Kicsit tovább gondoltam az előbbi hozzászólásomat. Legyenek az alapfeltételezéseink hogy karakteres képernyőn fut a program, pl. 3X3-as mozgó objektumaink vannak, és csak négy irányban (fel, le, jobbra és balra) lehet mozogni, egyszerre egyetlen karakternyit. Ekkor egyszerűsíthető a törlés és rajzolás olyan módon, hogy irányonként külön rajzolást vezetünk be. Ha fel vagy le mozgunk, akkor kirajzolunk egy 3X4-es kiterjesztett objektumot, aminek a mozgás irányával ellentétes végén (le mozgásnál a tetején, fel mozgásnál az alján) üres karakterek vannak. Hasonlóképpen vízszintes mozgásnál egy 4X3-as kiterjesztett objektumot, aminek a mozgás irányával ellentétes vége szintén üres karaktereket tartalmaz.
Természetesen ha grafikus képernyőt használ a program, akkor nem ilyen egyszerű, de az elv alapjai kis módosítással valószínűleg használhatóak.