Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: szipucsu on 2022.March.14. 22:42:57

Title: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.14. 22:42:57
Immár az 5. részben nem csak a pályák újak, hanem a sebesség is gyorsul, ahogy egyre több bogyót összeszedünk. Így a szintek vége a legnehezebb. De nem olyan vészes, mint amilyennek tűnik.
Ez még inkább csak teszt verzió. Nekem még nem sikerült végigjátszani ezzel a gyorsuló sebességgel.
Teszek fel egy demót is az első pályáról.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 01:51:16
Ezekhez a pályákhoz nem jó a gyorsuló sebesség. Majd kell egy 6. rész olyan pályákkal, melyek "sebesen" is játszhatók.
Itt van az 5. rész végleges változata, normál sebességgel.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 08:58:58
a 302-313 szakaszt próbáltad a VIDEO_INI be integrálni?
         7541 step 1
BASIC ban működik.

Javaslat.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 10:26:52
dot5_3.txt
Kipróbáltam. Lefordul Zzzippel, be is töltődik, de valahol az elején megakad Invalid EXOS string-gel. Ugyanez volt a gond, amikor saját DEF blokkban volt. Csak az elején tűri meg a Zzzip. Rejtély, hogy miért.
Invalid exos string ugye csak akkor lehet, ha a fájlnévben valami oda nem való karakter van? Itt tölteni akar fájlból, először a karakterkészletet, utána a pontszámtáblát majd az envelope-okat, de a karakterkészlet betöltéséig sem jut el. A videolap megjelenik, ami mindent eltakar, aztán annyi.
Még arra tudok gondolni, hogy gépi kódú rutin tölti be a karakterkészletet, és ez valamilyen módon bezavar a videolap megnyitásába.
De szerintem a video_ini meghívása után nem is tér vissza, mert a 310-es sort nem hajtja végre, ott ki kéne írnia már meglevő videolapra, hogy loading character data, és csak utána töltené a karakterkészletet, tehát még az sem valószínű, amit írtam...
Talán a videocsatorna száma zavarja, és 98, 99 helyett lehetne mondjuk 38 és 39...
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 12:41:09
Jegyzettömbben átírtam az összes #98 és #99-et #18-ra és #19-re, ez sem használt.
El lehetne kísérletezni, hogy hol jön be a hiba, ha a gyanús sor elé beteszünk egy PING-et, és ha megszólal, eljutott addig, ha nem, akkor nem. Csak kicsit macerás, bár a Zzzip teljes emulátorsebességgel pillanatok alatt lefordítja a programot.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 17:40:38
Nem gond ha a video_ini ben van
Csak a VIDEO_INI -t kell előbbre tenni.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 18:17:54
dot5_6.txt
Ezzel működik. Mit csináltál vele, amitől működik? Csak a video_ini-t pakoltad arrébb? És amikor nem volt arrébb pakolva, miért nem működött?
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 18:47:27
Egyelőre Passz.

Most keresem a színeket.
Az ENTERPRISE alatt levőket.

Legyen az is hiteles és megfelelő.

Mindjárt kiolvasom valamelyik progiból.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 18:55:32
Most keresem a színeket.
Az ENTERPRISE alatt levőket.
Lehet, nem is annyi vonal van, mint kell, és nem is megfelelő a hosszuk, csak a ciklussal így lehetett könnyen megoldani. Én is gondoltam rá, hogy meg lehet szebben is csinálni, de gondoltam, megteszi ez is. Ha gondolod, szépítheted, majd más programokba is bekerül később. Amúgy itt fent az Enterprise Forever logón is megvannak a vonalak. A színkódjukat nem tudom. (Talán 2 a piros, az első, a sárga meg 3-as kódú.)
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 19:20:54
A demóból  (http://www.ep128.hu/Ep_Demo/Leiras/Demonstration_Casette_Ep64.htm) kinyertem.

Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: geco on 2022.March.15. 19:21:44
én ezeket használom:
73,217,219,162,166,93
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 20:08:59
A dot5_7.txt ből kimaradt egy sor

  320 DISPLAY #101:AT 27 FROM 1 TO 1
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 20:30:00
Most keresem a színeket.
Az ENTERPRISE alatt levőket.

És ha Logot szerkesztenénk ?
Jelenleg 18 képsor és x*8 oszlop állna rendelkezésünkre./karakteres/
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 20:34:35
És ha Logot szerkesztenénk ?
Megpróbálhatod, nekem sok ötletem és ihletem nincs hozzá.
Az utóbbi verziódat kipróbáltam, működik zzzippelve és a színek is jók. A logó háttérszínére 8-ast és 64-est lőttem be, hogy ne legyen unalmas fekete, de lehet, mégis a fekete lenne jó, mert az utolsó vonal alig látszik. Fekete viszont fura, mert a pálya neve is fekete alapon van, és ez is fekete lenne. De kipróbáltam fekete háttérrel, van előnye is és hátránya is, nem tudom, mi lenne jobb, esetleg valami más sötét háttérszín.

UI. Ez is fura kicsit, hogy a border mindig háttérszínű, mint a játéktér. Valamikor úgy gondoltam, ez a legjobb. A pályanév és az EP logó is szebb úgy, ha nem veszi körbe szín, csak a nagy feketeség... Vagy a bordernek mindig sötétebbnek kéne lennie pár árnyalattal, mint a játék háttere? De akkor minden pályánál meg kéne adni border színt is. Vagy kéne egy eljárás, ami beállítja a bordert pár árnyalattal sötétebbnek a játék háttérszínénél, vagy ha már eleve fekete, nem sötétíti jobban, mert nincs hova. :D
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 20:41:44
És ha Logot szerkesztenénk ?

Hagyjuk. Geco már csinált.
Valami hasonlóra gondoltam én is. /Ferd/
Csak BASIC-ban.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: geco on 2022.March.15. 20:50:31
Ha szeretnétek azt használni, amit csináltam, odaadom, a legegyszerűbb az lenne, ha van 10 átdefiniálható karakter még, ha nem, akkor grafikus lapra kéne kirajzolni az adatok alapján:

Ezek az értékek, egy sorban a 10 karakter azonos sorának értékei vannak.
110,99,53,155,155,27,27,14,26,110
34,18,36,136,136,136,136,132,34,34
32,34,4,8,8,136,136,132,32,32
44,42,4,11,11,11,11,4,28,44
32,34,4,8,10,8,10,4,2,32
34,36,4,8,137,8,9,4,34,34
110,99,14,27,153,156,25,142,44,110
0,0,0,0,0,0,0,0,0,0
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 21:05:00
Ha gondolod, próbálkozhatsz a logóval, Geco javaslata alapján is.
A játék saját karakterkészletet használ (azt tölti be), talán van benne 10 szabad karakter, talán nincs. De lehet a karakterkészlet betöltése előtt is létrehozni a szükséges karaktereket, ez foglalna némi helyet a programban. De lehet azt is, hogy a videolap tartalmát összehozni, majd elmenteni fájlba, és onnan töltené vissza a játék, ez helyspórolás is, és nem kell a karakterekkel külön zsonglőrködni.
Majd megpróbálhatom megnézni, van-e szabad 10 karakter...
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: geco on 2022.March.15. 21:13:38
Ha nincs 10 karakter, az se baj, egy 2színű LORES videólapra is ki lehet rajzolni a logót a lenti értékek alapján simán PLOT utasítással.

annyi a lényeg, hogy beolvasol egy bájtot, megszorzod az értékét 2-vel, ha nagyobb, mint 256, akkor fehér pontot rajzol, és kivon 256-ot az értékből, ha kisebb, akkor fekete pontot rajzol, majd ugrik a következő pixelre, ezt egy értékre 8x alkalmazni, majd jöhet a következő bájt, ha 10 bájte be lett olvasva, akkor jöhet a következő sor, csak simán DATA-ban el lehet tárolni az adatokat.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.15. 21:14:24
Van 3. mód is
A 10 karakterrel megrajzolom a logot és már tölthető a CHAR.

De a load logo szerintem is a befutó.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 21:25:26
Még a logóban az Enterprise betűit érdemesebb lehet nem kétszínű módban, hanem színesebb módban íratni ki, és így finom színátmenetek lehetnek a betűk között, ahogy most is vannak. Bár most nem olyan finomak, de pl. az 1. részben nagyon finom volt, mint a rántott szelet kb.

Még a borderen gondolkozom. Azzal mit szokás csinálni? Ha fekete végig, azt a látszatot keltheti, még csak nem is foglalkoznak vele a programozók, az milyen már! De lehet, nem is kell foglalkozni vele... Itt most aránylag kicsi a játéktér és sok lenne a sötét a képernyőn, ami főleg akkor fura, ha a játéktér nagyon rikító színű. A pálya nevének és a logónak lent viszont a fekete háttér tesz jót.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 21:29:12
Olyan border kellene, ami csak a játéktér aljáig lenne ott, alatta fekete lenne. Ilyet nem tudom, lehet-e.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: geco on 2022.March.15. 21:32:14
Olyan border kellene, ami csak a játéktér aljáig lenne ott, alatta fekete lenne. Ilyet nem tudom, lehet-e.
Nem, csak gépi kódban lehetne pontos időzítéssel változtatni a keretet.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.15. 23:35:22
Itt van az eddigi utolsó változat, ahol a logó színei "élethűek". A logó háttere pedig fekete most már, ami vagy jobb, mint a korábbi, vagy nem.
[attach=1]
Majd a fekete borderrel kellene kipróbálni, milyen. Ha holnap jól megy minden, megcsinálom.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.16. 15:04:13
Most már fekete a keret. Talán így jobb is, mint a színes, pedig rosszabbra számítottam.
[attach=1]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.16. 19:23:58
Még azon gondolkozom, hogy a játéktér (A #102-es videolap) lehetne egy karakterrel feljebb. Most a 3. sorban kezdődik, ez kicsit lent van. Feljebb rakni kicsit macerás, mert a VIDEO_INI-ben csúnya speek és spoke utasításokkal állítódik elő az, hogy spoke-kal is lehessen a lapra írni print helyett. Ezen kívül az UPGR eljárásban a +4 színt biztosítjuk a játéktérnek, ami megint nem hétköznapi halandók számára értelmezhető gépi kóddal elbánó LPT-t piszkáló rész. Szóval ha csak display-vel egy karakterrel feljebb rakom ki a videolapot, az nem lesz jó.
Csak annyiból zavaró, hogy a pálya neve közvetlen a pálya alatt van, nem marad ki sor. A pálya nevét is lehetne lejjebb rakni, de akkor meg az Enterprise felirathoz lenne túl közel. Tehát a játékteret kellene feljebb vinni.

A játéktér videolapjának létrehozásakor ez van a programban:

 
2215   LET LPBADDL=SPEEK(255,16372):LET LPBADDH=SPEEK(255,16373)
 2220   LET LPBADDH=LPBADDH-128:LET LPBSZ=255
 2225   LET LPBADD=LPBADDL+(256*LPBADDH)
 2230   SET VIDEO X 34:SET VIDEO Y 50:SET VIDEO MODE 0:SET VIDEO COLOUR 1
 2235   OPEN #102:"VIDEO:"
 2240   DISPLAY #102:AT 3 FROM 15 TO 34
 2245   LET CIM=LPBADD+(3*16) !
 2250   LET GETAH=SPEEK(LPBSZ,CIM+5)-128
 2255   LET VM=SPEEK(LPBSZ,CIM+4)+(256*GETAH)-35


A 2240-es sorban az AT után 3 helyett 2 lenne jobb, de ehhez a környező részekben is át kellene írni valamit.

Itt van még a sok színt előidéző rész, ebben is biztos át kéne írni valamit:


8010   FOR XUX=3 TO 22  !helyette 2 TO 21 kell majd
 8020     LET LM=SPEEK(255,LPBADD+3+16*XUX)-64+128
 8030     SPOKE 255,LPBADD+3+16*XUX,LM
 8040   NEXT


(Gyanús, hogy a 3-as szám a 8020-as és 8030-as sorban 2-es lesz, de talán mást is módosítani kell?
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ferro73 on 2022.March.16. 19:37:38
A
 2240   DISPLAY #102:AT 3 FROM 15 TO 34
 2245   LET CIM=LPBADD+(3*16) !

próbáld a

 2240   DISPLAY #102:AT 2 FROM 15 TO 34
 2245   LET CIM=LPBADD+(2*16) !


és egyelőre mást ne
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.16. 20:33:35
Egyszerűbb volt, mint gondoltam. Csak azt az egy számot kellett átírni, amit Ferro73 is írt. A sokszínesítő részben pedig csak a ciklust kellett átírni, mást nem is.
A korábbi Dots and Gems maradványaként kicsit több display #102 volt a programban (a jegyzettömbben találtam meg), mint kellett volna, így 4 felesleges sort töröltem.
Így most egész jól néz ki szerintem, 2 karakterrel raktam feljebb a játékteret, a pályanevet meg 1 karakterrel.
Lent az Enterprise felirat maradjon ilyen, vagy módosítsuk? Szerintem a basicben írt programokhoz lehetne más, mint amit Geco használ.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.24. 16:08:10
Kicsit bütyköltem rajta, majd innen folytatom.
[attach=1]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.26. 13:10:27
Ez lehetne a végleges verzió. Az utolsó pálya teljesítésekor a gratuláló felirat szebben jelenik meg, csak ennyi a különbség.
[attach=1]
Mivel a keret színe is jól be lett itt lőve, talán majd ez alapján kéne átírni az előző 4 verziót is, majd nekiállok.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.28. 09:40:07
Minden elképzelhető és elképzelhetetlen esztétikai apróságot javítottam a játékban. A congratulations felirat csúcs lett. Az Enterprise felirat alatti vonalak színét kicsit megváltoztattam, Ferro73-é túl sötét, Geco-é túl világos volt, a kettő között próbáltam belőni valamit, és kicsit több vonal van alatta. Pályakezdéskor a powerup és a krapek karakterét eredetire állítja vissza, előbbi a menüben is jobban mutat, ha pont a kevésbé látványos fázisban volt a játék befejezésekor. A pálya kirajzolásakor szürke minden, utána kap csak színeket.
Volt egy POSI nevű változó, ami felesleges volt, értékeket kapott a krapek mozgatásakor, de csak akkor volt rá szükség, amíg scrollos volt a pálya. Ezt a változót is töröltem.
A pontszámtábla fájlnevében benne van a verziószám, így mind az 5 verziónak külön ponttáblája lehet majd. (Ha esetleg bajnokságokat (?) rendeznek majd és egyetlen mappában lenne az 5 verzió, akkor ne közös ponttábla legyen.)
Ez már tényleg a végleges verzió lehet, ha nem lesz több javaslat. Ezek alapján majd az első 4 változatot is lehet módosítani.
[attach=1]
[attach=2]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Povi on 2022.March.28. 17:53:24
Minden elképzelhető és elképzelhetetlen esztétikai apróságot javítottam a játékban.
(Attachment Link)
(Attachment Link)
Tök jó, hogy miket lehet csinálni BASIC-ben! :-O
A zene nagyon jó (Presser, a budapesti körzeti híradó előtt volt ez)
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: szipucsu on 2022.March.28. 19:51:13
Tök jó, hogy miket lehet csinálni BASIC-ben! :-O
A zene nagyon jó (Presser, a budapesti körzeti híradó előtt volt ez)
Ez a grafikus-karakteres mód régebben teljesen ismeretlen volt, nekem legalábbis. Ez sokat dob rajta. Meg az a trükk, amivel még több színt be lehet vonni.
Pressertől ez a La Baletta (https://www.youtube.com/watch?v=8kQBlHwv9Ps) számból egy kis rész, de a hangzás teljesen más, nyomokban talán hasonlít. Tőle származik a jól ismert Malév szignál (https://www.youtube.com/watch?v=Gkd5TWMaZRI) is. Pár évtizede a Híradó szignáljaként (https://www.youtube.com/watch?v=PWOcOgPMNrs) is az ő műve szólt (pl. 1986-ban, EP is már éppen hogy volt). Nem is teljesen értem, miért nem említik Vangelis-szel együtt. Még pl. Benkő Lászlónak voltak nagyon jó elektronikus zenéi. Az a valami, amikor valaki az elektronikus hangzásokkal úgy tud trükközni, mint mások a valódi hangszerekkel. (Pl. Jarre is jól nyomja.) END OFF
Hm, lehet, oda kéne írni valahova a főmenübe, hogy Music by Presser, vagy ilyesmi, csak már sehol nincs neki hely a képernyőn?
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Dr.OG on 2022.March.28. 20:06:25
Tök jó, hogy miket lehet csinálni BASIC-ben! :-O
A zene nagyon jó (Presser, a budapesti körzeti híradó előtt volt ez)
OFF: a La Baletta No. 2-ről egy saját történet.
Gyermekkoromból emlékeztem erre a számra, évtizedeken keresztül azt hittem, hogy valamelyik C64-es játék zenéje. Sokáig kerestem is, de nem találtam. Aztán egyszer meghallottam a rádióban, na, mondom, akkor ez nem C64-es játékzene. Mire elővettem a telefonom, véget ért, így nem tudtam azonosítani Shazammal. Szerencsére pár nappal később ismét adták, akkor sikerült időben rányomni, kiírja a telefon, hogy Presser Gábor. Na, mondom, itt valami hiba lesz az adatbázisban, rányomok megint, ugyanaz az eredmény. Mikor véget ért, rágugliztam, tényleg az.
Letöltöttem az egész albumot, aztán elkezdtem az embereknek (kollégák, barátok, családtagok) mutogatni ezt a számot, hogy szerintük mi lehet? Mindenkinek ismerős volt, de az előadót senki nem találta el (Mike Oldfield, Jean-Michel Jarre, Vangelis volt a 3 leggyakoribb tipp, és hangzás alapján akár tényleg lehetne valamelyikük nagy slágere).
Ezután jött a kérdés, hogy honnan is ismerhetem, hiszen nálunk soha senki nem hallgatott Pressert, mikor kicsi voltam. Így jutottam el a műsorszignálokig, és újra hallgatva őket rájöttem, hogy ezek tök szuperek, és durván megelőzték korukat.
Még néhány remekmű a teljesség igénye nélkül:
Tom Dissevelt & Kid Baltan - Song of the Second Moon (Delta főcím, 1957!-ből)
Choronzon - Tangerine Dream (Panoráma, 1981)
Logic System – Unit (Stúdió, 1981)
Space - Final Signal (Ablak)
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Zozosoft on 2022.March.28. 20:14:37
Hamár Presser, akkor ott van még a MALÉV zene is.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Ep128 on 2022.March.28. 22:24:39
Ezeket a zenéket / szignálokat én mind gyűjtöttem és gyűjtöm a mai napig is. :-)
Részben mert szerintem is nagyon jók, részben pedig a gyerekkorom részei.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 5
Post by: Lacika on 2022.March.29. 13:24:08
Pressertől az Electromantic (ez az album címe) a Próba című balettnek (https://www.youtube.com/watch?v=YasqGgLpNFw) volt a zenéje.
Mivel én láttam, nekem triviális volt ki a szerző.
Amúgy ismeretségi körben nálam is majd' mindenki Jarre-ra gondolt :ds_icon_cheesygrin: