Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 105147 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #195 on: 2015.August.28. 22:53:34 »
Annyira, hogy a krapek már COLOR 2 ként jelenik meg.
:smt041
Kíváncsian várom a folytatást!

Valahol írtátok, hogy 4 színt is ki lehet hozni a karakteres képernyőből. Nem tudom, itt lehetne-e ilyet, vagy az csak text 80-as üzemmódban lehet-e.
Mert 4 szín talán elég is lenne. De nyilván attribútum módból is sokat ki lehetne hozni, pl. Endi kedvencét, hogy a pálya falai szép fokozatos színátmenetesek lennének.
Attribútum módhoz, gondolom, sok mindent át kéne írni a programban, pl. a mostani spoke és speek részeket biztos. De egyelőre a karakteres módból megpróbálunk minél többet kihozni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #196 on: 2015.August.29. 07:30:50 »
Ez még nem működik rendesen de lehet mozgatni.
A TEXT 80 már az is grafikus lesz de még utána nézek pontosan.

UI.: Nézegettem a programlistát. Már egyre kevésbé tudom követni, mi van benne, mert sok utasítást lecseréltél SPOKE-ra és SPEEK-re. :D Azt hiszem, egyelőre teljesen át is adom a terepet.
Pedig de írtad a programot én csak az adott sorhoz írtam a SPEEK féle módot.

Készíthetnél pár karakter változatot PL szörny jobbra, balra halad ?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #197 on: 2015.August.29. 10:29:25 »
A TEXT 80 már az is grafikus lesz de még utána nézek pontosan.
TEXT 80-ba ezt a játékot nem érdemes áttenni, nagyon csúnyán mutatna.

Quote
Pedig de írtad a programot én csak az adott sorhoz írtam a SPEEK féle módot.
Ez majdnem olyan, mintha gépi kódban újraírnád. :D De ez a jó, ez kell!

Quote
Készíthetnél pár karakter változatot PL szörny jobbra, balra halad ?
Ahogy most van, úgy is jó, de persze, miért ne?

Nem érdemes szerintem zip-be tömöríteni a basic programot, amúgy is nagyon pici helyet foglal. Itt a szerveren is nem tudom, mennyi gigabájt hely van.

UI.: Lefordítottam Zzzippel, nagyon állat! Már játszhatatlanul gyors. A szörnyeknek egyelőre nincs hangja, az nem tudom, mennyit lassítana majd. Amikor bogyókat felveszünk, jelentősen lelassul, talán a hang miatt?
Elhalálozáskor nagyon sokáig villog a krapek, ennek a töredékrésze is elég lenne Zzziphez.
« Last Edit: 2015.August.29. 10:41:59 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #198 on: 2015.August.29. 15:53:10 »
Készíthetnél pár karakter változatot PL szörny jobbra, balra halad ?
Megvan. [ Guests cannot view attachments ] Ha még az a verzió az aktuális, amit ide feltöltöttél, azzal össze tudod merge-elni.
Milyen karakterek kellenének még? A szörny fel-le haladásához gondolom, nem kell külön.
Krapek jobbra-balra is kéne?

[ Guests cannot view attachments ]

UI: Terveztem krapekokat is: [ Guests cannot view attachments ]

[ Guests cannot view attachments ]
« Last Edit: 2015.August.29. 16:08:00 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #199 on: 2015.August.29. 21:04:38 »
Nem érdemes szerintem zip-be tömöríteni a basic programot, amúgy is nagyon pici helyet foglal. Itt a szerveren is nem tudom, mennyi gigabájt hely van.

UI.: Lefordítottam Zzzippel, nagyon állat! Már játszhatatlanul gyors. A szörnyeknek egyelőre nincs hangja, az nem tudom, mennyit lassítana majd. Amikor bogyókat felveszünk, jelentősen lelassul, talán a hang miatt?
Elhalálozáskor nagyon sokáig villog a krapek, ennek a töredékrésze is elég lenne Zzziphez.
Azért rakom zipbe mert a böngésző képnek tekinti és nem látom, hogy letöltötték már vagy csak megnézték.
A szörnyeknek most van valami hangjuk.
Az elhalálozáskor villogás 1600 ról 1000 re vettem egyébkét a  DEF LOST ban megtalálod ha megírod mekkora az ideális módosítom.
A karakterek még nincsenek be helyezve de szerintem be lehet
De a szörnyeknél tudsz inkább olyat, hogy az uszályuk lobogjon ?
Mert mindegyik szörnynek külön kell így kiírni úgy meg mindegyik szörny 1 karakter lenne.

Ha a "H862" verzió működik nincs hiba akkor ritkítom a felesleges sorokat.és lesz belőle "I" verzió.
Vissza jelzést kérek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #200 on: 2015.August.29. 23:16:11 »
Már lassan a vége felé közeledünk!

A szörnyeknek most van valami hangjuk.
Valami nem stimmel, mert mindig ugyanazt a hangot adják, basicben és zzzippelve is. Az a baj, nem ismerem ezeket az új változókat. Szóval a lényege, hogy a PITCH után az X és Y koordináta összege volt, és még ehhez hozzá kell adni kb. 20-at, hogy ne legyen túl mély sosem a hang.

Quote
Az elhalálozáskor villogás 1600 ról 1000 re vettem
Nem próbálgattam, de szerintem 200 is bőven elég lenne.

Quote
De a szörnyeknél tudsz inkább olyat, hogy az uszályuk lobogjon ?
Az a baj, túl kicsik a szörnyek, nehéz ekkora területen rajzolni is valamit. Talán még fogok próbálkozni, de kevés esélyt látok.

Quote
Mert mindegyik szörnynek külön kell így kiírni úgy meg mindegyik szörny 1 karakter lenne.
Ezt nem értem teljesen. Egyébként is mindig ki kell írni a képernyőre mindegyik szörnyet külön-külön, nem?

Quote
Ha a "H862" verzió működik nincs hiba akkor ritkítom a felesleges sorokat.és lesz belőle "I" verzió.
Vissza jelzést kérek.
Eddig oké minden. A sebességet kéne még visszafogni. Két szint között is túl gyorsan vált, így a zene nem tud lemenni.

Elképzelhető, hogy a 1100-ás sor végéhez (SOUND) hozzá kéne írni: ...DURATION 1,INTERRUPT. És ugyanígy a 1211. sor végére is ... SOURCE 1,INTERRUPT. Bár a sebesség ennél valószínűleg jóval kisebb lesz, de a jelenlegi nagy sebességnél ezek a rövid hangok olyan gyorsan jönnek egymás után, hogy összeadódnak és akkor is szól még, amikor nem kell.

Így fest Zzzippel az utolsó változat: [ Guests cannot view attachments ]
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #201 on: 2015.August.30. 08:05:18 »
Valami nem stimmel, mert mindig ugyanazt a hangot adják, basicben és zzzippelve is. Az a baj, nem ismerem ezeket az új változókat. Szóval a lényege, hogy a PITCH után az X és Y koordináta összege volt, és még ehhez hozzá kell adni kb. 20-at, hogy ne legyen túl mély sosem a hang.
Az 1211 sorba raktam most úgy van a szörny helyzete a képernyőn (SZOR(A)-SVM)= 1-34 1.sor 35-68 2.sor...
Írtam a hanghoz nem nagyon értek.

Nem próbálgattam, de szerintem 200 is bőven elég lenne.
Megtörtént

Ezt nem értem teljesen. Egyébként is mindig ki kell írni a képernyőre mindegyik szörnyet külön-külön, nem?
A koordinátákat tartalmazza a SZOR(A) debekel vezetnem egy halom IF melyik szörny merre halad és akkor azt a karaktert kell kiírni most csak a szörnyt kell kiírni egyfajta karaktert.

Eddig oké minden. A sebességet kéne még visszafogni. Két szint között is túl gyorsan vált, így a zene nem tud lemenni.

