Mindenképp jó.
Ja, hogy magát a ciklusváltozó értékét változtatod meg a cikluson belül! Akkor hiába van a FOR-nál 1 TO 24, az 5-nél átugrasztod 11-re, és akkor kimarad minden 6 és 10 között. Most már leesett.
Szerintem ezt már nem írom át a programban, mert csak induláskor a pálya kirajzolásakor van rá szükség, és csak 1-2 tizedmásodpercet (vagy annyit se) nyernénk vele. (Macerás a working directoryba visszamásolni mindent, átírni, majd Zzzippel lefordítani, majd Zipbe betömöríteni és feltölteni ide.
) De ettől még jó ötlet, jó az elv, nekem nem jutott volna eszembe, majd máskor ilyet is be fogok vetni, ha úgy alakul.
Amin még gondolkozom, hogy a felső pályán a lyukak helyére milyen színű iszapot lehetne tenni, amiben a pacman elsüllyed. Kicsit kísérleteztem vele, mire a mostani karakter meglett, de szerintem nem tökéletes. Ez itt 255 színű karakteres módot használ, tehát a 9 karaktersorban soronként bármilyen színű vonalak lehetnek. Ha erre sincs jobb javaslat a jelenleginél, akkor részemről kész a program. Ehhez mondjuk a színkódokat és a hozzájuk való színeket is elő kell szedni, és a jelenlegi programban sem feltétlen egyszerű letesztelni az új karaktert, hogy hogyan néz ki, de ha valaki mégis kísérletezne, és csak ez az akadály, szóljon! Annyi a nehézség, hogy a STOP le van tiltva, azt ki kell venni a programból, és STOP után a nem látható szöveges képernyőn kell a karakterdefinícióval próbálkozni, ami rögtön megjelenik a lyukakon, ez a zzzippeletlen basic programból (source mappában van) is megtehető. Most ez az aktuális:
SET CHARACTER 140,56,56,56,112,112,48,48,32,0
Ha esetleg valaki mégis próbálkozik, akkor a megfelelő ábra megtalálása után DISPLAY TEXT (vagy SHIFT+F5), és láthatóvá válik, amit beírtunk, de snapshotot is örömmel fogadok.