Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl? (Read 26700 times)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #30 on: 2013.February.01. 20:35:24 »
Hát akkor már sakkban lényegesen gyengébben muzsikálok, de kick-boxban én vagyok a nyerő az összes konfiggal szemben!:smt098
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #31 on: 2013.February.02. 10:01:02 »
Quote from: PiotrSoft
A lista kinyerve, van  benne poke még meg kell keresni mit akar a VTC-n "pakolni"
Aki mer, az (ki)nyer. :D
De ez ugye azért nem a teljes lista?
Bár én is hosszabbra számítottam, amikor először listáztam, de ennyire mintha nem lett volna rövid.

Szerintem a karakteres képernyős mód lesz az első kihívás. Nem tudom, lehet-e ekkora karaktereket EP-n megjeleníteni, és hogyan.
Az irányítást át kell írni nyílván a JOY függvényre.
Összességében nem túl nehéz megcsinálni egy ilyen játékot. Nekem a megoldhatatlan probléma a színek lennének, és az lenne még nehéz, hogy ne töröljön le pl. a létrából, amikor elmegy előtte.
Régebben volt hasonló létrás játék próbálkozásom, valahol meg is van itt a fórumon, és az a kis Miner basic program is eléggé hasonló. Szóval maga az elv nem bonyolult.
Beírtam, hogy TRACE ON és így indítottam a Létra játékot. Arra jöttem rá, hogy nem a képernyőről olvassa le állandóan, mi van az irányított emberke alatt és hogy ott van-e a kincs, hanem ezeket valahogy a memóriából olvassa ki, mert ha nincsenek ezek ott a képernyőn, akkor is lehet irányítani, mintha ott lennének.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #32 on: 2013.February.02. 10:20:08 »
a lista teljes ha megnézed az összes hivatkozás stimmel. 
én bizonyosan grafikus képet használnék de lassítaná a visszatörlés.
karakterrel kisebb képet bár gyorsabb lehetne.
nagyon törpölök rajta.
talán ha lesz időm megpróbálom. de mivel eddig minden karakter pc n máshol van így még térképet kellene csinálnom.
még alszok rá.
nem akarok még egy Villany Vilit gyártani :)
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #33 on: 2013.February.02. 10:27:51 »
szipcsu
igazad van ez a tvc demo betöltő.
este feltöltőm az eredetit is. megtanultam kód boxba
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #34 on: 2013.February.02. 15:12:01 »
Quote from: PiotrSoft
én bizonyosan grafikus képet használnék de lassítaná a visszatörlés.
karakterrel kisebb képet bár gyorsabb lehetne.
Úgy emlékszem, ha grafikus képernyőn utánozzuk le a karakteres képernyőt, akkor a törlés elég bénán működik, attribútum hibák lesznek, ahogy visszatöröljük a különböző karaktereket különböző színekkel. Szöveges képernyőn simán menne, csak ott kevés a szín és kicsik a karakterek. Esetleg gépi kódban lehetne olyan szöveges képernyőt létrehozni, amin nagyobbak a karakterek? vagy azt lehetne, hogy egy figura ne egy, hanem négy karakterből álljon, de az lassabb is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #35 on: 2013.February.02. 16:03:44 »
teljesen igaz.
a grafikus képernyőt gyakorlatilag képpontonként kell helyreállítani s igen fejfájást tud okozni..
a gépi-kódban ha nem tévedek ugyan azok a képernyőket hívhatjuk meg mint a basicban.
lehet trükközni tudunk persze.Nem tudom lapozható e a képernyő mert akkor a rajzolás alatt lévő kép a memóriában van a készet látja a játékos.


de mivel basicről beszélünk így az asm rutinok elvetve
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #36 on: 2013.February.02. 17:03:45 »
Még a karakterek kapcsán írta egyszer talán Zozo, hogy a karakterek állhatnak akárhány pixelpontból, állhatnak akár 8 vagy 9 sorból is. De ha ez így változtatható, akkor biztos be lehet állítani valami "nagy" karakteres módot is, nem?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #37 on: 2013.February.02. 17:10:02 »
col16 módban szép nagy karakterket lehet írni és nem is olyan lassú
lásd a miner vagy megapacman játékomat
xor-al kell kirakni és azzal is törölni, régi, bevált módszer :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #38 on: 2013.February.02. 18:38:02 »
danke!! :-D
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #39 on: 2013.February.02. 22:50:27 »
lores 4-ben is szép nagyok, csak fele olyan magasak :(
kár hogy nem csinálták meg hogy rendes arányúak legyenek, mert basichoz így használhatóbb sebességű lenne
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #40 on: 2013.February.03. 07:12:12 »
igen a 16 os mód lehetne használható.
ma ha géphez jutok megnézem a játék valódi programját.
s utána jöhet az ötletelés.
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #41 on: 2013.February.03. 18:17:02 »
Volt 10 percem.

