A színezéssel két gond van. Ha a kígyó által felvehető cuccokat átszínezem, akkor nem ismeri fel és csak átmegy rajtuk. A másik, hogy a kígyós és repülős játéktér a pálya végén egybe megnyílik, tehát nem függetlenek egymástól. Sőt, a házak akár bele is magasodhatnak a kígyó terébe, de ez nem túl gyakori.
Annyit lehetne, hogy a házaknak lenne különböző színük, bár a kígyó akkor átmenne a más színűeken. Bonyolult ez a basic.
Gépi kódban kéne újra megírni az egészet. A Dot Collectorban simán van sok szín karakteres képernyőn, olyasmit kéne csinálni. Vagy az attribútum képernyő lehet inkább Attributum képernyőre átrakni az egészet... A repcsi területén meg lehetne csinálni, mert nem a karakterekből ismeri fel a házak magasságát, hanem tömbben tárolja. De a kígyó hogyan ismerné fel attribútum módban a sokféle karaktert?
Nem tudom, a zzzippelés mennyire gyorsítana az irányításon. Mert a különböző dolgoknak akkor is le kell menniük két irányítás-ciklus között.
Egyelőre megnézem, egyáltalán eszi-e a Zzzip ezt a hosszú programot. Még amikor fele ekkora volt, megette.
Át kéne írni attribútum képernyősre az egészet... De akkor a karaktereket hogyan ismerné fel a kígyó? Ez a nagy kérdés. Csak szöveges lapon működik a GET #102:A$
Megnéztem még az elején Attus gombócfalóját, grafikus képernyőn fut, színesebb, és gyorsabb, mint a Hamika, de nem értem a titkát, mert még a kígyónak feje is van, azt is mindig kirajzolja, mégis gyorsabb. Ott hogyan különbözteti meg, hogy a kígyó akadálynak vagy gombócnak ment-e neki? Nem tudtam rájönni.