Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 150721 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #150 on: 2015.August.23. 19:42:07 »
Igazából ezt a részt már kb. 20 éve írtam, és csak átemeltem ebbe a játékba. Szóval már értelmezni én se tudnám jobban, de leírom, mire emlékszem.

Az 1460-1680 rutinban a szabályok:
Ha csőben, folyosón megy akkor folytassa az utat.
Ha közre van fogva ne mozduljon.
Így van.

Quote
Ha a cső, folyosó végére ért forduljon vissza.
Ha jól értem, amire gondolsz, ez is igaz. Tehát itt a zsákutcára gondoltál? De úgy emlékszem, a zsákutca sem külön eset. Nem tud tovább menni, és megnézi, merre van út, és amerre tud, arra megy. Legalábbis így emlékszem.

Quote
Ha RND
0 és FEL engedi akkor FEL egyébként ... ?
1 és LE engedi akkor LE egyébként ... ?
2 és JOB engedi akkor JOB egyébként ... ?
3 és BAL engedi akkor BAL egyébként ... ?
Ez akkor van, ha nem csőben van, tehát több út közül választhat, és véletlenszerűen eldönti, merre menjen kereszteződéseknél.

Quote
Kérdés ha két szörny ütközik mi van akkor?
Semmi, ezzel nem foglalkozik. Mozognak egymáson, mintha mi se történt volna. Lassítaná, ha erre is figyelnie kéne.
Lehet egyébként, hogy itt van a kutya elásva? Már a címképernyőn a SPEEK-es módszerrel láttam olyat, hogy egyik szörny beszorította a másikat egy zsákutcába. Lehet, hogy a SPEEK-es módszerrel a szörnyek egymást is falnak nézik? Bár nem hiszem, mert a címképernyőn láttam egy-egy pillanatra csak úgy megálló szörnyeket. Már ha erre gondolsz, hogy ez a probléma.

Quote
Letudnád írni a szabályokat amit nem tudtam értelmezni?
Van más is benne? Azok az "egyébként"-ek nem tudom, mik.

Még az jutott eszembe, hogy erre a PRINT #102... GET #102 -féle módszerre jellemző, hogy sok karaktert nem tud felismerni. A betűket, számokat biztosan felismeri. De bizonyos karaktereket nem tud felismerni és vagy üres karakternek, vagy szóköznek, vagy nem tudom már, minek értelmezi. Ilyenek az ALT-tal együtt leütött billentyűkhöz tartozó karakterek is többek között, meg még ki tudja mik, és a nem tintaszínű karakterek is. Pont ezért nem lehetett színezni. Lehet, hogy a SPEEK többféle karaktert ismer fel?
Viszont, most jut eszembe, a fal lehetett volna más színű a játékban. Azokat az elemeket már a KEP$ változóból olvassa ki. De ehhez előbb a KEP$ változóba is be kell varázsolni valahogy a pályát, és ahhoz viszont nem jó, ha már színes. De bonyolult ez... :D
« Last Edit: 2015.August.23. 19:49:42 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1015
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #151 on: 2015.August.23. 20:08:58 »
Lehet egyébként, hogy itt van a kutya elásva? Már a címképernyőn a SPEEK-es módszerrel láttam olyat, hogy egyik szörny beszorította a másikat egy zsákutcába. Lehet, hogy a SPEEK-es módszerrel a szörnyek egymást is falnak nézik? Bár nem hiszem, mert a címképernyőn láttam egy-egy pillanatra csak úgy megálló szörnyeket. Már ha erre gondolsz, hogy ez a probléma.
Igen  a szörnyt a szörnynek falnak használja
Akkor módosítom és meglátjuk.
Egyébkét a menünél kellő gyorsak így a szörnyek BASIC ban ?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #152 on: 2015.August.23. 20:45:49 »
Igen  a szörnyt a szörnynek falnak használja
Akkor módosítom és meglátjuk.
De még az is lehet, a játékban még érdekesebb lenne, ha falnak tekintenék egymást a szörnyek. Bár bizonyos pályáknál lehet gond, ahol emiatt a végtelenségig mozognának ugyanúgy.

Quote
Egyébkét a menünél kellő gyorsak így a szörnyek BASIC ban ?
BASIC-ben? Tehát Zzzip nélkül?
Zzzippel szerintem jó a sebesség.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1015
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #153 on: 2015.August.23. 21:02:21 »
Na módosítottam így már egészen más a helyzet.
Működik javítottam a szörnyek mindig mozduljanak amerre út van.


Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #154 on: 2015.August.24. 01:51:40 »
Na módosítottam így már egészen más a helyzet.
Működik javítottam a szörnyek mindig mozduljanak amerre út van.
Pár aprósággal kiegészítettem, foltozgattam. Kicsit viccesebb lett.
Többek között megcsináltam, hogy a varázstabci hangmagassága attól függ, függőlegesen hol vagyunk a képernyőn. Ha lejjebb vesszük fel, magasabb a hangja. Nem tudom, ennek van-e értelme. Lehet, hülyeség, és ki kéne venni.

Akkor most már játék közbenre is bele lehetne már rakni a SPEEK-es módszert a szörnyek mozgásához és a krapek mozgatásához is?

Olyannak van értelme, hogy a szörnyek "zaja" arról az oldalról legyen hangosabb, amerre a képernyőn vannak? Vagy ugyanez a krapekra, esetleg a bogyókra is? Plusz számítás a programnak, talán beleférne, ha jól felgyorsítjuk a SPEEK-es módszerrel.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1015
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #155 on: 2015.August.24. 05:52:08 »
Többek között megcsináltam, hogy a varázstabci hangmagassága attól függ, függőlegesen hol vagyunk a képernyőn. Ha lejjebb vesszük fel, magasabb a hangja. Nem tudom, ennek van-e értelme. Lehet, hülyeség, és ki kéne venni.
Nem rossz ötlet de nem vagyunk búvárok.