Code: [Select]
AUTORUN
   1 POKE 5891,255:SET CHARACTER 137,56,60,56,18,254,176,48,56,232,140
   2 SET CHARACTER 138,28,60,28,72,127,13,12,28,23,49
   3 SET CHARACTER 139,56,56,186,146,254,56,56,40,40,108
   4 SET CHARACTER 140,66,66,126,66,66,66,66,126,66,66
   6 SET CHARACTER 141,255,239,131,131,1,1,131,131,239,255
   7 SET CHARACTER 142,56,124,254,146,146,254,170,214,124,56
   8 SET CHARACTER 153,0,0,0,24,60,24,0,0,0,0
   9 SET DELAY 6:DIM B$*30
  10 DIM A$(24,16)
  11 DIM B(24,16)
  12 DIM H(10)
  13 DIM M$*80:M$="67987996798799568768856876884576577457657734654663465433"
  14 H(1)=3099:H(2)=3208:SET CHARACTER 154,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0
  15 H(3)=3305:H(4)=3349
  16 H(5)=3431:H(6)=3503
  17 H(7)=3537:H(8)=3598
  18 H(9)=3652:H(8)=3701
  19 DIM R$(6)*6:DIMR(6):FOR I=1 TO 6:R$(I)="TVC   ":NEXT
  20 RESTORE:GOSUB 8100:P=0:GOTO 8400
  21 D=0:F=0
  22 L=3:SET PAPER 0
  23 FOR I=1 TO 16:FOR J=1 TO 24:A$(J,I)="\t9a":B(J,I)=0:NEXT J,I
  29 GRAPHICS 16
  30 READ V
  40 ON V-24 GOTO 50,100,150,200,190
  50 READ X,Y,Z
  60 FOR I=Y TO Z
  61 SET INK 4:B(X,I)=4
  70 A$(X,I)="\t8d":PRINT AT X,I:"\t8d";
  80 NEXT
  90 GOTO 30
 100 READ X,Y,Z
 110 FOR I=Y TO Z
 111 SET INK 14:B(I,X)=14
 120 A$(I,X)="\t8c":PRINT AT I,X:"\t8c";
 130 NEXT
 140 GOTO 30
 150 READ X,Y
 151 B(X,Y)=RND(5)+10:SET INK B(X,Y)
 160 A$(X,Y)="\t99":PRINT AT X,Y:"\t99";
 170 GOTO 30
 190 READ G
 195 RESTORE
 197 GOTO 201
 200 READ G
 201 X=2:Y=2
 210 I=21:J=14
 220 SET INK 15:PRINT AT X,Y:"\t89";
 230 SET INK 10:PRINT AT I,J:"\t8e";
 240 PRINT AT 1,10:L;
 400 I$=INKEY$:V=5
 410 IF I$=CHR$(5) THEN V=1
 420 IF I$=CHR$(24)THEN V=2
 430 IF I$=CHR$(19)THEN V=3
 440 IF I$=CHR$(4) THEN V=4
 441 F=F+1:IF F=57 THEN F=1
 442 F$=M$(F)
 443 W=VAL(F$)
 444 SOUND PITCH H(W)
 445 IF I$=" " AND I<19 ANDL>0 THEN V=6
 450 ON V GOTO 500,600,700,800,8000,4000
 500 IF A$(X-1,Y)="\t8c" THEN SET INK B(X,Y):PRINT AT X,Y:A$(X,Y);:X=X-1:SET INK 15:PRINT AT X,Y:"\t8b";
 510 GOTO 1000
 600 IF A$(X+1,Y)="\t8c" THEN SET INK B(X,Y):PRINT AT X,Y:A$(X,Y);:X=X+1:SET INK 15:PRINT AT X,Y:"\t8b";
 610 GOTO 1000
 700 IF Y=2 THEN 1000
 701 IF A$(X,Y-1)="\t8d" THEN 1000
 710 SET INK B(X,Y):PRINT AT X,Y:A$(X,Y)
 720 Y=Y-1
 730 SET INK 15:PRINT AT X,Y:"\t8a";
 740 IF ORD(A$(X+1,Y))>150 THEN 5000
 750 GOTO 1000
 800 IF Y=15THEN 1000
 801 IF A$(X,Y+1)="\t8d" THEN 1000
 810 SET INK B(X,Y):PRINT AT X,Y:A$(X,Y)
 820 Y=Y+1
 830 SET INK 15:PRINT AT X,Y:"\t89";
 840 IF ORD(A$(X+1,Y))>150 THEN 5000
 850 GOTO 1000
1000 IF A$(X,Y)="\t99" THEN A$(X,Y)=" ":P=P+1:D=D+1:PRINT AT 1,2:P
1001 IF G=D THEN 7000
1010 SET INK B(I,J):PRINT AT I,J:A$(I,J)
1020 IF X<I THEN I=I-0.25:ELSE I=I+0.25
1030 IF Y<J THEN J=J-0.25:ELSE J=J+0.25
1040 SET INK 10:PRINT AT I,J:"\t8e";
1050 IF X=INT(I) AND Y=INT(J) THEN 6000
1060 GOTO 400
4000 FOR K=I TO 20
4010 SET INK B(I,J):PRINT AT I,J:A$(I,J)
4020 I=I+1
4030 SET INK 10:PRINT AT I,J:"\t8e";
4035 SOUND PITCH K*200,DURATION 8
4036 IF X=INT(I) AND Y=INT(J) THEN 6000
4040 NEXT:L=L-1:PRINT AT 1,10:L;
4050 GOTO 1000
5000 PRINT AT X,Y:A$(X,Y)
5010 X=X+1:SOUND PITCH X*166,DURATION 10:IF X=24 THEN 6000
5015 IF X=INT(I) AND Y=INT(J) THEN 6000
5020 SET INK 15:PRINT AT X,Y:"\t8b";:U=U+1
5030 IF A$(X+1,Y)="\t8d" OR A$(X,Y)="\t8c" THEN GOTO5050
5040 GOTO 5000
5050 IF U>7 THEN 6000:ELSE U=0: GOTO 1000
6000 GRAPHICS 16
6010 B$="GAME OVER"
6020 FOR K=4 TO 13
6030 SET INK RND(5)+10
6040 PRINT AT 2,K:B$(K-3);
6050 NEXT
6060 B$="eredmény:"
6070 FOR K=3 TO 12
6080 SET INK RND(5)+10
6090 PRINT AT4,K:B$(K-2);
6100 NEXT:PRINT P
6110 FOR K=1 TO 5:IF P>R(K) THEN 6600
6120 NEXT
6130 FOR K=1 TO 5
6140 SET INK 13:PRINT AT 10+K*2,1:K;".";
6150 SET INK 10:PRINT R$(K);"  ";
6160 SET INK 14:PRINT R(K)
6170 NEXT
6180 O$=INKEY$:GET O$
6510 GOTO 20
6600 FOR QQ=6 TO K+1 STEP-1
6610 R$(QQ)=R$(QQ-1)
6620 R(QQ)=R(QQ-1)
6630 NEXT
6640 SET INK 15
6650 PRINT AT 6,3:"NÉV(6 betű)";:PRINT AT 8,11:":":PRINT AT 8,4:":";:O$=INKEY$:R$(K)=""
6660 MAS$="":FORQQ=1 TO 6
6670 GET O$:GOTO 8500
6671 MAS$=MAS$&O$
6680 PRINT O$;
6681 NEXT:R$(K)=MAS$
6690 R(K)=P:PRINT""
6700 GOTO 6130
7000 GRAPHICS 16
7010 B$="GRATULÁLOK"
7020 FOR K=3 TO 13
7030 SET INK RND(5)+10
7040 PRINT AT 7,K:B$(K-2);
7050 NEXT
7060 B$="eredmény:"
7070 FOR K=2 TO 11
7080 SET INK RND(5)+10
7090 PRINT AT12,K:B$(K-1);
7100 NEXT:PRINT P
7110 B$="új pálya."
7120 FOR K=4 TO 13
7130 SET INK RND(5)+10
7140 PRINT AT20,K:B$(K-3);
7150 NEXT
7943 F=0
7950 GOTO 21
8000 FOR O=1 TO 40:NEXT
8010 GOTO 1000
8100 GRAPHICS 4:SET PALETTE 0,84,68,16:RESTORE 9900
8110 FOR QQ=1 TO 5:READ B$:FORQW=4 TO  26:IF B$(QW-3)="\t8c" THEN SET INK 1:ELSE SET INK 3
8120 PRINT AT QQ+5,QW:B$(QW-3);:NEXT:PRINT "":NEXT
8121 SET INK 1:PRINT AT 5,9:"\t8c":PRINT AT 14,12:"*JÁTÉK*":SET PAPER 2
8130 PRINT AT 19,1:"KÍVÁNJA A JÁTÉKSZABÁLYOKAT?(I/N)"
8140 GET O$:RESTORE
8150 IF O$<>"i" THEN RETURN
8180 SET PAPER 0:CLS:SET PALETTE0,85,65,68:SET PAPER 3
8190 PRINT"          JÁTÉKSZABÁLY         ":SET PAPER 0
8200 PRINT:PRINT" A JÁTÉK CÉLJA:AZ ÖSSZES GYÉMÁNT(\t99) MEGSZERZÉSE.                 A JÁTÉKOS MINDEN TEREMBEN A BALFELSŐ SAROKBÓL INDUL."
8210 PRINT" AZ EMELETEKEN VIZSZINTESEN,A   LÉTRÁKON FÜGGŐLEGESEN LEHET MO- ZOGNI."
8220 PRINT" A JÁTÉKOST A RÉM (\t8e) ÜLDÖZI.    HA A JÁTÉKOS TÚL MAGASRÓL ESIK LE,VAGY A RÉM UTOLÉRI,AKKOR VÉGEA JÁTÉKNAK."
8230 PRINT" EGY TEREMBEN HÁROMSZOR A RÉMET LE LEHET LÖKNI A KÉPERNYŐ ALJÁ- RA,A SZÓKÖZ BILLENTYŰ SEGÍTSÉGÉ-VEL."
8240 PRINT" IRÁNYÍTÁS:  A BEÉPÍTETT BOTKOR-MÁNNYAL."
8250 PRINT:PRINT"  JÓ JÁTÉKOT !"
8260 SET PAPER 2:PRINT" NYOMJON MEG EGY BILLENTYŰT!!!"
8270 O$=INKEY$:GETO$
8280 RETURN
8400 GRAPHICS 16:SET PAPER 10:SET INK 15
8401 PRINTAT 11,1:"EGY KIS TÜRELMET     KÉREK!     ":SET PAPER0
8402 FOR I=1 TO 16:PRINT AT 15,I-1:" \t89":FOR J=1 TO 24:A$(J,I)="\t9a":B(J,I)=0:NEXT J,I
8405 D=0:F=0:L=3
8410 GOTO 29
8500 !
8501 IF(ORD(O$)=8 AND QQ>1)THEN MAS$=MAS$(:LEN(MAS$)-1):QQ=QQ-1:PRINT CHR$(19)&" "&CHR$(19);:GOTO 6670
8510 IF ORD(O$)=13 THEN QQ=6:FOR TE=LEN(MAS$)+1 TO 6:MAS$=MAS$&" ":NEXT:GOTO6681
8520 IF ORD(O$)<32 OR ORD(O$)>157 THEN QQ=QQ-1:SOUND PITCH 3800,DURATION 10:GOTO 6681
8530 GOTO 6671
9000 DATA 25,3,2,14,25,6,3,15,25,9,2,14,25,12,3,15,25,15,2,14,25,18,3,15,25,21,2,14,26,8,2,20,27,2,14,27,5,14,27,8,14,27,11,14,27,14,14,27,17,14,27,20,14,27,5,3,27,8,3,27,11,3,27,14,3,27,17,3,27,20,3,28,13
9001 DATA 25,3,2,15,25,6,3,4,25,6,13,14,25,7,6,11,25,8,2,4,25,9,13,15,25,10,6,11,25,11,2,4,25,12,13,15,25,13,6,11,25,14,2,4,25,15,13,15,25,16,6,11,25,17,2,4,25,18,13,15,25,19,6,11,25,21,2,15
9002 DATA 26,3,2,5,26,8,2,6,26,14,2,5,26,5,5,20,26,12,5,20,27,2,5,27,2,11,27,6,7,27,6,10,27,7,3,27,8,14,27,9,7,27,9,10,27,10,3,27,11,14,27,12,7,27,12,10,27,13,3
9003 DATA 27,14,14,27,15,7,27,15,10,27,16,3,27,17,14,27,18,7,27,18,10,27,20,3,27,20,7,27,20,14,27,20,10,28,24
9040 DATA 25,3,2,6,25,3,10,15,25,9,2,6,25,9,10,15,25,13,7,9,25,16,4,6,25,16,10,12,25,19,2,4,25,19,13,15,25,21,5,11,25,6,8,8
9050 DATA 26,7,2,12,26,9,2,12,26,10,12,15,26,13,15,18,26,12,18,21
9060 DATA 27,2,3,27,2,14,27,8,3,27,8,14,27,12,8,27,15,5,27,15,11,27,18,2,27,18,15,27,20,5,27,20,8,28,11
9070 DATA 25,3,2,15,25,6,2,15,25,10,7,9,25,12,6,10,25,14,5,11,25,16,2,4,25,16,12,15,25,18,3,14,25,21,3,14,26,8,2,9,26,2,15,21,26,15,15,21,26,8,17,20,27,2,3,27,2,6,27,2,15,27,2,12,27,5,2,27,5,14,27,11,8
9080 DATA 27,13,8,27,15,3,27,15,14,27,17,5,27,17,11,27,20,5,27,20,11,28,14
9110 DATA 25,3,2,4,25,3,8,10,25,3,14,15,25,7,5,7,25,7,11,13,25,11,8,10,25,15,5,7,25,15,11,13,25,19,2,4,25,19,8,10,25,19,14,15,25,22,5,7,25,22,11,13,26,5,2,6,26,11,2,6,26,13,2,6,26,8,6,10
9120 DATA 26,10,6,10,26,7,10,14,26,4,14,18,26,10,14,18,26,5,18,21,26,11,18,21,26,13,18,21
9130 DATA 27,2,3,27,2,9,27,2,15,27,6,6,27,6,12,27,10,9,27,14,6,27,14,12,27,18,3,27,18,15,27,21,6,27,21,12,28,12
9131 DATA 25,3,2,15,25,6,4,13,25,9,2,15,25,12,4,7,25,12,10,13,25,15,3,4,25,15,7,10,25,15,13,14,25,18,3,7,25,18,10,14,25,21,5,5,25,21,7,10,25,21,12,12,25,22,3,14
9132 DATA 26,2,2,22,26,5,8,11,26,8,2,5,26,8,11,14,26,8,17,20,26,9,5,8,26,11,8,11,26,12,14,17,26,15,2,22
9133 DATA27,2,4,27,2,6,27,2,11,27,2,13,27,5,4,27,5,13,27,8,4,27,8,7,27,8,13,27,11,6,27,11,13,27,14,4,27,14,13,27,17,5,27,17,10,27,20,7,27,20,10,27,21,3,27,21,14,28,19
9150 DATA 25,3,3,14,25,5,4,5,25,5,7,8,25,5,10,11,25,5,13,14,25,7,3,4,25,7,6,7,25,7,9,10,25,7,12,13,25,9,3,3,25,9,5,6,25,9,8,9,25,9,11,12,25,9,14,14,25,11,4,5,25,11,7,8,25,11,10,11,25,11,13,14,25,13,3,4,25,13,6,7,25,13,9,10
9160 DATA 25,13,12,13,25,15,3,3,25,15,5,6,25,15,8,9,25,15,11,12,25,15,14,14,25,17,4,5,25,17,7,8,25,17,10,11,25,17,13,14,25,19,3,4,25,19,6,7,25,19,9,10,25,19,12,13
9170 DATA 26,2,2,22,26,15,2,22,26,4,2,4,26,7,2,4,26,10,2,4,26,13,2,4,27,6,4,27,6,7,27,6,10,27,6,13,27,8,3,27,8,6,27,8,9,27,8,12,27,10,5,27,10,8,27,10,11,27,10,14,27,12,4,27,12,7,27,12,10,27,12,13,27,14,3,27,14,6,27,14,9,27,14,12,27,16,5,27,16,8
9175 DATA 27,16,11,27,16,14,27,18,4,27,18,7,27,18,10,27,18,13,27,20,5,27,20,12,27,20,8
9180 DATA 25,21,3,14,28,31
9200 DATA 25,3,2,15,25,6,6,12,25,8,6,12,25,10,6,12,25,12,8,10,25,14,7,11,25,16,7,11,25,18,5,13,25,22,2,15
