Van kettő sor amit meg kellene változtatni mert ezek meglétével nem szüntethetek meg változókat.
ezek a sorok:
1210
Ez a szörnyek "háttérzaját" adja. A hangmagasságot az adja, hogy az a*2-höz még hozzáadja a függőleges és a vízszintes koordinátáját is a szörnynek. Ha jól sejtem, a SZO1(A) és SZO2(A) tömböket szeretnéd megszüntetni. Ez a két tömb tartalmazza a függőleges és vízszintes koordinátáját egy-egy szörnynek. Sejtésem szerint te a SZOR(A) tömbbel helyettesítenéd ezt az egészet. Valahogy biztos ki lehet számolni ebből is azt, ami a PITCH után meg van adva. Meg tudod csinálni? Tippem szerint valami olyasmi lenne, hogy ... PITCH A*2+SZOR(A)/34, vagy ilyesmi, de nem tudom pontosan.
Ha nagyon bonyolult, REM-elheted, és majd kikísérletezzük, mi legyen vele.
7310
Itt a PITCH 20+X helyett simán beírható, hogy PITCH 25. Egy korábbi verzióban vissza is írtam ezt, csak nem azt írtad tovább. Ez a varázstabci felvételének a hangja. Felesleges, hogy magasabb hangja legyen, ha a képernyőn lejjebb vesszük fel.
UI.: Nézegettem a programlistát. Már egyre kevésbé tudom követni, mi van benne, mert sok utasítást lecseréltél SPOKE-ra és SPEEK-re.
Azt hiszem, egyelőre teljesen át is adom a terepet.
Apró megjegyzés, hogy a varázstabci villogásához valami érdekesebb, animált jellegű karakterek váltogathatnák egymást, tehát tényleg azt a látszatot keltené, mintha mozogna, pl. forogna a varázstabci. Viszont, ha grafikus módba írjuk át később a játékot, ez sajnos nem fog működni, mert ez csak karakteres képernyőn működik.
Ez a SPEEK-es módszer mennyire érzékeli, ha színes karakter van a képernyőn? Mert ha nem zavarja, akkor lehetnének mondjuk a falak és a bogyók és varázstabcik 1-es színűek, a krapek és a szörnyek 2-es színűek. Vagy a krapek és a falak 1-es színűek, a szörnyek, bogyók és varázstabcik 2-es színűek? A kérdés, egyáltalán használható-e a SPEEK-es módszer a színes karakterekkel. Ha igen, akkor gondolom, egy SPOKE-kal azt is meg lehetne csinálni, hogy egyből színes karaktert biggyesszen a képernyőre.