Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dots and Gems 2 (Read 11424 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Dots and Gems 2
« on: 2020.September.06. 18:08:41 »
8 új pálya, a pályák egy része kétszer akkora, mint a régi verzióban. Mindegyik pálya teljesíthető, még ha elsőre nem is úgy tűnik. Néha nem szokásos dolgok kellenek a pálya teljesítéséhez.
A szintek véletlenszerű sorrendben jönnek.
A játék alatt több zene váltja egymást. Kicsit átvariáltam a főcímzenét is, és pálya teljesítésekor is más kicsit a zene.

A pályák nem fértek volna be a programba, így mindig tölteni kell. Magnós géppel sajnos kb. használhatatlan a játék, mert összevissza véletlenszerű sorrendben tölti a fájlokat. Floppys, HDD-s, SD-s Enterprise-szal működik. Emulátoron a legegyszerűbb módszer, ha nem akarunk image file-t létrehozni: Enable virtual file I/O engedélyezése, 10-es szegmensre epfileio.rom-ot betenni, kiadni a :def_dev_file parancsot, ALT+F-fel kijelölni egy könyvtárat a meghajtón és oda másolni mindent. Snapshotot nincs értelme feltenni, mert a fájlokat akkor is a munkakönyvtárból kellene tölteni. A Zzzippel fordított program nem szereti a rezidens programokat, így a ramdisket sem, így azzal sem tudtam megoldani.

Kicsit sokáig tart néhány pálya kirajzolása, főleg a majdnem 200 karakter magas pályáé. :D Gondolkodtam azon, hogy ne töltse be mindig újra ugyanazt a pályát, ha elvesztettünk egy életet, de nem tudom, van-e jelentősége. Csak emulátorral próbáltam, talán SD-vel, floppyval se tart túl sokáig.

A régi verzióból a gems.env és gems.hi maradhat a régi, a karakterkészlet, gems2.chr kicsit frissült a régihez képest.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems 2
« Reply #1 on: 2020.September.08. 18:13:48 »
Talált valaki valami javítani valót a programban? Lehet ez a végleges verzió?

Azon gondolkozom, be lehetne-e mégis valahogy gyömöszölni a pályákat a játékba, hogy ne legyen utántöltős. A 8 pálya összesen 28061 bájt. Maga a basic játék 21929 bájt. A pályák méretét mindenképpen megdobná még, hogy programsorokat kell nekik létrehozni (sorszám és DATA utasítás). A basic programba valószínű beleférne még minden, de a Zzzip nem enné meg azt a sok sort.
Aki ért hozzá: a rendelkezésre álló tömörítési módszerekkel kb. mekkorára lehetne a pályákat betömöríteni? Ahogy emlékszem, a pályákon csak kisbetűk (átdefiniált karakterek), szóközök és % jel fordul elő jelenleg, más karakter nem (kisbetűkből sem az összes). A pályák elején pályainformációk vannak (pálya mérete, színek, pálya neve, stb.). Esetleg CODE és HEX utasításokkal be lehetne írni a programba a kitömörítő eljárást, ami a DATA sorokból kitömöríti a pályákat. Ehhez persze a DATA sorok mögé be is kéne tömöríteni őket valahogy. Például a pályaszerkesztőbe kerülhetne egy opció, hogy tömörítve mentse a pályát basic programként data sorokkal együtt.
A Zzzip max. kb. 30-33 KB-os programot eszik meg, ez alatt kellene maradnunk. Megoldható lehet? PC-s .zip fájlba tömörítve a pályák elég jól összemennek, kb. 80%-kal, de nyilván az EP-s tömörítés kicsit más.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dots and Gems 2
« Reply #2 on: 2020.September.08. 19:09:20 »
Ha a binaris fajl tomorites lenne, akkor azt direktbe kene a memoriaba tolteni, es onnan olvasni, Basicben szerintem csak ugy lehetne, ha te magad irnal egy egyszeru tomoritesi eljarast, meg egy kicsomagolot is, de szerintem azzal nem ferne be a program 33kb-ba

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dots and Gems 2
« Reply #3 on: 2020.September.08. 19:22:50 »
Ugye jól gondolom, hogy most is DATA sorokban van a programban a pálya és azt PRINT-eled ki a videólapokra, amiket aztán ide-oda görgetsz? Akkor az a feladat, hogy tömörebben kell az adatokat a DATA sorokban leírni. Ezt korábban már pedzegettük neked, azt hiszem Povival. Kellene tényleges adat arról, hogy mennyiféle karakterből állítod össze a pályákat. Azután lehetne ötletelni meg számolgatni, hogy mit lehet kezdeni vele hogy beleférjünk a memória keretbe.

