Ezzel a programmal színátmeneteket vadászhatunk össze. Amelyik színen a kurzor áll, annak a színkódját kijelzi:
[ Guests cannot view attachments ]
Ez a programrész pedig arra jó, hogy 16 színű grafikus képernyőre és attribútum képernyőre karakterenként változó színű szöveget írjunk. Ahova írni akarjuk a szöveget, oda kell állítanunk egy PRINT#csat,AT x,y:; utasítással. Utána egy azonosítót adni az oda írandó szövegnek (pl. LET ID=1), és megadni a csatornaszámot, amelyik csatornára írni akarunk (pl. LET CHN=101), utána meghívni az irkáló eljárást (CALL COLORTEXT).
Például:
1240 PRINT #49,AT 1,9:;:LET ID=7:LET CHN=49:CALL COLORTEXT
A COLORTEXT eljárásban az ID-nél megadott azonosítóhoz tartozó adatok alapján írja ki a szöveget. Mindegyik szöveghez 3 DATA sor tartozik. Az elsőben magát a szöveget kell megadni, pl.
9310 DATA " SCORE:0 LIVES:5"
A másodikban a szöveg által használt palettát kell megadni, pl.
9320 DATA 0,146,166,243,94,7,221,24
A harmadikban a megadott szöveghez karakterenként meg kell adni, hogy a palettáról hányadik színnel írja ki az adott karaktert, pl.
9330 DATA 1,1,1,2,1,2,7,5,6,0,0,0,0,0,0,0,0,0,3,4,3,4,3,5,6
[ Guests cannot view attachments ]
[ Guests cannot view attachments ]
Persze lehetne máshogy is, pl. hogy ne kelljen megadni, hányadik karakter milyen színű legyen, ki lehetne találni bizonyos sémákat, amik alapján a gép magától határozná meg a karakterek színét. Erre kellett a másik topikban program, hogy 1 és 6 között oda-vissza léptesse a számokat. De biztos azt is meg lehetne csinálni, hogy automatikusan megtalálja a szöveg közepét a gép, és a szöveg elején 1-es színnel írjon, és csak a szöveg közepére érje fokozatosan el a 7-es színt, majd a szöveg végére megint az 1-es színnel írjon.