Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: szipucsu on 2022.August.13. 23:36:48

Title: SPEED Collector
Post by: szipucsu on 2022.August.13. 23:36:48
Kicsit pang a fórum, ezért gondoltam, megosztom a Speed Collectort, bár még nincs kész teljesen. De tekinthető akár késznek is, 6 pálya van benne egyelőre, végigjátszható, minden működik benne. Nagy terv lenne még soronként változó palettásra megcsinálni a pályákat.
Nagyon hasonlít egy régebbi játékra (vajon melyikre), de ahhoz képest van benne több újítás, a játékmenet is változott kicsit, többet kell taktikázni, de a cél most is összeszedni a kincseket és még 200 bogyót, utána tudunk nekimenni a szörnyeknek.
Fut EP 64-en is, de kicsit elveszik a lényeg a sebesség miatt, ami a játék címében is benne van.
Első ránézésre eléggé durva pályák is vannak benne, de mindegyik teljesíthető. Az első két pálya laza, lötyögős, utána egyre durvul a helyzet. :D
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: SPEED Collector
Post by: geco on 2022.August.14. 08:29:46
Jó lett, igaz a második pályán meghasaltam, oda még 3 élettel jutottam, és ott felgyorsult játék mellett elvesztettem az első életet, nemtom hány pötty volt még hátra, aztán gyorsan a másik kettőt is :D
mit szólsz az ENTERPRISE felirathoz ilyen palettával?
0,7,63,255

Meg amit még ki lehetne próbálni, ilyen játékot 4x esére növelt sprite-okkal, és pályaelemekkel, a sprite-ok, és a fal elemek is 2x2-esek lehetnének, és vagy a pálya kisebb, vagy scrollozós, vagy csak lapváltós, ha elérted a pálya szélét, a scrollozós se lenne vész, bocs a scrollozós csak függőleges scroll lehetne Basicből, mert nem lehet szélesebb lapot definiálni, mint 42, de scroll mentesen is érdekes lehetne egy 2x2-es elemekkel megáldott Basic+ZZZIP Pacman klón :)
Title: Re: SPEED Collector
Post by: szipucsu on 2022.August.14. 14:54:36
Jó lett, igaz a második pályán meghasaltam, oda még 3 élettel jutottam, és ott felgyorsult játék mellett elvesztettem az első életet, nemtom hány pötty volt még hátra, aztán gyorsan a másik kettőt is :D
Egyszer én is jártam így, bár én az utolsó pályával, nagyon kegyetlen. :D
Életvesztésnél nem kell a pályát teljesen elölről kezdeni, az összeszedett bogyókat nem kell újra összeszedni, de a kincseket igen. Mivel az összeszedett bogyók függvényében változik a sebesség, így életvesztésnél rögtön nagy sebességgel indulhatunk, ami ha nem figyelünk, másodperceken belül kampec eredményre vezet. Másrészt, nagy sebességgel újra összeszedni a kincseket jóval nehezebb. De talán belefér ennyi nehezítés. Vagy nem? Inkább életvesztésnél újra kelljen összeszedni bogyókat is, hogy ne legyen rögtön az elején akkora a sebesség? Szerintem gyakorlással bele lehet jönni.

Quote
mit szólsz az ENTERPRISE felirathoz ilyen palettával?
0,7,63,255
Kipróbáltam, király! Majd ez lesz a végleges változatban.
Én is gondolkoztam az EP felirat színein, mert volt benne sárgás-pirosas is, ez a szín meg amúgy is túlteng mindig a képernyőn. Jobb most így, minél több szín egyszerre a képernyőn, annál jobb! Kicsit baj, hogy behatárolt az, hogy mi mutat jól, így valami sárgás színen kívül a falak nem mutatnak túl jól más színnel, a szörnyekhez is 1-2 szín illik, a krapekhoz is, és így már behatároltak a lehetőségek.
Nekem az első 3 szint palettája tetszik, a legjobban a 3. szinté, a többi szint palettája úgy, ahogy elmegy. Lehetne szavazni, kinek melyik paletta tetszik jobban, és akkor 2-3 paletta váltaná csak egymást a játék során. És ezt a 2-3 palettát kellene majd megcsinálni úgy, hogy soronként is változzanak a színek.
Itt most 7 színből áll egy pálya palettája. (Ebből 1 háttérszín, illetve még egy háttérszín van, de az praktikus okokból megegyezik a másik háttérszínnel, mert nem lenne jó, ha különböző karakterek háttere más-más színű lenne - elvileg, mert volt, hogy jól mutatott a másmilyen sötét pl. falon belül, de a karakterek körül meg hülyén néz ki.) Gondolom, mind a 7 színt nem kellene átmenetessé tenni, hanem 2-3 színt, hogy soronként változzon az árnyalat. Nézegettem a Treasure Cave-t, ott sem változik az összes szín soronként, ha jól láttam. Viszont ott marha jó pályaelemek vannak, én csak ilyen egyszerű vonalakat használok főleg. Bár túl sok szabad karakter nincs, de talál lehetne itt is a Treasure Cave-hez hasonló falakat rajzolni ott, ahol vastagabb a fal. De így is kicsit próbáltam trükközni a rácsokkal, hogy látványosabb legyen.

Quote
Meg amit még ki lehetne próbálni, ilyen játékot 4x esére növelt sprite-okkal, és pályaelemekkel, a sprite-ok, és a fal elemek is 2x2-esek lehetnének, és vagy a pálya kisebb, vagy scrollozós, vagy csak lapváltós, ha elérted a pálya szélét, a scrollozós se lenne vész, bocs a scrollozós csak függőleges scroll lehetne Basicből, mert nem lehet szélesebb lapot definiálni, mint 42, de scroll mentesen is érdekes lehetne egy 2x2-es elemekkel megáldott Basic+ZZZIP Pacman klón :)
Nem lenne rossz! Az a baj, csak nyáron van egy kis szabadság. Ha az év többi része is ilyen lenne, akkor megcsinálnám. :D Viszont a Treasure Cave majdnem pont ilyen, csak nem basic-ben. Lehet, jobb lenne a Treasure Cave-ből lopni el a pályaelemeket és sprite-okat, és abból csinálni basic programot. Azokat a pályaelemeket kellene kihagyni, melyeken átmegy a krapek és nem törli le (pl. belógó cseppkövek, növényzet, létra), mert basicből bonyolult lenne megcsinálni, hogy ne törölje le. Még a figurát kellene módosítani, hogy pacman formájú legyen, és abba az irányba tátogjon, amerre megy, még a szörnyikék is maradhatnának talán.
Kíváncsi lennék, basicből megírva a Treasure Cave milyen sebességgel menne Zzzippel fordítva.
Title: Re: SPEED Collector
Post by: Ferro73 on 2022.August.14. 15:22:29
Esetleg működne úgy is:
Code: [Select]
1600       LET CIKL=CIKL+1:LET A=1:LET T=T+1helyett
Code: [Select]
1600       LET CIKL=CIKL+1:LET A=0:LET T=T+1
és

Code: [Select]
1680       END IF
 1690       GOTO 1720
 1700     END IF

helyett
Code: [Select]
1680       END IF
 1700     END IF

Nem túl sok
Egyre profibb vagy.
Title: Re: SPEED Collector
Post by: szipucsu on 2022.August.14. 16:16:11
Esetleg működne úgy is:
Módosítottam, működik így is.
Először nem akarta a Zzzip lefordítani, egy teljesen más szorban jelzett hibát. Utána a törölt 1690-es sor helyett visszaírtam, hogy
Code: [Select]
1690 !és így már lefordította a Zzzip. Egyszer megfejthetnénk a Zzzipnek ezeket a furcsaságait. Korábbi renumber-ezés miatt szépen 10-esével vannak a sorok, ebből egy sort kivettünk, és ez lehetett a gond? Ezt gondoltam elsőre, de kipróbáltam a törölt sorral renumber-ezni, és most is hibával leállt. Utána a renumberezett programba visszaírtam azt, hogy
Code: [Select]
1685 !és most megint lefordította a Zzzip.
Azt tudom csak elképzelni, hogy a háttérben a basic valahogy összedrótozza egymással a program sorait, amit mi nem látunk, és a Zzzip ebből indul ki.
Title: Re: SPEED Collector
Post by: szipucsu on 2022.August.14. 16:42:01
Itt van Geco és Ferro73 módosításait tartalmazó változat (Geco: EP felirat színei, Ferro73: az a sor ! jellel maradt bent):
[attach=1]
[attach=2]

Akkor már felteszem a pályaszerkesztőt is, a spedlev.bas az. Van néhány fájl ebben a mappában, ami csak úgy van és nem kell. Pályaszerkesztésre ugyanaz érvényes, ami a régi Dots and Gems pályaszerkesztőre. 1, 2, 3, 4 - a szörnyek elhelyezése a kurzor pozíciójába; 5 - a startpozíció kijelölése (pacman lesz ott); 6 - az eltűnő fal elhelyezése, ez felülírható tetszőleges karakterrel, és ha csak 2 kincs marad a pályán, akkor onnan az ide helyezett karakter eltűnik. Scrollozik a pályaszerkesztő, ami nem előnyös, de így lehet a pálya alá is pakolni láthatatlan részeket, ami a játékosra meglepetés erejével hathat. Shift + számok - a 7 paletta színének állítása, ESC-vel kiléphetünk, ha a szín mégsem tetszik.
[attach=3]
Title: Re: SPEED Collector
Post by: Ferro73 on 2022.August.14. 17:35:43
Esetleg egy másik verzióval /ZZZIP/ próbáltad ?
Nekem is volt problémám némelyik verzióval.
Title: Re: SPEED Collector
Post by: szipucsu on 2022.August.14. 18:14:40
Esetleg egy másik verzióval /ZZZIP/ próbáltad ?
Az 1.2-es a legfrissebb, szerintem ez a legjobb. A gyökvonással volt problémája az 1.1-es Zzzipnek, ez lett javítva az 1.2-ben, de a játékban nincs gyökvonás.
Most kipróbáltam az 1.1-essel is, hogy nincs benne az a ! jeles sor, ez is ugyanúgy leállt.

UI.: Az jutott eszembe, hogy a !-es sor nélkül két END IF jönne közvetlen egymás után, talán ez zavarhat be a Zzzipnek. Majd meg kéne próbálni tesztelni egyszerű programmal ezt.
UI2.: Kipróbáltam egy egyszerű, 5 soros programmal, ahol két END IF jön egymás után, ez nem okozott hibát a Zzzipnél. A játékban az egész egy DO-LOOP ciklusban volt, az pedig egy FOR ciklusban. Lehet, így már sok.