Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: String elemeinek összekeverésén alapuló program (Read 2896 times)

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7217
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #30 on: 2024.September.26. 19:07:58 »
Sztem jó az alsó számlálós is, nekem egy picit az jobban is teccik.
Mit módosítottál, hogy jó lett?
Nekem az volt a tippem, hogy betelt a sound buffer, mert ha jól emléxem a zene lejátszáshoz kiiktattam a SOUND: eszközt, mert elrontotta a midi lejátszást.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1321
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #31 on: 2024.September.26. 19:37:29 »
Оne move was lacking. :)
[ Guests cannot view attachments ]

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #32 on: 2024.September.26. 21:38:25 »
Sztem jó az alsó számlálós is, nekem egy picit az jobban is teccik.
Elsőre nekem is az tetszett jobban, de ahogy játszottam a felső számlálóssal, az is megtetszett.

Quote
Mit módosítottál, hogy jó lett?
Az összes SOUND utasítás elé IF-et tettem, hogy csak akkor játssza le, ha a zene ki van kapcsolva. Ez igazából nem probléma, mert nem lassul tőle a program.

Оne move was lacking. :)
Yes, 255 is the last chance. After the 256th move you cannot do anything.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1321
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #33 on: 2024.October.01. 15:46:01 »
"Press Fire" working for all joysticks, but only Internal Joy is working for game in any case.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1321
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #34 on: 2024.October.01. 17:24:58 »
Maybe change this line?

Like this:

Code: [Select]
1060   SELECT CASE JOY(0)+JOY(1)+JOY(2)

or like this:

Code: [Select]
1060   SELECT CASE JOY(JY)

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1008
  • Country: hu
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #35 on: 2024.October.01. 17:28:17 »
Code: [Select]
1060   SELECT CASE JOY(JY)

Jó lesz.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #36 on: 2024.October.01. 19:49:44 »
Elvileg minden joy működik, játék közben is lehet váltogatni. Ha esetleg az egyik joystick eltörne, megrepedne, esetleg elolvadna vagy szublimálódna, akkor sem kell új játékot kezdeni, folytatható a játék egy másik botkormánnyal. Bár tesztelni nem tudtam, de SlashNet JOY(0)+JOY(1)+JOY(2) módszere nagyon tetszik, eddig eszembe sem jutott.
Egy picit még szépítettem a játékon.
"Paletta" (már ha lehet 255 színű képernyőn annak nevezni) többféle van, véletlenszerűen választ egyet. Lehet, az egyik nem túl jó, mert két majdnem teljesen egyforma szín is került bele.
---
English
All joys should work, you can also switch during the game. If one of the joysticks breaks, cracks, melts or sublimates, you don't have to start a new game, you can continue the game with another joystick. Although I wasn't able to test it, I really like SlashNet's JOY(0)+JOY(1)+JOY(2) method, I could not find out a similar one until now.
I made the game a little more beautiful.
The program has more "palettes" (if it is the right name on a 255-color screen), one of them is randomly chosen. Maybe one of them is not very good because two colours are almost the same.
---
Ukrainian (Google Translate)
Всі джойстики повинні працювати, ви також можете перемикатися під час гри. Якщо один з джойстиків зламався, тріснув, розплавився або сублімувався, вам не потрібно починати нову гру, ви можете продовжити гру з іншим джойстиком. Хоча я не зміг його перевірити, мені дуже подобається метод SlashNet JOY(0)+JOY(1)+JOY(2), досі я не міг знайти подібного.
Я зробив гру трохи красивішою.
У програмі більше «палітр» (якщо це правильна назва на 255-кольоровому екрані), одна з них вибирається випадковим чином. Можливо, один з них не дуже хороший, тому що два кольори майже однакові.

[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1340
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #37 on: 2024.October.01. 20:23:25 »
Bár tesztelni nem tudtam, de SlashNet JOY(0)+JOY(1)+JOY(2) módszere nagyon tetszik, eddig eszembe sem jutott.
Az lehet, hogy jobb is ha nem jutott eszedbe. Képzeld el azt az állapotot, hogy mindhárom botkormányt jobbra tolod. A kiolvasott érték mindenhol egy, az összegük pedig három. Ami azt jelenti, hogy egyszerre aktív a balra és a jobbra irány. Hát, én ezt jónak nem mondanám. :( A JOY(0) BOR JOY(1) BOR JOY(2) egy parányit közelebb lenne a jó megoldáshoz, de azzal is össze lehet kutyulni a dolgokat jó alaposan, ha például kettő joystickot ellenkező irányokba mozdítasz. Sajnos egyesével kell ezeket kezelni a jó eredmény eléréséhez, úgyhogy marad az a megoldás, amit Ferro73 jóváhagyott.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #38 on: 2024.October.01. 21:45:29 »
Az lehet, hogy jobb is ha nem jutott eszedbe.
Ez tényleg így van, viszont nem tudom, a probléma mennyire valós a gyakorlatban. Egyjátékos üzemmódú játékoknál én csak egy botkormányt használtam játék közben az EP-s időkben. Nem tudom, mennyire reális, hogy ilyenkor több botkormányt is piszkáljon valaki. De ha fennáll a veszélye, hogy ez bezavarjon, akkor be lehet tenni a JOY(JY) verziót inkább.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1340
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #39 on: 2024.October.02. 06:52:06 »
Nem tudom, mennyire reális, hogy ilyenkor több botkormányt is piszkáljon valaki.
Képzeld el azt a helyzetet, amikor gyerekkorodban a barátaiddal játszotok és a joystick nyűvése közben a fő vicces haver néha belekormányoz segítségképp a gép beépített botkormányával. Velem például eljátszotta egy ilyen cimbora, hogy egy Punchy menet közben észrevétlen benyomta a SHIFT LOCK billentyűt, ami a billentyű olvasó rutin hanyag programozása miatt lehetetlenné tette az ugrást.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #40 on: 2024.October.02. 10:03:52 »
a fő vicces haver
Nem tudom, ez már inkább a társaság kérdése, és ha bosszantani akarja egyik a másikat, úgyis megteszi, ha nem így, akkor máshogy. Akár bekapcsolhatja a turbó üzemmódot játék közben, és akkor nem fog tudni elég kicsit lépni. Vagy gép nélküli bosszantást talál ki, pl. egércsapdát tesz a kilincsre, vagy a cipőfűzőjét hozzácsomózza egy csőhöz. A többiek mit gondolnak erről, tényleg egyszerre csak egy botkormány legyen aktív?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1321
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #41 on: 2024.October.02. 10:40:44 »
A többiek mit gondolnak erről, tényleg egyszerre csak egy botkormány legyen aktív?

A Geko a portjaiban gyakran lehetővé teszi, hogy egyszerre bármelyik joystickkal játszhassunk. Kipróbálhatod a Squirm.

Geko in their ports often makes it possible to play any joystick at the same time. You can try Squirm.

Geco у своїх портах часто робить можливість грати одночасно на будь-якому джойстику. Ви можете спробувати це у недавній грі Squirm.

Offline Dr.OG

  • Global Moderator
  • EP lover
  • *
  • Posts: 771
  • Country: hu
  • dr.
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #42 on: 2024.October.03. 06:09:34 »
Szerintem az sem tragédia, ha így marad. Nyilván az a "bombabiztos" megoldás, ha nem tudnak a botkormányok összeakadni. Itt az az igazi kérdés, hogy megéri-e a joystick olvasó rutin tökéletesítése a fáradtságot.
Saját tapasztalat a játékos bosszantásával kapcsolatban (3 gyerek mellett): ha nagyon akarja az egyik fél idegesíteni a másikat, akkor játék közben a fülét húzogatja, lábbal piszkálja, esetleg egyszerűen csak beáll a képernyő elé, hogy ne lehessen látni tőle. Én, míg be nem tölt a program, elveszem a gyerektől a botkormányt, mert úgysem állja meg, hogy ne "nyúljon bele". Ez főleg C64-nél van így, ahol a 1-es joyt rángatva nem csak a kurzor mozdul el, hanem karakterek is beíródnak.
ÉN ekelek, TE keregsz, Ő gyeleg,
MI ákolunk, TI vornyáztok, ŐK lendeznek.

