Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron) (Read 7247 times)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« on: 2019.August.27. 20:19:15 »
Ha két játékos játszana egyszerre két kukaccal, akkor két részre lehetne osztani a képernyőt, és a felsőben az egyik, az alsóban a másik kukac feje lenne középen. Ilyesmi van azt hiszem, a Spy vs Spy játékban. Tron játékot így nagyon egyszerű lenne írni a kukacból.
Titkon gondolat olvasó is vagy?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #1 on: 2019.August.27. 21:10:38 »
Titkon gondolat olvasó is vagy?
Már régen eszembe jutott ez a kétjátékos kukac.

Akár Tron-típusú játékként nem a bogyóktól nőne a kukac hossza, hanem folyamatosan, ezt nagyon könnyű lenne megcsinálni, bogyók se kellenének, powerupok se. Vagy mégis azért legyen kis gyorsító, lassító, másik játékossal kitoló powerup, és aki időben odaér, az a király? :D

De egyszerre is lehetne a bogyókat gyűjtögetni és egymás bekeríteni. Kizárt, hogy még nem írtak ilyen játékot, de még nem láttam. Elsőre talán az Entersnake 1. kisebb játékterű kígyót lehetne ilyenre megcsinálni, egyelőre talán maradna minden powerup benne, csak két kígyó lenne. Aztán kivenni azt, hogy a kukac vége is megy a kukac után, az lenne a Tron.
Aztán a scrollozós kukacot kéne megcsinálni elsőre úgy, hogy ugyanaz a videolap van egymás alatt kétszer, egyiken az egyik játékos, másikon a másik van középen, és maradna a kígyós játék. Aztán kivenni azt, hogy a kukac vége is megy a kukac után, az lenne a Tron.
Így tehát még 4 játéktípust lehetne ugyanerre a sémára felépíteni, multiplayer üzemmóddal.

De most egyelőre egy másik karakteres scrollos játékon dolgozom, hogy változatosabb legyen, talán ma este fel is teszem. :D És természetesen ebből is lehet majd multiplayer üzemmód is később.
Csak kár, hogy ezekkel úgyse nagyon játszana senki.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #2 on: 2019.August.27. 21:14:47 »
Ha két kukacot kéne irányítani a képernyőn, akkor ugye nem kéne két VIZS, IRANY, stb. eljárás, hanem valahogy tömbökkel kéne megoldani, hogy egyszer az egyik, másodszor a másik kukac irányítását és útját figyelje... Csak nem tudom, a Zzzip is meddig bírja az újabb és újabb tömböket, a múltkor is már kifeküdt valami újítástól. A kukac maximális hossza most 200 karakter lehet, két kukacnál ezt legalább a felére kéne venni, máris több hely lenne a sok változónak. A Hamikában szép kereken 79 karakter volt a kukac maximális hossza. Két játékos szerintem úgyis hamar kicsinálja egymást, talán 50-60 hossz is elég lenne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #3 on: 2019.August.28. 13:14:12 »
A két kukac egy pályán vagy két különböző video:-n lenne?
A VIZS -t kétszer kell futtatni így hirtelen,
Az IRANY-t is.Hacsak nem, szinte újra írni. Optimalizálni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #4 on: 2019.August.28. 13:24:32 »
A két kukac egy pályán vagy két különböző video:-n lenne?
Ugyanazon a pályán lenne, csak más rész látszana mindkettőnek a pályából.
A kígyókra jellemző változókat kéne "tömbösíteni", pl.
NUMERIC HOSSZ(1 TO 2),X(1 TO 2),FEJ(1 TO 2),KUKACX(1 TO 2,1 TO 200),KUKACY(1 TO 2,1 TO 200), meg ilyesmik... És egymás után lefuttatni az eljárásokat úgy, hogy az 1 és 2 értékét megváltoztatjuk, attól függően, hogy melyik kígyóra vonatkozik. Remélhetőleg nem tölti meg a memóriát az ilyen tömbözés.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #5 on: 2019.August.28. 15:55:43 »
Oké akkor valami
DISPLAY #1:at 1 forom k1 to k1+11
DISPLAY #1:at 12 forom k2 to k2+11

Így egy video: buffer lesz
Code: [Select]
cim=buffer+(k1sor*40 vagy akár 42)+k1oszlop
IF cim>=16384 THEN cim=cim-16384:szeg=szeg+1
A$=CHR$(SPEEK(vidszeg,cim))
már körvonalazódik.
De lehet,hogy
CALL VIZS(K1X,K1Y)
CALL VIZS(K2X,K2Y)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #6 on: 2019.August.28. 16:30:49 »
Oké akkor valami
DISPLAY #1:at 1 from k1 to k1+11
DISPLAY #1:at 12 from k2 to k2+11
Szerintem K1 TO K1+11 helyett inkább valami K1-5 TO K1+6 kellene (ha K1-et vesszük a kígyó fejének a függőleges koordinátájának), mert így lenne középen.
A két videolap közé kéne talán a kijelzőket betenni, hogy ne folyjon egybe kicsit se a két videolap.
Lehet, ma este elkezdem a két kígyós két videolapos verziót. Aztán lesz, ami lesz. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #7 on: 2019.August.28. 16:46:54 »
Az már részlet kérdés.
De akkor valami ilyesmi.

27 sor - 1 sor elválasztó
26 sor - 2x2 sor Státusz
22 sor /2 képre
11 sor / kígyó mező

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #8 on: 2019.September.17. 21:06:46 »
Addig eljutottam, hogy két videólap jelenik meg, az egyiken az egyik, a másikon a másik kígyó feje van középen. Elméletileg az egyik kígyót a belső, a másikat a külső botkormánnyal lehet irányítani, de a külsővel nem tudtam tesztelni.
Még nem igazán játszható a játék, többek között a VIZS eljárást is át kell majd írni kétjátékos módra. Így még nem érzékelik rendesen a kígyók, milyen pályaelemnek mennek neki.
Az indítóképernyő (pontszámtábla) nem jelenik meg, mert a játék közben két videólap van, a címképernyő pedig egyetlen videólap, így összekutyulta a képernyőt, majd külön csatornát kell nyitni a címképernyőnek.
A Zzzip sem fordítja le, valószínűleg a félkész VIZS eljárás miatt.
Leginkább azért töltöm fel ide, mert sose tudom követni, a laptopon vagy a gépen van-e a legújabb verzió, így itt lesz. No meg persze jöhetnek javaslatok, stb. De ez még a nagyon 0. alfa-béta változat. Txt formátumban is itt a programlista, ha valaki nem akar töltögetni, vagy hasonló.
« Last Edit: 2019.September.17. 21:13:17 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #9 on: 2019.September.18. 11:11:24 »
Átírtam a VIZS eljárást is, de ez még nem minden, és még hiba is lehet benne. (A korábbi, kétjátékos módra átírásokat is többször kellett módosítani, mert mindig csúszott bele picike hiba.)
Rájöttem egy problémára: A VIZS eljárás nem is igazán működhet helyesen, mert SPEEK-kel olvassa ki, mi van a képernyőn, és most módosítottam, hogy két videólapot jelenít meg, valószínűleg a SPEEK-et át kell írni. Ferro73, meg tudnád nézni? Most egyik kígyónál sem érzékeli helyesen, milyen pályaelembe botlik, átmegy még a falakon is.
A menünek majd csinálok még külön videócsatornát.
A pontszám, életek száma, stb. kétjátékos módban a képernyőre kiírásával egyáltalán nem foglalkoztam még. Majd úgy kéne megcsinálni, hogy egymás alatt legyenek a két játékosra vonatkozó cuccok, így PRINT #PLAYER:PONT(PLAYER) módszerrel könnyen ki lehetne írni a képernyőre.
A 3-as videocsatornát még egyáltalán nem jeleníti meg (itt jelzi pl. az életek számát), majd ezt is be kell lőni középtájra.
« Last Edit: 2019.September.18. 13:13:30 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #10 on: 2019.September.19. 17:56:34 »
Muszáj 182 sorosnak lennie mikor a fal 50?

