Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: szipucsu on 2019.August.27. 22:20:33

Title: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.27. 22:20:33
Ez csak sima karakteres képernyőn fut, így enyhén szólva nincs nagy színpompa. Majd meg lehetne csinálni gracha módúra is, de mivel a pályaelemek 4 pixel szélesek lennének akkor, így nem lehetne túl jól megrajzolni.
Ez még csak félkész változat. Végig lehet játszani, de nem történik semmi, ha összeszedtük az összes kincset és akkor sem, ha elfogynak az életek. Oldalt ki lehet menni a képernyőből, ami hibát okoz, keretet kell majd még rajzolni oldalra. Néha ott marad a krapek vagy a szörny karaktere, ha elhalálozunk.
Nem mondható a strukturált programozás példájának. A program alapjait régen írtam. Amit most írtam bele, ott van csak strukturáltság.
Eredetileg egy tömbben tárolta a képernyő minden karakterét, hogy ne kelljen állandóan kiolvasni a képernyőről, hogy hol mi van. Ezt viszont nem úszhattam meg, át kellett alakítani a scroll miatt, hiszen a hatalmas képernyő minden elemét nem lehetne tömbben tárolni.
Nincs még címképernyő meg zene meg semmi. De játszani azt lehet már így is.
Nem tudom még, mi legyen a játék címe.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: endi on 2019.August.28. 09:47:58
hú ez jó! jó nagy a pálya. kíváncsi leszek mit hozol ki belőle.
jó a karakter mozgás meg ahogy esik stb.
hangok kissé idegesítőek most.
grafika... ne legyen ez gracha, mert ide jobb a nagyobb felbontás.
pálya színezés nem ártana, de tudom, az a kirajzolást lelassítja.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: endi on 2019.August.28. 10:21:11
grafikában segíthetek. most kedvet kaptam ilyen karakteres de nem gracha grafika készítéséhez :)
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.28. 11:41:06
grafikában segíthetek. most kedvet kaptam ilyen karakteres de nem gracha grafika készítéséhez :)
Írj át nyugodtan a programban, amit gondolsz.
Az a baj, több színt nem nagyon lehet használni, mert a szörnyike már másmilyen színű (és váltogatja mindig a palettáját), és több színt tudtommal nem lehet betenni karakteres módba. De ha mégis, az jó lenne.
A hangok szerintem jók, de lehet próbálkozni más hangokkal is.
Karakteres anim mehetne még bele.
Különösebben ennél többet nem tudnék kihozni a játékból. Pályákat lehetne még tervezni sokat, és pl. fájlból töltené be a kiválasztott pályát.
Menü, zene, nevbeírás, toplista mentés-töltés kellene még feltétlen.
De ha vannak más ötletek, jöhetnek!
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Zozosoft on 2019.August.28. 12:43:02
és több színt tudtommal nem lehet betenni karakteres módba. De ha mégis, az jó lenne.
Pókolással lehetne, ha az ALTIND0 is be lenne állítva, akkor 4 színpár lehet. Csak akkor már karakterkódtól is függ a szín.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.28. 12:52:18
Pókolással lehetne, ha az ALTIND0 is be lenne állítva, akkor 4 színpár lehet. Csak akkor már karakterkódtól is függ a szín.
Valami ilyesmiről volt szó a 4 színű karakteres módnál is. Hogy kell az ALTIND0-t beállítani, és mi az egyébként? Itt a fórumon sokat emlegettétek. És milyen címekre kell pókolni?
A kurzor is cseles, mert mintha abban is két szín lenne alapból, a karakteren belül.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: endi on 2019.August.28. 13:24:38
igen, a 4 színpár az jó, és azért is, mert a karakter kódtól függ szín, így a kirajzolás nem lassul.
viszont a display-os scrollt is poke-ra kell váltani ez esetben, de szerintem megérné, mert tök szép lehetne egy ilyen game.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.28. 13:30:44
mert tök szép lehetne egy ilyen game.
Felőlem rendben, de én ezekhez nem értek, úgyhogy megcsinálhatjátok.
Amennyire lehet, jó lenne a "normál" karaktereknél maradni, mert mozgatásnál mindig figyeli, hogy milyen karakter van ott, azt meg ALT-tal leütött billentyű karakterénél nem lehetne. De biztos meg lehet oldani akkor is valahogy, ha ALT-os karakter kell.

