Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 105132 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #135 on: 2015.August.22. 20:03:33 »
Amit leírtál azt értem de az már nem, hogy a MENÜ résznél miért nincs ilyen és mégis megy?
Ott szerintem az INI_VAR-t hívja meg, és abban van megadva az irányuk.

Kel írnom egy a 1460- lévő programhoz hasonlót csak SPEEK-re és nem KEP$(x,y)
Szerintem nem olyan vészes. Csak ahol PRINT #102,AT... és utána GET #102... van, ott kell átírni utána, ahol megvizsgálja a képernyőről beolvasott karaktert. Hogy már ne a képernyőről olvassa be, hanem a SPEEK-ből vegye. És a PRINT #102,AT... és GET #102... törölhető is.
Ahol meg feltölti a KEP$ értékét, azt is el lehet felejteni. Vagy maradjon még meg a szörnyeknek, hogy onnan olvassák ki a pályaelemeket? Lehet, úgy gyorsabb lenne? Lehet, hogy a pályák elején lassít, hogy beírja az egész játékteret a KEP$-ba, de ennyi várakozás még kell is szerintem.
« Last Edit: 2015.August.22. 20:09:08 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #136 on: 2015.August.22. 20:20:08 »
Ott szerintem az INI_VAR-t hívja meg, és abban van megadva az irányuk.

A menüben és a játékban is ott van az INI_VAR. mindegy egyelőre .

Szerintem nem olyan vészes. Csak ahol PRINT #102,AT... és utána GET #102... van, ott kell átírni utána, ahol megvizsgálja a képernyőről beolvasott karaktert. Hogy már ne a képernyőről olvassa be, hanem a SPEEK-ből vegye. És a PRINT #102,AT... és GET #102... törölhető is.
A menünél már túl vagyok rajta.
Írtam egy módosított 1460- rutint SPEEKre bekel illesztenem és kipróbálni.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #137 on: 2015.August.22. 22:30:24 »
Eddig jutottam de valami nem megy rendesen a menünél.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #138 on: 2015.August.22. 22:48:19 »
Eddig jutottam de valami nem megy rendesen a menünél.
Nem mélyedtem el benne, de még az is gond, hogy az első pálya teljesítése után újra az első pálya jön. Lehet, hogy csak átmeneti ez, amíg átírod, vagy valami hiba csúszott bele?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #139 on: 2015.August.23. 10:25:17 »
Csak az össze-visszaság törlöm a felesleges, áthelyezett sorokat és akkor kiabál a Zzzip.
Javítva.
A probléma a szörnyekkel van a feltételek "DEF RAND_SZOR" minden stimmel de ha felgyorsítom a gépet lássam a hibát akkor már keletkezik.
Elképzelhető az Emu nem olvassa úgy a memóriát ?

Én nem tudom  Zzzip 1.2 vel lefordított progit futtatni.
Ötlet ? BASIC2.1 EXOS2.1

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #140 on: 2015.August.23. 10:39:20 »
a kép videómemória-beli helye nagyon sok mindentől megváltozhat...
fixre nem szabad állítani, ki kell olvasni az lpt táblából, csak úgy lesz jó mindenhol!
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #141 on: 2015.August.23. 11:29:58 »
Én nem tudom  Zzzip 1.2 vel lefordított progit futtatni.
Ötlet ? BASIC2.1 EXOS2.1
Mit módosítottál rajta? Leginkább csak SPEEK-esre írtad át a pályafigyelést?
És ha pl. nem csinálsz külön RAND_SZOR blokkot, hanem marad minden a helyén, akkor se működik rendesen?
Mi tesz be neki?

100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #142 on: 2015.August.23. 12:14:07 »
Csak a menüt.
Kihagytam a KEP$(x,y) helyette SPEEKel lehet kiolvasni a képernyő adott pontját ahogy láttad.
A RAND_SZOR -t azért csináltam mert a 1640- ott is sokat használja a KEP$ meg I1(x),I2(x) elemeket.
És mivel sokszor van meg hívva ez rengeteg.
Próbál ki melyik gyorsabb   A$=KEP$(x,y) vagy A$=SPEEK(255,x) és akkor marad vagy megy a KEP$

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #143 on: 2015.August.23. 12:17:31 »
Próbál ki melyik gyorsabb   A$=KEP$(x,y) vagy A$=SPEEK(255,x) és akkor marad vagy megy a KEP$
De akkor nem az a probléma, amit Endi ír? Hogy a SPEEK nem mindig ad helyes értékeket?
Az LTP táblából nagyon macerás lenne basicből kiolvasni az értékeket, amit Endi mondott?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #144 on: 2015.August.23. 12:46:06 »
Nem ha változik az ha nem PRINT AT használsz.
Abban igaza van hogy ha megnyitunk egy csatornát adott ROM beállításokkal mindig más hol lesz a "VM" értéke erre csináltam az előző verzióban az UNIt
Ha TEXT 40 használsz mindig ott fog kezdődni a képernyő címe akár hányszor is TEXT 40 ezel.
Viszont ha nem a PRINT #102:A$ használsz hanem sima PRINT A$ akkor felborul a sor és nem számolható a VM+(sorszám*x)+oszlop.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #145 on: 2015.August.23. 15:17:05 »
Viszont ha nem a PRINT #102:A$ használsz hanem sima PRINT A$ akkor felborul a sor és nem számolható a VM+(sorszám*x)+oszlop.
Akkor lényegében probléma nélkül használható ez a SPEEK módszer?
Az volt a gond, hogy csatornaszám nélkül volt valahol PRINT?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #146 on: 2015.August.23. 15:26:15 »
Lényegében igen.
De vannak esetek amikor beszorul a szörny a egy csőben és nem mennek a pályán egyik végétől a másikig.
A Zzzipre van ötleted ?
Még a renumbert kipróbálom.


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #147 on: 2015.August.23. 16:11:49 »
De vannak esetek amikor beszorul a szörny egy csőben és nem mennek a pályán egyik végétől a másikig.
A Zzzipre van ötleted ?
Nekem lefordult Zzzippel a legutóbbi verziód. Én is exos21 és basic 21-et használtam, és Zzzip12-t.
A menüben nagyon gyors lett a mozgás. Viszont egy idő után beszorulnak a szörnyek, ez nem jó. Ha ennek az okát nem lehet elhárítani, akkor sajnos vissza kell térni a "hagyományos" módszerhez.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #148 on: 2015.August.23. 16:34:22 »
Upssz nem csatoltam a g12

még megnézek valamit aztán lehet újra írom a menüt.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #149 on: 2015.August.23. 19:09:41 »
Az 1460-1680 rutinban a szabályok:
Ha csőben, folyosón megy akkor folytassa az utat.
Ha közre van fogva ne mozduljon.
Ha a cső, folyosó végére ért forduljon vissza.
Ha RND
0 és FEL engedi akkor FEL egyébként ... ?
1 és LE engedi akkor LE egyébként ... ?
2 és JOB engedi akkor JOB egyébként ... ?
3 és BAL engedi akkor BAL egyébként ... ?

Kérdés ha két szörny ütközik mi van akkor?

Letudnád írni a szabályokat amit nem tudtam értelmezni?