Enterprise Forever
:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: endi on 2016.October.28. 20:38:53
-
3 sávon akadályok jönnek, a főhőssel a sávokon tudunk ugrálni. a főhős a bal oldalon lesz.
gracha grafika lesz rajta, bár sajnos a display váltás miatt raszter színezés nem lehet
--------------
mellékelve a végleges verzió basic és zzzippelt
--------------
video: https://youtu.be/AQ9xOERzrng
-
3 sávon akadályok jönnek, a főhőssel a sávokon tudunk ugrálni. a főhős a bal oldalon lesz.
gracha grafika lesz rajta, bár sajnos a display váltás miatt raszter színezés nem lehet
itt a nulladik verzió
Valami autós grafika lesz? :)
-
Valami autós grafika lesz? :)
még nem tudom
inkább valami 1:1 képarányú akadályok jönnek majd, az autó az széles :)
-
egyébkét asm-ban tök jó 3 sávos runnert lehetne csinálni, olyasmit mint a magic ball.
szép nagy sprite-okkal, letárolt méret verziók, gyors lenne.
de én maradok a basic-nál :)
-
egyébkét asm-ban tök jó 3 sávos runnert lehetne csinálni, olyasmit mint a magic ball.
szép nagy sprite-okkal, letárolt méret verziók, gyors lenne.
de én maradok a basic-nál :)
... mert lusta vagy. :-D ;-)
-
jó gyors basicben is , még :)
-
hm a baj most az, hogy nagyon lassú az indítás utáni várakozás. mert ügyebár a trükk az hogy nyitok egy csomó 4 karakter magas videólapot és arra rajzolom ki a mozgást. most 30 van, arra mindre ki kell 2x rajzolni a dolgokat (mert mindegyiknek van egy olyan verziója ahol ott a player is, tehát 60 kis videólap).
szóval induláskor jó sokat kell majd várni... zzzip majd kicsit segít ezen persze, de nem sokat.
-
Kirajzolás helyett esetleg fájlból lehetne beolvasni a videolapok tartalmát. Gyorsabb lenne?
-
Kirajzolás helyett esetleg fájlból lehetne beolvasni a videolapok tartalmát. Gyorsabb lenne?
nem hiszem
de most próbáltam a zippelést, 10mp alatt kirajzolja, szóval úgy tűnik nem lesz vészes
amúgy furcsa, max nevű változót nem lehet zipben használni. vagy a basicban is van ennek valami szerepe és azért?
-
BASIC-ben van MAX függvény (két paraméter közül a nagyobbikat adja).
-
BASIC-ben van MAX függvény (két paraméter közül a nagyobbikat adja).
áh tényleg! akkor azért :)
-
4 sávosan jobb lesz
sebesség is talán megfelelő lesz
persze még be kell hangolni a gameplay-t, aztán jön a legélvezetesebb rész, a grafika :)
-
rrr_zip.ep128s
DEF OFF
Ezt milyen verziószámú emulátorral lehet megnyitni, és azt honnan lehet letölteni?
END DEF
-
na megvan hogy rendesen bejönnek és kimennek az ellenségek, ütközés vizsgálva van
még nem tudom energia legyen-e vagy azonnali halál
nagy koponyák fognak jönni amúgy, ez lesz a "kerüld el a halált" game :)
-
tök jó a sebessége és a billentyűre reagálása a zippeltnek. jó lesz ez :)
-
És 3 másodpercnél többet túl lehet majd élni? :oops:
-
ajaj rájöttem hogy csak 4 színt tudok használni mert a 2*4 színhez poke-olni kell az lpt-be, amit a display utasítás kilő :(
-
na ezt végül is úgy hidaltam át hogy a sor amiben vagyunk másik palettát kap, tehát a szembe jövő koponya is
a főhőst még nem tudom mi lesz :)
-
na itt egy új, kezdőkép is van :)
-
Mindez nagyon érdekes, de mitől három sávos ez a játék? ;)
-
4 sávosan jobb lesz
Itt már írta, hogy 4 sávos lesz :-) Nevezzük át a topicot?
-
Itt már írta, hogy 4 sávos lesz :-) Nevezzük át a topicot?
még ne, mert még lehet 5 sávos is :)
-
Akkor legyen Sok sávos? :-)
-
Mindez nagyon érdekes, de mitől három sávos ez a játék? ;)
Talán az elejétől el kellett volna olvasni a topikot. Olvasott embernek nincs párja...
-
itt egy új, pár hanggal, vége és eredményhirdető oldal még nincs
-
itt egy új, van vége is
zenén majd még dolgozok, de kb ennyi lesz a játék
-
694. Egyszerűségében nagyon ügyes!
-
Szemét egy játékot csináltál :D Amúgy nagyon jól néz ki, és jó gyors is, a szemétségén kívül tetszik :)
-
Szemét egy játékot csináltál :D Amúgy nagyon jól néz ki, és jó gyors is, a szemétségén kívül tetszik :)
ja, és elég "reszponzív" XD basic viszonylatban
amúgy animálhatnának is a figurák mert ügye itt 30 videólapra van kirajzolva, lehetne anim fázisokat is rajzolni rájuk
-
Hm... Nekem vajon az utóbbi miért írja azt, ha elindítanám, hogy:
"Incompatible Dave snapshot format"?
-
Hm... Nekem vajon az utóbbi miért írja azt, ha elindítanám, hogy:
"Incompatible Dave snapshot format"?
mert régebbi emulátorod van
itt van a zippelt fájlban:
-
694.
Ez mi? Az oldalszáma egy 2000 oldalas könyvnek, ahol mindenki számára nagyon fontos olvasnivaló van, amit ha nem olvas el mindenki, iszonyatosan ideges leszel?
-
mert régebbi emulátorod van
Nekem az újjal sem nyílik meg...
-
Nekem az újjal sem nyílik meg...
nem akarsz zenét írni a játékhoz? az utolsó sorokban vannak a hangok. egy szólam csak, de két csatornán felvátva játszom le a jobb hangzás miatt.
de legyen ám halálos zene :) illjen a játékhoz. a játék amúgy arról szól hogy van a vigyori fej, aki éli a happy életét, csak hát ügye jön a halál...
:)
-
Ugyan magához a játékhoz egyáltalán nem kapcsolódik, de amikor tegnap kipróbáltam eszembe juttatta azt a játéktípust, amikor a képernyő hasonlóan van felosztva szintekre, a szintek padlóján lyukak mozognak amiken a játékos feljebb ugorhat vagy lejjebb eshet, a szinteken ellenségek járnak amiket el kell kerülni, és mindig fel kell jutni a legfelső szintre. EP-n mennyire voltak elterjedtek az ilyen játékok?
-
nem akarsz zenét írni a játékhoz?
Nagyon optimista vagy, hogy még meg se tudtam nyitni az emuval, de már zenét fogok írni hozzá. :D Zenéhez jobb lenne talán, ha a mostani magas hangok és kicsit később mély hangokból álló részek is váltakoznának. Még gondolkozom rajta.
Kicsit negatív ez a sok halálfej, lehetnének valami viccesebb szörnyek inkább. Gondolom, a Halloween ihlette.
Arra gondoltam, lehetne Tapper beütése. Ha jönnek a szörnyek, vissza kell küldeni őket egy kis itókával, amivel véletlenszerű ideig elszöszmötölnek, mielőtt újra jönnek.
És ami még jó lenne, ha legfelül is tovább lehetne menni és akkor legalulra kerülnénk, vagy legalulról legfelülre.
-
Nagyon optimista vagy, hogy még meg se tudtam nyitni az emuval, de már zenét fogok írni hozzá. :D Zenéhez jobb lenne talán, ha a mostani magas hangok és kicsit később mély hangokból álló részek is váltakoznának. Még gondolkozom rajta.
Kicsit negatív ez a sok halálfej, lehetnének valami viccesebb szörnyek inkább. Gondolom, a Halloween ihlette.
Arra gondoltam, lehetne Tapper beütése. Ha jönnek a szörnyek, vissza kell küldeni őket egy kis itókával, amivel véletlenszerű ideig elszöszmötölnek, mielőtt újra jönnek.
És ami még jó lenne, ha legfelül is tovább lehetne menni és akkor legalulra kerülnénk, vagy legalulról legfelülre.
nem haloween ihlette :) a halálon minden embernek el kell gondolkodnia. ez ihlette :)
adnám a basic verziót, de az meg lassú.
na majd külön veszem neked a zene lejátszást és akkor könnyen tudsz írni hozzá zenét!
-
itt a zene külön bas-ban
kb ilyen sebességű is lesz, de asszem lehet kicsit gyorsabb ha kell
a zene hosszát is tudod állítani, csak akkor persze írj be több data sort
-
itt a zene külön bas-ban
Ez máshogy szól, mint a játékban. Gondolom, a Zzzip miatt. Próbáltam a CPU frekit állítani, így kicsit hasonlóbb lett a játékbeli zenéhez.
Majd próbálok valami sejtelmes haláli zenét összerittyenteni.
UI.: Az a MOD(MUCO,akármennyi) elég érdekes. Nekem biztos nem jutott volna eszembe így megcsinálni, IF...THEN lett volna helyette. Arról szól ez egyébként, hogy az egyik hang az egyik, a másik a másik csatornán szól? Tehát 2 csatorna váltogatja egymást? Ilyesmit írtál korábban.
-
Ez máshogy szól, mint a játékban. Gondolom, a Zzzip miatt. Próbáltam a CPU frekit állítani, így kicsit hasonlóbb lett a játékbeli zenéhez.
Majd próbálok valami sejtelmes haláli zenét összerittyenteni.
UI.: Az a MOD(MUCO,akármennyi) elég érdekes. Nekem biztos nem jutott volna eszembe így megcsinálni, IF...THEN lett volna helyette. Arról szól ez egyébként, hogy az egyik hang az egyik, a másik a másik csatornán szól? Tehát 2 csatorna váltogatja egymást? Ilyesmit írtál korábban.
jaja, így valszeg gyorsabb valamivel mint if-el
csináld olyanra amilyenre akarod, majd beépítem a kódba az eredményt
de sok időt ne tölts vele, annyit nem ér :)
-
Elsőre ez jött, de még lehetne finomítani rajta. Nem feltétlen jobb, mint az eredeti.
Érdemes lehet sok kis szekundot használni egymás után, esetleg kis terceket, attól olyan sejtelmes, "homályos" lesz a hangulata.
Kíváncsi vagyok, hogy fog hangzani a játékban ez.
-
Nagyon optimista vagy, hogy még meg se tudtam nyitni az emuval, de már zenét fogok írni hozzá. :D
Nekem sem nyílik meg az újabbal sem. :-P (Ezek szerint valami apró bug lehet benne, amitől itt-ott nem indul.)
-
Ugyan magához a játékhoz egyáltalán nem kapcsolódik, de amikor tegnap kipróbáltam eszembe juttatta azt a játéktípust, amikor a képernyő hasonlóan van felosztva szintekre, a szintek padlóján lyukak mozognak amiken a játékos feljebb ugorhat vagy lejjebb eshet, a szinteken ellenségek járnak amiket el kell kerülni, és mindig fel kell jutni a legfelső szintre. EP-n mennyire voltak elterjedtek az ilyen játékok?
Szerintem eredeti EP-s nem volt, volt Speccy átirat, és Mr Alex Videoton átirat.
-
Nekem sem nyílik meg az újabbal sem. :-P (Ezek szerint valami apró bug lehet benne, amitől itt-ott nem indul.)
Melyik snapshot nem működik? Nekem a 2.0.10 ezt (https://enterpriseforever.com/programozas/3-savos-runner-game/msg59598/#msg59598) be tudja tölteni.
[attachurl=1]
-
runner.ep128d
Ehhez frissítenem kellett a korábbi bétásat, a mostani véglegesre. Előtte azt mondta, hogy Incompatible Nick snapshot.
-
Melyik snapshot nem működik?
Nekem az asztali gépről működik, laptopról nem. Lehet, laptopra a másik linkről szedtem le az emut? Azt hiszem, van githubos és sourceforgos is.
-
Nekem az asztali gépről működik, laptopról nem. Lehet, laptopra a másik linkről szedtem le az emut? Azt hiszem, van githubos és sourceforgos is.
Ugyanazok a 2.0.10 csomagok találhatók mindkét címen, talán a laptopon régi verzió van?
-
Ugyanazok a 2.0.10 csomagok találhatók mindkét címen, talán a laptopon régi verzió van?
Tegnap telepítettem a laptopra az új emut valamelyik linkről, és azzal nem működött a snapshot. Az asztali gépre még valamikor a múlt héten telepítettem az új emut.
De lehet, hogy csak elvesztem a linkek útvesztőjében. Bár ha mindegyiken ugyanaz van, akkor nem tudom.
UI: Ja, de a laptop lehet, hogy nem az x86-ost szereti, hanem az már modernebb... Talán ez lehetett a gond. Megnézem nem sokára, a másikkal megy-e.
-
Melyik snapshot nem működik? Nekem a 2.0.10 ezt (https://enterpriseforever.com/programozas/3-savos-runner-game/msg59598/#msg59598) be tudja tölteni.
(Attachment Link)
Ugyanazt csináltam és most megy. :-) (Ugyanazt szedtem le, ugyanonnan és ugyanúgy tettem fel. Érteni nem értem, de most már megy minden! :-) Talán valami szemét maradt a régiből elsőre, vagy nem tudom...)
Nagyon tetszik! :-)
-
itt egy új, van vége is
zenén majd még dolgozok, de kb ennyi lesz a játék
Én most töltöttem le az aláírásomban lévő linkről a 64-es emut, az emu működik, de az idézett snapshotot nem nyitja meg, valami error opening... üzenet van.
Kipróbáltam a 84-es emuval is, azzal se nyílik meg. Próbáltam az emulátorból megnyitni a snapshot és a demo fájlt, de úgy se. De az asztali gépemen szerencsére működik.
-
Én most töltöttem le az aláírásomban lévő linkről a 64-es emut, az emu működik, de az idézett snapshotot nem nyitja meg, valami error opening... üzenet van.
Nekem működik a Windowsos verzióval is. Az idézett üzenet megnyitási vagy olvasási hiba esetén fordul elő, általában akkor, ha a file-t már megnyitni sem sikerült, például mert nem létezik vagy a felhasználónak nincs olvasási joga rá. Tehát ilyenkor érdemes ellenőrizni, hogy a file ovasható-e, és hogy valóban snapshot és például nem csak egy Windowsos parancsikon (.lnk file).
A régi (beta) emulátor verziókat is célszerű törölni, ha több példány van telepítve a gépen, akkor bizonytalan lehet hogy melyik indul el. :)
-
na itt a végleges
-
na itt a végleges
A "zene" nem lenne jobb egy oktávval feljebb és kicsivel gyorsabban?
Amúgy jó lett!
Látom, már nem mered snapshot formájában betenni. :D
-
A "zene" nem lenne jobb egy oktávval feljebb és kicsivel gyorsabban?
Amúgy jó lett!
Látom, már nem mered snapshot formájában betenni. :D
direkt vettem vissza egy oktávval :)
-
direkt vettem vissza egy oktávval :)
Esetleg lehetne az envelope-t úgy megcsinálni, hogy "ugráljon" a jelenlegi oktáv és az eggyel feljebbi oktáv között (mindegyik hangnál). Vagy még kisebb (felfele) hajlítást tenni bele az envelope-ba, sejtelmesebb lenne.
Amikor a krapekkal arrébb ugrunk eggyel, annak nem lehetne valami más hangja? Ott is lehetne az envelope-ban is változtatni a hangmagasságot, vagy hogy ne rögtön max hangerőről csengjen le, hanem egy pillanat alatt hangosodjon fel a nulláról max hangerőre, utána lecsengés? Esetleg más hangja legyen a fel, más a lefele mozgatásnak?
Pontszám kijelzése játék közben? Pl. mindig amikor az irányításhoz nyúlunk, akkor írja ki?
Legjobb eredmények beírása, elmentése, betöltése?
Érdekes, basic-ből megoldottad, hogy a CPU sebességétől függetlenül mindig ugyanaz legyen a játék sebessége, nem semmi. :D Csak a zene sebessége változik a CPU sebességének változtatásával.
-
Esetleg lehetne az envelope-t úgy megcsinálni, hogy "ugráljon" a jelenlegi oktáv és az eggyel feljebbi oktáv között (mindegyik hangnál). Vagy még kisebb (felfele) hajlítást tenni bele az envelope-ba, sejtelmesebb lenne.
Amikor a krapekkal arrébb ugrunk eggyel, annak nem lehetne valami más hangja? Ott is lehetne az envelope-ban is változtatni a hangmagasságot, vagy hogy ne rögtön max hangerőről csengjen le, hanem egy pillanat alatt hangosodjon fel a nulláról max hangerőre, utána lecsengés? Esetleg más hangja legyen a fel, más a lefele mozgatásnak?
Pontszám kijelzése játék közben? Pl. mindig amikor az irányításhoz nyúlunk, akkor írja ki?
Legjobb eredmények beírása, elmentése, betöltése?
Érdekes, basic-ből megoldottad, hogy a CPU sebességétől függetlenül mindig ugyanaz legyen a játék sebessége, nem semmi. :D Csak a zene sebessége változik a CPU sebességének változtatásával.
hát átírhatod ahogy akarod
-
átneveztem life and death-re, az első hozzászólásba képeket is raktam.
ezeket nem lehetne az ep128-ra a basic programcsomagba rakni? meg van az a magic bit meg speed izé már nem emlékszem a címükre :)
-
Nagyon jó lett a graf :)
-
https://youtu.be/AQ9xOERzrng
-
https://youtu.be/AQ9xOERzrng
thanks, first post updated
-
Én még a game over hangon változtatnék, pl. valami 4 bites torzítású gyűrűmodulációs gitárhangra, vagy gyűrűmodulációs techno jellegű hangokra.
-
ezeket nem lehetne az ep128-ra a basic programcsomagba rakni? meg van az a magic bit meg speed izé már nem emlékszem a címükre :)
Ezt beraktam. A másik hol van?
-
köszi
a másik kettő:
https://enterpriseforever.com/programozas/basic-ball/
https://enterpriseforever.com/programozas/speedbit-basic-game/