Akkor most már játék közbenre is bele lehetne már rakni a SPEEK-es módszert a szörnyek mozgásához és a krapek mozgatásához is?
Végül is lassan belelehet ha a menünél nincs BUG.

Olyannak van értelme, hogy a szörnyek "zaja" arról az oldalról legyen hangosabb, amerre a képernyőn vannak? Vagy ugyanez a krapekra, esetleg a bogyókra is? Plusz számítás a programnak, talán beleférne, ha jól felgyorsítjuk a SPEEK-es módszerrel.
Értelmét nem látom mert 1. minden szörnynek külön hang kellene 2. nem teljes szélességű a pálya így a vizuális hatás nincs összhangban.

Javaslat
Ha a program képét 33 -> 34 re növelnéd a menü táblán középre tudna kerülni a cím felírat.

Offline Zozosoft

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 14776
  • Country: hu
    • http://enterprise.iko.hu/
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #156 on: 2015.August.24. 10:49:50 »
a kép videómemória-beli helye nagyon sok mindentől megváltozhat...
fixre nem szabad állítani, ki kell olvasni az lpt táblából, csak úgy lesz jó mindenhol!
Így van!

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #157 on: 2015.August.24. 11:08:10 »
Értelmét nem látom mert 1. minden szörnynek külön hang kellene 2. nem teljes szélességű a pálya így a vizuális hatás nincs összhangban.
Nem lenne baj, ha minden szörnynek külön hangja lenne, mert ugyanaz a programrész adja mindegyik szörnynek a hangot. Arra viszont én is gondoltam, hogy nem nagy szélességű a pálya, és ezért nem lenne akkora poén.

Quote
Ha a program képét 33 -> 34 re növelnéd a menü táblán középre tudna kerülni a cím felírat.
Állati érdekes dolog történt. :D Megnöveltem a játékteret, ahogy mondtad, és két szörny kijjebb került. Két koordinátával arrébb került a startpozíciójuk, pedig ezen nem változtattam. Nyilván a SZOR(x) és a VM változó tartalma felelős ezért, de azok nem tudom, hogyan működnek, mit csinálnak. Mellékelem a módosításom.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1015
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #158 on: 2015.August.24. 20:54:09 »
Javítottam 34 széles képernyőhöz.
Most alakíthatód bátran.
Hétvégén megpróbálom átalakítani a játékot is SPEEKesre.
Addig tervezz javíts, gyorsítok a rutinokon ahol lehet.
Ha meg akadsz írj. Itt leszek.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #159 on: 2015.August.24. 21:35:04 »
Hétvégén megpróbálom átalakítani a játékot is SPEEKesre.
A SPEEK-esre alakítás nagyon bonyolult? Mert megcsinálhatom én is. Ha jól sejtem, van egy képlet ( SPEEK(255,akármennyi*X+Y,akármennyi) ), valami ilyesmi, és ez tartalmazza az X,Y koordinátánál található cucc kódját. Ezt kell beírni IF-ek meg ilyesmik után, ugye? Vagy ennél bonyolultabb?
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1015
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #160 on: 2015.August.24. 21:43:30 »
Nagyából igen próbálkozz és ráfogsz jönni a csínyára.
Láttad én, hogy csináltam csak azt kövesd.
A buktatok én a "kutyákat" te ismered.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #161 on: 2015.August.25. 15:03:10 »
Javítottam 34 széles képernyőhöz.
Az a baj, ez csak exos21 és basic21 mellett fut rendesen. Nálam exos323 vagy valami hasonló mellett rossz helyen jelentek meg a szörnyek a menüben.
Nem lehetne majd úgy megcsinálni, hogy minden verzióval működjön? Úgy, hogy először valahogy lekérdezi, hol van az a hely a memóriában, ahonnan SPEEK-elni akarunk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline endi

  • EP addict
  • *
  • Posts: 7298
  • Country: hu
  • grafikus, játékfejlesztõ, programozás, scifi, tudományok, vallás
    • Honlapom
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #162 on: 2015.August.25. 17:58:55 »
egy zzzippelt spoke vs poke illetve speek vs peek sebesség mérésre kíváncsi lennék
Vigyázat! Szektás vagyok! :)

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1015
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #163 on: 2015.August.25. 19:27:11 »
egy zzzippelt spoke vs poke illetve speek vs peek sebesség mérésre kíváncsi lennék
POKE szerintem csak a 0 lapig lehet használni vagy esetleg még 1. lapot.
SPOKE mindegyik szegmenst eléri.
Emiatt nem használtam soha a Zzzipt
 
Az a baj, ez csak exos21 és basic21 mellett fut rendesen. Nálam exos323 vagy valami hasonló mellett rossz helyen jelentek meg a szörnyek a menüben.
Nem lehetne majd úgy megcsinálni, hogy minden verzióval működjön? Úgy, hogy először valahogy lekérdezi, hol van az a hely a memóriában, ahonnan SPEEK-elni akarunk.
Egyszer már csináltam ilyet a "d" vagy "e" verzióban.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10095
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #164 on: 2015.August.25. 21:49:02 »
Egy helyen lecseréltem a PRINT #102,AT... GET #102:A$ parancsokat SPEEK-re. Látszólag nem szúrtam el semmit és működik. Ugyanígy mehet akkor minden helyen?

[ Guests cannot view attachments ]

Kicsit bütyköltem még a legutóbbi verzióval. Majd ha említésre méltó változások is lesznek, felteszem. Egyelőre a SPEEK-esítést folytatom tovább, ha így jó.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos