Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: Ferro73 on 2019.August.27. 20:19:15

Title: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.August.27. 20:19:15
Ha két játékos játszana egyszerre két kukaccal, akkor két részre lehetne osztani a képernyőt, és a felsőben az egyik, az alsóban a másik kukac feje lenne középen. Ilyesmi van azt hiszem, a Spy vs Spy játékban. Tron játékot így nagyon egyszerű lenne írni a kukacból.
Titkon gondolat olvasó is vagy?
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.August.27. 21:10:38
Titkon gondolat olvasó is vagy?
Már régen eszembe jutott ez a kétjátékos kukac.

Akár Tron-típusú játékként nem a bogyóktól nőne a kukac hossza, hanem folyamatosan, ezt nagyon könnyű lenne megcsinálni, bogyók se kellenének, powerupok se. Vagy mégis azért legyen kis gyorsító, lassító, másik játékossal kitoló powerup, és aki időben odaér, az a király? :D

De egyszerre is lehetne a bogyókat gyűjtögetni és egymás bekeríteni. Kizárt, hogy még nem írtak ilyen játékot, de még nem láttam. Elsőre talán az Entersnake 1. kisebb játékterű kígyót lehetne ilyenre megcsinálni, egyelőre talán maradna minden powerup benne, csak két kígyó lenne. Aztán kivenni azt, hogy a kukac vége is megy a kukac után, az lenne a Tron.
Aztán a scrollozós kukacot kéne megcsinálni elsőre úgy, hogy ugyanaz a videolap van egymás alatt kétszer, egyiken az egyik játékos, másikon a másik van középen, és maradna a kígyós játék. Aztán kivenni azt, hogy a kukac vége is megy a kukac után, az lenne a Tron.
Így tehát még 4 játéktípust lehetne ugyanerre a sémára felépíteni, multiplayer üzemmóddal.

De most egyelőre egy másik karakteres scrollos játékon dolgozom, hogy változatosabb legyen, talán ma este fel is teszem. :D És természetesen ebből is lehet majd multiplayer üzemmód is később.
Csak kár, hogy ezekkel úgyse nagyon játszana senki.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.August.27. 21:14:47
Ha két kukacot kéne irányítani a képernyőn, akkor ugye nem kéne két VIZS, IRANY, stb. eljárás, hanem valahogy tömbökkel kéne megoldani, hogy egyszer az egyik, másodszor a másik kukac irányítását és útját figyelje... Csak nem tudom, a Zzzip is meddig bírja az újabb és újabb tömböket, a múltkor is már kifeküdt valami újítástól. A kukac maximális hossza most 200 karakter lehet, két kukacnál ezt legalább a felére kéne venni, máris több hely lenne a sok változónak. A Hamikában szép kereken 79 karakter volt a kukac maximális hossza. Két játékos szerintem úgyis hamar kicsinálja egymást, talán 50-60 hossz is elég lenne.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.August.28. 13:14:12
A két kukac egy pályán vagy két különböző video:-n lenne?
A VIZS -t kétszer kell futtatni így hirtelen,
Az IRANY-t is.Hacsak nem, szinte újra írni. Optimalizálni.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.August.28. 13:24:32
A két kukac egy pályán vagy két különböző video:-n lenne?
Ugyanazon a pályán lenne, csak más rész látszana mindkettőnek a pályából.
A kígyókra jellemző változókat kéne "tömbösíteni", pl.
NUMERIC HOSSZ(1 TO 2),X(1 TO 2),FEJ(1 TO 2),KUKACX(1 TO 2,1 TO 200),KUKACY(1 TO 2,1 TO 200), meg ilyesmik... És egymás után lefuttatni az eljárásokat úgy, hogy az 1 és 2 értékét megváltoztatjuk, attól függően, hogy melyik kígyóra vonatkozik. Remélhetőleg nem tölti meg a memóriát az ilyen tömbözés.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.August.28. 15:55:43
Oké akkor valami
DISPLAY #1:at 1 forom k1 to k1+11
DISPLAY #1:at 12 forom k2 to k2+11

Így egy video: buffer lesz
Code: [Select]
cim=buffer+(k1sor*40 vagy akár 42)+k1oszlop
IF cim>=16384 THEN cim=cim-16384:szeg=szeg+1
A$=CHR$(SPEEK(vidszeg,cim))
már körvonalazódik.
De lehet,hogy
CALL VIZS(K1X,K1Y)
CALL VIZS(K2X,K2Y)
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.August.28. 16:30:49
Oké akkor valami
DISPLAY #1:at 1 from k1 to k1+11
DISPLAY #1:at 12 from k2 to k2+11
Szerintem K1 TO K1+11 helyett inkább valami K1-5 TO K1+6 kellene (ha K1-et vesszük a kígyó fejének a függőleges koordinátájának), mert így lenne középen.
A két videolap közé kéne talán a kijelzőket betenni, hogy ne folyjon egybe kicsit se a két videolap.
Lehet, ma este elkezdem a két kígyós két videolapos verziót. Aztán lesz, ami lesz. :D
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.August.28. 16:46:54
Az már részlet kérdés.
De akkor valami ilyesmi.

27 sor - 1 sor elválasztó
26 sor - 2x2 sor Státusz
22 sor /2 képre
11 sor / kígyó mező
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.17. 21:06:46
Addig eljutottam, hogy két videólap jelenik meg, az egyiken az egyik, a másikon a másik kígyó feje van középen. Elméletileg az egyik kígyót a belső, a másikat a külső botkormánnyal lehet irányítani, de a külsővel nem tudtam tesztelni.
Még nem igazán játszható a játék, többek között a VIZS eljárást is át kell majd írni kétjátékos módra. Így még nem érzékelik rendesen a kígyók, milyen pályaelemnek mennek neki.
Az indítóképernyő (pontszámtábla) nem jelenik meg, mert a játék közben két videólap van, a címképernyő pedig egyetlen videólap, így összekutyulta a képernyőt, majd külön csatornát kell nyitni a címképernyőnek.
A Zzzip sem fordítja le, valószínűleg a félkész VIZS eljárás miatt.
Leginkább azért töltöm fel ide, mert sose tudom követni, a laptopon vagy a gépen van-e a legújabb verzió, így itt lesz. No meg persze jöhetnek javaslatok, stb. De ez még a nagyon 0. alfa-béta változat. Txt formátumban is itt a programlista, ha valaki nem akar töltögetni, vagy hasonló.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.18. 11:11:24
Átírtam a VIZS eljárást is, de ez még nem minden, és még hiba is lehet benne. (A korábbi, kétjátékos módra átírásokat is többször kellett módosítani, mert mindig csúszott bele picike hiba.)
Rájöttem egy problémára: A VIZS eljárás nem is igazán működhet helyesen, mert SPEEK-kel olvassa ki, mi van a képernyőn, és most módosítottam, hogy két videólapot jelenít meg, valószínűleg a SPEEK-et át kell írni. Ferro73, meg tudnád nézni? Most egyik kígyónál sem érzékeli helyesen, milyen pályaelembe botlik, átmegy még a falakon is.
A menünek majd csinálok még külön videócsatornát.
A pontszám, életek száma, stb. kétjátékos módban a képernyőre kiírásával egyáltalán nem foglalkoztam még. Majd úgy kéne megcsinálni, hogy egymás alatt legyenek a két játékosra vonatkozó cuccok, így PRINT #PLAYER:PONT(PLAYER) módszerrel könnyen ki lehetne írni a képernyőre.
A 3-as videocsatornát még egyáltalán nem jeleníti meg (itt jelzi pl. az életek számát), majd ezt is be kell lőni középtájra.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.19. 17:56:34
Muszáj 182 sorosnak lennie mikor a fal 50?

Ez most így nagyon kaotikus.

A menüt íratasd ki a #1 re.
Ekkor meglehet olvasni a puffert.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.19. 22:21:04
Muszáj 182 sorosnak lennie mikor a fal 50?
182 a maximális lehetséges függőleges pályaméret. Azért állítottam ennyire, mert egy nehezebb pályán akár még ennyi is lehetne. Kicsit extrém, egy nagy pályán bolyong két kukac egymástól függetlenül. Mert miért ne? :D Ilyen játék még úgysem volt.
Úgy terveztem, hogy majd változtatható lesz a fal helyzete, és a FALAK eljárásban lesz megadva, hol legyen.
Oké, akkor a menüt majd belövöm a #1-re.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.20. 19:25:45
A másik kígyónak is meg kell halnia ?
Nem mehetne folyamatosan tovább ? /erőforrás ?/
Középen az a 3 sornyi infó hát hát... ? /has/

Javaslat:
27 sor van amit meglehet jeleníteni.
A 14. sorba rakni 1 sor grafikust valami kígyó mintát./barbarian/
Marad 2x13 sor alul - felül.
Ezekbe 2 sor infó és 11 sornyi pálya.
?
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.20. 20:40:22
A másik kígyónak is meg kell halnia ?
Nem mehetne folyamatosan tovább ? /erőforrás ?/
Talán meg lehetne valahogy csinálni, erre nem gondoltam még.
Most persze mindkét kígyó összeomlik, amikor az egyik nekimegy valaminek, mert mindkét kígyó gerezdjei ugyanazok a karakterek, más karaktereket kell a másik kígyónak belőni majd. Csak az nem lesz animált. Vagy legyen az is animált, csak máshogy?

Quote
Középen az a 3 sornyi infó hát hát... ? /has/
Azt még csak odadobtam az egyjátékos verzióból, majd át kell szerkeszteni a kétjátékos módhoz. Ez még nagyon az alfa változat, éppen hogy csak működik úgy, ahogy.

Quote
Javaslat:
Jól hangzik. Egyelőre azt is csak úgy belőttem találomra, hogy mekkora legyen a két játéktér.
Nem tudom még, két sorba el fog-e férni minden információ, mert kétszer kell kijelezni (a két játékosnak) az életek számát, a pontszámot, a kígyó hosszát és a hátralevő bogyókat. Az idő, sebesség, szint száma, nehézségi fokozat egységes. Ez nem tudom, hány sorba fog kiférni. De lehet, hogy a hátralevő bogyók is lehetnek egységesek, akármelyik kukac vesz fel bogyót, csökken a száma. A kukac hossza szerintem kell, mert még cselesebb hatásuk lehet a powerupoknak, hogy valamelyik kukac hossza X alatt van vagy felett.
Azt már be is raktam, hogy ha túl sok élete van az egyiknek és újabbat vesz fel, akkor azt a másik kukac kapja. Olyasmiket is lehetne, hogy az egyik kukac felvesz valamit, amitől a másik kukac falat fog húzni maga után, és hasonlók.
Az poén az egészben, hogy a kukacok egymásnak is neki tudnak menni, be is lehet keríteni a másikat, amihez nem árt, ha minél hosszabb a kukac.

Kell majd 1-2 olyan powerup, ami a másik kukacra hat, hogy mit húzzon maga után, falat vagy bogyókat.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.20. 21:03:27
Most még nem kellenek ezek a powerup ok
Majd ha már működik akkor ráérsz betenni.
Most csak az kellene, hogy menü , és a pálya képernyő.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 14:39:24
Most még nem kellenek ezek a powerup ok
Persze, azokat csak lejegyzeteltem, hogy később vissza lehessen nézni az ötleteket.

Gondolkozom... 27 sor összesen, ebből 3 sor információt jelenít meg (életek száma, stb.), marad 24 sor a pályának, ebből 12 sor az egyik, 12 a másik játékosnak. Azonban a 12 páros szám, így nem lehet pont középre lőni be a kukac fejét. Felmerülő lehetőségek:


Melyik legyen?

Más: nem is muszáj az összes kijelzőnek középen lennie. Az egyik kukac életeit, pontszámát, stb. jelző sor lehetne legfelül, a másik kukacé legalul, középen meg egy univerzális (szint száma, hátralevő idő, stb.).
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 15:46:16
Szinte ugyanezt írtam. csak az elrendezést kell meg valósítani.
most ezt vezetted le:
2 sor 1. játékos info
11 sor 1 játékos pálya
1 sor közös info
11 sor 2, játékos pálya
2 sor 2. játékos info

én meg:
2 sor 1. játékos info
11 sor 1 játékos pálya
1 sor elválasztó
11 sor 2, játékos pálya
2 sor 2. játékos info

2 igennel ilyen.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 16:18:55
Szinte ugyanezt írtam. csak az elrendezést kell meg valósítani.
Oké, nagy nehezen sikerült felfognom. :D

Egy nagyon picit bütyköltem a játékon, de még semmi érdemlegeset nem tettem bele abból, amiről beszéltünk. Innen folytatom majd a másik gépről: [attach=1]
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 16:27:26
A föcim nem jelenik meg.
Így nem tudom könnyen kiolvasni a VIDEO: puffer címét. 4140 sor
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 18:02:55
A föcim nem jelenik meg.
Ez még csak egy nagyon szedett-vedett verzió. Kell majd külön videócsatorna a főcímnek. De ha van kedved, megcsinálhatod ezt. Vagy a hétvégén lehet, megcsinálom.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 18:12:48
legutolsó .BAS ?
Ma este tudok még.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 18:33:00
legutolsó .BAS ?
A legutolsó txt. (https://enterpriseforever.com/programozas/scrollos-multiplayer-kigyos-jatek-(snake-tron)/msg77352/#msg77352)
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 18:47:46
Bocsi.
Kellene a TXT2BAS progi legújabb verziója.
A régi már nem működik.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 19:21:39
Kellene a TXT2BAS progi legújabb verziója.
Volt ilyen progi?
Egyszerűen csak be kell tölteni, pl. LOAD "stron01.txt". Eltart egy darabig, mire feldolgozza, ilyenkor kell ALT+W-vel gyorsítani az emulátort, de amúgy teljesen jól betölti TXT-ből is. :)
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 19:33:57
Itt van bas-formában a legfrissebb változat (a txt-ből), benne van a chr és pontszámtábla fájlja is: [attach=1]
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 19:47:21
txt jó volt már működik is a vizsgáló legalább is nőnek a pontok.
3sort kellet most ehhez módosítani.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 20:23:35
Az info lapon van valami ami nem közös érték lesz ?
SPEED közös
LEFT  ? life
TIME közös
LENGHT  ?
SCORE ?
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 20:49:17
3 sornyi info esetleg valahogy így ?
Code: [Select]
---------------------------------------
  10        X      13      12       30
LEFT     SPEED    TIME   LENGHT   SCORE
  10        X      10      8        45
---------------------------------------
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 21:28:30
3 sornyi info esetleg valahogy így ?
Jó ötlet, erre nem is gondoltam!

Az info lapon van valami ami nem közös érték lesz ?
Közös: TIME, SPEED, LEVEL (szint), nehézségi szint (EASY/MEDIUM/HARD), LEFT
Nem közös: LIVES, SCORE, LENGHT
(Ha nem hagytam ki semmit.)
Esetleg a LEFT lehet nem közös is, egyelőre a közös LEFT felé húzok. Ha a két kígyó összesen megevett X gombócot, akkor nyílik ki a kapu. Két kapu lenne, az egyik az egyik, a másik a másik kígyó startpozíciójában.
De lehetne úgy is, hogy ha az egyik kígyó evett meg összesen X gombócot, akkor az ő startpozíciójában nyílik meg a kapu, amin bármelyik kígyó kimehet.
Amelyik kígyó előbb eléri a kaput a pálya végén, az kapja a bónuszt.

Ha külön lenne a LEFT, akkor a két kígyó szívathatná egymást, hogy powerupokat felvéve még összeszedendő bogyókat generál a másiknak. De mivel úgyis közös a pálya, és a pontszám pont attól lesz több, ha minél többet veszünk fel a bogyókból, ennek nem sok értelme lenne.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 21:42:58
A LEVEL változik a játék közben ?
Mert ha nem akkor nem érdemes ki jelezni.
Akkor a 3 sornyi mehet ?

A LEFT mit takar ?
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 21:55:42
A LEVEL változik a játék közben ?
Játék közben nem változik, a szint számát jelzi, amelyiken éppen vagyunk. Szerintem ki kéne jelezni, mert úgy tudom, minden játék kijelzi, ahol több szint van.
A LEFT a még összeszedendő bogyók számát jelzi. Minden bogyó felvételekor csökken eggyel. (Van powerup, ami szintén csökkenti, vagy pont növeli, ha több bogyót szór még szét.) Ha eléri a nullát, akkor nyílik ki a kapu. Ezen gondolkoztam, hogy a két kígyónak összesen kelljen annyi bogyót összeszednie, amennyitől kinyílik a kapu, vagy csak külön-külön.

