1. Ha a pályák nem GET paranccsal ellenőriznéd hanem pl.:DIM PALYA(sor,oszlop) sebességben melyik lenne gyorsabb?
Ezt részletesebben hogyan érted? Amikor kiírunk valamit a pályára, azt rögtön a PALYA(sor,oszlop) változóba is írjuk be, és később GET helyett onnan olvassuk ki?
Van egyébként ilyen tömb már a programban. Talán P(sor,oszlop), és nem a DIM-mel, hanem STRING-gel hoztam létre, de nem tudom, ez számít-e. Mivel egyetlen karakter hosszú lehet egy pályaelem, STRING *1-ben adtam meg.
Ha áttérünk grafikus képernyőre, mindenképpen valami ilyesmi kell majd a GET helyett.
2. Ha a képernyőt csak 32 oszlop és 20 sor akkor azt lehetne egy ekkora video lap
Erre már én is gondoltam. Az a baj, a koordinátákat 1-től kezdi számolni, ami a képernyő bal felső sarkából indul. Ha megváltoztatnánk ezt, akkor más dolgokat is át kéne írni, pl. a pacman startpozíciójának koordinátáit, a szörnyek startpozícióinak koordinátáit és a pálya elején azt is, ahol megnézi a program, hogy hol van fal a szörny mellett, hol nincs, hogy melyik irányba indulhat el. Ilyeneket átírni mindig lusta voltam, pedig nem lenne rossz.
Én gondoltam még kisebb "huncutságokra" is, pl. varázstabletta hatására véletlenszerűen néha nem az ütközési lehetőségek számát növelné meg, hanem megnyitna egy ajtót a játéktér határán, ahol ki lehetne menni egy kisebb folyosóra, viszont ez a folyosó nem lenne látható, csak az, hogy mi hol vagyunk benne, és persze a kedves szörnyike, ha odatéved.