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dots and Gems 2
« Reply #4 on: 2020.September.08. 19:39:01 »
igen, pl megnezni, hogy pl ha egy szamhoz 2x2-es blokkokat rendelnel, befer-e 0-255 variacioba, ha igen, akkor ezzel majdnem a negyedere lehetne csokkenteni a meretet, de lehetne maskepp is nezni, pl, ha van sok ismetlodes, akkor az ismetlodeseknek egy speci, eddig nem szereplo szamot adni, majd letarolni az ismetlodesek szamat, majd annak az erteket, lehet bonyolultabban is, megnezni milyen patternekbol van sok, azokat kigyujteni, mindegyikhez egy eddig nem hasznalt szamot rendelni, es ezek alapjan beilleszteni a palyaba, es meg jopar modot meg lehet nezni.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dots and Gems 2
« Reply #5 on: 2020.September.08. 19:47:21 »
Most még nem. Fájlból tölti.

A progi mikor beolvassa a pályát rögtön ki is írja.
Én is azon gondolkoztam, hogy több DATA sort össze vonnánk.
És a STRING-eket össze fűznénk.
1. A BASIC sor paramétere nem lehet több 255 bájtnál.
2. nem tudom, hogy viselkedne a
Code: [Select]
.. DATA "asferferfer"&CHR$(10)&CHR$(13)&"aaaaaadhghjgad"&CHR$(10)&CHR$(13)&"aaaaaadhghjgad" .......
Így még kevesebb lenn a tárolás.
igen, pl megnezni, hogy pl ha egy szamhoz 2x2-es blokkokat rendelnel, befer-e 0-255 variacioba, ha igen, akkor ezzel majdnem a negyedere lehetne csokkenteni a meretet, de lehetne maskepp is nezni, pl, ha van sok ismetlodes, akkor az ismetlodeseknek egy speci, eddig nem szereplo szamot adni, majd letarolni az ismetlodesek szamat, majd annak az erteket, lehet bonyolultabban is, megnezni milyen patternekbol van sok, azokat kigyujteni, mindegyikhez egy eddig nem hasznalt szamot rendelni, es ezek alapjan beilleszteni a palyaba, es meg jopar modot meg lehet nezni.
Igen és a dekódoló rész mennyit emésztene fel ?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dots and Gems 2
« Reply #6 on: 2020.September.08. 20:36:43 »
lehet a stringben valo tarolas is eleg lenne, mert mig a data sorokban a szamok minden szamjegye egy bajt , es a vesszok is, sokat lehetne sporolni veluk.

Az emlitett megoldasoknal a "dekodolo" resz csak par soros lenne legtobb esetben, az ismetlodes eltaroloban max 10 sor, a masik kettonel tombokben kene eltarolni a 2x2-es elemeket, vagy patterneket, es annak kezeloje is par soros lenne.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems 2
« Reply #7 on: 2020.September.08. 23:38:12 »
Kellene tényleges adat arról, hogy mennyiféle karakterből állítod össze a pályákat.
A szóköz, "%" és a kisbetűk szerepelnek a pályákon, kivéve az "m", "n", "o" és "y" kisbetűket. Pár karakter egyes pályákon nem fordul elő, ami más pályákon igen (pl. a "g" és "l" pöttyöket, csillagokat akar ábrázolni, azok csak kb. a pályák felén vannak. Ezen kívül "%" és "p" betűből kifejezetten kevés van a pályákon, "w" és "e" van a legtöbb általában, ha ez számít valamit).
Viszont ez csak a jelenlegi pályákra vonatkozik. Lehetne tervezni olyan pályákat is, ahol ezeknél több karakter is van, ennek a lehetőségét is meg kéne hagyni, így valószínűleg külön kellene majd tömörítő az esetleges későbbi pályákhoz.

Data sorokból most nem olvas, fájlból tölti a pályát. Így néz ki az egyik pálya eleje a fájlban, ilyet ment a pályaszerkesztő:

Code: [Select]
1 ! szint száma
 44 ! pálya színe, a köv. 3 is
 29
 135
 59
"UTTORO ARUHAZ FULL"
 131 !pálya magassága karakterekben - ennyi sort olvasson be FOR ciklussal
 47 ! kincsek száma a pályán ("x" karakterek)
 1954 ! szörnyek startpozíciói, a köv. 3 is
 393
 1332
 1083
"aeeeeeeeeeeeeeeeeeer"
"f       x          f"
"f aeeeeeeh ieeeeec u"
"f f              f f"
"f f ah ieeeeh ic f u"
"f f k          k f f"
"f f   arc arrc   f u"
"f f j udf ffbt j f f"
"f f f k f btxf f f u"
"f k f   fp f k f k f"
"f   f j uc f   f  %u"
"f j f fxff f j f j f"
"f f k urvt fat k f u"
"f f   bssd bsd   f f"
"f f j          j f u"
"f f bh ieeeeh id f f"
"f f              f u"
"f beeeeeh ieeeeeed u"
"f                  f       x   % f"
"f aeeeeeeeeeeeeeec ueeeeeeeeeeeeed"
....
A legelején a számokhoz írtam most kommenteket.
Csak azért van idézőjelben minden sor, hogy ha esetleg egy az egyben data sorok mögé akarnánk tenni, akkor így mehetne, és még volt valami kisebb gond beolvasásnál, ha nem volt idézőjel, azt hiszem. Szóval az idézőjelek elhagyhatók, és a sortörések is. A sortörések is csak az áttekinthetőség miatt vannak ott, valójában folyamatosan mennek az adatok, nem is kellene sortörés, ha folyamatosan csak mindig növelnénk 1-gyel a cím értékét, ahova a következő karakter kerül.
Az első 20 sor rövidebb, mint a következők, mert mellettük a kijelző van.

Jut eszembe, mégsem mehetnének sortörés nélkül folyamatosan a pályaadatok, mert ahol nem ér a pálya a jobb széléig a videolapnak, ott a szóközöket levágja a szerkesztő mentésnél. Így ha folyamatosan menne a pálya kirajzolása, elcsúszna. Tömörítés előtt, gondolom, mindegyik sort fel kell hozni egyforma hosszúra úgy, hogy a végét feltöltjük szóközökkel, amíg 34 karakter hosszú nem lesz egy sor. (Legegyszerűbb a szerkesztővel betölteni újra a pályát és elmenteni úgy, hogy nem vágja le a szóközöket, ezt majd megcsinálom, ha kell.)

De ha megoldható, az is jó lenne, ha a program induláskor az összes pályát betölti valahova a memóriába, és játék közben onnan rajzolja ki, és tömöríteni sem kell. Ehhez ramdisk lenne a legjobb, amit folyamatosan olvasgat a program, de e Zzzip nem engedi, hogy ilyen már legyen előre létrehozva. Magnós rendszerhez is van ramdisk bővítés, de az sem jó, mert előtte be kell tölteni, és a Zzzip nem szereti a rezidens programokat. Esetleg még maga a játék hozna létre gépi kód segítségével saját ramdisket, és azt használhatná, ha az megoldható. A kérdés, hogy a program le tudhat-e foglalni kb. 30KB területet a memóriából a pályáknak. Zozónak volt ilyen CALL USR-es, SPOKE-olós memórialefoglalós módszere, de nem tudom, ennyit is le tudna-e foglalni. Ha kell, előkeresem, az a Dot collector pályaszerkesztőjében foglalt le magának kb. 8KB memóriát. Nem tudom már, zzzippelt programban is működik-e, remélem, igen.
« Last Edit: 2020.September.08. 23:41:46 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dots and Gems 2
« Reply #8 on: 2020.September.09. 20:53:27 »
Így első ránézésre a mellékelt példára adja magát az RLE tömörítés. Mivel a számokat kihagytad, simán lehet használni azt a módszert amit anno Povi javasolt.

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dots and Gems 2
« Reply #9 on: 2020.September.10. 11:46:47 »
Érdemes lenne olyat is megfontolni, hogy nem magát a pályát tárolnád karakterenként, hanem az "objektumokat". Nekem a Banana 2-ben így vannak megoldva a pályák. Az alább mellékelt pályát valami hasonló módon írnám le: alapből üres az egész képernyő, szóközökből áll, amit aztán feltöltenék pályaelemekkel. Lenne egy objektum azonosító (ami akár az irányt is megjelöli, hogy kevesebb adatot kelljen tárolni, pl. a nagybetű függőleges irányt jelent), egy pozíció (ekkora képernyő két bájtot igényel, vagy X,Y koordinátát) és egy darabszám. Mondjuk a felső sort valami hasonló módon írnám le: "a",1,1,1, "e",2,1,18, "r",20,1,1. Lehetne tömörebben is tárolni, pl. a numerikus értékeket is karakteresen, de mivel 10 számjegynél többre van szükség, ezért inkább betűkkel. Ha "a"=0, "b"=1, stb., akkor így nézne ki az első sor: "abbbecbsrubb". A bal oldali függőleges, fontjelekből álló sort is le lehetne így írni. Mivel először "f"-nek néztem, a nagy "F" jelentene függőleges "f"-et: "Fbct". (Azért "f", mert nincs kis és nagy fontjel. :)) A jobb oldali, függőleges, ismétlődő "fu"-t is lehetne rövidíteni. "FU"-ként írnám le, így: "FUuci". Ebből az "FU" az, ami ismétlődik (amíg nagybetű, addig nem pozíció, hanem kiírandó adat), utána az "u" jelenti a 20. oszlopot, a "c" a 2. sort, az "i" pedig azt, hogy 8x ismétlődik. Tehát az eddigi objektumok így néznének ki egy data sorban:

100 DATA "abbbecbsrubbFbctFUuci"

Marha nehéz később átlátni, de ezzel az egy sorral kb. a képernyő keretének három oldala le van írva 21 karakterből.
« Last Edit: 2020.September.10. 11:54:34 by Tomato77 »
Kotasoft

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems 2
« Reply #10 on: 2020.September.10. 12:58:48 »
egy pozíció (ekkora képernyő két bájtot igényel, vagy X,Y koordinátát)
Amit beraktam mintának, az csak a játéktér kb. 1/4-e. Egyébként nem kell feltétlen X,Y koordináta, elég egyetlen szám, pl. a jobb széle a sornak a 34. karakter, a 35. karakter pedig a következő sor eleje. Ezért lesz az egyik szörny startpozíciója a példában 1954-gyel jelölve. De most belegondolva, te függőlegesen is néznéd az objektumokat a tömörítéshez, tehát mégis kéne X,Y koordináta, bár a kezdőpozíció kijelöléséhez elég lehet egyetlen szám. (A játék amúgy is memóriacímekként kezeli a koordinátákat, ezért X,Y koordináták helyett egyetlen memóriacimmel ír le minden pozíciót.)
A módszerednek az alapelve érthető. Ami most belegondolva nekem nehéznek tűnik, hogy ha összevissza nézed a képernyőt függőlegesen és vízszintesen is, nem csak vízszintesen sorban előre, akkor meg kellene jegyeztetni a géppel, hogy ha olyan koordinátához ér, amit már függőleges tömörítéssel letároltunk, hogy ne tárolja le még egyszer. Szóval maga a tömörítő eljárás megírása lenne nehéz így elsőre belegondolva. Vagy minden egyes képernyőpozíciót egy tömbben is kéne tárolni, és az értéke ennek a tömbnek 1 lenne, ha már letároltuk az adott pozíciót a tömörített adathalmazban, 0 lenne, ha még nem. Ehhez végig figyelni kéne, hogy mi 0, mi 1, ami amúgy nem baj, egyszer kell csak betömöríteni a pályát, utána már használható. Vagy esetleg manuálisan kell kijelölgetni minden pályán, hogy hol kezdődik függőleges fal, de attól falra mászna az ember. :D

Lehet, hogy elsőre megpróbálkozom a RLE módszerrel, és ha ezt sikerül összehozni, akkor tovább megyek a függőleges módszer felé.
Ezt a függőlegesen tömörítős dolgot hogyan gondoltad, hogy ahogy vizsgálja a képernyőt, ne tömörítse ugyanazt az adatot többször?

Quote
Marha nehéz később átlátni, de ezzel az egy sorral kb. a képernyő keretének három oldala le van írva 21 karakterből.
Az mindegy, utána átlátható-e vagy nem. A gép lássa át és rajzolja ki a pályát, ez a lényeg. Úgyis lenne tömörítetlen verzió is meghagyva minden pályáról.

Az elképzelhetetlen, hogy tömörítés nélkül az összes pályát töltsük be a memóriába (majdnem 30KB), és onnan rajzolgassa ki a játék? Ha ramdisknek le lehet foglalni ennél nagyobb helyet is, akkor biztos ennek is lehet valahogy.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems 2
« Reply #11 on: 2020.September.10. 13:10:32 »
Ami még szempont, hogy viszonylag gyorsan rajzolja ki a pályát a játék. Most tömörítés nélkül is kicsit lassú a kirajzolás.
Előfordulnak négyszög alakú tömör objektumok is a pályán. Ezeket jól lehetne tömöríteni, ha csak két átellenes sarkukat adjuk meg, és valahogy jelezzük, hogy abból képezzen négyszöget és rakja tele karakterekkel.
A kifejezetten ritkán, elszórtan előforduló objektumok koordinátáit külön is lehetne tárolni. Ez még elmenne, hogy végignézi a pályát, és letörli, miután letárolta őket, így már nem zavarnak. Tényleg, ez a letárolás után letörlés elég jó módszer arra, amin az előbb problémáztam, hiszen a pálya maga amúgy is el lenne mentve már előtte. Csak kérdés, meddig pásztázza a képernyőt letárolható objektumok után, amíg teljesen üres nem lesz. Na, jól elgondolkozom itt "hangosan" a módszerekről.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dots and Gems 2
« Reply #12 on: 2020.September.10. 13:19:41 »
Egyébként nem kell feltétlen X,Y koordináta, elég egyetlen szám, pl. a jobb széle a sornak a 34. karakter, a 35. karakter pedig a következő sor eleje. Ezért lesz az egyik szörny startpozíciója a példában 1954-gyel jelölve.
Így is, úgy is két bájt kell a pozícióhoz.

Quote
Ami most belegondolva nekem nehéznek tűnik, hogy ha összevissza nézed a képernyőt függőlegesen és vízszintesen is, nem csak vízszintesen sorban előre, akkor meg kellene jegyeztetni a géppel, hogy ha olyan koordinátához ér, amit már függőleges tömörítéssel letároltunk, hogy ne tárolja le még egyszer. Szóval maga a tömörítő eljárás megírása lenne nehéz így elsőre belegondolva.
Ezt nem teljesen értem, hiszen eleve "tömörítve", vagyis inkább kódolva lennének a DATA sorokban a pályaelemek. Betömöríteni nem kéne, csak kiolvasni a sorokat és kitenni a képernyőre. Az "abbbecbsrubbFbctFUuci" sorban már van vízszintes és függőleges elem is, és lehetne még folytatni, férne bele.

Quote
Vagy minden egyes képernyőpozíciót egy tömbben is kéne tárolni, és az értéke ennek a tömbnek 1 lenne, ha már letároltuk az adott pozíciót a tömörített adathalmazban, 0 lenne, ha még nem.
Ennek a tömbnek a célját sem értem. Ha jól értelmezem, úgyis a képernyőről olvasod ki, hogy merre mehet az emberke, hol van fal, felvett-e valamit vagy van-e ütközés. Simán az adott pályához tartozó DATA sorokat végigolvasnám, kitenném a képernyőre egy rutinnal (ezt kéne jól megírni, de nem bonyolult), utána ugyanúgy mehetne a játék, mint eddig.
Kotasoft

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dots and Gems 2
« Reply #13 on: 2020.September.10. 14:11:41 »
Ezt nem teljesen értem, hiszen eleve "tömörítve", vagyis inkább kódolva lennének a DATA sorokban a pályaelemek. Betömöríteni nem kéne, csak kiolvasni a sorokat és kitenni a képernyőre. Az "abbbecbsrubbFbctFUuci" sorban már van vízszintes és függőleges elem is, és lehetne még folytatni, férne bele.
Nem kéne betömöríteni? Akkor hogyan állítanánk elő a betömörített adatokat? Manuálisan? Az nagyon nagy meló lenne.
Eleve a tömörítő eljárás, tegyük fel, a bal felső sarokból indul, és vízszintesen nézi a pályát, mi van ott, és aszerint állítja elő a tömörített adatot. Ha a sor végére ér, a következő sor elején folytatja. Kb. ez lenne e RLE tömörítés. Ha jól értem, ezt azzal toldanád meg, hogy ne csak vízszintesen, hanem lefele is nézze, mi van az aktuális pozíció alatt, és ha ugyanaz a karakter jön sokáig, akkor arról is előállítson adatot.
Namármost, ha függőlegesen is nézed közben, és ha mondjuk ott egy függőleges fal, akkor vízszintesen tovább haladva, majd a következő sorban újra ahhoz a függőleges falhoz érve még egyszer megvizsgálná azt a falat is. Hogyan lehetne megoldani, hogy még egyszer ne vizsgálja meg és tárolja le? Erre írtam, hogy amit már megvizsgált, azt írja felül szóközzel, így többször nem botlik bele.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Tomato77

  • EP user
  • *
  • Posts: 397
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dots and Gems 2
« Reply #14 on: 2020.September.10. 17:49:16 »
Nem kéne betömöríteni? Akkor hogyan állítanánk elő a betömörített adatokat? Manuálisan? Az nagyon nagy meló lenne.
Az az érzésem, hogy túl akarod bonyolítani. :) Ha fél óra alatt megvan egy pálya manuálisan, akkor 2-3 nap alatt megvan 20 pálya kényelmesen. Úgyis meg kell őket csinálni, legfeljebb másképp tárolod. A tömörítés megvalósítása ennél szerintebb nagyobb meló, de kihívásnak jó.
Kotasoft