Ha így nem jól oszlanak el a kijelezni valók vagy nem férnek ki, lehet mégis másfajta kijelzési mód, és arányosan elosztani abban a pár sorban mindet.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 22:04:28
Code: [Select]
---------------------------------------
 10      X       13      TIME : 30
LEFT   LENGHT   SCORE    SPEED: 99
 10      X       10      LEVEL: MEDIUM
---------------------------------------

Valami ilyen ?
A sorrend változhat.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 22:13:38
Valami ilyen ?
Lehet ilyesmi is.
Annyi, hogy a LEVEL az nem MEDIUM, stb., hanem LEVEL:1 és 20 közötti szám. Mindegyik szinten máshogy vannak a falak.
Az EASY/MEDIUM/HARD cuccnak nincs külön neve, csak úgy oda volt írva még az első részben a három közül az egyik szó fentre. Ez az, amit tényleg nem feltétlen lenne érdemes kijelezni, ha erre gondoltál. A menüben lehet állítani 1-2-3 számbillentyűkkel, a menüben DIFFICULTY a neve. A játék közben a DIF változó értékét adja meg. Annyi lenne a lényege, hogy EASY nehézségben nem nő a sebesség, ahogy fogy az idő. MEDIUM fokozatban nő a sebesség, HARD fokozatban gyorsabban nő a sebesség, ahogy a TIME egyre kevesebb. De nem is tudom, hogy a valóságban a MEDIUM és a HARD között van-e különbség. De ha úgy jobb, ki is lehetne venni ezt, és nem nőne a sebesség magától játék közben.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.21. 22:30:34
Oké.
Még egy.
most
12 sor 1.pálya
3 sor infó
12 sor 2.pálya

mivel a 12 nek nincs közepe mint írtad.
Esetleg:
1 sor dísz sor
11 sor 1. pálya
3 sor infó
11 sor 2. pálya
1 sor dísz sor
Bár ez már rád fog várni lehet.

Még a Menű és a pálya megrajzolás átmenetet kell kulturáltabbá tenni.

Addig itt a jó vizs rutinnal
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.21. 23:07:46
Köszi, ez jó lesz!
Rögtön elő is jött egy hiba, nem írtam át korábban egy helyen, hogy az életet két játékosra nézze. (1140-es sor) Most átírtam ezt a sort is.
Tényleg bénán mutat a képernyő alja és teteje, jól mutatna ott valami díszítés. Ez az 1-1 sor lehetne akár attribútum videólap is, vagy akár 256 színű grafikus lap is, és vízszintes színátmenetet lehetne bele tenni például, vagy legalább 8 színű szöveget/egyebet.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.22. 08:21:14
Tényleg bénán mutat a képernyő alja és teteje, jól mutatna ott valami díszítés. Ez az 1-1 sor lehetne akár attribútum videólap is, vagy akár 256 színű grafikus lap is, és vízszintes színátmenetet lehetne bele tenni például, vagy legalább 8 színű szöveget/egyebet.
Ötlet:
Szöveg nem kéne viszont valami kígyó ami hullámzik /karakteres/ 3 karakteren már szép hullámot lehet definiálni.Mondjuk azért nem biztos úgy működik ahogy elképzeltem.
Vagy mint a neonoknál csak az aktuális rész világít. A többi fekete.
4 színnél 3 fázis max és csak a PALETTE kell változtatni.Itt csak hullámzás lenne. /grafikus/
Megpróbálok csinálni egy demót.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.22. 11:37:24
Ötlet:
Meg lehet próbálni!
Viszont a két kígyóval elméletileg fele lesz a sebesség a korábbinak, így sok dolgot, ami még lassíthat, nem biztos, hogy érdemes beletenni. Ki kell majd próbálni, mennyire lassít, ha van olyan animáció, és mennyire, ha nincs.
Nem tudom, mennyire lesz a sebesség probléma. Még az is lehet, hogy a sebességmódosító powerupokra nem lesz szükség, vagy csak kevesebbre.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.22. 12:02:39
Lehet fix is de akkor grafikus volna jobb.
Egyszer megtervezni majd alulra-fölülre berakni.
Most azt próbálom hogy a menü csatornát egyszer meg írjuk és nem töröljük akkor csak meg kell jeleníteni.
Bár a TOP listát úgy kikel írni persze csak ha módosult.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.22. 13:32:28
Az infó lap ?

Még nem teljes.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.22. 14:09:02
Bakker mégsem jó a vizsga.
Az eredetit nem tartottad meg.Most keresem.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.22. 15:36:04
Most már a SPEEK jó
Az infó is jól áll.
Azért van mit javítani még.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.22. 16:38:39
Egyelőre ennyi.

A sallangot törölni kellene.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.22. 21:06:20
Egyelőre ennyi.
Picit fejlesztettem rajta, kb. 2 sorban átírtam 1 dolgot, ami eddig rossz volt, csak eddig nem jött elő, mert az összes élet elfogyásakor még a régi módszer szerint figyelte, mi történik.
[attach=1]
Viszont még mindig nem fordul le Zzzippel, Double reference üzenettel leáll, és nem írja, melyik sorban van a gond. Ez miért lehet? Arra tudok tippelni, valamelyik változót tömbként és nem tömbként is használjuk. Az egyetlen kígyóról két kígyóra átírásnál "tömbösíteni" kellett sok változót, és csúszhatott bele hiba. Talán csak a NEVET eljárásig nem jut el, mert még nem sikerült teljesíteni a pályát, talán ott lehet valami. Bár a BEIR eljárás sem fut le valamiért, amikor vége van, pedig annak is kellene... (Gondolom, csak az egyik játékos pontszámát nézi meg, és pont nem ért el semmit, amelyik a külső joy-jal megy, így átugorja a BEIR eljárást, gondolom.)
Amikor elfogy az összes élet, game over után a menübe tesz vissza, de a menüben nincs zene, és semmilyen gombra nem reagál. A program futása sem szakad meg, mert az F5 (képernyőtörlés) sem működik, csak a reset. Ez miért lehet?

(A txt helyett visszaálltam a bas formátumra.)
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.23. 19:14:47
(A txt helyett visszaálltam a bas formátumra.)
Én már kezdem megszokni.

A 4790 sor
Code: [Select]
4790     LET X(PLAYER)=KUKACX(PLAYER,MT)+VX(PLAYER):LET Y(PLAYER)=KUKACY(PLAYER,MT)+VY(PLAYER)
Nem érti valami miatt.
Játék közben EXT1 FIRE.

A felesleget törölni kellene "!" REM
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.23. 19:23:45
Nincs MT változó.
Viszont MT(x) tömb van

A BEIR ben a PONT az PONT(PLAYER).
Még nem teljes.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.23. 20:24:44
Arra tudok tippelni, valamelyik változót tömbként és nem tömbként is használjuk.
A DEF NEVET ben gondolom.
Nincs MT változó.
Viszont MT(x) tömb van
Picit fejlesztettem rajta, kb. 2 sorban átírtam 1 dolgot, ami eddig rossz volt, csak eddig nem jött elő, mert az összes élet elfogyásakor még a régi módszer szerint figyelte, mi történik.
(Attachment Link)
Bár a BEIR eljárás sem fut le valamiért, amikor vége van, pedig annak is kellene... (Gondolom, csak az egyik játékos pontszámát nézi meg, és pont nem ért el semmit, amelyik a külső joy-jal megy, így átugorja a BEIR eljárást, gondolom.)
Jól gondolod.
Javítva.
Amikor elfogy az összes élet, game over után a menübe tesz vissza, de a menüben nincs zene, és semmilyen gombra nem reagál. A program futása sem szakad meg, mert az F5 (képernyőtörlés) sem működik, csak a reset. Ez miért lehet?
Nem tudom.
Nekem nem produkálja.
Mára ennyi.
 
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.23. 21:01:32
Nincs MT változó.
Viszont MT(x) tömb van
Ez lesz a gond! Elkezdtem nagy bőszen átírni mindent tömbbé, hogy két játékossal működjön. Így voltam az MT-vel is. Utána a programban láttam, hogy egy is elég belőle, de a tömbösítés az megmaradt.

Nekem nem produkálja.
Mára ennyi.
Lehet, most pofoztál rajta valamit és attól ez is megjavult.
Na, mindjárt megnézem, mit fejlesztettél rajta. Köszi, hogy foglalkozol vele!

Játék közben EXT1 FIRE.
Azt csak ideiglenesen tettem be, hogy amíg fejlesztjük a programot, tesztelés miatt át lehessen menni a következő szintre. De először csak az egyjátékos módhoz tettem be, két játékosnál lehet, máshogy működik a külső tűzgomb.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: Ferro73 on 2019.September.24. 15:59:05
Ötlet:
Vagy mint a neonoknál csak az aktuális rész világít. A többi fekete.
4 színnél 3 fázis max és csak a PALETTE kell változtatni.Itt csak hullámzás lenne. /grafikus/
Megpróbálok csinálni egy demót.
Title: Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
Post by: szipucsu on 2019.September.24. 20:40:45
efekt.zip
Nem rossz! Majd meg lehet próbálni beletenni a programba.
Mostanában nem sokat foglalkoztam a programmal, nincs hozzá sok energia, ihlet. Majd később remélem, jobban hozzájutok.