Offline SlashNet

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1321
  • Country: ua
  • Enterprise 128K | Cubietruck
    • My old site about Enterprise
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #43 on: 2024.October.03. 10:03:29 »
As a child, I quickly learned that it is better not to touch the computer and joystick when loading. Because the game may not load and you will have to wait for the game to load again. :)

Gyerekkoromban hamar megtanultam, hogy betöltéskor jobb, ha nem érintem meg a számítógépet és a joystickot. Mert előfordulhat, hogy a játék nem töltődik be, és várnia kell, amíg a játék újra betöltődik. :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10075
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: String elemeinek összekeverésén alapuló program
« Reply #44 on: 2024.October.03. 12:03:24 »
egyszerűen csak beáll a képernyő elé, hogy ne lehessen látni tőle.
Ennek kivédésére erősebb színeket lehetne használni a játékban, melyek átlátszanak azok, aki a képernyő elé állt. :D Bár ez már veszélyes lenne, gondolom, mert a röntgensugárzás határát súrolná, vagy az is lenne, nem tudom.

Az Enterprise-t szerintem nem baj, ha nyomkodják töltés közben, csak a STOP-ot nem szabad megnyomni. Meg még a HOLD-at PAUSE közben, mert akkor várakozik. Nem tudom, a STOP letiltható-e gépi kódból olyan szinten, hogy a töltést se szakítsa meg. Esetleg CHEAT-ek kapcsolhatnak be, ha betöltés közben megnyomunk valamit, van pár ilyen program.

Elképzelhető, hogy valami hiba legyen valamelyik külső botkormánnyal, vagy az illesztőjével, vagy a gép belsejében, ami miatt folyamatosan 0 helyett valamilyen értéke legyen annak a botkormánynak?
---
English
To avoid this, stronger colours should be used in the game which are so strong that the person standing in front of the screen will be transparent. :D However it might be dangerous, these lights might be like X-rays.

I think it is not a problem if keys are pressed while loading a game, only the STOP key should not be pressed. Neither should the HOLD key be pressed during a PAUSE as it makes the computer wait. I don't know if STOP can be disabled from machine code so that it doesn't stop loading.

Is it possible that one of the external joysticks may have an issue which results a value other than zero as if the joystick were moved?
---
German
Um dies zu vermeiden, sollten im Spiel kräftigere Farben verwendet werden, die so stark sind, dass die Person, die vor dem Bildschirm steht, transparent wird. :D Allerdings könnte es gefährlich sein, diese Lichter könnten wie Röntgenstrahlen sein.

Ich denke, es ist kein Problem, wenn während des Ladens eines Spiels Tasten gedrückt werden, nur die Taste STOP sollte nicht gedrückt werden. Auch die Taste HOLD sollte während einer PAUSE nicht gedrückt werden, da es den Computer warten lässt. Ich weiß nicht, ob STOP im Maschinencode deaktiviert werden kann, damit der Ladevorgang nicht unterbrochen wird.

Ist es möglich, dass einer der externen Joysticks ein Problem hat, das zu einem Wert ungleich Null führt, als ob der Joystick bewegt worden wäre?
---
Ukrainian (Google Translate)
Щоб уникнути цього, у грі слід використовувати сильніші кольори, які настільки сильні, що людина, яка стоїть перед екраном, буде прозорою. :D Хоча це може бути небезпечно, ці вогні можуть бути як рентгенівські промені.

Я думаю, що це не проблема, якщо клавіші натискаються під час завантаження гри, тільки клавішу STOP не слід натискати. Під час ПАУЗИ не слід натискати жодну клавішу HOLD, оскільки це змушує комп’ютер чекати. Я не знаю, чи можна вимкнути STOP у машинному коді, щоб він не припиняв завантажуватися.

Чи можливо, що один із зовнішніх джойстиків може мати проблему, яка призводить до значення, відмінного від нуля, наче джойстик було переміщено?
« Last Edit: 2024.October.04. 13:16:13 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos