Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Ugribugri Sundibundi (Read 39907 times)

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #15 on: 2024.March.03. 19:33:55 »
1620 sor direkt kisbetűs ?

Javaslat

Code: [Select]
4470     FOR A=27 TO 35 STEP 4
Code: [Select]
4520     FOR A=0 TO 23 STEP 8
kicsikét gyorsabb

de megpróbálok valami

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #16 on: 2024.March.03. 20:07:15 »
1620 sor direkt kisbetűs ?
Ennyi van benne: 1620 DO - milyen kisbetűre gondolsz?

Az eddigi javaslataidat megcsináltam, működik rendben minden.

Az utolsó két javaslatod az Enterprise logóra vonatkozott, ez fontos, mert más programoknál is szükség lehet rá, mentem a "fejlesztői eszközök" közé az új logórajzolót.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #17 on: 2024.March.03. 20:52:03 »
Bocsi

Code: [Select]
1820   PRINT #6,AT 1,13:"stage completed":LET FINISH2=1
Erre gondoltam

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #18 on: 2024.March.03. 21:07:58 »
Erre gondoltam
A játéktér felső része grafikus karaktereket használ, ezért a normál betűk nem jelennek meg jól rajta. Ezért a kisbetűket definiáltam át grafikus karakterekre.

Érdekesség: Az általam 12 éve módosított, demokazettás karakterdefiniáló tud kimenteni és betölteni karaktereket, karakterkészleteket, ebbe töltögettem be karakterkészleteket, a szimpatikusat benne hagytam, hozzájuk dobtam a grafikus karaktereket, meg a játék által használt egyéb karaktereket, és az egészet kimentettem az általad készített karaktermátrix-kimentő rutinnal, és ezt tölti be a játék. (A Dot Collector Turbo Edition is ezt csinálta.)

A repcsi, ha a lenti játéktérre megy, áthalad a grafikus karakteres videolapokon is, erre külön kellett olyan grafikus repcsikaraktereket definiálni, melyek valamennyire hasonlítanak az eredeti repcsire. Ehhez Endi GraCha editorát használtam. A felső játéktér scrollozó talaja 255 színű karaktereket használ, emellett is elmegy a repcsi, de csak egy pillanatra látszik, hogy egy színkupac van a repcsi helyén ott, mivel a 255 színű karakterek csak 1 pixelnyiek lehetnek. Nem tudom, ez feltűnt-e valakinek.
Amikor a pacman a felső pályán beleesik a lyukba, azért lesz egy színkupac belőle, mert a 255 színű videolapba esik bele a 4 színű pacman. Azon gondolkozom, hogy egy fekete és sötétkék színkupacból álló 255 színű grafikus karakternek kellene lennie a luknak, amibe nem beleesik a pacman, hanem elsüllyed benne, ami látványos is lenne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #19 on: 2024.March.03. 21:38:47 »
Ahogy elnézem mindegyik sor külön video csatorna.

A következőbe esetleg csinálhatnád ha grafikus előre feliratozod soronként pl:
   PÁLYA TELJESÍTVE
   MEGHALTÁL
   GRATULÁLOK TELJESÍTETTED
   ...

utána betöltöd a char.bin -t
majd DISPLAY #x at a kívánt sort megjeleníted még törölnöd majd kiírni sem kell

ez úgy is ZZZip elve lesz?

esetleg használhatnád a CALL  CHAR_DEF(33,1,2,3,4,5,6,7,8,9)
Azzal is lehet némi sebességet, időt nyerni.
A játéktér felső része grafikus karaktereket használ, ezért a normál betűk nem jelennek meg jól rajta. Ezért a kisbetűket definiáltam át grafikus karakterekre.


és a 920 as sor ?
Code: [Select]
  920   PRINT #16,AT 1,13:"STAGE COMPLETED":LET FINISH=1
Code: [Select]
1820   PRINT #6,AT 1,13:"stage completed":LET FINISH2=1

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #20 on: 2024.March.03. 22:41:08 »
és a 920 as sor ?
Code: [Select]
 920   PRINT #16,AT 1,13:"STAGE COMPLETED":LET FINISH=1
Code: [Select]
1820   PRINT #6,AT 1,13:"stage completed":LET FINISH2=1
A 16-os videolap attribútum videolap, arra mehetnek a normál nagybetűk. A 6-os grafikus-karakteres videolap.

Lehet, nem rossz ötlet előre elkészített videolapokkal dolgozni a feliratokhoz. Lehet, ezt most már nem módosítom, de egy újabb játéknál hasznos lenne így csinálni. (A 4 színű betűk annyiból jobbak, hogy látványosabb, hogy ilyen is kerül a képernyőre.)
Mindegyik sor külön videolap, hogy sok szín lehessen, videolaponként más-más palettát lehet beállítani. Bár sok videolapon ez nem érvényesül, mert ahol nincs pacman vagy pálya, a levegőben csak a háttérnek van színe. Ide lehetne rajzolni csillagokat, napot, holdat, felhőket, hogy a sok szín jól ki legyen használva. De lehet, így is túl sok a szín a képernyőn.
Csak a felső játéktéren a talaj 255 színű grafikus karakteres videolap, a látvány kedvéért. Ezt gyorsabban lehet görgetni, mert nem kell kirajzoláskor minden karakter előtt a színt is megadni.

A CALL  CHAR_DEF... mikor kellene? Nem változtatok karaktereket a program futása közben. Kivéve, ahol kihúzzák a pacmant a sárból, de azon is lassítani kellett, mert Zzzippel túl gyors.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #21 on: 2024.March.03. 22:52:36 »
A CALL  CHAR_DEF... mikor kellene? Nem változtatok karaktereket a program futása közben. Kivéve, ahol kihúzzák a pacmant a sárból, de azon is lassítani kellett, mert Zzzippel túl gyors.
Valami effekttel nem lehetne még lassítani?
nem hang hanem video ?
Pl a másik pacman mozog ásít

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #22 on: 2024.March.04. 10:25:36 »
Valami effekttel nem lehetne még lassítani?
Ehhez nincs ihletem. Nem is kellene lassítani már, szerintem pont jó a sebesség, kicsit talán lassú is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #23 on: 2024.March.04. 18:37:30 »
Ehhez nincs ihletem. Nem is kellene lassítani már, szerintem pont jó a sebesség, kicsit talán lassú is.
A CALL  CHAR_DEF... mikor kellene? Nem változtatok karaktereket a program futása közben. Kivéve, ahol kihúzzák a pacmant a sárból, de azon is lassítani kellett, mert Zzzippel túl gyors.
Akkor most melyik gyors vagy lassú?
Javaslat:
Code: [Select]
2240       CALL LENTO:CALL LENTO
Code: [Select]
2240       CALL LENTO(300)
Code: [Select]
4110 DEF LENTO(N)
 4120   FOR VARJ=1 TO N
 4130     LET X1=2+4*6
 4140   NEXT
 4150 END DEF


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #24 on: 2024.March.04. 19:12:40 »
Akkor most melyik gyors vagy lassú?
A játékmenet jó, esetleg kicsit lassú az elején, de ez szubjektív. Én simán tudok játszani a játék elején úgy is, ha a CPU frequency az emulátorban 12Mhz. :D
Életvesztésnél a közjátékot kell lassítani, mert a Zzzip nagyon ledarálná fél másodperc alatt az egészet.

Quote
Javaslat:

Code: [Select]
2240       CALL LENTO(300)

Ez jó ötlet, köszi! Visszatérő probléma, hogy a Zzzip bizonyos részeket nagyon felgyorsít, és azokkal csinálni kell valamit.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #25 on: 2024.March.04. 19:22:53 »
Valamelyik progiban volt olyasmi ami ellenőrizte miben fút BASIC vagy ZZZip ben.
 
 IF BASIC=1 THEN VARAKOZOSZORZO=1
 IF BASIC=0 THEN VARAKOZOSZORZO=100

   2240       CALL LENTO(300)
Code: [Select]
4110 DEF LENTO(N)
 4120   FOR VARJ=1 TO N*VARAKOZOSZORZO
 4130     LET X1=2+4*6
 4140   NEXT
 4150 END DEF [code]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #26 on: 2024.March.04. 23:46:07 »
Valamelyik progiban volt olyasmi ami ellenőrizte miben fút BASIC vagy ZZZip ben.
Ilyet ebbe már nem teszek, mert már (majdnem) készen van a program, ez meg a fejlesztéshez jó.

Az újabb módosításokat beletettem:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #27 on: 2024.March.25. 20:15:39 »
Egy szépséghiba javítva.
Ha nincs más javaslat, ez lehet a végleges.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #28 on: 2024.March.25. 22:44:00 »
Code: [Select]
3120   FOR X=1 TO 24
 3130     IF X>4 AND X<11 THEN GOTO 3170
 3140     OPEN #X:"video:"
 3150     DISPLAY #X:AT X FROM 1 TO 1
 3160     SET #X:COLOR 1,255
 3170   NEXT
Javaslat
Code: [Select]
3130     IF X=5 THEN LET X=11
Felesleges ciklusuk kihagyása.

Code: [Select]
3620     PRINT #21:CHR$(27)&"I"&CHR$(SZIN)&CHR$(142);
Code: [Select]
3660     PRINT #11:CHR$(27)&"I"&CHR$(SZIN)&CHR$(142);
javaslat

Code: [Select]
3620     PRINT #21:I$&CHR$(SZIN)&CHR$(142);
Code: [Select]
3660     PRINT #11:I$&CHR$(SZIN)&CHR$(142);
már az VAR_INI ben meg adtad az I$- t

továbbá
Code: [Select]
  340   LET FLOOR$=FLOOR$&CHR$(27)&"I"&CHR$(RND(15)+1)&A$
Code: [Select]
1400     PRINT #20,AT 1,4:CHR$(27)&"I"&CHR$(11)&CHR$(147)
 1410     LET FLOOR$=FLOOR$(1:12)&CHR$(27)&"I"&CHR$(11)&CHR$(147)&FLOOR$(17:148)
Code: [Select]
2520   LET FLOOR$=FLOOR$(5:148)&CHR$(27)&"I"&CHR$(COL)&H$
Köszönjük.
« Last Edit: 2024.March.25. 22:55:33 by Ferro73 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10085
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #29 on: 2024.March.25. 23:23:28 »
már az VAR_INI ben meg adtad az I$- t
Majd megnézem frissebb fejjel, amiket írtál.
Kapásból ránézésre, valószínű azért hagytam itt a hosszabb verziókat, mert a rövidebb verzió feltehetőleg lassabb valamivel, és játék közben számít a sebesség is. (Vissza kell kutatnia egy változó tartalmát, ez biztos több idő, mint magát a változó tartalmát adni meg direkt.) Egyébként még egyszerűbben meg lehetne csinálni, hogy az I$(szin) megadásával is működjön, és ne kelljen I$&CHR$(szin).
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos