Jó lett, igaz a második pályán meghasaltam, oda még 3 élettel jutottam, és ott felgyorsult játék mellett elvesztettem az első életet, nemtom hány pötty volt még hátra, aztán gyorsan a másik kettőt is
Egyszer én is jártam így, bár én az utolsó pályával, nagyon kegyetlen.
Életvesztésnél nem kell a pályát teljesen elölről kezdeni, az összeszedett bogyókat nem kell újra összeszedni, de a kincseket igen. Mivel az összeszedett bogyók függvényében változik a sebesség, így életvesztésnél rögtön nagy sebességgel indulhatunk, ami ha nem figyelünk, másodperceken belül kampec eredményre vezet. Másrészt, nagy sebességgel újra összeszedni a kincseket jóval nehezebb. De talán belefér ennyi nehezítés. Vagy nem? Inkább életvesztésnél újra kelljen összeszedni bogyókat is, hogy ne legyen rögtön az elején akkora a sebesség? Szerintem gyakorlással bele lehet jönni.
mit szólsz az ENTERPRISE felirathoz ilyen palettával?
0,7,63,255
Kipróbáltam, király! Majd ez lesz a végleges változatban.
Én is gondolkoztam az EP felirat színein, mert volt benne sárgás-pirosas is, ez a szín meg amúgy is túlteng mindig a képernyőn. Jobb most így, minél több szín egyszerre a képernyőn, annál jobb! Kicsit baj, hogy behatárolt az, hogy mi mutat jól, így valami sárgás színen kívül a falak nem mutatnak túl jól más színnel, a szörnyekhez is 1-2 szín illik, a krapekhoz is, és így már behatároltak a lehetőségek.
Nekem az első 3 szint palettája tetszik, a legjobban a 3. szinté, a többi szint palettája úgy, ahogy elmegy. Lehetne szavazni, kinek melyik paletta tetszik jobban, és akkor 2-3 paletta váltaná csak egymást a játék során. És ezt a 2-3 palettát kellene majd megcsinálni úgy, hogy soronként is változzanak a színek.
Itt most 7 színből áll egy pálya palettája. (Ebből 1 háttérszín, illetve még egy háttérszín van, de az praktikus okokból megegyezik a másik háttérszínnel, mert nem lenne jó, ha különböző karakterek háttere más-más színű lenne - elvileg, mert volt, hogy jól mutatott a másmilyen sötét pl. falon belül, de a karakterek körül meg hülyén néz ki.) Gondolom, mind a 7 színt nem kellene átmenetessé tenni, hanem 2-3 színt, hogy soronként változzon az árnyalat. Nézegettem a Treasure Cave-t, ott sem változik az összes szín soronként, ha jól láttam. Viszont ott marha jó pályaelemek vannak, én csak ilyen egyszerű vonalakat használok főleg. Bár túl sok szabad karakter nincs, de talál lehetne itt is a Treasure Cave-hez hasonló falakat rajzolni ott, ahol vastagabb a fal. De így is kicsit próbáltam trükközni a rácsokkal, hogy látványosabb legyen.
Meg amit még ki lehetne próbálni, ilyen játékot 4x esére növelt sprite-okkal, és pályaelemekkel, a sprite-ok, és a fal elemek is 2x2-esek lehetnének, és vagy a pálya kisebb, vagy scrollozós, vagy csak lapváltós, ha elérted a pálya szélét, a scrollozós se lenne vész, bocs a scrollozós csak függőleges scroll lehetne Basicből, mert nem lehet szélesebb lapot definiálni, mint 42, de scroll mentesen is érdekes lehetne egy 2x2-es elemekkel megáldott Basic+ZZZIP Pacman klón
Nem lenne rossz! Az a baj, csak nyáron van egy kis szabadság. Ha az év többi része is ilyen lenne, akkor megcsinálnám.
Viszont a Treasure Cave majdnem pont ilyen, csak nem basic-ben. Lehet, jobb lenne a Treasure Cave-ből lopni el a pályaelemeket és sprite-okat, és abból csinálni basic programot. Azokat a pályaelemeket kellene kihagyni, melyeken átmegy a krapek és nem törli le (pl. belógó cseppkövek, növényzet, létra), mert basicből bonyolult lenne megcsinálni, hogy ne törölje le. Még a figurát kellene módosítani, hogy pacman formájú legyen, és abba az irányba tátogjon, amerre megy, még a szörnyikék is maradhatnának talán.
Kíváncsi lennék, basicből megírva a Treasure Cave milyen sebességgel menne Zzzippel fordítva.