Enterprise Forever
:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: endi on 2017.October.30. 19:08:22
-
na ez is elkészült, Magic Bit lett a neve.
mellékelve a végső zippelt verzió és a basic forrás
video: https://youtu.be/AIAhGbhZv_E
-
Érdekesnek tűnik. Majd megpróbálhatom a Magicball zenéjét basicre kicsit átdolgozni a menübe, ha kell.
-
Jópofa :)
-
Ilyen témában régebben készítettem egy egyszerű demót (https://enterpriseforever.com/programozas/grafikai-trukkok/msg51639/#msg51639), bár ebből nem lett játék. A "hajlított" pálya érdekes ötlet, ha van elég memória, akkor akár változhatna játék közben is, és a labda az autóversenyekhez hasonlóan kicsúszhatna (igaz, a játék eredetileg is elég nehéz :)).
-
Ilyen témában régebben készítettem egy egyszerű demót (https://enterpriseforever.com/programozas/grafikai-trukkok/msg51639/#msg51639), bár ebből nem lett játék. A "hajlított" pálya érdekes ötlet, ha van elég memória, akkor akár változhatna játék közben is, és a labda az autóversenyekhez hasonlóan kicsúszhatna (igaz, a játék eredetileg is elég nehéz :)).
hát, ha gépi kódban csinálnék valamit akkor más sokkal komolyabbnak lenne értelme... arra meg nincs időm.
sokkal érdekesebb hogy mit lehet kihozni basic-ből :)
amúgy se magic ball klónt akarok. itt nem lehet majd ugrani hanem csak sávot váltani.
-
lehet irányítani joy-al, felfele a haladás. azaz mi lenne ha nem "realtime" lenne hanem körökre osztott?
de lehetne egy labirintus játék is, akkor középen lenne a figura és felfele és lefele is látnánk, és fel-le lehetne mozogni? :)
-
zippelve, elég jó. remélem tud maradni ez a sebesség ha lesz valami gameplay is már.
bár persze még mindig lehet hogy "körökre osztott" lesz
-
zippelve, elég jó. remélem tud maradni ez a sebesség ha lesz valami gameplay is már.
bár persze még mindig lehet hogy "körökre osztott" lesz
Fáj a szemnek, hogy a pálya nem egyenes.
-
hm ezzel lehetne tetrist is csinálni :)
-
hm ezzel lehetne tetrist is csinálni :)
Vagy lövöldözős játékot.
-
semmi fejlődés, csak szórakozok vele.
majd ilyen szíárnyalatok mennek a talajon, persze arra majd figyelnem kell hogy az akadályok kivehetők legyenek
-
na ilyen nagyobb mintázatokkal ki lehet majd hozni valami értelmes gameplayt.
itt van zippelve, elég reszponzív meg gyors szerintem :)
-
asszem mégis egyenes lesz a pálya, így játszhatóbb...
úgyse magic ball jellegű lesz, úgyhogy jó lesz így is, ha nem is olyan eredeti.
bár lehet hogy pici ívet rakok bele majd valahogy.
ütközés vizsgálat még nincs, de forog a labda :)
-
asszem mégis egyenes lesz a pálya, így játszhatóbb...
Eléggé látványos, sok a szín!
Esetleg lehetne "görbe" pálya is, pl. ha felveszel valami bónuszt, vagy nekimész valaminek, akkor egy időre átválthatna. Vagy pl. a kihagyott kincseket minden pálya után egy görbe pályán kéne felvenni. Ez olyan büntetés lenne, mint az Eggs of Death-ben az elmenekült szörnyikék kilövése a szivárványos alagútban.
Kár, hogy a labda mozgása oldalra karakteres. De majd biztos ez is fog változni.
-
na asszem így lesz a legjobb. meg így elég jól is néz ki és játszható is. ráadásul így a perspektiva hiba se zavaró.
véletlen kijött olyan is hogy alul széles, középen keskeny, felül pedig megint széles. ez marha látványos volt csak túl stresszes :)
-
Ilyet se láttam még, hogy valaki DEF blokkokba teszi a DATA sorokat. :D
Elég jól néz ki. A legjobb lenne gép kódban is megírni, és akkor a labda mozgását oldalra is meg lehetne finomra csinálni. No meg midiből jó kis zenét lehetne konvertálni bele.
-
Ilyet se láttam még, hogy valaki DEF blokkokba teszi a DATA sorokat. :D
Elég jól néz ki. A legjobb lenne gép kódban is megírni, és akkor a labda mozgását oldalra is meg lehetne finomra csinálni. No meg midiből jó kis zenét lehetne konvertálni bele.
mert így könnyen lehet listázni az egyes pályarészeket :)
finom mozgáshoz ja, gépi kód kéne, viszont itt az a lényeg hogy csak sávon mehet a golyó, szóval nem zavaró szerintem hogy "átugrik"
-
itt az a lényeg hogy csak sávon mehet a golyó, szóval nem zavaró szerintem hogy "átugrik"
Kicsit "illúzióromboló" a látványos színek mellé, hogy megnyomom a gombot és ugrik egyet. Finoman is átmehetne egyik sávból a másikba.
-
Ügyes ! Viszont miért nem 3 sávos runnert csinálsz ? Ugrással meg "lapulással". Gyorsabb is lenne. A háttért meg raszterezhetnéd, vagy parallaxolhatnád. :)
-
Ügyes ! Viszont miért nem 3 sávos runnert csinálsz ? Ugrással meg "lapulással". Gyorsabb is lenne. A háttért meg raszterezhetnéd, vagy parallaxolhatnád. :)
3 sávhoz talán rendes grafika kéne, mint a mobiljátékokban...
-
3 sávhoz talán rendes grafika kéne, mint a mobiljátékokban...
Nem. Jó ez.
-
A menüben lehetne választani, hány sáv legyen. Vagy az első szinten két sáv lenne (még azért itt is kéne figyelni), a másodikon kettő, stb., és minden új szinten eggyel több sáv.
-
A menüben lehetne választani, hány sáv legyen. Vagy az első szinten két sáv lenne (még azért itt is kéne figyelni), a másodikon kettő, stb., és minden új szinten eggyel több sáv.
ez már túlbonyolítás...
annak esetleg lenne értelme hogy random néha ferde, jobbra-balra elhajló pályára vált át.
bár a jó gameplay-hoz jól kialakított pályák kellenek inkább.
-
itt egy új, ez random tükrözi a pályát, ezáltal változatosabb kicsit
háttéren még sokat fogok dolgozni :)
-
Nagyon látványos! Ez Zzzip-pelve elfogadható sebességgel fog futni?
-
Nagyon látványos! Ez Zzzip-pelve elfogadható sebességgel fog futni?
igen, már raktam be zippeltet.
a scroll poke-olva van, szóval azt nagyon gyorsra le tudja fordítani a zzzip :)
-
amúgy, max z80 frekivel az emulátor kb olyan sebességgel futtatja a basic programokat, mint amilyenek zippelve lesznek :) ez sokat segít a fejlesztésben
-
itt egy zippelt, meg jobb háttér.
maga a kirajzolás időtartama se vészes szerintem.
-
A clilck delay-t és rate-et majd be kell állítani.
Sötétkék vagy fekete háttérrel szerintem sokkal szebb lenne. A sebesség tényleg jó!
-
Mitől, mikor van az a villanás időnként?
Ebből látványos tetriszt is lehetne csinálni. Az lenne a szintek után a bónusz pálya.
-
key delay szerintem így kell maradjon, hiszen egy gombnyomás egy ugrás. ha kevés lenne, nehéz lenne irányítani.
felvillanás: majd az lesz a sérülés jelző. most még nincs megoldva az ütközésvizsgálat.
-
Még a korábbi verzió elején láttam envelope numbert, de akkor nem volt hang a PC-n. Most hanggal néztem meg, de most meg a játéknak nem volt hangja. :D Vagy akkor se volt, csak envelope number volt az elején?
-
Még a korábbi verzió elején láttam envelope numbert, de akkor nem volt hang a PC-n. Most hanggal néztem meg, de most meg a játéknak nem volt hangja. :D Vagy akkor se volt, csak envelope number volt az elején?
csináltam tesztet játék közbeni zenére, hogy mennyit lassít. lehet, hogy lesz valami egyszerű zene játék közben.
-
csináltam tesztet játék közbeni zenére, hogy mennyit lassít. lehet, hogy lesz valami egyszerű zene játék közben.
Nem feltétlenül erőltetném...
Ez a sebesség még jó.
-
Nem feltétlenül erőltetném...
Ez a sebesség még jó.
majd ha kész lesz át lehet írni gépi kódra az egészet, finom scrollal, gyorsabb akcióval, jobb grafikával :)
-
A jelenlegi verzió könnyen átírható lenne C-re, ami valószínűleg gyorsabb lenne mint a Zzzip, de továbbra is magas szintű nyelven. Nem hiszem azonban, hogy ez a lehetőség bárkit is érdekelné, tehát valóban az tűnik reális lehetőségnek hogy (a Treasure Cave-hez hasonlóan) Geco készít assembly változatot, más már egyébként sem nagyon fejleszt EP-re.
-
itt egy újabb, jobb háttérrel, zippelve
bias random váltogatódik.
-
Ez elég jó! De a fekete háttérnek nem kellene világosodnia időnként, kicsit zavaró. A labda direkt "döccen" egyet minden fordulat után? A pálya maga az feregeteges.
-
A fekete háttér a a legjobb.
-
majd az lesz hogy csak a sötét hátteres bias-okat engedélyezem.
meg majd a labda se fog így villogni, animján is javítok talán.
a fő kérdés a gameplay, nekem ez még unalmas...
-
a fő kérdés a gameplay, nekem ez még unalmas...
Ha így jönnek az akadályok, mint most, az már elég nehéz, én nem sokat tudnék kikerülni. Lehet az elején a sebesség is lassabb, és lehetnek gyorsító és energiát adó powerupok. Lehet olyan powerup is, amitől rezegni kezd az lpt. Vagy olyan, amitől egy ideig kevesebb akadály jön, így lehetne csak átmenni bizonyos pályarészen. Na meg lehet vihar is, ami a lasztit az egyik irányba akarja sodorni minden áron. Megcserélődhetnek az irányok is. Vagy megállhat az egész pár másodpercre, addig lehetne lövöldözni az ott megállt akadályokra.
-
húha, kivettem a golyót, helyette a játékos is egy kocka a talajon...
enyén gyorsabb lett zippelve :D
és szerintem így jobb is lesz, mert a golyó esetén nem volt látványilag teljesen világos hogy mikor ütközne
-
hm ez most azt jelenti hogy egy tök másféle játékot is ki lehetne hozni ebből, ami marha gyors, pörgős.
de előbb ezt befejezem
-
na van ütközés vizsgálat.
3 élet lesz. a cél meg hogy minél tovább jussunk.
-
De ha nincs labda, akkor új cím is kell :-)
-
De ha nincs labda, akkor új cím is kell :-)
ahhhh. :D
basic square
magic square
square rush
stb stb... óóó itt a cégnél mennyi vita megy a címről :D
-
basic square
Az FL Studióban ez egy négyszögrezgés fajtának a neve. :D
Magic square nevű nincs ott, bár eléggé jó elnevezés lenne valami továbbfejlesztett négyszögjelnek.
-
na itt az első jól játszható verzió.
pontszámot is mér, hogy mennyi lépésig jutunk el.
jó nehéz lett, viszont pont ez benne a lényeg. pár játék után belejön az ember és már nem nehéz hanem nehéz de izgalmas :)
van néha egy fehér kocka a pályán, az valami powerup akart lenni, még nem tudom kell-e... mondjuk életet adhat. ja, 5 élet van. vastagabb falaknál hamar elveszhet!
-
Egy átlagos ember játszhat-e a játékban?
Túl gyors nekem... de csodálatos látni...
------------------------
Can an average human play the game?
It is too fast for me... but wonderful to see...
-
Fekete hátteret lehet kérni? :oops:
A sebesség amúgy lenyűgöző!
-
Fekete hátteret lehet kérni? :oops:
A sebesség amúgy lenyűgöző!
nem lesz fekete :P
majdnem minden ep program fekete hátterű, nem elég az? :)
sebesség: ráadásul lassítva van. maga a scroll zippelve iszonyatosan gyors. :)
-
Nagyon jó, és ténlyeg jó nehéz, eddig 596 pontot sikerült elérni :D , a plusz élet sztem jól jön.
-
basic square
magic square
square rush
Basic Ball -> Zzzipped Square. :P
majdnem minden ep program fekete hátterű, nem elég az? :)
A most használt sötét sárga szín rossz minőségű feketének is tűnhet (az epimgconv gyakran választja ezt fekete helyett fix palettánál). :oops:
-
na itt az első jól játszható verzió.
Nagyon jó! De ezzel a nehézséggel ez mondjuk a 10. szint lehetne. Első szintnek elég lenne az is, hogy csak pár akadályt kell lazán kerülgetni.
Ez a billentyűismétlés (delay vagy rate) zavaró még, hogy csak egyet lép egyszerre, utána meg sokat.
A játéktér lehetne hosszabb, kerülhetne lejjebb a square, így több idő lenne összekapni magunkat a közelgő objektum kikerülésére.
-
Ez a billentyűismétlés (delay vagy rate) zavaró még, hogy csak egyet lép egyszerre, utána meg sokat.
na de ha nem tudnál 1-et lépni csak ha 0.0001 mp-re nyomod le a gombot, akkor nem tudnál precízen ugrani 1-et...
itt pont az a lényeg hogy egyesével kell lépni
amúgy a következő játék amit ebből csinálok olyan lesz, hogy a playerrel csak bal vagy jobb oldalon tudunk lenni és az akadályok is csak jobb vagy bal oldalon lesznek, és a mostaninál is gyorsabb lesz az egész :) na az lesz állat :)
-
na de ha nem tudnál 1-et lépni csak ha 0.0001 mp-re nyomod le a gombot, akkor nem tudnál precízen ugrani 1-et...
De nem csak 0 és 255 értékekre lehet a delay-t és a rate-et állítani.
csak bal vagy jobb oldalon tudunk lenni és az akadályok is csak jobb vagy bal oldalon lesznek, és a mostaninál is gyorsabb lesz az egész
Ahhoz már nem is kell két billentyű az irányításhoz, csak egy.
-
Lehetne még gyorsítani és lassítani, de csak úgy, ha közben a pálya időre menne.
"Játszottam" kicsit:
[attach=1]
-
"Játszottam" kicsit:
:shock: :shock: :shock:
-
tessék, túl könnyű :)
-
:bow:
Még a nézésébe is beleszédültem:ds_icon_cheesygrin:
-
"Játszottam" kicsit:
Ugyanmár, ti nem ismeritek az emulátoron a Speed - 25% menüpontot? :D Azt hittem, egyértelmű lesz, hogy csaltam. Ha lassítva vesszük fel, attól még gyorsítva játssza vissza. Ezért is tettem idézőjelbe, hogy "játszottam".
-
szipucsu, egy 1 szólamú zenét csinálhatnál ehhez a játékhoz :)
valami pörgős technós lehetne :)
ritmusa ne legyen, szóval minden hang ugyanolyan hosszú lehet csak és jó lenne ha úgy számolnál hogy minden lépés egy hang, mert az kiszolgálja a gameplay-t
-
szipucsu, egy 1 szólamú zenét csinálhatnál ehhez a játékhoz :)
Már gondoltam rá, hogy a Magicball zenéjét kicsit megírom basicben.
Lehet egyszólamú is. Akkor iszonyatosan gyorsan fogják a hangok váltogatni egymást, ahogy megy a pálya? Gondolom, envelope nem is kell bele.
-
"Játszottam" kicsit:
(Attachment Link)
Tuti lassítva játszottad! :ds_icon_cheesygrin:
-
Bugot vélek felfedezni: új játék indításakor nem nullázza a pontszámot.
-
Tuti lassítva játszottad! :ds_icon_cheesygrin:
Igen, de már írtam is.
Jól megvezettem pár embert, de nem volt szándékos. Nem baj, néha kell ilyen is EP körökben. :smt003
-
Valami zenekezdeményt elkezdtem írogatni hozzá. Ez most csak egy próba, hogy egyáltalán hogy hangzana játék közben. De gondolom, még ennél is jóval gyorsabb lenne. Nem tudom, a pálya sebessége milyen duration értéknek felelne meg, ez elég sokat számít a zene szempontjából.
Nem snapshot formájában töltöm fel, úgy nem tudnád a játékkal egybe merge-ölni.
[attach=1]
-
ez jó! és illik is a játékhoz, talán csak rövid.
ebben most a felére van lassítva, mert amúgy nagyon hamar ismétlődik:
-
attr módban karakterekkel:
-
na itt egy végleges. a fehér pontok +100 pontot adnak.
ha szipucsu még fejleszti a zenét akkor azt még belerakom, de nem fontos, jó lett ez így is
-
na itt egy végleges. a fehér pontok +100 pontot adnak.
Én egyet se tudtam felvenni, de nem is akartam, annyira lekötött az akadályok kerülgetése.
A játék tetszik, csak 1. túl nehéz; 2. a zene béna.
Ebből még sok mindent ki lehetne hozni. Lehetne sok pálya, melyek közül választani lehet a menüben. Lehetnének varázstabletták, amik nem csak pontot adnak, hanem életet, vagy pl. lelassítják a játékot, amivel együtt a zene is lassulna, és még a hangja is mélyebb lenne.
Valami jóval dallamosabb zene kéne bele, akár kétcsatornás, gyűrűmodulációval akár. Nem tudom, az mennyire lassítana. Meg lehetne próbálni véletlenszerű zenét is, amit pl. a felbukkanó akadályok alapján raktna össze a gép.
-
jó akkor ez így végleges, majd kihozunk belőle egy másik játékot :)
-
Amúgy nagyon jó, így is el lehet vele játszani. A grafika fergeteges. Az a baj, pár helyen tényleg a szerencsén múlik a túlélés, hatalmas koncentrációt igényel, aminek persze van előnye is.
Jó lesz véglegesnek. Még annyi, hogy néha olyan helyre került a fehér négyszög, ahol nem lehet felvenni, valamikor benne volt szinte a falban. De ennyi belefér. A zene nem lehetne folyamatosabb? Tehát pl. interrupt-tal szakítanák meg a hangok egymást. Én csak próbaképp írtam be duration 1-et vagy 2-t.
Lehetne vége is, pl. 10-szer ismétlődik a pálya, utána győzelem.
-
na akkor elkészült, az első hozzászólásban van a final verzió
-
raktam fel videót
https://youtu.be/AIAhGbhZv_E
-
raktam fel videót
Te se jutottál messzebb, mint én, pedig neked profinak kéne lenned! :D Miért az oktatás kategóriába raktad?
-
Nagyon jól néz ki, de baromi nehéz :oops:
-
pár éve jelentek meg mobilon olyan "autóverseny" és hasonló játékok (pl motorcsónakos stb), amikben lényegében csak driftelni kell, azaz fékezéssel kanyarodni. a pálya teljesen egyszerű az ilyen játékokban, van jobbra meg balra kanyar és ennyi. a lényeg a driftelés időzítése, és hogy ne ütközzünk a falnak. persze ezek totál primitív játékok, de van köztük jó, pl most megjelent egy star wars lego microfighters néven.
na arra gondoltam hogy ki lehetne hozni ebből a játékból is egy driftelős valamit. persze az út kanyarodása kérdéses, de elvileg lpt-be poke-olással megoldható az is.
na ezen még gondolkodok :)