Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Entersnake - gracha kígyós játék (Read 46124 times)

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #75 on: 2019.July.11. 20:22:22 »
valami labirintus játékot csináljatok mert én azt szeretem.
ha platform játék, az még jobb :)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #76 on: 2019.July.11. 20:51:03 »
Kivettem belőle a MYN, MITYI$ változót, meg amik már nem kellettek, meg kicsit szépítettem rajta. A képernyőtörlés érdekesebb lett kicsit, pl. a pályák végén.
(Attachment Link)
Javaslatok:
1580 előbbre
290 az írtad, hogy elég a *20. ?
320 KUKACX(1 TO 25) ,KUKACY(1 TO 42)  esetleg még két oszlopnyi szélesség.
6570,2030,2040,2070,2080 törölni
6440 csak 10 karakter lehet a név? akár 14 is lehetne plusz még a szóközt is alkalmazhatnád.
450-480 sorok 8160 és 8170 közé, elég akkor feltölteni ha nem lehet beolvasni a fájlt.
A CALL FELAD  lehetne a EXT "BASIC"
« Last Edit: 2019.July.11. 21:10:47 by Ferro73 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #77 on: 2019.July.11. 23:30:37 »
Javaslatok:
1580 előbbre
Ez a Hamikában a Hetedhéten túl könyvben is itt volt, én is csodálkoztam rajta. Miért raknak egy NUMERIC utasítást a DEF blokk elejére, miért nem a program elejére teszik? Rejtély... Most az elejére raktam és ugyanúgy működik.

Quote
290 az írtad, hogy elég a *20. ?
Fejből írtam. Nem tudom fejből pontosan, a név milyen hosszú lehet és maga a string, amiben a név és a pontszám van együtt.

Quote
320 KUKACX(1 TO 25) ,KUKACY(1 TO 42)  esetleg még két oszlopnyi szélesség.
Ez nem jó, maradnia kell mindkettőnek úgy, hogy 1 TO 79. Ez a kukac maximális hosszát jelenti karakterekben, nem a képernyő méretét. Bár nem tudom, miért pont 79-et adtak meg eredetileg a Hamikában, nem olyan kerek szám. Lehetne a kígyó maximális hossza 200 karakter is akár, nem? Legfeljebb a játékos kimenekül a szobából a nagy vipera miatt. Most egyelőre 99-re megnöveltem a kígyó maximális hosszát, így is működik a program.

Quote
6570,2030,2040,2070,2080 törölni
Megvan. De ahol a PRINT #akármennyi és GET #akármennyi van, azt meghagytam ! után, hogy ha később még valami más kígyós játékot is akarok ebből még csinálni, tudjam, hogy mit csinálnak a misztikus SPEEK cuccok.

Quote
6440 csak 10 karakter lehet a név? akár 14 is lehetne plusz még a szóközt is alkalmazhatnád.
Lehet. De nem tudom, mire jó olyan nagyon hosszú nevet adni meg. Lehetnének számok és szóközök is a névben. De fontos, hogy 10 karakternél is hosszabb lehessen a név? Egyes játékokban 10 karakternél is rövidebb lehet csak.

Quote
450-480 sorok 8160 és 8170 közé, elég akkor feltölteni ha nem lehet beolvasni a fájlt.
Igaz, át is tettem oda. Előtte is tudtam ezt, amit írtál, de gondoltam, úgyis működik így is. Viszont, ha már úgyis fájlból tölti be a toplistát, akkor nem lenne célszerűbb a beépített neveket teljesen törölni? Például mindegyik név lenne WRIGGLER.......00005, nem kellenének DATA sorok sem a neveknek. Ha nem olvasható be a toplista fájlból, akkor lenne ez.

Quote
A CALL FELAD  lehetne a EXT "BASIC"
Az nem jó. Azért van a FELAD, hogy ha basicben tesztelgetem a programot, a SPACE-szel vissza tudjak lépni könnyen a szerkesztéshez (eredeti fontkészlet visszaállítása, hogy el is lehessen olvasni, videolapok bezárása, stb.) A FELAD eljárást teljesen törölni is lehetne majd, ha teljesen kész lesz a program.

[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #78 on: 2019.July.12. 06:48:11 »
Igaz, át is tettem oda. Előtte is tudtam ezt, amit írtál, de gondoltam, úgyis működik így is. Viszont, ha már úgyis fájlból tölti be a toplistát, akkor nem lenne célszerűbb a beépített neveket teljesen törölni? Például mindegyik név lenne WRIGGLER.......00005, nem kellenének DATA sorok sem a neveknek. Ha nem olvasható be a toplista fájlból, akkor lenne ez.
(Attachment Link)
Most van így a progi ha nem olvasható a fájl akkor tölti fel a DATAkbol.
Esetleg mind a 10 helyre NEV$="WRIGGLER.......00005" úgy is 10 játék után felül íródik.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #79 on: 2019.July.12. 10:20:39 »
Most van így a progi ha nem olvasható a fájl akkor tölti fel a DATAkbol.
Igen.

Quote
Esetleg mind a 10 helyre NEV$="WRIGGLER.......00005" úgy is 10 játék után felül íródik.
Én is erre gondoltam. Majd ezt is megcsinálom, meg hogy számokat és szóközöket is elfogadjon névbeírásnál, és lehessen 14 karakter hosszú is a név, mert belefér.
A kukac maximális hosszát esetleg még jobban meg lehetne növelni. Csak vannak a végefelé olyan pályák, ahol a teljesítés emiatt sokkal nehezebb lehet. Én sokszor játszottam úgy, hogy a maximális 79 karakternyi hosszal száguldoztam körbe-körbe a képernyőn, de annál hosszabb kukac már húzós lehet.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #80 on: 2019.July.12. 11:32:33 »
Az nem jó. Azért van a FELAD, hogy ha basicben tesztelgetem a programot, a SPACE-szel vissza tudjak lépni könnyen a szerkesztéshez (eredeti fontkészlet visszaállítása, hogy el is lehessen olvasni, videolapok bezárása, stb.) A FELAD eljárást teljesen törölni is lehetne majd, ha teljesen kész lesz a program.
Én is úgy gondoltam ha kész a program.
Bár én mindig STOP-olok.
Csinálhatnál egy ~6000 REM-------DEF XXX
És ami CALL rutint rendben találsz oda helyezed.
Így nem lesz össze vissza.
De lehet egyéniség is.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #81 on: 2019.July.12. 12:12:52 »
És ami CALL rutint rendben találsz oda helyezed.
Így nem lesz össze vissza.
Utólag már sok munka áthelyezni a program elejéről a DEF blokkokat a program végére, a sorszámok átírása miatt. Én sokszor txt-be kilistázom a programot és úgy szerkesztem, de még így is bonyolult lenne. Ha nem lennének sorszámok, akkor copy-paste módszerrel pillanatok alatt meglenne.
A Hetedhéten túl könyvben volt így a program, ők csinálták így! :D Na, nem mintha én jobban meg tudtam volna csinálni az alapokat.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #82 on: 2019.July.12. 14:07:39 »
Ha lesz egy fix változat meg próbálok javítani, rendezni egy kicsit esetleg.
Javítottam a BEIR rutinba való programon. "Hasznos kis BASIC programok"

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14722
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #83 on: 2019.July.12. 15:13:46 »
Utólag már sok munka áthelyezni a program elejéről a DEF blokkokat a program végére, a sorszámok átírása miatt.
RENUMBER parancs erre való!
Tudsz blokkot is átsorszámozni, vagy megadott tartományt.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #84 on: 2019.July.12. 15:36:21 »
RENUMBER parancs erre való!
Tudsz blokkot is átsorszámozni, vagy megadott tartományt.
igen, de tartomány áthelyezést nem

