Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék (Read 7006 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« on: 2019.August.22. 19:28:31 »
A grafikai topikban már úgyis lebuktattam magam, így itt van, ami eddig kész van a játékból. Az Entersnake játékot kezdtem átdolgozni. Az első 3 pálya kész van, ezen kívül még sok apró és kevésbé apró dolgon kell majd még finomítani. Például nem tudom, hogy amikor a játéktér széle is megjelenik a képernyőn fent vagy lent, akkor is scrollozzon-e tovább és a játék szempontjából lényegtelen terület is jelenjen meg, vagy akkor már ne legyen scroll, hanem a kígyó mozogjon a pályán, ne a pálya a kígyó alatt. Ha ott nem lenne scroll, több IF kellene a programba, ami lassítana, de Zzzipnél talán nem lényeges.
Még nincs mindegyik korábbi pálya ehhez a képernyőhöz igazítva, így a magasabb számú szinteknél a falak egy része a játéktér felett jelenhet meg. Viszont ha mindenki arra szavaz, hogy ne legyen scroll, amikor a játéktér széle is megjelenik, akkor vissza kell alakítani az eddigi pályákat is, mert így a 12. sorban kezdődnek a pályaelemek, mert az első 11 sorba a játék szempontjából nem kerül semmi, de érdekes és vicces feliratokat vagy ábrákat oda is lehetne tenni, ahogy most is van már ott valami.
Elvileg 182 karakter magas is lehetne a pálya, majd később tervezek ilyen pályát is hozzá.

Ez most nem soronként változó palettás, mert úgy nem tudnám scrollozni a pályát a hagyományos módszerrel, az egész játéktéren ugyanaz a paletta. De így se csúnya.
Endi, ha van kedved, csinálhatnál jó sok palettát a játékhoz! Úgy tervezem, hogy bizonyos powerupok is megváltoztatnák a palettát.
Lenne majd csúnya meglepi is, ahol a 3 színből 2 szín a háttér színére vált, és úgy kell átvészelni, amíg fel nem tud venni a játékos valami színváltó tablettát.
A menühöz is jó lenne normális paletta. Amit sokadjára belőttem, az nem az igazi szerintem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #1 on: 2019.August.22. 22:23:10 »
Tetszik a zenéje, és a játék is gyors :)

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #2 on: 2019.August.24. 20:41:13 »
Javaslatok:
Code: [Select]
8510   PRINT #3,AT 1,3:"LIVES:" ELET:PRINT #3,AT 1,18:DIF$:PRINT #3,AT 1,30:"LEVEL:" SZINT
Kettő PRINT utasítást megtakarítasz.
Code: [Select]
8510   PRINT #3,AT 1,3:"LIVES:" ELET;TAB(18) DIF$;TAB(30) "LEVEL:" SZINT;

Code: [Select]
  880       FOR IDO=120+PLUSIDO TO 0 STEP-1
  890         CALL LEPES
  900         SET CHARACTER 42,0,100,246,183,249,222,246,98,0
  910         CALL IRANY
  920         SET CHARACTER 42,0,0,96,70,102,38,96,0,0
  930         IF VEGE THEN EXIT FOR
  940       NEXT IDO
  945       SET CHARACTER 42,0,100,246,183,249,222,246,98,0
  950       LET PUT$=" "
Ha a 900 és a 920-as sort felcseréled akkor törölheted a 945. sort
Code: [Select]
  880       FOR IDO=120+PLUSIDO TO 0 STEP-1
  890         CALL LEPES
  900         SET CHARACTER 42,0,0,96,70,102,38,96,0,0
  910         CALL IRANY
  920         SET CHARACTER 42,0,100,246,183,249,222,246,98,0
  930         IF VEGE THEN EXIT FOR
  940       NEXT IDO
  950       LET PUT$=" "
Ja meg SPEEK végre megoldottam.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #3 on: 2019.August.24. 21:10:47 »
Javaslat:
Ha már maradtál a sajátodnál
Code: [Select]
6390   DO
 6400     LET A$=INKEY$
 6410     IF A$="" THEN GOTO 6400
 6420     IF (A$>="a" AND A$<="z") OR(A$>="A" AND A$<="Z") OR(A$>="0" AND A$<="9") OR(A$=" " AND LEN(NAME$)<>0) THEN
 6430       LET A$=UCASE$(A$)
 6435       CLEAR SOUND
Ha a 6430. sort berakod 6415 re akkor megspórolhatsz egy logikai párt.
Code: [Select]
6390   DO
 6400     LET A$=INKEY$
 6410     IF A$="" THEN GOTO 6400
 6415     LET A$=UCASE$(A$)
 6420     IF (A$>="A" AND A$<="Z") OR(A$>="0" AND A$<="9") OR(A$=" " AND LEN(NAME$)<>0) THEN
 6435       CLEAR SOUND

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #4 on: 2019.August.24. 21:40:31 »
Javaslat
Code: [Select]
4872   LET I1=0:LET STICK=3
 4875   RESTORE 6852
 4880   FOR I=1 TO 93
 4881     READ G,H,J
 4882     SOUND PITCH G,DURATION H,SYNC 2,STYLE 16,RIGHT 48,LEFT 96
 4883     SOUND PITCH G+7,DURATION H,SYNC 2,SOURCE 2,STYLE 144,RIGHT 105,LEFT 96
 4884     SOUND SOURCE 3,STYLE J,ENVELOPE 20,DURATION H,SYNC 2,LEFT 255-(12*J),RIGHT(16*J)-1
 4890     GET A$
 4900     IF A$="1" THEN LET DIF$=" EASY ":LET DIF=0:PRINT #1,AT 16,28:DIF$:SOUND ENVELOPE 6,PITCH 25,INTERRUPT,SOURCE 1,STYLE 64
 4910     IF A$="2" THEN LET DIF$="MEDIUM":LET DIF=3:PRINT #1,AT 16,28:DIF$:SOUND ENVELOPE 6,INTERRUPT,SOURCE 1,STYLE 64
 4920     IF A$="3" THEN LET DIF$=" HARD ":LET DIF=4:PRINT #1,AT 16,28:DIF$:SOUND ENVELOPE 6,PITCH 49,INTERRUPT,SOURCE 1,STYLE 64
 4930     IF JOY(0)=16 THEN LET STICK=0:EXIT FOR
 4940     IF JOY(1)=16 THEN LET STICK=1:EXIT FOR
 4950     IF JOY(2)=16 THEN LET STICK=2:EXIT FOR
 4955     LET I1=I1+1
 4956     IF I1<21 THEN GOTO 4890
 4957     LET I1=0
 4960   NEXT
Ha a 4957. sort 4885 re átrakod akkor 4872. sorból törölheted.
Code: [Select]
4872   LET STICK=3
 4875   RESTORE 6852
 4880   FOR I=1 TO 93
 4881     READ G,H,J
 4882     SOUND PITCH G,DURATION H,SYNC 2,STYLE 16,RIGHT 48,LEFT 96
 4883     SOUND PITCH G+7,DURATION H,SYNC 2,SOURCE 2,STYLE 144,RIGHT 105,LEFT 96
 4884     SOUND SOURCE 3,STYLE J,ENVELOPE 20,DURATION H,SYNC 2,LEFT 255-(12*J),RIGHT(16*J)-1
 4885     LET I1=0
 4890     GET A$
 4900     IF A$="1" THEN LET DIF$=" EASY ":LET DIF=0:PRINT #1,AT 16,28:DIF$:SOUND ENVELOPE 6,PITCH 25,INTERRUPT,SOURCE 1,STYLE 64
 4910     IF A$="2" THEN LET DIF$="MEDIUM":LET DIF=3:PRINT #1,AT 16,28:DIF$:SOUND ENVELOPE 6,INTERRUPT,SOURCE 1,STYLE 64
 4920     IF A$="3" THEN LET DIF$=" HARD ":LET DIF=4:PRINT #1,AT 16,28:DIF$:SOUND ENVELOPE 6,PITCH 49,INTERRUPT,SOURCE 1,STYLE 64
 4930     IF JOY(0)=16 THEN LET STICK=0:EXIT FOR
 4940     IF JOY(1)=16 THEN LET STICK=1:EXIT FOR
 4950     IF JOY(2)=16 THEN LET STICK=2:EXIT FOR
 4955     LET I1=I1+1
 4956     IF I1<21 THEN GOTO 4890
 4960   NEXT

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #5 on: 2019.August.25. 15:56:03 »
Ha a 900 és a 920-as sort felcseréled akkor törölheted a 945. sort
Eredetileg úgy is volt. Azért cseréltem meg, mert ha képernyőmentést csináltunk a játékból, akkor vagy a gombócoknak volt éppen a nyomi fázisuk, vagy a kígyónak nem jelent még meg a feje.
De már gondolkodtam, hogy máshogy kéne megcsinálni a bogyók villogását. Ha maximális a sebesség, akkor bénán néz ki a vibrálás. Lehet, csak egy SET CHARACTER kellene a cikluson belül, az pedig mindig arra a fázisra váltana, ami éppen jön, egy IF-fel kiegészítve. Akkor viszont a nyomin kinéző fázis is tovább látszana, az se lenne jó. Lehet, a bogyó összes színét váltogatni kéne valami másra a két fázisban, kivéve a háttérszínt.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #6 on: 2019.August.25. 16:18:18 »
Ja, hogy ez a CHARACTER a bogyok én azt hittem a kígyó része.

Ez is ZZZIP re lesz ?
Akkor esetleg a DEF CHAR rutint bele helyezhető lenne így több helyre lehetne rakni CHAR változtatást.
Most még van hely.

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #7 on: 2019.August.25. 16:45:46 »
ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
nekem pl eléggé kaotikus már amikor marha sok felszedendő van, és azt se tudom melyik mi.
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #8 on: 2019.August.25. 17:25:55 »
Ja, hogy ez a CHARACTER a bogyok én azt hittem a kígyó része.
Ez a bogyókat vibráltatja. A kígyó gerezdjei négy fázisban váltakoznak, azt valamelyik DEF rutinba tettem bele, már nem tudom fejből, melyikbe.

Quote
Ez is ZZZIP re lesz ?
Igen.
De Zzzip nélkül is egész elfogadható sebességgel működik, ha kiveszünk belőle pár dolgot. Talán majd lehetne egy Zzzip nélküli, egyszerűsített változat is, de az még ráér. Gondolom, nem sok más retro számítógépen lehet ilyen scrollos játékot írni basic-ben, de lehet, hogy tévedek.

Quote
Akkor esetleg a DEF CHAR rutint bele helyezhető lenne így több helyre lehetne rakni CHAR változtatást.
Igen, én is úgy gondolom, hogy az a gyorsabb rutin, amit írtál, azt be lehetne tenni a SET CHARACTER-ek helyett.
Nem sokára megcsinálom a javaslataidat, és utána beleteheted a SET CHARACTER rutinodat, azt te tudod jobban, hogyan kell.

ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
nekem pl eléggé kaotikus már amikor marha sok felszedendő van, és azt se tudom melyik mi.
Pont az benne a poén, hogy nagy a játéktér, és úgy a hosszú kígyó még inkább ki tudja tölteni, meg a sok cucc is. A lényeg, hogy van két powerup, amik kulcsfontosságúak, hogy több legyen a gombóc a pályán ill. kevesebbet kelljen összeszedni, ezeket kell felvenni a megfelelő időben. Az a powerup, ami megfelezi az összeszedendő gombócok számát (de csak ha már összeszedtél legalább 16-ot), cseles, mert az időt is a harmadára csökkenti. Viszont van olyan powerup, ami mindig megduplázza az időt, ha 100-nál kevesebb már.
De tényleg lehetne még ezt-azt módosítani. Olyan pályára is gondoltam, ahol nagyobb a pálya, és nem méri az időt. Majd a sokadik szint ilyen lesz. Lehet, hogy ahogy megyünk előre, egyre magasabbak lesznek a pályák. De ha van ötleted, akár pályát tudnál tervezni, az jöhetne. Olyasmit is tervezek, hogy a korábbi "kisképernyős" változatból venni pl. 3 pályát és azokat tenni egymás alá.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #9 on: 2019.August.25. 17:54:39 »
Igen, én is úgy gondolom, hogy az a gyorsabb rutin, amit írtál, azt be lehetne tenni a SET CHARACTER-ek helyett.
Nem sokára megcsinálom a javaslataidat, és utána beleteheted a SET CHARACTER rutinodat, azt te tudod jobban, hogyan kell.

DEF CHARACTER

ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
nekem pl eléggé kaotikus már amikor marha sok felszedendő van, és azt se tudom melyik mi.

Esetleg valami labirintusos mászkálós 42x182  1x1 karakter 21x91 2x2 karakter

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #10 on: 2019.August.25. 18:01:51 »
21x91 2x2 karakter
Egyelőre ez most 1x1 karakteresre van kihegyezve. A 2x2 karaktereshez újra kéne rajzolni a pályaelemeket, és jó pár dolgot át kell írni a programban, pl. az ütközésvizsgálatot, mert akkor már két karakterre kell figyelni, hogy mivel ütközik. De ennek sincs akadálya, de én most egyelőre maradok az 1x1 karakteresnél. Viszont tényleg vagányul nézne ki 2x2 karakterekből álló kígyó a 2x2 karakterekből álló, scrollozó pályaelemekkel!
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #11 on: 2019.August.25. 18:07:45 »
ha már scrollos, lehetne valamennyire más a game.
182 karakter magas pálya, és kulcsokat is kellene gyűjtögetni, amikkel ajtókat lehetne kinyitni, és csak úgy lehetne eljutni a kijárathoz. És közben a kígyó hossza is számítana, tehát nem lehetne az ajtókat az eredeti kígyóhosszal kinyitni, hanem minden újabb kulcs csak újabb 20 gombóc felvétele után lenne használható. Kígyós labirintusos kalandjáték, egyre jobb! :D

De egyelőre maradhatunk az alap felállásnál, később még lehet fejleszteni kulcsos irányba is. Vagy most is lehet akár, csak győzzük követni, melyik játék írása épp hol tart. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #12 on: 2019.August.25. 18:14:43 »
Te döntesz a te projekted.
Én csak javaslatokat teszek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #13 on: 2019.August.25. 19:44:48 »
Megcsináltam az összes javaslatod, kivéve a gombócos-fázisosat, hogy a screenshot szép legyen. (Tehát nem cseréltem vissza a két karakterdefiníciót.) De a karakteres SPEEK-es dolgokat is beletettem, a kígyó gerezdjeinek animjához is..
Volt egy korábbi verzió, amit nem tettem ide fel. Már nem tudom, miben volt más, mint amit feltettem. Azt módosítottam most. Talán csak ott más, amikor a kukac a játék végén kimegy a játéktérből, más a hang olyankor.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Entersnake 2 - scrollos gracha kígyós játék
« Reply #14 on: 2019.August.25. 20:25:54 »
Basic 510. leáll