Enterprise Forever
:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: endi on 2013.February.15. 15:25:50
-
Indítok egy ilyet. :)
De előbb egy kis felmérés:
-érdekel-e valakit
-kb miből induljunk ki? pl a másik topikban az a játék jó? vagy az már túl "előrehaladott"?
-egyéb ötlet jöhet, mi legyen kb, mihez lenne kedved ha beszállsz?
Szabályok:
-basic, majd zzzippel gyorsítva
-esetleg gépi kód lehet benne
-
Akkor kezdem én, az első sorral:
100 RANDOMIZE
Na, most ti jöttök. :D
Na, komolyabbra fordítva, a menürendszert (megjelenítés attribútum képernyőn, színek) és/vagy a névbeírás részt + ehhez a legjobb eredmények sorba rendezését vállalhatom, és/vagy a hangeffekteket, zenét. De attól is függ, mihez lesz időm.
-
110 ! :)
-
ma komolyan felírom melyig gomb mit csinál. s beszállok.
mindig szerettem group scenet. :-D
-
120 load "spectrum atirat"
;)
-
-kb miből induljunk ki? pl a másik topikban az a játék jó? vagy az már túl "előrehaladott"?
Igen, szerintem jó az a játék, mármint a kulcsfelvevős-ütvefúrós.
De lehetne akár Centipede-szerű játék, hogy lent van az irányítható cucc, feljebb véletlenszerűen szétszórt cuccok, amiket ki kell lőni, és amik között lófrál lefele 1-2 szörnyike. Lehetne variálni, hogy többféle kilőhető cucc legyen, mindegyikhez másfajta lőszer. Ilyenen gondolkoztam régebben. Ez most csak egy tipp volt. De érdemesebb a már majdnem kész ütvefúrós játékot folytatni inkább. Ha már elkezdted, fejezzük is be!
-
De érdemesebb a már majdnem kész ütvefúrós játékot folytatni inkább. Ha már elkezdted, fejezzük is be!
Szerintem is! És volt ott még több jó terv amiből más pályák lehetnek.
-
ok, akkor hamarosan kirakok egy verziót ide
valaki már írt bele zene lejátszót, az belekerülhet
de valahogy szervezni kéne hogy egyszerre egy ember dolgozzon rajta
mondjuk kirakom ide és aki először ír utána, az dolgozik rajta amíg újra fel nem tölti :)
-
valaki már írt bele zene lejátszót, az belekerülhet
Az a zenelejátszó úgy jó volt? Illik hozzá az a zene?
Ide tettem (http://enterpriseforever.com/programozas/mit-lehetne-kihozni-az-ep-basic-bol/msg29836/#msg29836) a zenélő változatot. De azóta Endi újabb verziókat csinált. Szerintem ráérne később beletenni a zenét. Vagy inkább most?
-
később is berakhatjuk
de ragaszkodom hogy egyedi zene legyen, ne valahonnan szedett :)
-
de ragaszkodom hogy egyedi zene legyen, ne valahonnan szedett :)
Nem gond, majd írunk zenét is hozzá. :D Amit betettem, az nagyon "szedett"?
-
az nagyon
eredeti kompozícióra van szükségünk
hajrá! le a másolással! éljen a kreativitás
-
Akkor eddig ez a végleges változat (http://enterpriseforever.com/programozas/mit-lehetne-kihozni-az-ep-basic-bol/msg29948/#msg29948), ahol az ütvefúró egyelőre ellenség?
Megpróbálok zenét tenni bele, hacsak nincs addig másnak valami más "hozzáírni valója".
-
még ne mert pofozni akarok rajta mielőtt elkezdjük
-
nincs valami gyors és kényelmes megoldás arra hogy pc-s text editorban szerkeszthessük a programot?
és egy gombnyomással valahogy ep-ben futtani
állat lenne!
-
ja meg valahogy előbb kimenteni a mostanit text formában!
-
ja meg valahogy előbb kimenteni a mostanit text formában!
OPEN #1:"ütvefúróskulcsösszeszedősjáték.txt" ACCESS OUTPUT
LIST #1
CLOSE #1
A LOAD-dal be is lehet tölteni txt-ből is. De a merge nem jó erre a célra!
Talán a speciális karakterekkel vigyázni kell, ezt nem tudom.
-
ááhá tényleg
de most jövök rá, a renumber így nehezen használható lesz...
-
Még amit írtál régebben, hogy az emulátorban a CPU sebességét megnöveled, az is emberközelebbi sebességűvé teszi a szerkesztést!
Néha mondjuk be kell tölteni EP-be a txt-s programot ellenőrzés miatt is, akkor RENUMBER-ezni, és így kimenteni.
-
sikerült meggyorsítanom a pályakirajzolást
nem váltogatom soronként a karaktereket meg színt stb hanem előbb lemegy az első fázis rajzolása a teljes pályának, aztán font és szín stb változtatás és újra kirajzolom
nem gondoltam hogy ennyit gyorsít, ezért nem így csináltam elsőre :)
hamarosan jön a verzió
-
na itt egy verzió, vannak szívecskék és gyorsabb a pályakirajzolás
a következő játékmenetre gondoltam:
-van x erőnk amivel az aranyat kibányászhatjuk, minen bányászáskor csökken ez az erő
-a szívek felszedésével nő az erő - tehát a játék lényege az lenne hogy okosan szedjük a sziveket és bontsuk az aranyat
-időre is menjen szerintem
-ütvefúró legyen valami sima ellenség legyen
itt a kód, lehet folytatni :)
-
igen az ütvefúró érintése csökkentse az erőt.
én goni lennék.
egy szív adna mondjuk három erő egységet.
de a szíveket ugyanúgy ki kelljen bányászni mint az aranyat.
mit szóltok?
de eddig nagyon tetszik.
-
Nekem is tetszik!
Szerintem a képernyő remegése nem kell a szív/kincs felvételéhez, elég csak akkor, amikor az ütvefúróval találkozunk.
-
itt egy új, van hud, bár a kiírásban van valami bug
-
Egyre jobb! :smt038
-
fasza :D :smt041 :smt041 :smt041 :smt041
-
Tényleg a remegés nem nagyon kellene a felvételek event re.
Elég lenne a csak at alien érintésekor, de akkor brutálisabban csökkenhetne az élet erő.
-
ha nem remeg akkor kicsit gyorsabb
holnap ha lesz időm, megpróbálom a státus sort felhasználni az erő s arany kijelzésére.
ha már státusz ! :lol:
-
holnap ha lesz időm, megpróbálom a státus sort felhasználni az erő s arany kijelzésére.
A statust szerintem kicsit nehéz és lassú írni. Talán a képernyő aljára a felirat helyett lehetne egy külön videólapot nyitni erre, és abban akár más színek is lehetnek, mint a játékmezőn, így egyszerre több szín lehet a képernyőn. A status sor nem lenne olyan szép színes, és a betűk is kisebbek lennének.
-
azért olyat tegyetek bele amitől jobb lesz :D
persze kinek mi a jó...
én is a nagy karakterek felé mennék, nem kis status soros kiírás meg ilyesmik
a rezgést kivenni se "írj hozzá pár sort" kategóra :D
de mondom mindenki azt tesz amit akar, legfeljebb a végén rossz lesz :)
-
ja és a sebességgel is úgy számoljatok hogy 2-3x-os lesz a zzipp miattt
-
haha beírtam poénból hogy
list last
és!!!! kiadta az utolsó sort :)
-
még egy kis fejlesztés
-
haha beírtam poénból hogy
list last
és!!!! kiadta az utolsó sort :)
És működik a LIST FIRST is!
Mag az ilyen alakok:
LIST FIRST-100
LIST 500-LAST
LIST FIRST TO 100
LIST 500 TO LAST
Amúgy ezek a lehetőségek a felhasználói kézikönyvben is benne vannak... ;-)
-
endi nem hozzáírás törlés volt.
csak feldobtam, sokat gyorsított rajta.
S még egy kis poke,s még picit gyorsult
-
Újabb verzió
-
Pókokkal csak óvatosan, azoknak a C64 a természetes élettere :-) EP-n nem illik, ha mégis, akkor körültekintően meg kell győződni arról, hogy tényleg az van-e ott amit át akarunk írni!
-
ok
-
ok értem, de ez kellett!
-
még egy kis fejlesztés
Kijavítottam a pókot, hogy az LPT címét fix helyen lévő rendszerváltozóból vegye, így működik EXOS 2.0-val is. Mondjuk EP64-re igencsak kelleni fog a Zzzzip :-)
-
Idözitett
-
Egy ötlet még, hogy az egy helyben álldogálás is csökkenthetné az energiát, pl 10 másodpercenként 1 szív minusz.
-
helyben állásban fogy az idő.
-
A játék végén a louser felirat helytelen angolsággal volt, átírtam loser-re. Igaz, ezzel is csak elvettem belőle, nem hozzáírtam. :D
-
Szándékos volt, kicsit retrozni akartam véle, mikor kiejtés mentesen angoloztunk a nyolcvanas évek végén.
De ok.
:)
-
Tőlem visszakerülhet a "louser" is, csak nem tudom, értené-e mindenki, hogy miért úgy van.
Nem lenne jobb, ha nem törölné le a képernyőt a Game Over, hanem csak kiírná valahova középre, és lenne valami zene? És utána nem újraindulni runnal, hanem névbeírás, legjobb eredmények, persze ez még később valósítandó meg. Ez csak javaslat.
-
HAJRÁ!
nekem délelőtt ennyi időm volt.
Mindenre vevő vagyok. :)
-
Főcím zenét, game over zenét hogyan lenne érdemes lejátszani? Régebben az derült ki, hogy nem jó a RESTORE - FOR akármennyi - READ akármennyi - SOUND akármi - NEXT - DATA féle megoldás, mert lejátszásnál begyorsulhat a vége. Zenéhez direkt létre kell hozni egy tömböt, hogy onnan olvassa az adatokat, és ne a DATA sorokból?
Egyelőre még nem írok bele a programba, módosítsa csak, aki szeretné.
Rossz hír. Sajnos Zzzippel nem fordul le az eddigi utolsó változat:
[attachimg=1]
-
lehet nem minden változó lett definíciós blokkon kívül definiálva.
-
tovább gondolva.
tudatni kellene az aranyak számát mert jelen állapotban felszedhető minden.
de utána várható az idő lejárta.
lehet este még megkódolom az aranyak figyelmezését
Na mára ennyit! a hét közepéig csak fórumon vagyok.
Itt már ismeri az aranyat számát.
Az életet valamiért mínusszal is elkezdi jelezni.
Reálisabb időt adtam neki.
-
van még egy ötletem.
minden sikeres pálya teljesítés után csökkentse az időt.
-
Az életerő szerintem irreálisan kevés. Vagy csak nekem nagy kihívás, de még akkor se nő az ereje, ha felvesz egy szívet, csak annyi marad, amennyi volt.
-
akkor gyakorolj
az adott időből nekem 5-10 marad ha optimális sorrendbe veszed fel az aranyat. s nem kell az összes szív hozzá.
-
akkor gyakorolj
az adott időből nekem 5-10 marad ha optimális sorrendbe veszed fel az aranyat. s nem kell az összes szív hozzá.
Ezt jó tudni, már csak azért is, mert akkor ez inkább logikai játék lesz, és nem dinamikus, vidám zenét kell majd alá írni hozzá, hanem valami lassabbat.
-
ha este lesz időm megcsinálom, hogy indul x idővel s minden pályateljesítés után az újrakezdésnél 10 időegységnyivel kevesebb fog jutni.. ergo erősödik a nyomás.
-
sőt körönként véletlenszerűen fogja csökkenteni a játékidőt így talán izgalmasabb lesz.
-
Rossz hír. Sajnos Zzzippel nem fordul le az eddigi utolsó változat:
a program több pontján van változó definiálva
ezért sem egyszerű az újraindítás megprogramozása.
de még törpölök rajta.
De fura a basic nekem.
-
ezért sem egyszerű az újraindítás megprogramozása.
Az nem oldaná meg a problémát, ha a program elejefelé NUMERIC-ek mögé beírnánk a változóneveket?
Meg a legelső sorban valami kerekítés van, amit a Zzzip nem szeret, mert alapból kerekít mindent, még a négyszöget is, hogy kör legyen, és lehessen vinni. (Ez egy régi vicc, hogy a katonaságnál a kört viszik, a négyszöget gurítják, de a négyszöget is azért gurítják, hogy lekopjanak az élei és lehessen vinni.)
-
Köszönöm a kör négyszögesítését, még a furkó alatt voltam katona s egyidősek vagyunk.
:)
Nem tudom.
Nem sokat programoztam BASIC ban.
Főleg nem az EP-n.
A basic szintaxisát én a visual basicen tanultam főképpen. Nekem az IS valahogy fura. De olvasom a pdf-eket, s ebből kezdek okosodni.
Zzzzip hez nem értek. De amit kiírt az minden fordítónál ugyan azt szokja jelenteni, hogy nem jó helyen definiált globális változók. Tehát nem ismeri fel a program közepén, hogy a végén majd be lesznek állítva.
Előre kellene hozni minden változó definíciót a program inicializálásakor kerüljenek végrehajtásra.
Endi látszik sokat dolgozik objektum orientált környezetben, hisz még a változók definiálását is oda helyezte el.
Ez bevett szokás a magasabb programnyelveknél, hogy ott s oda helyezem ahol szükségem lesz rá.
De ez basic.
Javítsatok ki ha nincs igazam.
-
Tőlem visszakerülhet a "louser" is, csak nem tudom, értené-e mindenki, hogy miért úgy van.
Én kihagynám belőle, az ilyen beszólogatós programot egyből törölném is le!
-
Majd keresek egy Ember tragédiája idézetet ami ide illik.
:)
-
A basic szintaxisát én a visual basicen tanultam főképpen.
A Visual Basic az olyan távol áll az eredeti Basic-től mint Makó...
Ez bevett szokás a magasabb programnyelveknél, hogy ott s oda helyezem ahol szükségem lesz rá.
De ez basic.
Ez IS-BASIC! Ami teljes mértékben támogatja a strukturált programozást, így a lokális változók használatát is!
Sajnos viszont nincs teljes értékű fordítóprogram, a Zzzip használatóhoz kell sok korlátozást figyelembe venni, mert sok mindent nem ismer az IS-BASIC tudásából :-(
-
akkor nem tévedtem a változók elhelyezése felől.
csak mivel szűkös az IS tudásom, így butábbnak véltem
-
előszedtem újra ezt a játékot, és arra gondoltam, hogy olyan játékot csinálok belőle ami nem realtime, hanem "körökre osztott".
tehát egyet lép a játékos, egyet az ellenfelek stb. ebből talán egy újszerűbb játék kihozható, ráadásul a basic/zzip lassúság se lesz probléma
-
"körökre osztott"
Még az EP-s időkben volt egy körökre osztott basic játék. Karakteres képernyőn futott. Minden lépésnél az elhagyott mező a miénk lett. Több "osztag" is volt a képernyőn, és amikor két saját osztagot egymásra léptettünk, egyesítették erejüket. Ha egy karaktert minden oldalról bekerítettünk, a miénk lett.
Fogalmam sincs, mi a címe, de EP-s időkben megvolt. Nem emlékszem rá az ep128.hu-ról.
Sokat gondolkoztam én is basic stratégiai játékon. Olyat lehetne bele tenni, hogy amikor ütközet van két ellenséges osztag között, akkor valami ügyességi/logikai játékot kelljen játszani (játék a játékban), és annak eredménye is befolyásolja az ütközet kimenetelét. Hasonló van, amikor a Quazatron-ban két robot összetalálkozik. (Vagy amikor a Deviants-ban a bombát hatástalanítjuk, bár az nem ütközet, csak játék a játékban. Vagy valamelyik lövöldözős játékban van elrejtve flipper. Talán az Enterball-ban is?)
-
Szerintem a legjobb körökre osztott, stratégiai játék a Spectrum átirat NATO ASSAULT volt.
-
amire szipucsu gondol az nem a dáma?
-
amire szipucsu gondol az nem a dáma?
Nem. Tutira valami teljesen egyedi játék volt EP-ra. Senkinek sincs meg? A címére nem emlékszem, és fogalmam sincs, nekem hol van meg, ha megvan.
-
Nem. Tutira valami teljesen egyedi játék volt EP-ra. Senkinek sincs meg? A címére nem emlékszem, és fogalmam sincs, nekem hol van meg, ha megvan.
ez érdekelne. milyen grafika volt, nem emlékszel?
-
ez érdekelne. milyen grafika volt, nem emlékszel?
Ahogy írtam, karakteres képernyőn futott. Négyzet alakú karaktereket lehetett rakosgatni a pályán, talán azzal lehetett haladni. Talán volt néhány más karakter is definiálva a csapatok jelzésére, de nem emlékszem.
-
ErgoGnomik az Emulátorok és játékok (https://enterpriseforever.com/off-topic/emulatorok-es-jatekok/msg77597/#msg77597) topikban elkezdett egy aknakeresőt írni. Nem próbáljuk közösen továbbfejleszteni?
Zzzippel lefordul, de egyelőre Type mismatch hibaüzenettel leáll.
-
a 4 színpáros text mód pont jó lenne hozzá. lehetne mindenféle látványos karakter anim az egész képernyőn.
-
a 4 színpáros text mód pont jó lenne hozzá. lehetne mindenféle látványos karakter anim az egész képernyőn.
Jó ötlet!
Elsőre azt kéne kitalálni, mekkora legyen a játéktér. Mondjuk lehessen választani 3-5 méret között, vagy teljesen egyedi méreteket is lehessen választani.
Utána azt kéne megcsinálni, hogy kurzorral mászkálni lehessen a képernyőn, és tűzgombra (vagy akár egérgombra - az egeresítés is majd egy későbbi rész lenne) meghívná azt a bonyolult eljárást, ami az felfedi azt a területet. Ehhez már kéne tudni, milyen videómód legyen. Ha jól értem, pont jó az eredeti karakteres mód, csak eléje kéne még némi SET VIDEO MODE beállítás meg néhány poke/spoke.
Nekem még kicsit kínai a játék működési elve.