Elképzelhető, hogy a 1100-ás sor végéhez (SOUND) hozzá kéne írni: ...DURATION 1,INTERRUPT. És ugyanígy a 1211. sor végére is ... SOURCE 1,INTERRUPT. Bár a sebesség ennél valószínűleg jóval kisebb lesz, de a jelenlegi nagy sebességnél ezek a rövid hangok olyan gyorsan jönnek egymás után, hogy összeadódnak és akkor is szól még, amikor nem kell.
Ezt a részt kérlek próbáld te megoldani mert te tudsz Zzzip elni.
A végeredményt beillesztem.

Volt régen egy karakter tervező BASIC program ami nagyban lehetett 8*9 hálós területen készíteni.
Majd ki írta a karakter számait ?
« Last Edit: 2015.August.30. 08:19:17 by Ferro73 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #202 on: 2015.August.30. 11:08:55 »
Volt régen egy karakter tervező BASIC program ami nagyban lehetett 8*9 hálós területen készíteni.
A demokazettán volt ilyen (innen letölthető, Ep128 Demonstration Cassette), vagy ez: [ Guests cannot view attachments ] Utóbbi nem írja felül induláskor a már átdefiniált karaktereket, így azok tovább szerkeszthetők, és pl. basic programként is el lehet menteni a set character utasításokat. Mentés után törölni kell az utolsó 4 rem sort és még egyszer el kell menteni, csak akkor lesz tokenizált formában a set charactereket tartalmazó program, és csak így merge-lhető össze más programmal. Hm, bár nem lenne rossz azt sem megcsinálni, hogy a karakterdefiniáló eleve tokenizáltan mentsen. A lényeg, az N (next) billentyűvel hívható le az a karakter (kiválasztható a kurzorral), amit át akarsz definiálni, és az R (recall) billentyűvel hívható le valamelyik karakternek az alakja, ezt is kurzorral lehet kiválasztani.

A többi említett dologgal még kísérletezem. Nemsokára feltöltök egy újabb verziót, addig a régebbihez ne írj hozzá!

UI.: Jelenleg így fest Zzzippel. [ Guests cannot view attachments ]
Most nem pont olyan a szörnyek hangja, mint volt, hanem valami más, de így nagyon jó! És ez a nagy sebesség is kihívás, talán így lenne a legjobb? :D De persze ezen lassítani kell azért majd tovább.

UI2.: A jelenlegi verzióban a 3. szinten a jobb felső szörny be van ragadva: [ Guests cannot view attachments ]
Még picit piszkálgatom a programot, aztán feltöltök egy újabb verziót, abban majd lehet ezt is javítani.

UI3.: A pálya teljesítésekor, amikor 0 lesz az összeszedendő bogyók száma, a krapek alakja szörny karakterre vált. Megpróbáltam megváltoztatni, a SPOKE-ba 37 helyett 32-t írtam, mert a krapekkiíró eljárásnál is ez a szám volt. Viszont így meg szóköz jelenik meg a helyén. A következő sor a kérdéses:
[ Guests cannot view attachments ]
Oda a legvégére milyen számot kéne írni? (DEF BRAVO eljárás) Egyelőre beírok 112-t, mert ez a "p" karakter kódja, ami kell oda, de nem tudom, karakterkód szerint működik-e ez a spoke, vagy valami más elven.
« Last Edit: 2015.August.30. 12:15:57 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #203 on: 2015.August.30. 15:27:08 »
Egy szó mint száz, itt a következő változat, főleg lassításokkal.
A varázstabcinak van egy újabb hatása is: Ha 3-nál többet vettünk fel, akkor megnyílik egy ajtó, és a képernyő jobb alsó részébe is bemehetünk. Persze a szörnyek is bemehetnek oda. Újabb varázstabcival az ajtó becsukódik, és ha a szörny bent volt, bent marad. Ennek még az a hibája, hogy elhalálozáskor vagy új pályára jutáskor nem írja felül szóközzel az oda bekerült szörnyeket, és ha a krapek ott volt éppen, azt sem írja felül. Az oda épp bekerült bogyókat nem kéne felülírni, kár lenne értük, érdekesebb így, csak a szörnyeket és a krapekot kéne törölni onnan.
Időnként egy-egy szörny megdermed, ez még a gond. Egyébként jól működik!

A legújabb verzió Zzzippel: [ Guests cannot view attachments ]

UI: Tesztelés céljából több varázstabcit tettem az első pályára. Lehet, így már kicsit másképp kéne a pályákon elosztani a varázstabcikat, és minden pályára kéne.
Lehetne még pár dolgot beletenni, pl. ha sokáig nem veszünk fel tabcit, akkor hozzáad a felveendő tabcik számához (PO változó). Vagy véletlenszerűen megjelenne néha egy bizonyos helyen varázstabci.
Egyéb hatásaik is lehetnének a varázstabciknak. Akár pl. kicsit feljebb is nyithat még egy kaput a jobb oldali részhez. Vagy a szörnyek megállnának egy időre. Vagy mi lassulnánk le. Vagy letörölne néhány bogyót a képernyőről, vagy épp bogyókat, esetleg varázstabcikat tenne le, netalán a képernyő jobb oldalán lévő részhez az egész falat eltüntetné. Vagy falakat tüntetne el, esetleg tenne a pályára, stb. El lehetne még szórakozni.
Gondolkozom bónusz pályán is, ami a bombázó játékhoz lenne hasonló. A krapek szállna, mint a repülő, és a szörnyekből felépülő házakra kéne varázstabcikat dobálni. Simán meg lehetne csinálni, csak férjen is bele a programba és lefordítsa a Zzzip.
« Last Edit: 2015.August.30. 15:46:09 by szipucsu, Reason: Van újabb verzió. »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #204 on: 2015.August.30. 15:44:54 »
Picit faragtam még a legújabb verzión, itt van: [ Guests cannot view attachments ]

Szerintem ha "Nagyítható thumbnail a hozzászólásban"-t állítunk be, nem érzékeli képnek.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #205 on: 2015.August.30. 17:50:39 »

UI2.: A jelenlegi verzióban a 3. szinten a jobb felső szörny be van ragadva: (Attachment Link)
Még picit piszkálgatom a programot, aztán feltöltök egy újabb verziót, abban majd lehet ezt is javítani.
Ennek az az oka, hogy zsákutcában van
Erre az a szabály forduljon vissza amerről jöt igen de jobbra indulna ezért fordulnia kellene balra viszont ott a fal ilyenkor nemlép sehova viszont az irány marad, ellenőrzés zsákutca ... fordulj ... fal.. nem lép.
Megoldás az 5825. sor ... THEN GOTO 5690

UI3.: A pálya teljesítésekor, amikor 0 lesz az összeszedendő bogyók száma, a krapek alakja szörny karakterre vált. Megpróbáltam megváltoztatni, a SPOKE-ba 37 helyett 32-t írtam, mert a krapekkiíró eljárásnál is ez a szám volt. Viszont így meg szóköz jelenik meg a helyén. A következő sor a kérdéses:
(Attachment Link)
Oda a legvégére milyen számot kéne írni? (DEF BRAVO eljárás) Egyelőre beírok 112-t, mert ez a "p" karakter kódja, ami kell oda, de nem tudom, karakterkód szerint működik-e ez a spoke, vagy valami más elven.
Az jó de ha 112+128 írsz akkor a krapek színe nemfog pulzálni.

A PRINT_MENU direkt ilyen a DOT COLLECTOR TURBO EDITION képe ?
Mert szerintem nincs még kész.

A varázstabcinak van egy újabb hatása is: Ha 3-nál többet vettünk fel, akkor megnyílik egy ajtó, és a képernyő jobb alsó részébe is bemehetünk. Persze a szörnyek is bemehetnek oda. Újabb varázstabcival az ajtó becsukódik, és ha a szörny bent volt, bent marad. Ennek még az a hibája, hogy elhalálozáskor vagy új pályára jutáskor nem írja felül szóközzel az oda bekerült szörnyeket, és ha a krapek ott volt éppen, azt sem írja felül. Az oda épp bekerült bogyókat nem kéne felülírni, kár lenne értük, érdekesebb így, csak a szörnyeket és a krapekot kéne törölni onnan.
A krapek azért marad ott pálya váltásnál mert a 8315. sorban a 32 helyett más értéket írtál.
ugyan ez a helyzet elhalálozás esetén
Javaslat
7621 SET #102:COLOR 3,59
7622 SPOKE 255,MAN,32                    ; KARPEK SPACE
7623 FOR A=1 TO 4
7624    SPOKE 255,SZOR(A),32          ;szörnyek SPACE
7625 NEXT A

8412 SPOKE 255,MAN,32                    ; KARPEK SPACE
8413 FOR A=1 TO 4
8414    SPOKE 255,SZOR(A),32          ;szörnyek SPACE
8415 NEXT A

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #206 on: 2015.August.30. 21:37:20 »
Megcsináltam a módosításokat.
Ha most a 80-as évekbeli EP-s programírók lennénk, mehetne a program a boltokba. De mivel maximalisták vagyunk, még dolgozunk rajtuk. :D

Az első 2-3 pálya szerintem rendben van nagyjából, a többit át kéne tervezni ehhez a játékmenethez.
A színek minden pályán megfelelőek? A krapek színe is lehetne minden pályán más, ami leginkább hozzáillik.

Ami még fura, a hang. Nem tudom, a gyorsulás miatt van-e, de nem mindig hallatszik mindegyik szörny hangja szerintem. És a lépések zaja sem hallatszik akkor, amikor bogyót veszünk fel. Ez miért lehet? Azt a részt akkor pont átugorja a program?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #207 on: 2015.August.30. 22:36:38 »

Az első 2-3 pálya szerintem rendben van nagyjából, a többit át kéne tervezni ehhez a játékmenethez.
A színek minden pályán megfelelőek? A krapek színe is lehetne minden pályán más, ami leginkább hozzáillik.
Akkor az össze pályához a DATA  papír szín,tinta1 szín, tinta2 szín, BORDER, "pályanév"
Egyébként a 2. pályánál a krapek egy falon kezd cseréld fel középen a falakat.
A DOT COLLECTOR TURBO EDITION képet meg csinálhatnád vagy ez így rendben?

Ami még fura, a hang. Nem tudom, a gyorsulás miatt van-e, de nem mindig hallatszik mindegyik szörny hangja szerintem. És a lépések zaja sem hallatszik akkor, amikor bogyót veszünk fel. Ez miért lehet? Azt a részt akkor pont átugorja a program?
A szörnyeknek van hangja BASIC ban hallani is.
A lépéseknél ha pontra lépsz akkor átugorja.
Megoldás: 1100 !IF.....
860- a CASE 1; CASE 2;CASE 4; CASE 8 sorok következő sorába illeszd be a SOUN SORCE 3,ENVELOPE 4,INTERRUPT
és hallani a lépteket.
A WARTEN helyet próbáltad a WAIT x      x=másodperc ?


 

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 9898
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #208 on: 2015.August.30. 22:48:52 »
BORDER, "pályanév"
A border is kell? Az ugyanolyan mindig, mint a háttér.

Quote
A DOT COLLECTOR TURBO EDITION képet meg csinálhatnád vagy ez így rendben?
Mi nem jó azon a képen?

Quote
A WARTEN helyet próbáltad a WAIT x      x=másodperc ?
Az eleve basicben sem működik megbízhatóan. Eleve maga a wait utasítás hibás. Pl. wait 1-re valamikor egy másodpercet vár, valamikor semmit. Nem lehet rá adni. Itt ráadásul 1 másodpercnél jóval rövidebb várakozások kellenek sokszor.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP lover
  • *
  • Posts: 967
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #209 on: 2015.August.30. 22:57:36 »
A border is kell? Az ugyanolyan mindig, mint a háttér.

Bocsi elnézte DATA  pálya szám,papír szín,tinta1 szín, tinta2 szín, "pályanév"

Mi nem jó azon a képen?
Hát én nem tudom mit akarsz ezzel ábrázolni.

Az eleve basicben sem működik megbízhatóan. Eleve maga a wait utasítás hibás. Pl. wait 1-re valamikor egy másodpercet vár, valamikor semmit. Nem lehet rá adni. Itt ráadásul 1 másodpercnél jóval rövidebb várakozások kellenek sokszor.
Igazad van