Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Ugribugri Sundibundi (Read 672 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9843
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Ugribugri Sundibundi
« on: 2024.January.24. 22:53:37 »
Biztos volt már ilyen ötlet basic nyelvre, mint ez itt, de még nem találkoztam vele. A gond, hogy maga a játéktér a képernyő kb. 5%-át foglalja el, a képernyő többi része érdektelen.
Ez most meglehetősen minimalista próbálkozás még. Talán valamit ki lehetne hozni ebből.
A lyukra rá lehet esni, nem esünk bele, de ha nagyon a széléről akarunk ugrani, akkor beleesünk.
Lehetne kétszer akkora (2x2 karakter) minden, de akkor is csak a képernyő 5-6%-át foglalná el.
Aki megszállott, ezzel is jót játszhat.
Külön érdekes, hogy a véletlenszerű "zenét" játék közben generálja a program.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9843
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #1 on: 2024.January.24. 23:47:24 »
Ez kicsit érdekesebb, elvileg folyamatosan gyorsul a játék, de alig érezni.
Sajnos jelentős gyorsulást a Zzzippel sem lehet elérni. Gondolom azért, mert a DEL billentyűvel (60-as kódú karakter) töröl le a járdából, és így görgeti, és ezért muszáj a 0-ás csatornát használni a 102-es helyett.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7014
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #2 on: 2024.January.25. 08:40:53 »
Azt nem próbáltad, hogy milyen, ha STRINGként tárolod a pályát, és scrollnál az első karaktert levágod, az uccsót hozzáteszed, majd az egészet kiprinteled a #102-es csatornára, az egész soros print tök gyors, azt teszteltem, meg lehet a ZZZIP is hatékonyabb rajta.

Offline Povi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 2266
  • Country: hu
    • http://povi.fw.hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #3 on: 2024.January.25. 13:29:05 »
jópofa!
olyan, mint trex játék, amikor nincs net a chrome-ban
na, azt vajon meg lehetne csinálni BASIC-ben? (vagy Pascal-ban?) karakteres képernyőn, nagyobb sprite-okkal.
Jó kihívásnak tűnik
*** Speicherplatz zu klein

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9843
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #4 on: 2024.January.25. 20:52:09 »
STRINGként tárolod a pályát, és scrollnál az első karaktert levágod, az uccsót hozzáteszed, majd az egészet kiprinteled a #102-es csatornára
Valószínű tegnap éjjel lehetett, amikor eszembe jutott ugyanez, mivel lefekvéskor még nem volt meg az ötlet, de amikor felkeltem, már megvolt, közben nem tudom, mi történt.
Most itt áll a dolog, még folytatás várható:
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Érdemes a space-t kicsit hosszabb ideig nyomva tartani, nem csak megpöccinteni! Lassabb sebességnél különben elmaradhat az ugrás.

Most már nincs akadálya, hogy akár gracha videolapra, akár attribútum videolapra kerüljön a pálya, esetleg játék közben váltogassa egymást időnként a kétféle videolap. Ha attribútum videolapra kerül a pálya, akkor célszerű lenne karakterenként színt is változtatni, ami nem tudom, mennyire lassítaná le az egészet. Nem olyan régen valamelyik topikban volt itt szó arról, hogy escape szekvenciával lehet stringen belül színt váltani, a set ink használata nélkül, ez kéne ide, de képtelen vagyok visszakeresni, hol volt erről szó. Valaki be tudná linkelni?
Van egy érzésem, hogy gracha videomódú lesz a pálya, de azért megpróbálom mindkét verziót.
Lehetne 16 vagy 256 színű videolap is, és akkor nagyobbak is lennének az objektumok, viszont a lyukakat így nem lehetne (egykönnyen) kirajzolni, mert a szóköz nem írja felül, ami már ott van, és a string alapján visszakeresni, hol van a luk, az eléggé procizabáló eljárásnak tűnik.
« Last Edit: 2024.January.25. 20:55:53 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1282
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #5 on: 2024.January.25. 21:02:34 »

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 930
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #6 on: 2024.January.25. 21:13:14 »
Azt nem próbáltad, hogy milyen, ha STRINGként tárolod a pályát, és scrollnál az első karaktert levágod, az uccsót hozzáteszed, majd az egészet kiprinteled a #102-es csatornára, az egész soros print tök gyors, azt teszteltem, meg lehet a ZZZIP is hatékonyabb rajta.

Ki próbáltam 19 a 24 hez arányban lassabb BASIC-ban zzzipvel nem próbáltam.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 930
  • Country: hu
Re: Ugribugri Sundibundi
« Reply #7 on: 2024.January.26. 08:07:26 »
Ugyan ez a progi ZZZip -el 13s a 14s hez lassabb.      /1000 ciklus/