Kellene tényleges adat arról, hogy mennyiféle karakterből állítod össze a pályákat.
A szóköz, "%" és a kisbetűk szerepelnek a pályákon, kivéve az "m", "n", "o" és "y" kisbetűket. Pár karakter egyes pályákon nem fordul elő, ami más pályákon igen (pl. a "g" és "l" pöttyöket, csillagokat akar ábrázolni, azok csak kb. a pályák felén vannak. Ezen kívül "%" és "p" betűből kifejezetten kevés van a pályákon, "w" és "e" van a legtöbb általában, ha ez számít valamit).
Viszont ez csak a jelenlegi pályákra vonatkozik. Lehetne tervezni olyan pályákat is, ahol ezeknél több karakter is van, ennek a lehetőségét is meg kéne hagyni, így valószínűleg külön kellene majd tömörítő az esetleges későbbi pályákhoz.
Data sorokból most nem olvas, fájlból tölti a pályát. Így néz ki az egyik pálya eleje a fájlban, ilyet ment a pályaszerkesztő:
1 ! szint száma
44 ! pálya színe, a köv. 3 is
29
135
59
"UTTORO ARUHAZ FULL"
131 !pálya magassága karakterekben - ennyi sort olvasson be FOR ciklussal
47 ! kincsek száma a pályán ("x" karakterek)
1954 ! szörnyek startpozíciói, a köv. 3 is
393
1332
1083
"aeeeeeeeeeeeeeeeeeer"
"f x f"
"f aeeeeeeh ieeeeec u"
"f f f f"
"f f ah ieeeeh ic f u"
"f f k k f f"
"f f arc arrc f u"
"f f j udf ffbt j f f"
"f f f k f btxf f f u"
"f k f fp f k f k f"
"f f j uc f f %u"
"f j f fxff f j f j f"
"f f k urvt fat k f u"
"f f bssd bsd f f"
"f f j j f u"
"f f bh ieeeeh id f f"
"f f f u"
"f beeeeeh ieeeeeed u"
"f f x % f"
"f aeeeeeeeeeeeeeec ueeeeeeeeeeeeed"
....
A legelején a számokhoz írtam most kommenteket.
Csak azért van idézőjelben minden sor, hogy ha esetleg egy az egyben data sorok mögé akarnánk tenni, akkor így mehetne, és még volt valami kisebb gond beolvasásnál, ha nem volt idézőjel, azt hiszem. Szóval az idézőjelek elhagyhatók, és a sortörések is. A sortörések is csak az áttekinthetőség miatt vannak ott, valójában folyamatosan mennek az adatok, nem is kellene sortörés, ha folyamatosan csak mindig növelnénk 1-gyel a cím értékét, ahova a következő karakter kerül.
Az első 20 sor rövidebb, mint a következők, mert mellettük a kijelző van.
Jut eszembe, mégsem mehetnének sortörés nélkül folyamatosan a pályaadatok, mert ahol nem ér a pálya a jobb széléig a videolapnak, ott a szóközöket levágja a szerkesztő mentésnél. Így ha folyamatosan menne a pálya kirajzolása, elcsúszna. Tömörítés előtt, gondolom, mindegyik sort fel kell hozni egyforma hosszúra úgy, hogy a végét feltöltjük szóközökkel, amíg 34 karakter hosszú nem lesz egy sor. (Legegyszerűbb a szerkesztővel betölteni újra a pályát és elmenteni úgy, hogy nem vágja le a szóközöket, ezt majd megcsinálom, ha kell.)
De ha megoldható, az is jó lenne, ha a program induláskor az összes pályát betölti valahova a memóriába, és játék közben onnan rajzolja ki, és tömöríteni sem kell. Ehhez ramdisk lenne a legjobb, amit folyamatosan olvasgat a program, de e Zzzip nem engedi, hogy ilyen már legyen előre létrehozva. Magnós rendszerhez is van ramdisk bővítés, de az sem jó, mert előtte be kell tölteni, és a Zzzip nem szereti a rezidens programokat. Esetleg még maga a játék hozna létre gépi kód segítségével saját ramdisket, és azt használhatná, ha az megoldható. A kérdés, hogy a program le tudhat-e foglalni kb. 30KB területet a memóriából a pályáknak. Zozónak volt ilyen CALL USR-es, SPOKE-olós memórialefoglalós módszere, de nem tudom, ennyit is le tudna-e foglalni. Ha kell, előkeresem, az a Dot collector pályaszerkesztőjében foglalt le magának kb. 8KB memóriát. Nem tudom már, zzzippelt programban is működik-e, remélem, igen.