Enterprise Forever

:HUN => Programozás => BASIC => Topic started by: szipucsu on 2022.March.04. 22:27:33

Title: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.04. 22:27:33
Itt van a 4. rész, új pályákkal. Paletták nincsenek újak, az első három rész legjobbnak tűnő palettáit válogattam össze ide.
[attach=1]
[attach=2]

Jó pár éve a jó régi Dot Collectorhoz készítettem pályaszerkesztőt, azzal szerkesztettem akkor pályákat, így lett Dot Collector 2, 3, 4. Ezekből lett a Turbo Edition 2, 3, 4 is. Mára már nem emlékeztem, hogy jó egy éve hogyan bányásztam ki a Dot Collectorból a pályákat ebbe a programba, így elölről kellett kezdeni a bányászást a 4. részhez. Olyan sok volt ma a meló a munkahelyen, hogy a bányászást ott végeztem el laptopon, emulátorral. Letöltöttem az ep128.hu-ról a Dot Collector 4. részét és a pályaszerkesztőt, és azzal kiszedtem txt formátumba a pályákat belőle. Ez nem volt egyszerű, mert kétféle sortörést használt, és az egyiket külön sztringként értelmezte, így kicsit több sztring volt, mint kellett volna. Aztán kiderült, hogy a varázstablettáknak a Dot Collector olyan bájtot használ, ami egy vezérlőkarakter, így a txt fájlt basicbe betöltve nem volt jó. Utána az derült ki, hogy a bogyókra is más karaktert használ a Dot Collector, mint én, így a basic programból vissza kellett írni txt fájlba a pályákat tartalmazó részt, és ott a Windows fantasztikus Jegyzettömbjében a Szerkesztés-Csere menüponttal ki kellett cserélni azt a karaktert újabbra. Az elején természetesen mind a 9 pályát sorszámmal ellátott data sorok mögé kellett csempészni, ami manuálisan kissé monoton lett volna, így erre is írtam egy külön programot. Mindezt munkaidőben. A kollégák azt mondták, ez mátrix, az emulátor zöld betűit látva. Az a vicc, hogy ezeket a viszontagságokat egyszer régen már leküzdöttem, de ennek semmi nyomát nem találtam a gépemen, így elölről kellett kezdeni az egészet, de jó buli volt.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: geco on 2022.March.05. 00:00:40
Nagyon termékeny vagy :) Jó lett.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: Ferro73 on 2022.March.05. 22:01:24
Vannak még szépség hibák.
Nem kinézetre.
Programozásra.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.06. 16:16:43
Vannak még szépség hibák.
Tudom, csak nem akartam vele több időt tölteni. A főprogram kicsit szét van szórva, közte van két DEF blokk. Van benne egy-két felesleges dolog, ami soha nem jön elő, mert a Dots and Gems játék lett lebutítva erre a verzióra, és van, ami ott még kellett, itt már nem. Van egy szörnytörlő blokk is, ami nem is kell, ki van kommentelve ami ott van, és talán meg se hívja a főprogram sosem.
A menü a játék mögé van rakva, az sem annyira szép.
Lentre az Enterprise feliratot egy DEF EPTXT blokk meghívásával rakta ki a program, furamód ez néhány jelentéktelen adat módosításával (dotturbx.chr fájlra hivatkozás a verziószám szerint, és az Enterprise felirat palettájának az átírása) az új verziók létrehozásához betett a Zzzipnek. Ebben a verzióban is ez volt, átneveztem az EPTXT blokkot ABCDE-re, és nem hívtam meg, így megette a Zzzip. Végül az egészet a program elejére tettem és a blokkot megszüntettem, így már működött. Lehet, elegánsabb lett volna a végén az az EPTXT blokk, de így a CALL és DEF kiiktatása miatt kevesebb helyet is foglal, és csak a program indulásakor fut le, így talán nem is baj, ha a program elején van.
Lehet, van más szépséghiba is. Ha gondolod, javíthatod.
Még arra gondoltam, a pálya kirajzolásának az idejére valami állandó kevés színű paletta lenne, és kirajzolás után jönne a színorgia. De túl nagy jelentősége nincs, lehet, nem is fogok ezzel foglalkozni már.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.06. 17:02:03
Ebben a részben alapból ott vannak kb. mindenhol a bogyók a pályán. Azon gondolkozom, kevesebb bogyó kéne, így túl könnyű... Az is lehet, hogy néhány pálya túl könnyű, mert kevés a fal. A Dot Collectorban ez oké volt, itt már kicsit más a helyzet, mert kevés fallal a szörnyek is kevésbé veszélyesen mozognak.
Talán a 6. vagy 7. pályán, ahol a játéktér és a kijelzőpanel összekapcsolódnak, egy karakter nem illik annyira a "kapcsolódásba", de az is lehet, hogy pont így jó.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.07. 23:10:01
Kicsit javítottam rajta. Már nincs annyi bogyó alapból a pályán. Néhány pályára tettem még egy kevés falat. A kapu csak akkor nyílik ki, ha a kapun kívül az összes gyémántot összeszedtük - eddig néha akkor is kinyílt, ha még volt kint gyémánt. Így most kicsit nehezebb lett.
Végigjátszáskor a Congratulations felirat nem látszott, mert másik videolap takarta el a pályanevekkel, most már látszik - ezt a többi verzióban is kellene majd javítani. Ha megint sok meló lesz a munkahelyen, akkor ott megcsinálom. :D
[attach=1]
[attach=2]

