Az a baj ezzel, hogy valami miatt módosul a BASIC kód ha az EDIT eket használom.
Mármint mikor, hogyan módosul mi? Úgy érted, az EDIT paranccsal több programot is használsz egyszerre?
Én módosítottam kicsit a sorszámokat. A javaslataidat beletettem, de más sorszámokkal.
Csinálhatod úgy is, hogy nem a módosításokat javaslod, mit tegyek bele, hanem egyből beleteszed. De persze nagyon jó, ha leírod, hogy hol mit módosítottál. Jól vissza lehet követni itt.
A legutóbbi file név
dt2015c.bas. A módosítások után a legelső sorban a PROGRAM utasítás után érdemes mindig átírni az utolsó betűt (itt:
c) a következő betűre és utána SAVE. Így ha valamit elszúrnánk, könnyen vissza lehet keresni az utolsó működő verziót.
A következő javaslatom még ugyan ilyen CALL alap_változók
6500 DEF alap_váltotók
6505 ... !105. sortól a
65xx ... !220. sorig
65yy END DEF
Szerintem ezek maradhatnának a helyükön. Ezekre csak egyszer van szükség, a program indulásakor, mert a hiscore tábla utána már nem lesz ugyanaz és nem is kell visszaállítani eredeti állapotára. Viszont azokat a numeric, string stb. dolgokat nem is lenne jó átenni egy DEF blokkba, mert akkor lokálisak lennének és nem is működne vele a program, bár a Zzzippel működne, mert annak minden változó globális. Szerintem maradjanak.
A képernyő 40x24 felbontását 36x20 ra megpróbáljuk ?
Az nem lenne rossz! Ehhez a DEF INI_VAR blokkban kéne átírni a szörnyek startpozícióit (talán máshol is? Már nem tudom...) és a kezdeti mozgásirányukhoz a számokat. Vagy már nem tudom, az irányt miért kellett itt megadni. Azt elvileg a pályák indulásakor kéne, amikor megnézi a program, hol van mellettük fal, merre mehetnek. Már én se tudom követni.
Ja, és még a pacman emberke startpozícióját is módosítani kéne az új koordinátáknak megfelelően.
Ja, meg azt is, hogy melyik oszlopba írja ki játék közben a pontszámot és jobb oldalon a kijelzőkhöz mindent. Aj, lesz mit akkor módosítani!
OFF:
Az lenne a legjobb, ha valahol a neten meg lehetne osztani a basic programot, amit egyszerre többen is módosíthatnánk az emulátorral. De akkor is meg kéne beszélni, ki módosít előbb, hogy ne legyenek átfedések. Vagy nem tudom, ez hogyan működne, de tudtommal pl. excel táblázatokat meg szoktak így osztani. De nem tudom, mi van akkor, ha valaki elkezdi módosítani, de nem menti el, közben más is elkezdi módosítani, ő elmenti, és az előző ember is elmenti, de ezzel elvileg felülírja a másik ember módosításait. Vagy erre van valami módszer?