Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Sort Puz (Get Colour) (Read 11224 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #15 on: 2022.July.31. 13:51:33 »
Ezzel a verzióval már játszani is lehet
Ez az, jó lesz ez! Jó kis csapatmunkának ígérkezik.
Az első pályára elég lehet 3-4 bödön is, és 4-ből 2 lehet üres. De ahogy gondolod.
Meg majd a számok helyett érdemesebb lehet a kisbetűket vagy egyéb jeleket felhasználni, és majd azokból csinálni grafikus karaktereket a 256 színű gracha képernyőre (ahol minden karaktersor egy szín lenne, szép színátmenetes karaktereket lehetne majd tervezni). De lehet, teljesen más megoldásra gondoltál.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #16 on: 2022.July.31. 14:22:28 »
Itt a javított verzió, az utolsó két bödön üres.

Ez az, jó lesz ez! Jó kis csapatmunkának ígérkezik.
Az első pályára elég lehet 3-4 bödön is, és 4-ből 2 lehet üres. De ahogy gondolod.
Meg majd a számok helyett érdemesebb lehet a kisbetűket vagy egyéb jeleket felhasználni, és majd azokból csinálni grafikus karaktereket a 256 színű gracha képernyőre (ahol minden karaktersor egy szín lenne, szép színátmenetes karaktereket lehetne majd tervezni). De lehet, teljesen más megoldásra gondoltál.
Hasonló a tervem nekem is, annyi, hogy 3 telivel és két üressel kezdődne. :)
Grafikus végleges megoldásra gondoltam én is, csak előbb működjön a játék karakteres képen, én normál 16 színű grafikus módra gondoltam, max egy 5 színű háttérképpel ( ez lehet kimarad ), majd pár hangeffekt és a játékhoz illő zene lenne még jó.
A grafikára meg kémcső kinézetre gondoltam, és a folyadékos kinézetre, nem a pöttyösre.
Egyelőre meg akarom csinálni karakteres módban a szinteket is, és a szint resetet, ha ez megvan, akkor kezdem el a grafikus verziót.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #17 on: 2022.July.31. 16:21:05 »
Már ezzel a legutóbbi verzióval is egész jól el lehet játszani!
Én a basic programmal több nap alatt is kb. ennek a negyedéig, ha jutottam.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #18 on: 2022.July.31. 17:50:11 »
Már ezzel a legutóbbi verzióval is egész jól el lehet játszani!
Én a basic programmal több nap alatt is kb. ennek a negyedéig, ha jutottam.
Hát ha Ergognomik nem veti fel az ötletes generáló eljárását, akkor ennyim se lenne, leginkább semmi :D :D
Amúgy basicben se lenne bonyolult szerintem, X*4 elemű tömb, ahol X a csövek száma, és a tömbön végrehajtani ugyanazt, amit csináltam, valójában itt is X*4 elemű tömb van, vagyis X*5, mert a 0. elem tárolja az aktív elemek számát, és 2*X*5 lesz, mert a pálya újrakezdéshez csinálok majd egy backupot.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #19 on: 2022.July.31. 18:59:44 »
Nekem az irányítást megcsinálni se volt türelmem, végignézni, hogy space-re hány mütymütyöt lehetne kivenni a bugyorból, és fordított sorrendben belerittyenteni a másik bugyorba. A vermekkel már csak úgy vagyok, hogy aki másnak vermet ás... A pályagenerálásig el se jutottam, RND-vel elszórja a mütymütyöket, oszt csókolom.

a 0. elem tárolja az aktív elemek számát, és 2*X*5 lesz, mert a pálya újrakezdéshez csinálok majd egy backupot.
Hogy érted, hogy aktív elemek? Mik azok? Amikor 1-nél több van egymás mellett valamiből?
A backup jó ötlet! Ha nem sikerül teljesíteni, vissza lehet lépni. Talán olyat is lehetne, hogy egy lépést visszavonni, vagy akár akárhány lépést, és játék közben mindig tárolná az előző állapotot. Ehhez vagy sok*X*5 tömb kellene, vagy valami más rafinéria, de ez utóbbiba belegondolva bonyolultnak tűnik. (Pl. tömörítve tárolná az eltéréseket két állapot között.)
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #20 on: 2022.July.31. 20:03:58 »
Itt a szinteket tartalmazó verzió, nekem egyszer előjött 2 bug, két egymást követő a pályán level 7 környékén, de nem tudtam reprodukálni, pedig a 16. pályáig elvittem, hátha valakinél előjön.
1. hiába volt tele 5 cső azonos elemekkel, nem volt vége, megmozgattam az összes csövet, és jó lett
2. egy tele csőbe sikerült pakolnom, így egy elem elveszett

Hogy érted, hogy aktív elemek? Mik azok? Amikor 1-nél több van egymás mellett valamiből?
A backup jó ötlet! Ha nem sikerül teljesíteni, vissza lehet lépni. Talán olyat is lehetne, hogy egy lépést visszavonni, vagy akár akárhány lépést, és játék közben mindig tárolná az előző állapotot. Ehhez vagy sok*X*5 tömb kellene, vagy valami más rafinéria, de ez utóbbiba belegondolva bonyolultnak tűnik. (Pl. tömörítve tárolná az eltéréseket két állapot között.)
Az aktív elemek a csőben lévő elemek száma, ha tele van, akkor négy lesz ott eltárolva
Gondoltam a visszalépés lehetőségére is, de akárhány tuti nem lesz, nagyon max 10, nem kell sok*X*5 tömb, a lépéseket kell eltárolni, aztán visszafelé lejátszani.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #21 on: 2022.July.31. 20:59:54 »
1. hiába volt tele 5 cső azonos elemekkel, nem volt vége, megmozgattam az összes csövet, és jó lett
A pálya generálásakor ad néha azonos elemekkel teli csövet, és akkor nem ellenőrzi le, hogy azonos elemekkel van-e tele. Nekem is előjött:
[ Guests cannot view attachments ]

Quote
2. egy tele csőbe sikerült pakolnom, így egy elem elveszett
Nekem is eltűnt egy elemem, de nem tudom, mikor és hova. Amikor visszavontam a lépési szándékomat, akkor történhetett valami, de nem biztos.
[ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #22 on: 2022.August.01. 06:15:54 »
A 8-as, és 11-es pont tuti nincs benne, ha a 8-ast követjük ,akkor nem kerül át semmi...
Ez érdekes! Az, hogy csak úgy lehessen kivenni a bödönből elemet, hogy az alatta levő is ugyan olyan legyen azért került be szabálynak, hogy amikor a generált pályát játssza valaki, akkor garantáltan létezzen az a sorrend, amivel vissza lehet állítani a kiinduló állapotot. De ha ez nem kell, akkor talán lehetséges, hogy bármilyen teljesen véletlen keverést is ki lehet rakni. Vagy valamit félreértettem?

Offline geco

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7218
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
Re: Sort Puz (Get Colour)
« Reply #23 on: 2022.August.01. 08:24:07 »
Ez érdekes! Az, hogy csak úgy lehessen kivenni a bödönből elemet, hogy az alatta levő is ugyan olyan legyen azért került be szabálynak, hogy amikor a generált pályát játssza valaki, akkor garantáltan létezzen az a sorrend, amivel vissza lehet állítani a kiinduló állapotot. De ha ez nem kell, akkor talán lehetséges, hogy bármilyen teljesen véletlen keverést is ki lehet rakni. Vagy valamit félreértettem?
Bocs, én értettem félre a 8.. 9. pontot, a "nem" nem tűnt fel, de ha csak akkor mozoghat az elem, ha az alatta lévő ugyanolyan, ez eléggé bekorlátozza a lehetőségeket, pedig igazad van, mert ez garantálná a kirakhatóságot. Egyelőre nem futottam bele kirakhatatlan pályába, igaz csak 6 tele veremig játszottam vele, és az érdekesség gondolom ezután jön.