UI: Ferro73, ez részemről a végleges változat. Ha gondolod, javíthatsz rajta, mielőtt teljesen véglegesítjük. Az 1-3. verzióba nem tervezem átírni, ha lesz javítás, de ha akarod, megcsinálhatod. Nem csak a pályákban térnek el a verziók, további 2 sor is módosult, az Enterprise felirat palettája, és más a karakterkészlet fájlneve. Illetve a itt 4. változatnál nem külön tömbben van az Enterprise felirat kiírása, hanem a program elején. Más eltérések talán nincsenek.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: Ferro73 on 2022.March.08. 22:07:10
Renumber-eztem
a 2 db DEF ami a főprogramban volt áthelyezve.
A DATA sorokat hagytam a DEF ekbe mert így listázhatod ha módosítani akarsz.

A DEF CLEAR_SZOR meghívása némileg felesleges akárcsak a DEF CLEAR_SZOR.
És még néhány ilyen jellegű sor is.

Részemről hirtelen ennyi.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.09. 00:08:30
Kicsit én is szépítettem a programon. Viszont a Zzzippel fordított verzió nem indul el (Invalid exos string üzenettel áll le, a sorszámot sajnos a zzzippelés után nem lehet megtudni), a basic elindul. Még nem jelenik meg lent az Enterprise felirat, akkor áll le, egy videolap eltakarja a képernyőt, ezért nem látszik, hogy hibaüzenet van, csak fekete a képernyő. A VIDEO_INI eljárást elkezdi, de talán nem jut a végére valamiért. Átraktam a program elejéről az Enterprise feliratot kiíró részt a video_ini-be, de ettől nem kellene elromlania. Először még működött, utána a DEF BUMM eljárásban egyszerűsítettem pár dolgot, és ezután áll le a program teljesen más része hibával. Teljesen érthetetlen, mitől romlik el... Talán az Enterprise feliratot kiíró videolap csatornaszáma, a #99 és #98 nem tetszik neki valamiért?
[attach=1]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.09. 00:24:02
A program elejére tettem vissza az EP feliratot kiíró részt, és most működik. Rejtély, hogy ha a program közepéről hívja meg, akkor az miért nem jó.
[attach=1]
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.10. 16:26:14
Múlt héten laptopon végeztem sok érdekes műveletet a pályák kinyeréséhez a Dot Collectorból. Már ezt se tudom egykönnyen visszakövetni a mappákban, így felteszek ide mindent egy kupacban. Igaz, valószínű soha többet nem lesz igény arra, hogy a Dot Collectorból pályákat nyerjünk ki, de azért jó, ha emlékbe ez is meglesz.
Title: Re: Dot Collector - Turbo Edition 4
Post by: szipucsu on 2022.March.13. 21:25:31
Az eredeti basic programból kiszedtem pár dolgot, ami felesleges volt. Így most szebb. A játék működésében semmilyen (érzékelhető) változás nem történt.
[attach=1]