Magán a játékmeneten én túl sokat nem akarok részemről változtatni már, csak azt a bugot kéne kijavítani, amikor a szörnnyel való ütközéskor ottmarad vagy a krapek, vagy a szörny karaktere. Szóval innen már lehet módosítani színesebb irányba a játékot.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.29. 00:04:20
Fú ez mennyire kaotikus.
Na a SPEEK ellenőrzés talán készen van. mára ennyi majd ma este folytatom.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.29. 10:54:00
Fú ez mennyire kaotikus.
Igen, nagyon gáz, tele van GOTO-val. :D
Amennyire emlékszem, még a 20. század végén írtam az alapokat. Most már nem így csinálnám.
A GOTO-kat nem tudom, hogyan lehetne kivenni, mert ha CALL-lal eljárást hívnánk, utána visszatérne, néhány helyen meg pont nem kell visszatérni. (Az irányításnál, ahol figyeli, hogy milyen pályaelemek vannak ott.)
Kinyiffanásnál a CALL KAMPEC eljárás is eléggé fura megoldás. A Hamikában nem ilyen volt, ott a VEGE változó értékét írta 0-ról 1-re, ahogy emlékszem, és ha 1 volt, akkor a főprogram kilépett a ciklusból. A CALL KAMPEC meg pont nem lép ki, hanem CALL után vissza is tér. Szóval lenne mit átírni ezen.
A CALL KINCSFELVESZ és CALL SZÖRNYMOZG még egész üdítő színfolt a programban. Az eséshez is valami DEF FALLING kellene, csak annak meghívása után vissza is térne, arra meg nem lenne szükség, ott vannak a GOTO-k erre, úgy emlékszem.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.29. 11:30:48
Egy régi program, nem tudom, ki írta: szintén scrolloz a képernyő, és ki kell jutni a labirintusból. Egyszer megtaláltam valahol a süllyesztőben, azóta kicsit foltozgattam. (https://enterpriseforever.com/programozas/basic/msg44916/#msg44916) Ha más nem, a labirintusrajzoló része jó lehet valamire. Amennyire emlékszem, nagyon szedett-vedett módon megcsinált program. (lab13.bas)

Endinek is volt érdekes kezdeményezése (https://enterpriseforever.com/programozas/basic/msg44825/#msg44825) scrollos-karakteres programra, ezt is érdemes lenne folytatni. Most véletlenül botlottam bele, már el is felejtettem. (nagyscrollosgammma álnévvel)
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.29. 21:15:02
A SPEEK.
Ugrálva gyorsabb a haladás.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.30. 11:31:10
Igen található benne a korai programozásra utaló sorok.
Főként a feltételek kezdetleges kombinációja.
Nem beszélve a karakterek használatára.
Valóban a program az 20. század végén, pontosabban az utolsó évtized elejére datálható.
De nincs kizárva a 80-as évek legvége sem.


Amúgy a 40. oszlop direkt hiányos.
Gyors járat a pokolba?
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.30. 12:31:04
Amúgy a 40. oszlop direkt hiányos.
Először csak kb. 20 sor volt a pálya, és keret is volt, azért maradhatott le a 40. oszlop. Majd pótolom.
Mondjuk a 20. században is lehetett volna már strukturáltan programozni, pl. a Hamika is ilyen. Egy dolog, hogy én ezt nem igazán értettem. Csak találomra próbáltam ellesni pár dolgot más programokból, a többit meg gondoltam, megcsinálom, ahogy jön.
Még a 20 soros verziót is felraktam ide évekkel ezelőtt. Először csak a létrákon lehetett mászkálni, úgy emlékszem. Később, már a fórumos időkben megcsináltam a szörnyikét is a játékba, azt is felraktam ide.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.30. 12:36:50
A pálya kirajzolásán lehet majd még gyorsítani. Most végignéz egyenként minden sort, van-e benne kincs, és ha van, hozzáadja az összeszedendő kincsek számához. Ha nem vele számoltatjuk össze, hanem megadjuk neki mi a kincsek számát, akkor gyorsabb lesz a kirajzolás. De hát 182 sor azért mégis sok egy kicsit.
Lehet, kéne majd külön egy pályatervezőt írni. Bár txt formátumban is lehetne pályákat rajzolni, de azért nem utolsó, ha szerkesztés közben is olyannak látjuk pontosan a pályát, amilyen lesz. Úgyis txt-be mentené a pályát, lehetne txt-ben is és az editorral is szerkeszteni. Ott össze lehet számoltatni a kincseket a véglegesítés előtt, hogy ne a játék indulásakor kelljen.