Ez most így nagyon kaotikus.

A menüt íratasd ki a #1 re.
Ekkor meglehet olvasni a puffert.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #11 on: 2019.September.19. 22:21:04 »
Muszáj 182 sorosnak lennie mikor a fal 50?
182 a maximális lehetséges függőleges pályaméret. Azért állítottam ennyire, mert egy nehezebb pályán akár még ennyi is lehetne. Kicsit extrém, egy nagy pályán bolyong két kukac egymástól függetlenül. Mert miért ne? :D Ilyen játék még úgysem volt.
Úgy terveztem, hogy majd változtatható lesz a fal helyzete, és a FALAK eljárásban lesz megadva, hol legyen.
Oké, akkor a menüt majd belövöm a #1-re.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #12 on: 2019.September.20. 19:25:45 »
A másik kígyónak is meg kell halnia ?
Nem mehetne folyamatosan tovább ? /erőforrás ?/
Középen az a 3 sornyi infó hát hát... ? /has/

Javaslat:
27 sor van amit meglehet jeleníteni.
A 14. sorba rakni 1 sor grafikust valami kígyó mintát./barbarian/
Marad 2x13 sor alul - felül.
Ezekbe 2 sor infó és 11 sornyi pálya.
?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #13 on: 2019.September.20. 20:40:22 »
A másik kígyónak is meg kell halnia ?
Nem mehetne folyamatosan tovább ? /erőforrás ?/
Talán meg lehetne valahogy csinálni, erre nem gondoltam még.
Most persze mindkét kígyó összeomlik, amikor az egyik nekimegy valaminek, mert mindkét kígyó gerezdjei ugyanazok a karakterek, más karaktereket kell a másik kígyónak belőni majd. Csak az nem lesz animált. Vagy legyen az is animált, csak máshogy?

Quote
Középen az a 3 sornyi infó hát hát... ? /has/
Azt még csak odadobtam az egyjátékos verzióból, majd át kell szerkeszteni a kétjátékos módhoz. Ez még nagyon az alfa változat, éppen hogy csak működik úgy, ahogy.

Quote
Javaslat:
Jól hangzik. Egyelőre azt is csak úgy belőttem találomra, hogy mekkora legyen a két játéktér.
Nem tudom még, két sorba el fog-e férni minden információ, mert kétszer kell kijelezni (a két játékosnak) az életek számát, a pontszámot, a kígyó hosszát és a hátralevő bogyókat. Az idő, sebesség, szint száma, nehézségi fokozat egységes. Ez nem tudom, hány sorba fog kiférni. De lehet, hogy a hátralevő bogyók is lehetnek egységesek, akármelyik kukac vesz fel bogyót, csökken a száma. A kukac hossza szerintem kell, mert még cselesebb hatásuk lehet a powerupoknak, hogy valamelyik kukac hossza X alatt van vagy felett.
Azt már be is raktam, hogy ha túl sok élete van az egyiknek és újabbat vesz fel, akkor azt a másik kukac kapja. Olyasmiket is lehetne, hogy az egyik kukac felvesz valamit, amitől a másik kukac falat fog húzni maga után, és hasonlók.
Az poén az egészben, hogy a kukacok egymásnak is neki tudnak menni, be is lehet keríteni a másikat, amihez nem árt, ha minél hosszabb a kukac.

Kell majd 1-2 olyan powerup, ami a másik kukacra hat, hogy mit húzzon maga után, falat vagy bogyókat.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos multiplayer kígyós játék (Snake + Tron)
« Reply #14 on: 2019.September.20. 21:03:27 »
Most még nem kellenek ezek a powerup ok
Majd ha már működik akkor ráérsz betenni.
Most csak az kellene, hogy menü , és a pálya képernyő.