Welcome, Guest. Please login or register.


Author Topic: Dot Collector - Turbo Edition (Read 148635 times)

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #120 on: 2015.August.21. 20:08:48 »
Akkor most a "g4" az alap verzió?
Igen!
Én a korábbi verziókat betettem egy "old" nevű almappába.

Az jutott még eszembe, hogy léteznek eljárások, melyekkel labirintust lehet generálni. Itt a pálya sem olyan nagy, és még zzzippelve is lesz a program. Nem lehetne ilyet bedobni? Istvánnak volt ilyen eljárása, de az emlékeim szerint LUA-ból futott.
Itt mondjuk a falra is figyelni kéne, hogy megfelelően legyenek a vonalak benne, ha a program generál labirintust.

Még egy ötlet: ahogy megyünk előre újabb pályákra, picivel mindig magasabb lenne a hang, ahogy a sebesség is szép lassan nőne. Ez némi plusz számítással jár, de talán nem vészes.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #121 on: 2015.August.21. 20:17:48 »
Az jutott még eszembe, hogy léteznek eljárások, melyekkel labirintust lehet generálni. Itt a pálya sem olyan nagy, és még zzzippelve is lesz a program. Nem lehetne ilyet bedobni? Istvánnak volt ilyen eljárása, de az emlékeim szerint LUA-ból futott.
Itt mondjuk a falra is figyelni kéne, hogy megfelelően legyenek a vonalak benne, ha a program generál labirintust.
Még egy ötlet: ahogy megyünk előre újabb pályákra, picivel mindig magasabb lenne a hang, ahogy a sebesség is szép lassan nőne. Ez némi plusz számítással jár, de talán nem vészes.
[/quote]
Be kellene rakni egy FOR/NEXT ciklust  a programba megnézni mekkorát lehet még beilleszteni várakozásra az 1. pályán ami még elfogatható.Persze Zzzip-n tesztelve.
Ezután már csak elkel osztani a pályák számával és annyival csökkenteni a FOR/NEXT ciklust.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #122 on: 2015.August.21. 22:20:17 »
Kicsit belegondoltam ebbe a programozástechnikába. Pl. a Hamika is sokkal szebben van megírva.
Nagyon leegyszerűsítve, a főprogramnak valahogy így kéne kinéznie:

Code: [Select]
100-1990 főmenü, címképernyő, egyebek
2000 FOR A=1 to 9 (szintek száma)
2010   CALL PÁLYAKIRAJZOLÁS
2020   DO
2030     CALL SZÖRNYMOZGÁS
2040     CALL IRÁNYÍTÁS
2050   LOOP UNTIL .......
2060 NEXT A
2070 PRINT "YOU ARE CRAZY, YOU HAVE COMPLETED ALL THE LEVELS, CONGRATULATIONS!"
2100 ! DEF blokkok, DATA sorok, egyebek

Különleges varázstabletták hatására kiugrana ideiglenesen a főprogramból, és ott pl. csak a CALL IRÁNYÍTÁS-t hívná meg, a szörnymozgás ki lenne kapcsolva, amíg hat a varázstabletta. Viszont ahogy most néz ki a program, úgy újra meg kéne írni az irányításos részt egy külön programrészben ehhez. Pedig jobb lenne, ha újra felhasználható lenne.
És a főcímképernyőből is csak a CALL SZÖRNYMOZGÁST kéne meghívni.
Így talán ugyanazok a részek ismétlődnek, amikor enélkül is meg lehetne oldani.
De lehet, ez a fenti módszer lassítaná a játékot, ha külön mindig meghívná a szörnymozgató és krapekirányító részt a programnak egy másik részéből.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #123 on: 2015.August.21. 23:06:55 »
Hasonlót akartam én is és mivel CALL / DEF .... használsz bárhova kerülhet.
Írj egy teszt programot úgy 200 ciklusnyi CALL/ DEF , GOSUB /RETUN és GOTO ra TIME meg méri.
Végül is nem jelentős főleg ha Zzzip-eled.

Na most kezded értelmezni/érteni a programozást.

Ha most elkezded újra írni akkor a SPEEK is könnyebben bekerülhet.

Könnyebb újat építeni mint a régit foltozgatni.
« Last Edit: 2015.August.21. 23:10:00 by Ferro73 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #124 on: 2015.August.21. 23:30:01 »
Ha most elkezded újra írni akkor a SPEEK is könnyebben bekerülhet.
Újra megírni biztos nem fogom. :D
Az a baj, szinte mindent kéne előre tudni, mit akarunk. Az említett varázstabletta miatt magát a programot is érdemes lenne máshogy felépíteni. És a "száguldozós varázstabletta" ötlete nemrég még sehol nem volt.
Egyelőre azt lenne jó megnézni, hogy a főcímképernyőn a szörnymozgás mennyiben van önállóan, mennyiben a játékban is alkalmazott eljárással megoldva. Mert célszerű lenne azt a szörnymozgást is teljesen azzal az eljárással intézni, mint játék közben.
Érdemes minél kisebb részekre "feldarabolni" a programot, hogy ezeket a kis részeket később esetleg máshonnan is meghívogassuk.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #125 on: 2015.August.21. 23:42:05 »
Mindent nem kell tudni csak azt hogy hogyan működik a program.
Utána már könnyebb új szabályokat be írni.
Nem én írtam ezt a programot mégis ahogy kezdem megérteni úgy tudom javítani.
Mivel az elején van egy kis hely így elkezdhetem előre pakolni ami hátul van.
Ha még van egy kis idő akkor folytatom a rendezést vagy ne.
Ahogy rendezem nem átláthatóbb a program ?

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #126 on: 2015.August.21. 23:50:30 »
Ha még van egy kis idő akkor folytatom a rendezést vagy ne.
Ahogy rendezem nem átláthatóbb a program ?
Igen, folytathatod a rendezést. És tényleg átláthatóbb.
Amit csak lehet, érdemesebb minél jobban megcsinálni, mielőtt belevágunk az attribútum módos verzióba.
Egy picit tartok attól, hogy túl sok lesz a sorszám és a Zzzip bicskája beletörik emiatt. Ezért is próbáltam több dolgot egyetlen sorba zsúfolni ott, ahol lehet.

Biztos nincs sok értelme, de azon is dilemmázom, jó-e a sok envelope number ott a def chars blokkon belül. Egy olyan merényletre is készülők, hogy egy varázstabletta hatására "elromlanak" a karakterek egy időre, és majd helyre kell újra állítani azokat, így újra meg kell hívni a chars eljárást. Viszont ehhez az envelope numberek-re nincs szükség újra. De gyakorlati jelentősége nincs.
« Last Edit: 2015.August.21. 23:53:34 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #127 on: 2015.August.22. 08:56:41 »
Az összes karaktert akarod vagy csak egy párat?
A CHARS lehetne DEFAULT_CHARS akkor visszaállítja és egy KRIKSZKARAKSZ_CHARS
A Zzzip nek mikor lesz a baja ha sok a sorszám vagy ha magas az?
Sok sor számmal tovább pörög kevéssé pedig sokáig.
BASIC-ben 9999 sor lehet ezt a Zzzip nek le kell kezelnie.

Akkor folytatom a rendezéseket.

Egy tipp, hogy jól működik az emu:
Betöltöd a programot TEXT 80 és LIST ha nem látsz rendellenességet akkor talán jó.

Biztos ami biztos én EXOS2.1 és BASIC2.1 használok igaz ezeknél nekem nem megy a Zzzip 1.2 még.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #128 on: 2015.August.22. 13:17:15 »
Az összes karaktert akarod vagy csak egy párat?
A CHARS lehetne DEFAULT_CHARS akkor visszaállítja és egy KRIKSZKARAKSZ_CHARS
Csak egy párat, amik a játéktéren vannak. Krikszkraksz chars nem kell, annál egyszerűbbre gondoltam, de nem lövöm le a poént.

Quote
A Zzzip nek mikor lesz a baja ha sok a sorszám vagy ha magas az?
Pontosan nem tudom, de én pont a Hungry Creature játékkal (a Dotturbo elődjével) jártam úgy, hogy Too many labels üzenetet adott a Zzzip. Ezért is csináltam úgy, hogy a karakterdefiníciók és az envelope number-ek külön betöltőben vannak, nem foglalják a főprogramban a helyet. De abban játékban beépített pályaszerkesztő is volt, ami jelentősen foglalta a helyet.
Tartok tőle, hogy itt sem lehet a DATA sorokat addig bővíteni majd, amíg akarjuk. Majd ha nagyon nem férnénk el, valamit kitalálunk, hogy összeszorítsuk a programot.
Átfutottam a Zzzip ismertetőjét, de nem találtam arra utalást, hogy mennyi sort tud kezelni.

Quote
Biztos ami biztos én EXOS2.1 és BASIC2.1 használok igaz ezeknél nekem nem megy a Zzzip 1.2 még.
Kicsit szomorú, hogy nem lehet az új exos-t használni. A memóriatesztnél "rengeteget" kell várni. :D
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #129 on: 2015.August.22. 13:57:38 »
Javítgattam és elkezdtem SPEEKelni igaz egyenlőre a MENÜ résznél.
Ezek csak probák.
A MENU résznél nem lassítja a programot látványosan a CALL mert csak alig alig van meg hívva.
Viszont a játékban nem valószínű de lehet lassulás.

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #130 on: 2015.August.22. 16:22:38 »
Javítgattam és elkezdtem SPEEKelni igaz egyenlőre a MENÜ résznél.
Még csak elkezdtem átnézegetni, de szebben néz ki, mint ami először volt.
Van a 370-es és nem sokkal utána a 760-as sorban egy CALL VAR_INI. Feltétlen szükség van mindkettőre? Bár végülis, ha működik, mindegy. Gondolom, a 760-as sorra vagy elé visszaugraszt egy GOTO és azért van ott szükség rá. Gondolom, nem elegáns megoldás, de hát én írtam meg így valamikor.

A VM változóra miért van szükség?

Látom, egyes sorokat szétszedtél több sorra. Esztétikailag tényleg jobb így. Én csak attól tartok, hogy túl sok lesz a sorszám a Zzziphez, ezért amit csak lehet, egyetlen sorba próbálok gyömöszölni.
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline ergoGnomik

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1341
  • Country: hu
  • Stray cat from Commodore alley
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #131 on: 2015.August.22. 17:13:26 »
A fejlesztés idejére szerintem jobb különszedni az utasításokat sorokra. Csak a végén érdemes összenyomorítani amit lehet, amikor már a végleges változatot készíted elő a kiadásra.

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #132 on: 2015.August.22. 17:41:15 »
A VM változóra miért van szükség?
Csak addig kell amíg a SPEEKkel próbálkozom.

Látom, egyes sorokat szétszedtél több sorra. Esztétikailag tényleg jobb így. Én csak attól tartok, hogy túl sok lesz a sorszám a Zzziphez, ezért amit csak lehet, egyetlen sorba próbálok gyömöszölni.
Addig amíg a Zzzip nem kiabál addig maradjon így.
A fejlesztés idejére szerintem jobb különszedni az utasításokat sorokra. Csak a végén érdemes összenyomorítani amit lehet, amikor már a végleges változatot készíted elő a kiadásra.

A 780 - 850 sor az mit akar jelenteni ? Valami maradvány ?

A 370. sort áthelyeztem 540 re mivel 550.- használja a változókat.
« Last Edit: 2015.August.22. 18:00:15 by Ferro73 »

Offline szipucsu

  • Global Moderator
  • EP addict
  • *
  • Posts: 10082
  • Country: hu
    • Támogató Támogató
    • Webnyelv.hu - Tanuljunk nyelveket!
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #133 on: 2015.August.22. 19:27:29 »
A 780 - 850 sor az mit akar jelenteni ? Valami maradvány ?
Oda soha nem jut el a végrehajtás?
A szörnyek irányát állítja be indulásnál. Megnézi, hol van mellettük fal. Volt egy bibi, mégpedig az, hogy a bogyókat is falnak nézte, és így valamelyik szörny el se indult.
Van egy olyan alapprobléma, hogy a KEP$ tömbben csak a pálya van benne, a falak. A bogyók nincsenek benne. A szörnyeknél ez nem is kellett, mert ők csak a falat nézik, és vagy bogyót tesznek maguk után, vagy szóközt. A bogyók azért sincsenek benne a KEP$ tömb értékében, mert akkor minden egyes bogyó felszedésénél vagy (szörny általi) lerakásánál módosítani kéne a KEP$ tartalmát, ami lassítaná a játékot. Viszont az is lassítaná, ha a szörny a falakat nem a KEP$ tömbből, hanem a képernyőről venné PRINT #102... és GET #102... utasításokkal. De mi már királyok vagyunk, mert ezeket mind helyettesíteni tudjuk a SPEEK-kel.

Azért néz ki olyan furán, hogy IF ... >"0", mert az olyan karakterekre vonatkozna az IF, melyek a "0" után vannak a kódjuk szerint. Tehát minden olyan karakterre igaz a feltétel, melyek kódja nagyobb, mint a 0-ás karakter kódja. Itt most azt hiszem, a varázstabci, a bogyó és a szóköz mint pályaelemek kódját akartam egy füst alatt elintézni. Írhattam volna azt, hogy IF ... ="<szóköz>" OR ... = "<bogyó>" THEN, vagy valami ilyesmi, csak az a sok OR úgy gondoltam, lassítaná az egészet.

Remélem, érthető. Tudom, bonyolult vagyok és összevissza gondolkodtam, azt se tudtam, mit akarok, lehet szidni. :D
« Last Edit: 2015.August.22. 19:32:50 by szipucsu »
100 SOUND SOURCE 2,STYLE 128,PITCH 25.2,SYNC 1
110 SOUND PITCH 25,SYNC 1
120 ! Videos

Offline Ferro73

  • EP addict
  • *
  • Posts: 1013
  • Country: hu
Re: Dot Collector - Turbo Edition
« Reply #134 on: 2015.August.22. 19:53:37 »
Amit leírtál azt értem de az már nem, hogy a MENÜ résznél miért nincs ilyen és mégis megy?

Folytatom a MENÜ SPEEK-kelését de mivel a régi rendszer kel használom nincs nagy változás.
Kel írnom egy a 1460- lévő programhoz hasonlót csak SPEEK-re és nem KEP$(x,y)
Jó ötlet a >"0" meglehet takarítani egy két OR -t