Az a "baj", a pályát meg is kell tervezni, ilyenkor minden fal egyben kell, hogy látszódjon, ahogy most a DATA sorokban van. És így nem tárolódnak a DATA sorokban külön a színadatok. Meg minek is külön tárolni, ha a gép magától is tudja, hogy minek kell más színűnek lennie (csak ez sokáig tart, mire ki is rajzolja). Persze ha már meg vannak tervezve a pályák, lehet velük trükközni, hogy másképp rajzolja ki.
Ez macerás, hogy a képernyőre is ki kell rajzolni a pályát, meg külön el kell tárolni tömbben az egyes részeit, sokáig tart, de nem tudok jobb megoldást. Tömbben letárolni azért is kell, mert a színes karaktereket, ha jól emlékszem, nem ismeri fel a GET #102 utasítás, másrészt meg a GET utasítással lassabb is lenne a játék, ha mindig onnan nézné, mi van a képernyőn.
Ha majd készen lesznek a pályák, külön kell választani a színes falaki kirajzolását, és valami tömörítéssel kéne talán tárolni az egész pályát. Nincs valakinek valami ötlete?
De úgy emlékszem, a Lode Runner is jó lassan rajzolja ki a pályákat, pedig az gépi kódú.
A PRINT utasításba belerakni a színváltoztatást (colour) nem lehet. De talán van egy vezérlőkód, amit ha kiadunk a PRINT utasításba, akkor megváltoztatja a tinta színét. Van ilyen? Vagy az az egész sor színét változtatja meg?
Jut eszembe, régebben láttam egy labirintus programot IS-BASIC-ben, ahol labirintus scrollozott, ahogy mászkáltunk benne! Az a program kb. 4 perc alatt rajzolta ki a pályát úgy, hogy a háttérben dolgozott és mi nem láttunk belőle semmit. Vagyis a program indítása után 4 percet kellett várni, utána lehetett játszani. Ez a program megvan valakinek? Nekem egyszer megvolt. Talán még megvan valahol egy kazettán.