Ilyen scrollos létrás játék nem volt még eddig? Biztos volt már valaha ilyen bármilyen gépre. Lehetne abból lopni pályákhoz ötleteket.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.30. 12:56:51
Kérdés: opció
Ha WP-ben szerkeszted a pályát az 40 szélesen.
Azt menteni fájlba, fejléc nélkül.
Majd beolvasni.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.30. 13:37:52
Ha WP-ben szerkeszted a pályát az 40 szélesen.
Az jó ötlet, csak nem tudom, a WP tud-e kezelni 182 sornyi szöveget. Nem sok az neki? Igaz, a 182-ből lejön még alul is és felül is összesen kb. 22, ha jól tippelem, tehát kb. 170 sort kellene kezelnie.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.30. 13:51:55
most olvasta be a list.txt  majd ki mentettem
a kimentett sorok száma 368 terjedelme 16008 bájt
16008/42 ~ 381 sor
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.30. 13:57:59
Ja ha a karaktereket módosítód BASICben és onnan mész :WP-be megmaradnak a módosítások.

De ilyenkor már érdemesebb lenne a 128-158 karaktereket átalakítani.
ALT+a,ALT+b....
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: szipucsu on 2019.August.30. 20:57:25
Így mutat a pálya txt-ben, kis módosításokkal, meg még egy karaktert odatettem a sorok végére, hogy ne lehessen kimenni a képernyő szélén:
[attach=1]
A WP-be beleférne, kipróbáltam, viszont sajnos a 40 karakter soronként sok neki, így a sor végét mindig átrakja a következő sor elejére, és utána kezd új sort. 80 karakteres módban használható.
De nem akkora dolog írni egy pályaszerkesztőt. Nem tudom, a hozzáértők (Endi, Zozo) milyen módosításokra gondolnak. Most is meg lehetne-e már írni a pályaszerkesztőt, vagy előbb a módosításokat megcsinálni és ahhoz igazítva írni pályaszerkesztőt majd? Mert lehet, nem is pl. "a", "b" karakterek kerülnének akkor a pályára, hanem más helyettük.
A PRINT #102,AT X,Y:; GET #102:A$ nem tudja az A$-ba kiolvasni az összes karaktert (pl. az ALT-tal elérhetőeket). Ha a SPEEK-es módszerrel olvassuk ki a karaktert, akkor az mindenféle karaktert be tud azonosítani? Mert ha igen, akkor nem probléma, ha a színek miatt pl. az "a" és "b" karakter helyére valami más karakter kerül.
Title: Re: Scrollos karakteres létrás játék
Post by: Ferro73 on 2019.August.30. 21:14:06
SPEEK a video pufferből olvassa ki az adatot így értéke 0-255.
Még olyat is csinálhatunk, hogy nem
Code: [Select]
PRINT #102,AT X,Y:chr(ember)Hanem
Code: [Select]
SPOKE VSZEG,VCIM+(X*40)+Y,emberkarakter
Az lpalya.txt -t közvetlenül a videó puffer írjuk.Valami ilyesmi.
Code: [Select]
OPEN #1...INPUT
FOR X..
READ #1:A
SPOKE VSZEG,VCIM+X,A
NEXT
CLOSE #1
Vagy ALLOCATE CODE gépi kódban.