9210 DATA 26,9,2,13,26,5,5,17,26,13,5,17,26,6,13,17,26,12,13,17,26,3,8,11,26,15,8,11,25,9,4,4,25,12,3,4,25,9,14,14,25,12,14,15,26,9,17,21
9220 DATA 27,2,3,27,2,5,27,2,7,27,2,11,27,2,13,27,2,15,27,5,7,27,5,11,27,9,7,27,9,11,27,11,4,27,11,8,27,11,10,27,11,14,27,15,8,27,15,10,27,17,7,27,17,11,27,21,3,27,21,4,27,21,5,27,21,13,27,21,14,27,21,15,28,24
9240 DATA 25,3,3,14,25,6,5,7,25,6,10,12,25,7,7,9,25,9,3,4,25,9,8,10,25,11,4,8,25,14,5,5,25,14,12,12,25,14,9,9,25,16,6,7,25,16,10,11,25,17,13,15,25,18,8,9,25,19,5,12,25,21,2,2,25,21,4,13,25,21,15,15,25,22,2,15,26,2,2,9,26,2,11,20,26,4,13,20
9250 DATA 26,7,5,6,26,6,10,15,26,11,8,16,26,13,5,14,26,15,2,16,27,2,5,27,2,10,27,2,13,27,5,11,27,6,8,27,8,4,27,8,9,27,10,4,27,10,8,27,13,5,27,15,10,27,16,13,27,18,7,27,18,10,27,20,8,27,20,13,28,16
9260 DATA 25,3,2,14,25,5,8,8,25,5,11,12,25,6,3,4,25,6,7,7,25,7,13,13,25,8,4,7,25,8,9,10,25,10,8,8,25,11,4,5,25,12,10,10,25,12,13,13,25,13,2,4,25,15,2,6,25,15,8,9,25,15,11,12
9270 DATA 25,18,4,4,25,18,7,7,25,18,10,10,25,18,13,13,25,21,2,3,25,21,5,6,25,21,8,9,25,21,11,12,25,21,14,15,26,2,5,12,26,3,14,20,26,5,17,20,26,6,5,7,26,6,10,14,26,8,17,20,26,9,4,7,26,9,9,14,26,11,17,20,26,12,6,14,26,13,4,6,25,16,14,14,26,15,2,20
9280 DATA 27,2,4,27,2,10,27,4,12,27,5,4,27,5,7,27,7,5,27,10,4,27,11,10,27,11,13,27,12,3,27,14,5,27,14,8,27,14,11,27,17,4,27,17,7,27,17,10,27,17,13,27,20,2,27,20,6,27,20,9,27,20,12,27,4,8,28,22
9300 DATA 25,3,2,13,25,5,10,11,25,6,3,8,25,7,12,15,25,8,4,5,25,8,8,8,25,9,2,2,25,9,8,13,25,10,4,5,25,11,6,7,25,12,3,4,25,12,9,11,25,12,14,15,25,14,5,6,25,14,9,12,25,15,3,6,25,15,13,13,25,16,7,14,25,18,4,5,25,18,8,9,25,18,12,13,25,21,2,3,25,21,5,7
9310 DATA 25,21,9,11,25,21,13,15,26,2,11,20,26,6,4,10,26,6,17,20,26,8,10,15,26,10,17,20,26,12,4,6,26,14,17,20
9320 DATA 27,2,4,27,2,11,27,4,10,27,5,4,27,5,8,27,6,14,27,7,4,27,8,2,27,8,11,27,9,4,27,10,7,27,11,11,27,11,15,27,13,12,27,14,4,27,15,7,27,15,12,27,15,12,27,17,5,27,17,9,27,17,13,27,20,5,27,20,9,27,20,13,29,23
9900 DATA"\t8c   \t8c\t8d\t8d \t8d\t8d\t8c\t8d\t8d \t8c\t8d\t8d\t8c  \t8d\t8d ","\t8c   \t8c     \t8c   \t8c  \t8c \t8c  \t8c","\t8c   \t8c\t8d    \t8c   \t8c\t8d\t8d\t8c \t8c\t8d\t8d\t8c","\t8c   \t8c     \t8c   \t8c\t8c\t8c  \t8c  \t8c","\t8c\t8d\t8d \t8c\t8d\t8d   \t8c   \t8c  \t8c \t8c  \t8c"
9999 GRAPHICS 2:SET DELAY 30


Tehát ez a teljes program.

Van mit gondolkodni.

De talán kihagyós. A (bár nem BASIC Lode Runner ugyan ez )
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #42 on: 2013.February.03. 19:25:27 »
Szerintem egyszerűbb az egészet a nulláról megírni újra.
Itt egy próbálkozás valami hasonlóra, de csak karakteres képernyőn fut, és nagyon lassan rajzolja ki a pályát, amin majd még lehet finomítani. Egyelőre 2 pályát tartalmaz. Zavaró, hogy amikor a szörnyet mozgatja (minden kb. 4. lépés az emberkének), akkor arra az időre lassabb lesz az emberke adott lépése is, ami persze jó "ritmust" is ad a játéknak.

A TVC játékból hogyan lehetne kinyerni a pályaadatokat? Bár a pályát is a legjobb lenne talán újra megrajzolni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline PiotrSoft

  • EP fan
  • *
  • Posts: 230
  • Country: hu
  • Fõhajtást a hõsöknek, könnycseppet az áldozatoknak
    • nem teljesen rollam szól de mégis rollam szól, ha megnézed megérted
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #43 on: 2013.February.03. 19:39:05 »
:smt041
Hát le a kalappal.

Egy korrekt kis lode runner.

Nem sokkal lassabb mint a TVC-s

Érdekes s okos megoldás.

Nekem tetszik a kalap zuhan utána.

Behaltam a nevetéstől. Pont elég lett hogy az ördög megemésszen. :)
Medgyesegyháza s Mezõkovácsháza után, Budapestre vetett a sors.Itt tanultam, dolgoztam mígnem megházasodtam s Budakalászra költöztem.Voltam programozó, jármû-villamossági szerelõ,jelenleg látványtechnikus és tûzoltó, de ami a legfontosabb 3 gyermek apja!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Mit lehetne kihozni az EP Basic-bõl?
« Reply #44 on: 2013.February.03. 20:22:38 »
Örülök, hogy tetszik! A program egy része már régóta készen volt, fel is tettem ide, abban csak egy üres szobában mászkált a krapek. Az összegyűjtendő tárgyakat, azok érzékelését és a szörnyet most tettem bele. Igazából arra szántam, hogy a grafikus képernyőn futó játékhoz meglegyenek az alapok. De majd ezt továbbfejlesztem sok pályásra, lesz zenéje, névbeírás, stb. Csak legyen rá időm!

Amúgy az a lényege, hogy egy kétdimmenziós tömbben tárolja a pálya adatait KEP$(X,Y), ott nézi meg mindig, milyen tereptárgy van a krapek alatt, előtt, stb., tehát magáról a képernyőről nem olvas semmit. Ezt a tömböt így hozza létre: STRING *1 KEP$(1 TO 23,1 TO 40). A 23 és 40 helyén lehet kisebb szám is, a játéktér legnagyobb koordinátái. Grafikus képernyőnél nyilván kisebbek lesznek a számok.

Az egyébként direkt van, hogy ha a kincsre "ráugrunk", akkor nem vesszük fel.

Szerintem Endi módszereit és ezt a játékot összekombinálva lazán meg lehetne írni grafikus képernyőre is, nagyobb karakterekkel. Endi, nincs kedved hozzá? :D

A játékteret azért rajzolja ki lassan, hogy kétféle színű fal lehessen a képernyőn. De biztos van valami gyorsabb módszer is, pl. ha már készen lesznek teljesen a pályák, elmenteni a pályákat egy TXT fájlba, amiből egy program külön kivenné a másmilyen színű falakat és azokat külön rajzolná ki majd a játék. Vagy talán egyszerűbb módszer is van.
Egyébként zavar, hogy ilyen kevés a szín...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos