Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dots and Gems (Read 34441 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #45 on: 2020.June.07. 14:26:29 »
Frenetikus felfedezésem, hogy az ENVELOPE NUMBER-eket is ki lehet menteni fájlba:

CLOSE #103 ! sound: eszköz bezárása
OPEN #103:"env.env" ACCESS OUTPUT
ENVELOPE NUMBER 1;........
CLOSE #103
OPEN #103:"sound:"

A zenélő programban pedig ezt visszaolvassuk a fájlból:

OPEN #106:"env.env" ACCESS INPUT
COPY FROM #106 to #103
CLOSE #106

Ez olyan, mintha a programban adtuk volna meg az envelope-okat. Ilyet használok ebben a játékban is. Ez azért jó, mert az egyik burkológörbénél törtet kellett megadni, amit a Zzzip kerekít, így elrontaná  a hangot. Fájlból viszont beolvassa. Másrészt, kisebb a program, több hely marad, ha külön fájlban van az envelope.

Csak úgy kipróbáltam, ilyet is lehet:

OPEN #106:"chr.bin" ACCESS OUTPUT
SET #106:CHARACTER 33,.............
CLOSE #106

De hogy ezt hogyan lehet visszatölteni, az rejtély. COPY paranccsal biztos nem, mert nincs külön a karaktermátrixnak csatornája.
UI.: Most kipróbáltam. Működik a COPY FROM #106 TO #102, visszaolvassa a karakterdefiníciókat, és át is definiálja a karaktereket. Ez óriási, akkor lehet, nem is kéne gépi kódú részekkel tölteni be karakterkészletet.
« Last Edit: 2020.June.07. 14:31:51 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dots and Gems
« Reply #46 on: 2020.June.07. 15:36:22 »
Megcsinálhatom...
Nem kellene szerintem sem megcsinálni. Az előbb csak még tovább rontottam az eredeti mondatomon. Ez egy ilyen nap. :(

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #47 on: 2020.June.11. 22:50:43 »
A BASIC topikban előjött a téma. Itt van az eddigi legfrissebb változat (remélhetőleg minden fájllal: .hi pontszámtábla, .env a hangokhoz, .chr a karakterkészlet. Még a CASE ágakban a GOTO-kat akarom máshogy megoldani, hogy ne legyenek GOTO-k ott. Ferro73, ha gondolod, beleteheted ebbe a karakterbetöltős eljárást, a DEF CHARS eljárásban a régit lecserélve. Ha megcsinálod, akkor most nem írom tovább egyelőre.
[ Guests cannot view attachments ]

UI: Ami még fontos, a CHAR_TAB változó neve maradjon ugyanaz, ami most, mert azt használja a CHAR_DEF(...) eljárás is, a játék közbeni karakteres animációhoz.
UI2: Ez nem a játszható változat, csak a basic. Hogy játszható is legyen, ahhoz Zzzippel le kell majd fordítani.
« Last Edit: 2020.June.11. 22:55:10 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #48 on: 2020.June.11. 23:35:43 »
Lecseréltem a CHARS eljáráson belül a fontbetöltő eljárást az újabbra:
[ Guests cannot view attachments ]
De most nem működik, mert a #1 csatornát már megnyitja előbb egy videolapnak a VIDEO_INI. Ha meg más számot adok meg, már nem működik. Meg kéne csinálni, hogy más csatornaszámmal is tudjon betölteni fontot. (Gondoltam, hogy a #1-es videocsatornát kéne másra átírni, de túl sok hivatkozás van már rá a programban.)

Most az új fontbetöltő eljárás ilyen:
[ Guests cannot view attachments ]
Az X változót az előző változatból hagytam benne. Nem tudom, mennyiben más az X és a FONT változó. A lényeg, hogy a CHAR_TAB nevű változó maradjon meg ugyanannak, ami most, mert azt máshol is használja a program.
UI: Az ALLOCATE a program legelejére került.
« Last Edit: 2020.June.12. 09:34:47 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Dots and Gems
« Reply #49 on: 2020.June.12. 09:34:10 »
Frenetikus felfedezésem, hogy az ENVELOPE NUMBER-eket is ki lehet menteni fájlba:

Quote
UI.: Most kipróbáltam. Működik a COPY FROM #106 TO #102, visszaolvassa a karakterdefiníciókat, és át is definiálja a karaktereket. Ez óriási, akkor lehet, nem is kéne gépi kódú részekkel tölteni be karakterkészletet.
Minden ilyen utasítás vezérlőkód sorozatot generál ami aztán a SOUND: vagy VIDEO: eszközhöz megnyitott csatornára kerül kiírásra. Így nem csoda, ha fájlba elmentett kódsorozatot felhasználva is működik :-)
SOUND vagy PLOT utasítások sorozatát is el lehet így menteni.

Ez az Enterprise rendszerének a szépsége, hogy valódi operációs rendszert használ. Tehát pl egy SET CHARACTER nem áll neki direktben pókolni a memóriát, hanem vezérlő kódokkal utasítást küld VIDEO eszköznek, hogy végezze el a műveletet. Az EXOS-t használó programok hardver függetlenek.

Bruce írta valahol, hogy az IS-BASIC kezdetén még semmi nem létezett a gépből, PC-s Z80 kártyán futott, amihez volt írva videó meg billentyűzet driver, ami kommunikált a PC-vel, így már tudta tesztelni.

Ha pl készülne egy jobb videó vagy hangkártya, és ahhoz egy ROM amiben van VIDEO: / SOUND: EXOS periféria kezelő, akkor a BASIC már simán tudja használni. (grafika esetén pláne előrelátóak voltak, hiszen a logikai koordináta rendszer jóval nagyobb felbontású, mint amit a Nick tud, a távlati elképzelésekben gondolhattak nagyobb felbontású következő géptípusokra.)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #50 on: 2020.June.13. 08:09:01 »
Minden ilyen utasítás vezérlőkód sorozatot generál ami aztán a SOUND: vagy VIDEO: eszközhöz megnyitott csatornára kerül kiírásra. Így nem csoda, ha fájlba elmentett kódsorozatot felhasználva is működik :-)
Olyat nem lehet, hogy ezt a kódsorozatot ne fájlba mentsük, hanem a programban pl. data sorokban tároljuk, és onnan használja fel a SOUND: vagy VIDEO: eszköz? Problémásnak tűnik, mert ott nem lehet COPY paranccsal másolni egyik csatornáról a másikra.
Akkor ezért gyorsabb, ha set character helyett spoke-okat használunk, mert az egyből a memóriát támadja meg, kihagyja a köztes utat.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14723
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Dots and Gems
« Reply #51 on: 2020.June.13. 13:39:32 »
Olyat nem lehet, hogy ezt a kódsorozatot ne fájlba mentsük, hanem a programban pl. data sorokban tároljuk, és onnan használja fel a SOUND: vagy VIDEO: eszköz? Problémásnak tűnik, mert ott nem lehet COPY paranccsal másolni egyik csatornáról a másikra.
Lehet, PRINT CHR$(A); utasításokkal kell kiküldeni a megfelelő csatornába.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dots and Gems
« Reply #52 on: 2020.June.13. 19:47:31 »
Beleraktam LDCHAR rutint nekem most működik.


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #53 on: 2020.June.13. 20:50:21 »
Beleraktam LDCHAR rutint nekem most működik.
Köszi! Lefordítottam Zzzippel, úgy is működik.
Ha van kedved, megnézheted a basic programot, lehet-e valamit jobban, egyszerűbben megcsinálni benne.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dots and Gems
« Reply #54 on: 2020.June.13. 22:06:36 »
A start menü résznél rengeteg a várakozási ciklus.
Oda valami grafikus demót nem lehet berakni?
Valami SET PALETTE X,Y  futó fény?

Integráltam a PRESJOY rutint. 2060-2080-ig

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #55 on: 2020.June.13. 23:10:01 »
Integráltam a PRESJOY rutint. 2060-2080-ig
Sajnos a Zzzip nem fordítja le. Nem sokkal az 5000. sor után syntax és double reference üzenettel leáll a fordítás. (Pontosan nem írja ki a sort, ahol a hibát érzékeli.) Pedig ott nem is módosítottál. Ott a KIMULT eljárás van. Hirtelen nem találtam benne olyan változónevet vagy hasonlót, ami máshol is előfordulna.
Lehet, hogy amit beírtál, ott túl hosszú lett a sor? Néha ilyen rejtélyes dolgok is előhoznak hibát a Zzzipnél.

Egyébként lehetne a menüben animációt. Amúgy is kicsit nehéz olvasni a betűket azokkal a színekkel. Lehet, színátmenetekkel lenne érdemes villogtatni az egyik színt, vagy akár mind a 3 színt más-más színátmenetekkel?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dots and Gems
« Reply #56 on: 2020.June.13. 23:30:38 »
próbáld ezt

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #57 on: 2020.June.13. 23:32:42 »
Közben töröltem azt a három !-lel kezdődő sort, és így már lefordította a Zzzip.
De mindjárt megnézem az újabb verziódat is.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dots and Gems
« Reply #58 on: 2020.June.13. 23:38:38 »
Egyenlőre nem találok mit javítani.
Némi kuszaság /DEF ../ a főprogramban
A főprogram meg darabokban.
De azért megy.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems
« Reply #59 on: 2020.June.13. 23:40:57 »
próbáld ezt
Ezzel már lefordul.
UI: Látom, te is a ! jeles sorokat törölted. Rejtély, miért zavarták azok a Zzzipet.
« Last Edit: 2020.June.13. 23:56:05 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos