca, akkor érdekes zene szól, azt a zenét tovább lehetne írni. Például már hallom szinte, ahogy a 3-as csatornán belépnek a dobok.
-
itt egy új verzió, még bugos, de van benne 5 pálya, pálya vég ellenőrzés, bár még értékelés nincs (akkor is az új pályára jutunk ha nem teljesítettük).
ez a zippelt verzió.
-
na? vélemények?
-
na? vélemények?
Érdekes ötlet, de még tényleg kéne bele valami, pl. egy másik játékkal kombinálni, amit írtam, más ötletem nincs. Még mikor felraktad, egyszer végigvittem pár perc alatt, ez így túl egyszerű. Nem tudom, mitől számít egy pálya befejezettnek, mennyi be nem járt mező maradhat. Lehetnének jóval bonyolultabb pályák, akkor logikai játék lenne.
Vagy ketten lehetne játszani egymás ellen, ugyanazt a mezőt kapná mindkét játékos külön-külön (tehát két pálya lenne egyszerre a képernyőn), és aki gyorsabb és több mezőt beterít, az nyer.
-
hát ezek még egyszerű pályák, majd nehezedik
-
Tetszik az ötlet, szerintem így, magában is kiforrhatja magát egy szórakoztató, teljes értékű játékká.
Ha új ötletekkel bonyolódik a játék, a highscore funckió hasznos lenne, aztán a következő EP-klubban lehet verseny is. :)
-
Tetszik az ötlet, szerintem így, magában is kiforrhatja magát egy szórakoztató, teljes értékű játékká.
Ha új ötletekkel bonyolódik a játék, a highscore funckió hasznos lenne, aztán a következő EP-klubban lehet verseny is. :)
köszi
-
ezt nincs kedve valakinek megírni asm-ban? nekem sajna nincs mostanában időm foglalkozni a basic verzióval se.
de szerintem lehetne egy jó játék belőle. plusz gracha módban kéne, ahhoz szívesen csinálnék grafikát.
ha valaki egy kicsit többet akar csinálni mint egy átírás... :) lehet tanulni sokat abból, ha nem egy kész játékot csinálunk, hanem vannak kitalálandó, megoldandó feladatok. bár mondjuk itt már a játék kialakult, asszem csak pályákat kell hozzá csinálni. bár gondolkodtam random generált pályákon is, elvileg nem lenne nehéz megcsinálni.
amúgy meg fogom ezt mutatni a főnökömnek is, hátha megcsináljuk mobilra :)
-
Az a lényege, hogy van négy csapat, és mindegyiknek van 10 lépése egy körben, és az nyer, aki többet tudott lépni, míg be nem lett kerítve?
-
Az a lényege, hogy van négy csapat, és mindegyiknek van 10 lépése egy körben, és az nyer, aki többet tudott lépni, míg be nem lett kerítve?
nem, hanem egy játékos, és a cél hogy be kell tölteni az egész pályát. de a többi igaz: 4 kígyó van, egy körben 10 lépése.
ha nem tudunk már mozogni de a pálya nincs betöltve, akkor elbuktuk.
-
nem, hanem egy játékos, és a cél hogy be kell tölteni az egész pályát. de a többi igaz: 4 kígyó van, egy körben 10 lépése.
ha nem tudunk már mozogni de a pálya nincs betöltve, akkor elbuktuk.
Értem. :)
-
Itt a kezdetleges ASM verzió, a hátralévő lépések számát nem írja ki, ha a kukac feje lesz a kijelző, azzal megvárom a végleges gracha grafikát :) Az aktív kukac villogásánál a 40h-val eltolt karaktert nem definiáltam át, azért ilyen, space-re lehet kukacot váltani, ha ez az opció nem kell, akkor kiveszem :)
00-03h fal
04-07h kukac feje
2x2 karakter felépítése:
00 01
02 03
-
tök jó! amint lesz időm, energiám, ihletem, csinálom a grafot hozzá.
mondjuk azon gondolkodok, hogy az, hogy hány lépés van hátra, elég elényős ha magán a kígyó fején látjuk. csakhogy ez sok karaktert igényelne... viszont gracha módban nem is biztos hogy jól nézne ki, szóval elég lesz ha a hud-on jelezzük ki...
na majd meglátom.
-
csakhogy ez sok karaktert igényelne...
Elképzelésem szerint nem igényelne sokat, maradna a 4 karakter igény, és csak a szám lenne befrisstve a fejbe, vagy a 4 teljes karakter frissülne.
Szerintem is előnyösebb a fejen.
-
Szerintem is előnyösebb a fejen.
Ha fej vagy írás közül lehet választani, én is a fejre szavazok.
(Csak nehogy azt higgyék a végén, hogy számháborúznak a kukacok. Remélem, ezzel egy újabb programhoz adtam ötletet.)
-
ezzel azóta se foglalkoztam, viszont rájöttem hogy kell majd kanyar elem is, méghozzá 4 féle. már ha rendes kígyó grafikát akarunk és nem csak foltokat.
na majd ha megszáll az ihlet, akkor összedobok valamit gracha-ban
-
Ha kukacos játék, akkor inkább ezt írd meg EP-re! (https://www.youtube.com/watch?v=S6lrRqst9Z4) Multiplayer módban elég élvezetes lenne majd a klubban tolni.