Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 105117 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #90 on: 2015.August.20. 19:11:44 »
Lefordítottam az "e"-t Zzzip-vel játszottam, így már élvezhetőbb volt nevet bebotoztam és nem jelent meg a rangsorban.
Az szomorú... Még a Huncry Creature-ben is ez a sorbarendezős módszer volt, onnan vettem át. Annyit módosítottam, hogy a 10 helyett csak 9 legjobb eredményt tárolja, tehát minden 10-es számot átírtam 9-esre az eljárásban, ez tehetett be neki.
(Azért módosítottam 10-ről 9-re a legjobb eredmények számát, mert a 10-es szám nem fért el szépen az induló képernyőn.)

Quote
Volt olyan programozási hiba CALL rutinból GOTO ugrás ez egy idő után rejtett hibát generál.
Valahol  a DEF KIMULT rutinban hirtelen.
Azt a részt hogyan lehetne máshogy megírni?
Az a rejtett hiba valóban is okoz egy idő után hibaüzenetet, vagy a program futását egyáltalán nem befolyásolja?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #91 on: 2015.August.20. 19:26:17 »
Azt a részt hogyan lehetne máshogy megírni?
Ha jól láttam fentebb volt 3 soros én csak 1 sorost használtam.
Utána nézek és javaslok.

Az a rejtett hiba valóban is okoz egy idő után hibaüzenetet, vagy a program futását egyáltalán nem befolyásolja?
Egy darabig nem befolyásolja de pár 10 vagy 1000 halál után lehet, hogy össze omlik.
Ezt pontosan nem tudom megmondani.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #92 on: 2015.August.20. 20:45:27 »
Egy darabig nem befolyásolja de pár 10 vagy 1000 halál után lehet, hogy össze omlik.
Kipróbáltam egy hasonlót. Ha 40-szer hívunk meg egy eljárást úgy, hogy mindig ki is ugrunk belőle, akkor teljesen lefagy a gép, még a STOP sem segít, csak a reset:

[ Guests cannot view attachments ]

Tényleg el kéne azt távolítani onnan, bár akkora őrült biztos nincs úgysem, aki 40 játékot lenyomna egymás után egyszerre.

Viszont ha GOSUB-ot nyomatunk a végtelenségig RETURN nélkül, azt jól bírja:

[ Guests cannot view attachments ]

Már 5000-szer volt úgy gosub egymás után, hogy nem volt return, de nem okozott hibát.
« Last Edit: 2015.August.20. 21:00:47 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #93 on: 2015.August.20. 21:00:12 »
Hát, igen. Ilyen az, amikor betelik a BASIC verem. Gimis EP-s osztálytársam is pont így járt egy játékában amit csinált. A másik EP-s osztálytárs elég durván röhögte ki.

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #94 on: 2015.August.20. 21:02:14 »
Javaslat:
1. 590 PRINT #102,AT 4,27:PO

2. 630 PRINT #102,AT 10,27:HITS

3.1270 sorban PRINT #102,AT 4,27:PO

4.1390 sort példa az 1330 -1360  csak a GOTO 1700 majd 3950 töröld

5.1720 SET BORDER 0:SET #102:PALETTE 0,0,0,0
    1730 sort helyezd át a 2015 re

6.415 SET #102:PALETTE SZIN1,SZIN1,SZIN1,SZIN1:SET BORDER SZIN1
   540 SET #102:PALETTE SZIN1,SZIN2,SZIN1,59

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #95 on: 2015.August.20. 21:10:46 »

Tényleg el kéne azt távolítani onnan, bár akkora őrült biztos nincs úgysem, aki 40 játékot lenyomna egymás után egyszerre.

Ez akkor nem 40 játék hanem 40 halál azaz 13-14 játék lehet kb.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #96 on: 2015.August.20. 21:34:46 »
Ez akkor nem 40 játék hanem 40 halál azaz 13-14 játék lehet kb.
Találtam még a BRAVO eljárásban is "kiugrasztó" GOTO-kat. Lenne még itt mit rendbe tenni... és ráadásul látszólag nem is változik tőle a játék. Jól el lehet szöszmötölni ilyenekkel.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #97 on: 2015.August.20. 21:44:53 »
Igen, ezt még nem ellenőriztem.De látom már érted miről írtam.
A VIDEO_INI rutint kérlek rakd bele a következőbe.
És vigyáz a ROMokka nekem elrontja a forrást mindig ha nem alap az emum.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #98 on: 2015.August.20. 21:47:04 »
És vigyáz a ROMokka nekem elrontja a forrást mindig ha nem alap az emum.
De ez hogy lehet? az exos23-mal nem stimmelt valami, de a többivel oké kéne, hogy legyen. Pl. az exos232 miért nem jó, ha tényleg nem jó...
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Online geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #99 on: 2015.August.21. 09:51:05 »
Jó, és gyors, a sprite-ok villogásán lehet javítani? A tablettákat lehetne animálni set characterrel, igaz, ha attributum módra szeretnétek áttérni, akkor belassíthatja a játékot, kíváncsian várom ,hogy milyen lesz attributum módban kinézetre, és sebességre :)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #100 on: 2015.August.21. 13:06:16 »
a sprite-ok villogásán lehet javítani?
Nekem nem tűnt fel, hogy villognának. Szerintetek nagyon feltűnő?
A programban lehetne máshogy megoldani a mozgásukat? Másképp sajnos nem nagyon lehet, mint letörölni az eredeti pozíciójukból, kiszámolni az új pozíciójukat és oda kirakni. Majd megnézem az ezzel kapcsolatos részeket újra.
Nagyon nagyképű lennék, ha sprite-oknak nevezném őket. :D

A tabletták animálása attribútum módban biztos nem menne, mert az attribútum módban kiírt karakterek grafikának számítanak és nem hat rájuk a set character. De meg kell tartani a karakteres képernyős verziót is és abban lehet majd alkalmazni ilyen extrákat, amiket grafikus módban nem.

Ferro73 speek-es módszerét ki lehetne terjeszteni majd a játék közbenre is a karakterek érzékelésére, szerintem gyorsítaná a játék menetét, de ez is csak karakteres módban működne.
Jó lenne attribútum módra is valami jó gyors "karakterérzékelést" kitalálni, bár ott eleve nem lehet a képernyőről olvasni, hanem majd a KEP$ tömbből, hogy mi van az adott koordinátán. Viszont így, ha egy bogyó a pályára kerül (szörny leteszi) vagy eltűnik onnan (szörny vagy a krapek felszedi), azt is be kell írni a KEP$ tömbbe, talán az kicsit lassíthat.

Meg kell majd csinálni a karakteres verziót is KEP$ tömbből olvasóra és SPEEK módszerrel olvasóra, hogy melyikkel jobb, gyorsabb, de szerintem egyértelműen Ferro73 módszere, a SPEEK-es lesz gyorsabb. Ezt esetleg fel lehetne használni, hogy az első pályákra lassítást betenni, majd ahogy egyre nehezebb a pálya, a sebesség is növekedne.
« Last Edit: 2015.August.21. 13:13:14 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1291
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #101 on: 2015.August.21. 13:19:11 »
Nekem nem tűnt fel, hogy villognának. Szerintetek nagyon feltűnő?
A programban lehetne máshogy megoldani a mozgásukat? Másképp sajnos nem nagyon lehet, mint letörölni az eredeti pozíciójukból, kiszámolni az új pozíciójukat és oda kirakni. Majd megnézem az ezzel kapcsolatos részeket újra.
Nagyon nagyképű lennék, ha sprite-oknak nevezném őket. :D
Csak "hangosan" gondolkodom, mert nem ismerem a kódot. Ha igaz a törlés-számolás-rajzolás módszer, akkor nem lehetne-e esetleg számolás-törlés-rajzolás módon elvégezni? Illetve szintén nem ismerve a rajzolás részleteit, lehetne azt úgy optimalizálni hogy csak azt a területet törölné amit az újrarajzolás nem fog érinteni, a többit pedig az új pozícióba rajzolásra végezné?

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #102 on: 2015.August.21. 13:28:39 »
Meg kell majd csinálni a karakteres verziót is KEP$ tömbből olvasóra és SPEEK módszerrel olvasóra, hogy melyikkel jobb, gyorsabb, de szerintem egyértelműen Ferro73 módszere, a SPEEK-es lesz gyorsabb. Ezt esetleg fel lehetne használni, hogy az első pályákra lassítást betenni, majd ahogy egyre nehezebb a pálya, a sebesség is növekedne.
A SPEEK módszerrel nem kell a KEP$(x,y) és PRINT AT helyett pedig SPOKE -t használni ez valóban gyorsítaná a programot még BASIC ban is élvezhető lenne.
Ha meg lefordítanád Zzzip vel akkor meg lassítani kellene.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #103 on: 2015.August.21. 14:21:17 »
a sprite-ok villogásán lehet javítani?
Most milyen?
Előbb elvégzi a számításokat, utána töröl és rajzol. Valamivel jobb szerintem.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #104 on: 2015.August.21. 14:35:57 »
Akkor már van "f" verzió vagy az "e"hez  írhatom még a javaslatokat?

Látom piszkálja a fantáziádat a SPEEK.
Én anno POKE, PEEK et használtam ezért nem tudtam lefordítani Zzzip-pel.
Mivel most többet tudok már könnyebb lesz.