RENUMBER sormeghatározás TO sormeghatározás AT kif STEP kif
RENUMBER blokknév AT kif STEP kif
Az a baj, ezzel nem érhető el, hogy ami a program közepén volt, az átkerüljön a program végére.
1. A 140 STRING *1 KEP$(1 TO 20, 1 TO 33) felesleges memóriát ne foglaljunk.
Igazából még ennyire sem lenne szükség, mert ahol a pontszám és egyéb kijelzése van, az igazából nem is kell. Bár a képernyő jobb alsó részét még lehet, felhasználom valamire, hogy oda is be lehessen menni a krapekkal. De olyan tömböt ugye nem lehet, hogy 1-10-ig lévő részhez pl. 1-15 tartozzon, 11-20-ig lévő részhez pedig 1-33? Vagy ilyen apróság már nem is lényeges?
2. A 4561- a PRINT sorokat ha módosítód
PRINT #102:"blabla ";
Akkor némi gyorsulás és 200 bájt megtakarítás eszközölsz.
Jó ötlet, megcsinálom!
3. Ha nyitnál még egy VIDEO: csatornát és DISPLAY AT 1 re raknád felül grafikusan kiírhatsz még valamit.
Igazából ahol a játék címét írja ki alul ill. később a pályák nevét, azt is lehetne attribútum képernyősre csinálni, és betűnként változhatna a szín, lehetne fokozatosan halványuló és újra erősödő színnel a szöveg.
Jó ötlet még felülre is egy videólap, mivel minden videólapnak teljesen más színe lehet, jobban kihasználva a 256 színt. Csak nem tudom, mit rakjak bele.
Akár rajzolni is lehetne bele valamit. Sőt, alulra lehetne még egy videólapot tenni (fér még a 24. sor alá is), és abba is lehetne rajzolni valamit, ami szépen közrefogná a képernyőt. Ehhez van valakinek ötlete? Endi biztos tudna valamit.