Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 105174 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #180 on: 2015.August.27. 16:40:14 »
Alig bírom kivárni a következő verziót.
Dolgozgatok rajta!

A menüben az okozta a gyorsulást, hogy nem a KEP$ tömbből, hanem a SPEEK-ből olvassa ki, mi van a képernyő adott pozíciójában? Mert ha igen, akkor meglep, hogy ez ilyen sokat gyorsít! Hiszen ebben még print és get sem volt, úgy emlékszem.
Vagy az számít sokat, hogy a PRINT helyett SPOKE lett?
A RAND_SZOR eljárás csak a szörnyek startpozíciójából induláshoz határozza meg az irányt, vagy a játék alatt is folyamatosan meghívható? Ha jól láttam, magából a játékból nem hívtad meg az eljárást, megvannak még az eredeti IF ... KEP$... -os sorok is.

UI: A krapek mozgatását megcsináltam a játékban SPEEK-esre. Itt a legutóbbi basic verzió, és a zzzipes snapshot. Szerintem nincs különösebb gyorsulás, de majd a szörnyeket is meg kell csinálni SPEEK-esre.
« Last Edit: 2015.August.27. 17:06:35 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #181 on: 2015.August.27. 17:54:11 »
A menüben az okozta a gyorsulást, hogy nem a KEP$ tömbből, hanem a SPEEK-ből olvassa ki, mi van a képernyő adott pozíciójában? Mert ha igen, akkor meglep, hogy ez ilyen sokat gyorsít! Hiszen ebben még print és get sem volt, úgy emlékszem.
Vagy az számít sokat, hogy a PRINT helyett SPOKE lett?

Ez is az is. Vajon miért preferálom annyira?

A RAND_SZOR eljárás csak a szörnyek startpozíciójából induláshoz határozza meg az irányt, vagy a játék alatt is folyamatosan meghívható? Ha jól láttam, magából a játékból nem hívtad meg az eljárást, megvannak még az eredeti IF ... KEP$... -os sorok is.

A RAND_SZOR nek az a funkciója, hogy az adott szörny merre menjen ebben a pillanatban.
Mivel egyelőre csak a menüt alakítottam át, hogy lehessen látni a különbséget.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #182 on: 2015.August.27. 18:32:59 »
Dolgozgatok rajta!
A különbség 890-1050 ha jól látom.
Ezzel a módszerrel csak az érted el, hogy nem GET hanem SPEEK ként olvasod az adatokat.
Számottevő gyorsulást nem értél el.Ha jól tapasztaltam.
A SPEEK részt megoldom ha lehet és ajánlom a "h" verziót.
A PRINT_MENU-t javítottam.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #183 on: 2015.August.27. 18:49:27 »
A különbség 890-1050 ha jól látom.
Igen. És a programban még pár dolgot átírtam, amik kevésbé jelentősek. Csodálatos programozástechnikám miatt pl. olyan volt, hogy egy GOTO egy olyan sorra ment, amiben szintén GOTO volt, és most egyből a második GOTO sorára ugrasztottam.
Ha új változót bevezetünk, azt érdemes beírni az elején a NUMERIC után, ide is beírtam még párat.
Akkor átadom neked a tereped a módosításokra, ha úgy jó.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #184 on: 2015.August.27. 18:55:01 »
Akkor amit idáig javítottam tesztelni kellene és becsmérelni.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #185 on: 2015.August.27. 19:50:05 »
Akkor amit idáig javítottam tesztelni kellene és becsmérelni.
Ez poén! :D
Az a baj, nincsenek benne a legutóbbi módosításaim (dt_g30.bas).
Valahol benne maradt, hogy az ütközések számát elcsúszva írja ki, ezt is javítottam a korábbi verzióban. Elhalálozáskor pedig a szörnyek ott maradnak, ahol voltak, megállva, nem lesznek felülírva szóközzel. Ezt mondjuk ki is lehetne használni későbbi pályák tervezésekor, hogy halálos érintésű fal is legyen.

UI.: El ne felejtsem, majd a névbeíráshoz is be kell állítani egy külön palettát, mert mindig a legutóbbi pálya alapján állít be valami fura palettát, ami nem mindig néz ki jól.

UI2. Mellékelem a legutóbbi változtatásaid Zzzippel fordított változatát.
« Last Edit: 2015.August.27. 20:14:34 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #186 on: 2015.August.27. 20:13:59 »
Elhalálozáskor pedig a szörnyek ott maradnak, ahol voltak, megállva, nem lesznek felülírva szóközzel.
Ez hogy érted ?
Nem találom,  meg a GAME változót sem hol használod ?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #187 on: 2015.August.27. 20:18:33 »
Ez hogy érted ?
Nem találom,  meg a GAME változót sem hol használod ?
Az előbb módosítottam a legutóbbi hozzászólásom, tettem be Zzzippel fordított változatot arról, amit feltettél. Abban kipróbálhatod, hogy ha elvesztünk egy életet, nem törlődnek le a szörnyek abból a pozíciójukból, ahol éppen akkor voltak.
A GATE változót még sehol nem használom, csak egy terv, de nem lövöm le a poént.
Na igen, itt mindent le kéne írnom, hogy mit csináltam a programban és miért, különben neked csinálok nagyobb munkát. Még nem szoktam hozzá eléggé ehhez a közös játékfejlesztéshez.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #188 on: 2015.August.27. 20:35:55 »
Látom.
Elméletileg javítva BASIC ben nézve.
Zzzip ben nem tudom kérlek fordítsd ha rossz

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #189 on: 2015.August.27. 21:15:31 »
lehetne könnyebb a játék.
pl a powerup ami véd az ellenségektől, adhatna sokkal több hit pointot, pl 10-et
a könnyű játékok a divat :)

meg én megcsinálnám azt hogy minden pályaelem 2x2 karakter! tehát szép nagy lenne a pálya meg minden! de a fő cél ezzel az lehetne hogy aztán átírni karakteres-grafikus módra, amit már említettem (nem az attr mód!)
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #190 on: 2015.August.27. 21:30:55 »
Elméletileg javítva BASIC ben nézve.
Zzzip ben nem tudom kérlek fordítsd ha rossz
Szerintem jól működik eddig!
Mintha még gyorsabb is lenne a krapek, pedig ott villognak a varázstabcik is.
Zzzippelve ilyen: [ Guests cannot view attachments ]

pl a powerup ami véd az ellenségektől, adhatna sokkal több hit pointot, pl 10-et
Ennél is könnyebb? Direkt maximum 4-re állítottam a hit pontokat, az is sok. Én bármikor végigjátszom az összes szintet. :D És még változtatni akarok, hogy a powerupnak néha más hatása legyen, így még kevesebb hit pont lesz. A pályák viszonylag könnyűek. Sok helyen két karakter széles a folyosó, amiben a szörnyek csak lézengenek összevissza. Egy karakter széles folyosós pályákat kéne tervezni, ott a szörnyek egyenesen haladnának, na abban lenne nehéz elmenekülni a szörnyek elől!
A cél a Dot Collector felturbózása volt, ugyanazokkal a pályákkal. Nem lesznek két karakter széles pályaelemek, azért sem, mert ahhoz kb. újra kéne írni az egész játékot.
Karakteres-grafikus mód akkor lesz, ha megcsinálod, miután ezzel kész vagyunk teljesen, mert arról a módról fogalmam sincs. :D


100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #191 on: 2015.August.27. 21:55:25 »
Van kettő sor amit meg kellene változtatni mert ezek meglétével nem szüntethetek meg változókat.
ezek a sorok:1210,7310 ezek SOUND amihez nem értek.
Itt a következő még azért benne hagytam az eredeti sorokat REM ben utána vannak a SPEEK re módosítások.
Idővel a REM sorokat is kitörölhetőek lesznek.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #192 on: 2015.August.28. 07:45:34 »
Össze hasonlítottam az első és utolsó Zzzip-s SNAPSHOT-ot a menüben tényleg van különbség.
A menühöz kellene valami lassító.
A játékban még nem annyira nagy a különbség.
Na majd ha teljesen át lesz  alakítva.
Az 1210, 7310 sor SOUNDjai tartalmaznak változókat ha REMmelem a SOUNDokat késöbb tudsz új SOUNDot készíteni ?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #193 on: 2015.August.28. 11:17:56 »
Van kettő sor amit meg kellene változtatni mert ezek meglétével nem szüntethetek meg változókat.
ezek a sorok:
1210
Ez a szörnyek "háttérzaját" adja. A hangmagasságot az adja, hogy az a*2-höz még hozzáadja a függőleges és a vízszintes koordinátáját is a szörnynek. Ha jól sejtem, a SZO1(A) és SZO2(A) tömböket szeretnéd megszüntetni. Ez a két tömb tartalmazza a függőleges és vízszintes koordinátáját egy-egy szörnynek. Sejtésem szerint te a SZOR(A) tömbbel helyettesítenéd ezt az egészet. Valahogy biztos ki lehet számolni ebből is azt, ami a PITCH után meg van adva. Meg tudod csinálni? Tippem szerint valami olyasmi lenne, hogy ... PITCH A*2+SZOR(A)/34, vagy ilyesmi, de nem tudom pontosan.
Ha nagyon bonyolult, REM-elheted, és majd kikísérletezzük, mi legyen vele.

Quote
7310
Itt a PITCH 20+X helyett simán beírható, hogy PITCH 25. Egy korábbi verzióban vissza is írtam ezt, csak nem azt írtad tovább. Ez a varázstabci felvételének a hangja. Felesleges, hogy magasabb hangja legyen, ha a képernyőn lejjebb vesszük fel.

UI.: Nézegettem a programlistát. Már egyre kevésbé tudom követni, mi van benne, mert sok utasítást lecseréltél SPOKE-ra és SPEEK-re. :D Azt hiszem, egyelőre teljesen át is adom a terepet.
Apró megjegyzés, hogy a varázstabci villogásához valami érdekesebb, animált jellegű karakterek váltogathatnák egymást, tehát tényleg azt a látszatot keltené, mintha mozogna, pl. forogna a varázstabci. Viszont, ha grafikus módba írjuk át később a játékot, ez sajnos nem fog működni, mert ez csak karakteres képernyőn működik.

Ez a SPEEK-es módszer mennyire érzékeli, ha színes karakter van a képernyőn? Mert ha nem zavarja, akkor lehetnének mondjuk a falak és a bogyók és varázstabcik 1-es színűek, a krapek és a szörnyek 2-es színűek. Vagy a krapek és a falak 1-es színűek, a szörnyek, bogyók és varázstabcik 2-es színűek? A kérdés, egyáltalán használható-e a SPEEK-es módszer a színes karakterekkel. Ha igen, akkor gondolom, egy SPOKE-kal azt is meg lehetne csinálni, hogy egyből színes karaktert biggyesszen a képernyőre.
« Last Edit: 2015.August.28. 11:34:16 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #194 on: 2015.August.28. 20:22:05 »
1210 oké

7310 PICK A*2+(SZOR(A)-vm) valami ilyen lesz

Ez a SPEEK-es módszer mennyire érzékeli, ha színes karakter van a képernyőn? Mert ha nem zavarja, akkor lehetnének mondjuk a falak és a bogyók és varázstabcik 1-es színűek, a krapek és a szörnyek 2-es színűek. Vagy a krapek és a falak 1-es színűek, a szörnyek, bogyók és varázstabcik 2-es színűek? A kérdés, egyáltalán használható-e a SPEEK-es módszer a színes karakterekkel. Ha igen, akkor gondolom, egy SPOKE-kal azt is meg lehetne csinálni, hogy egyből színes karaktert biggyesszen a képernyőre.
Annyira, hogy a krapek már COLOR 2 ként jelenik meg.
Igaz még nem jók a feltételek "IF" még módosítanom kell.
Csinálok egy "H8x" verziót ha jól megy akkor lesz majd "I" belőle.
Az "I": eltávolítások REM, nem használt változok, és egyéb tippek.
Majd otthonról.