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #85 on: 2019.July.12. 21:57:59 »
Megcsináltam, hogy szóközt és számokat is elfogadjon a névbeírós rész, és 14 karakterből is állhat a név. Névbeírásnál van ott egy "kurzor" is. Volt egy kis bonyodalom, mert kiderült, hogy ha szóközzel kezdem a nevet, akkor azt kimenti a toplistába, de betöltésnél lehagyja az elejéről a szóközöket, így rövidebb lesz az egész név. Úgy oldottam meg, hogy az első karakternek nem fogad el szóközt.
Megnöveltem a kígyó maximális hosszát. Ha jól emlékszem, most max. 139 karakter hosszú lehet. Apró bökkenő, hogy amikor a pálya teljesítésekor kitessékeli azt a hatalmas kígyót a kapun, akkor az aláfestő hangeffekt nem maradhat a régi, mert egyre magasabb hangok jöttek, és ugye csak 0 és 127 között lehet a PITCH érték, a 139 pedig több ennél. Így azt találtam ki, hogy nem egyre magasodnak a hangok, hanem a kígyó aktuális gerezdjének a függőleges és vízszintes koordinátája adja a hang aktuális magasságát. Lehet, hogy az előző hangeffekt jobb volt, de azt hosszú kígyónál nem lehet megoldani. Vagy olyasmit lehetne, hogy a legmagasabb hang szól már végig, ha nagyon hosszú volt a kígyó. Kérdezném, melyik lenne a jobb, vagy esetleg egy teljesen más módszerrel adja a hangeffektet a pálya végén.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #86 on: 2019.July.13. 06:48:22 »
Olyasmit lehet ?
 127/139 ~.9    PITCH .9*kukac hossz


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #87 on: 2019.July.13. 09:18:59 »
127/139 ~.9    PITCH .9*kukac hossz
Az .9 törtet a Zzzip 1-re kerekíti.
De ha 1 PITCH értékről indulna és úgy haladna a 127 felé, az se lenne a legjobb, mert a 20 alatti PITCH értékek nem szólnak szépen, rövid kukacnál (ami gyakoribb) pedig ezek szólnának, mert először ezek szólnak.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #88 on: 2019.July.13. 09:28:21 »
Az .9 törtet a Zzzip 1-re kerekíti.
De ha 1 PITCH értékről indulna és úgy haladna a 127 felé, az se lenne a legjobb, mert a 20 alatti PITCH értékek nem szólnak szépen, rövid kukacnál (ami gyakoribb) pedig ezek szólnának, mert először ezek szólnak.

 PITCH (9*kukac hossz)/10

(127-20)/139 ~.77    

PITCH ((77*kukac hossz)/100)+20
« Last Edit: 2019.July.13. 09:39:31 by Ferro73 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake - gracha kígyós játék
« Reply #89 on: 2019.July.13. 20:58:14 »
  • Most maximum 200 karakter lehet a kígyó hossza, talán elég lesz minden megszállott játékosnak is. Egyszer végigvittem így is, tehát teljesíthető a játék.
  • Tettem be egyszerű zenét az összes élet elfogyása után ill. az összes pálya teljesítése után. (Ugyanaz, ami játék közben szól, csak más hangzással.)
  • Névbeírásnál a gombok lenyomását vicces hangeffektek kísérik.
  • Még a menübe lehetne zenét tenni és szerintem kész is lenne.
  • Az irányítást én már megszoktam, hogy nem úgy és akkor reagál a gombokra, de ha ez zavaró, ezzel lenne érdemes kezdeni valamit. Hogy mit, arra ötletem nincs.
  • A toplistába lehetne érdekesebb neveket kitalálni, pl. Enterprise-szal kapcsolatosakat. A végleges verzió majd betöltés közben ki fogja írni mindenki nevét, aki valahogy segített a program írásában, javításában.
[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2019.July.13. 21:03:34 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos