Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Scrollos karakteres létrás játék (Read 4843 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Scrollos karakteres létrás játék
« on: 2019.August.27. 22:20:33 »
Ez csak sima karakteres képernyőn fut, így enyhén szólva nincs nagy színpompa. Majd meg lehetne csinálni gracha módúra is, de mivel a pályaelemek 4 pixel szélesek lennének akkor, így nem lehetne túl jól megrajzolni.
Ez még csak félkész változat. Végig lehet játszani, de nem történik semmi, ha összeszedtük az összes kincset és akkor sem, ha elfogynak az életek. Oldalt ki lehet menni a képernyőből, ami hibát okoz, keretet kell majd még rajzolni oldalra. Néha ott marad a krapek vagy a szörny karaktere, ha elhalálozunk.
Nem mondható a strukturált programozás példájának. A program alapjait régen írtam. Amit most írtam bele, ott van csak strukturáltság.
Eredetileg egy tömbben tárolta a képernyő minden karakterét, hogy ne kelljen állandóan kiolvasni a képernyőről, hogy hol mi van. Ezt viszont nem úszhattam meg, át kellett alakítani a scroll miatt, hiszen a hatalmas képernyő minden elemét nem lehetne tömbben tárolni.
Nincs még címképernyő meg zene meg semmi. De játszani azt lehet már így is.
Nem tudom még, mi legyen a játék címe.
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #1 on: 2019.August.28. 09:47:58 »
hú ez jó! jó nagy a pálya. kíváncsi leszek mit hozol ki belőle.
jó a karakter mozgás meg ahogy esik stb.
hangok kissé idegesítőek most.
grafika... ne legyen ez gracha, mert ide jobb a nagyobb felbontás.
pálya színezés nem ártana, de tudom, az a kirajzolást lelassítja.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #2 on: 2019.August.28. 10:21:11 »
grafikában segíthetek. most kedvet kaptam ilyen karakteres de nem gracha grafika készítéséhez :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #3 on: 2019.August.28. 11:41:06 »
grafikában segíthetek. most kedvet kaptam ilyen karakteres de nem gracha grafika készítéséhez :)
Írj át nyugodtan a programban, amit gondolsz.
Az a baj, több színt nem nagyon lehet használni, mert a szörnyike már másmilyen színű (és váltogatja mindig a palettáját), és több színt tudtommal nem lehet betenni karakteres módba. De ha mégis, az jó lenne.
A hangok szerintem jók, de lehet próbálkozni más hangokkal is.
Karakteres anim mehetne még bele.
Különösebben ennél többet nem tudnék kihozni a játékból. Pályákat lehetne még tervezni sokat, és pl. fájlból töltené be a kiválasztott pályát.
Menü, zene, nevbeírás, toplista mentés-töltés kellene még feltétlen.
De ha vannak más ötletek, jöhetnek!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #4 on: 2019.August.28. 12:43:02 »
és több színt tudtommal nem lehet betenni karakteres módba. De ha mégis, az jó lenne.
Pókolással lehetne, ha az ALTIND0 is be lenne állítva, akkor 4 színpár lehet. Csak akkor már karakterkódtól is függ a szín.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #5 on: 2019.August.28. 12:52:18 »
Pókolással lehetne, ha az ALTIND0 is be lenne állítva, akkor 4 színpár lehet. Csak akkor már karakterkódtól is függ a szín.
Valami ilyesmiről volt szó a 4 színű karakteres módnál is. Hogy kell az ALTIND0-t beállítani, és mi az egyébként? Itt a fórumon sokat emlegettétek. És milyen címekre kell pókolni?
A kurzor is cseles, mert mintha abban is két szín lenne alapból, a karakteren belül.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #6 on: 2019.August.28. 13:24:38 »
igen, a 4 színpár az jó, és azért is, mert a karakter kódtól függ szín, így a kirajzolás nem lassul.
viszont a display-os scrollt is poke-ra kell váltani ez esetben, de szerintem megérné, mert tök szép lehetne egy ilyen game.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #7 on: 2019.August.28. 13:30:44 »
mert tök szép lehetne egy ilyen game.
Felőlem rendben, de én ezekhez nem értek, úgyhogy megcsinálhatjátok.
Amennyire lehet, jó lenne a "normál" karaktereknél maradni, mert mozgatásnál mindig figyeli, hogy milyen karakter van ott, azt meg ALT-tal leütött billentyű karakterénél nem lehetne. De biztos meg lehet oldani akkor is valahogy, ha ALT-os karakter kell.

Magán a játékmeneten én túl sokat nem akarok részemről változtatni már, csak azt a bugot kéne kijavítani, amikor a szörnnyel való ütközéskor ottmarad vagy a krapek, vagy a szörny karaktere. Szóval innen már lehet módosítani színesebb irányba a játékot.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #8 on: 2019.August.29. 00:04:20 »
Fú ez mennyire kaotikus.
Na a SPEEK ellenőrzés talán készen van. mára ennyi majd ma este folytatom.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #9 on: 2019.August.29. 10:54:00 »
Fú ez mennyire kaotikus.
Igen, nagyon gáz, tele van GOTO-val. :D
Amennyire emlékszem, még a 20. század végén írtam az alapokat. Most már nem így csinálnám.
A GOTO-kat nem tudom, hogyan lehetne kivenni, mert ha CALL-lal eljárást hívnánk, utána visszatérne, néhány helyen meg pont nem kell visszatérni. (Az irányításnál, ahol figyeli, hogy milyen pályaelemek vannak ott.)
Kinyiffanásnál a CALL KAMPEC eljárás is eléggé fura megoldás. A Hamikában nem ilyen volt, ott a VEGE változó értékét írta 0-ról 1-re, ahogy emlékszem, és ha 1 volt, akkor a főprogram kilépett a ciklusból. A CALL KAMPEC meg pont nem lép ki, hanem CALL után vissza is tér. Szóval lenne mit átírni ezen.
A CALL KINCSFELVESZ és CALL SZÖRNYMOZG még egész üdítő színfolt a programban. Az eséshez is valami DEF FALLING kellene, csak annak meghívása után vissza is térne, arra meg nem lenne szükség, ott vannak a GOTO-k erre, úgy emlékszem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #10 on: 2019.August.29. 11:30:48 »
Egy régi program, nem tudom, ki írta: szintén scrolloz a képernyő, és ki kell jutni a labirintusból. Egyszer megtaláltam valahol a süllyesztőben, azóta kicsit foltozgattam. Ha más nem, a labirintusrajzoló része jó lehet valamire. Amennyire emlékszem, nagyon szedett-vedett módon megcsinált program. (lab13.bas)

Endinek is volt érdekes kezdeményezése scrollos-karakteres programra, ezt is érdemes lenne folytatni. Most véletlenül botlottam bele, már el is felejtettem. (nagyscrollosgammma álnévvel)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #11 on: 2019.August.29. 21:15:02 »
A SPEEK.
Ugrálva gyorsabb a haladás.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #12 on: 2019.August.30. 11:31:10 »
Igen található benne a korai programozásra utaló sorok.
Főként a feltételek kezdetleges kombinációja.
Nem beszélve a karakterek használatára.
Valóban a program az 20. század végén, pontosabban az utolsó évtized elejére datálható.
De nincs kizárva a 80-as évek legvége sem.


Amúgy a 40. oszlop direkt hiányos.
Gyors járat a pokolba?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #13 on: 2019.August.30. 12:31:04 »
Amúgy a 40. oszlop direkt hiányos.
Először csak kb. 20 sor volt a pálya, és keret is volt, azért maradhatott le a 40. oszlop. Majd pótolom.
Mondjuk a 20. században is lehetett volna már strukturáltan programozni, pl. a Hamika is ilyen. Egy dolog, hogy én ezt nem igazán értettem. Csak találomra próbáltam ellesni pár dolgot más programokból, a többit meg gondoltam, megcsinálom, ahogy jön.
Még a 20 soros verziót is felraktam ide évekkel ezelőtt. Először csak a létrákon lehetett mászkálni, úgy emlékszem. Később, már a fórumos időkben megcsináltam a szörnyikét is a játékba, azt is felraktam ide.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Scrollos karakteres létrás játék
« Reply #14 on: 2019.August.30. 12:36:50 »
A pálya kirajzolásán lehet majd még gyorsítani. Most végignéz egyenként minden sort, van-e benne kincs, és ha van, hozzáadja az összeszedendő kincsek számához. Ha nem vele számoltatjuk össze, hanem megadjuk neki mi a kincsek számát, akkor gyorsabb lesz a kirajzolás. De hát 182 sor azért mégis sok egy kicsit.
Lehet, kéne majd külön egy pályatervezőt írni. Bár txt formátumban is lehetne pályákat rajzolni, de azért nem utolsó, ha szerkesztés közben is olyannak látjuk pontosan a pályát, amilyen lesz. Úgyis txt-be mentené a pályát, lehetne txt-ben is és az editorral is szerkeszteni. Ott össze lehet számoltatni a kincseket a véglegesítés előtt, hogy ne a játék indulásakor kelljen.

Ilyen scrollos létrás játék nem volt még eddig? Biztos volt már valaha ilyen bármilyen gépre. Lehetne abból lopni pályákhoz ötleteket.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos